Iska @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:12

met dta eten ze krijgt genoeg eten kank niks aan doen en in de wei mag ze niet en ze heeft haken opd e keizen en trouwens het was echt niet zo zielig hoor. ze was een beetje chagerijnig. heeft ieder paard wel is. en ze werd niet aan de teugel getrokken. en jullie hoeven ons niet zo af te kraken hoor. als je alleen maar kunt zeiken doe dat dan lekker ergens anders. Boos! Boos! Boos! en trouwens die eigenaars van de stal zijn der wel is en die weten er echt wel wat van en die zeiken oook niet zo. en ze krijgt genoeg eten. maar ze spuugt de helft uit en daar kan ik niks aan doen. dus zeik asjeblieft niet zo. en alleen maar galopperen is helemaal niet zo. en wat een gezeur met die velecht je mag een paard ecgt wel zijn staart in vlechten hoor wat is dat nou weer voor een gezeur. ENB ZER WERD NIET AAN DE TEUGEL GETROKKEN.!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:18

Toushie schreef:
met dta eten ze krijgt genoeg eten kank niks aan doen en in de wei mag ze niet en ze heeft haken opd e keizen


Grrr daar hebben ze tandartsen voor! Vind je het gek dat dat dier zo mager is! Dan geef je toch voer wat ze makkelijk weg kunnen krijgen! Neemt niet weg dat dit gewoon tegen dierenmishandeling aanzit!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:19

Mankeert dat beest niet wat, want ze ziet eruit alsof ze pijn heeft.
Overigens; als je niet tegen kritiek kunt, dan moet je geen foto's plaatsen en zeker niet zulke als deze.

[edit] zie net dat je zegt dat ze haken heeft. Totdat de dierenarts is geweest kun je er beter niet meer op rijden, want ze is niet chagerijnig, ze heeft GVD gewoon pijn!
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 13-05-04 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:19

irish_lady"]
[quote="Toushie schreef:
met dta eten ze krijgt genoeg eten kank niks aan doen en in de wei mag ze niet en ze heeft haken opd e keizen


Grrr daar hebben ze tandartsen voor! Vind je het gek dat dat dier zo mager is! Dan geef je toch voer wat ze makkelijk weg kunnen krijgen! Neemt niet weg dat dit gewoon tegen dierenmishandeling aanzit!
[/quote]
dta heb ik ook al gezet maar de iegnaar doet daar niks aan .

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:21

trouwens ik heb der foto's er jiet op gezet. en dit is gewoon afkraken.

Barb

Berichten: 12083
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:22

Toushie schreef:
dta heb ik ook al gezet maar de iegnaar doet daar niks aan .


wees dan zelf zo verstandig om er niet meer op te gaan rijden, dit paardje heeft gewoon pijn en voelt zich volgens mij diep ongelukkig! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:23

Toushie schreef:
met dta eten ze krijgt genoeg eten kank niks aan doen en in de wei mag ze niet en ze heeft haken opd e keizen en trouwens het was echt niet zo zielig hoor. ze was een beetje chagerijnig. heeft ieder paard wel is. en ze werd niet aan de teugel getrokken. en jullie hoeven ons niet zo af te kraken hoor. als je alleen maar kunt zeiken doe dat dan lekker ergens anders. Boos! Boos! Boos! en trouwens die eigenaars van de stal zijn der wel is en die weten er echt wel wat van en die zeiken oook niet zo. en ze krijgt genoeg eten. maar ze spuugt de helft uit en daar kan ik niks aan doen. dus zeik asjeblieft niet zo. en alleen maar galopperen is helemaal niet zo. en wat een gezeur met die velecht je mag een paard ecgt wel zijn staart in vlechten hoor wat is dat nou weer voor een gezeur. ENB ZER WERD NIET AAN DE TEUGEL GETROKKEN.!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


Als je geen commentaar wilt,plaats dan geen foto's.

Wees eens realistisch en vergelijk dit met de rest van de andere foto's hier op HAW.

Als je weet dat ze haken heeft dan doe je er toch wat aan?

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je haar niet aan de teugel trok. Op de rest van de foto's loopt ze ontzettend verkrampt.

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:26

er stond toch dta ikd e foto's niet had geplaatst. en als jullie dnek dat ik niet kank rijden dat hebben jullie pech.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:32

Ik denk dat jij een beetje pech hebt Toushie dat jij DENKT dat je kunt rijden.

Als je het beste voor hebt met dit dier, ga dan wat klusjes doen zodat jullie zelf geld hebben om een dierenarts naar dit dier laten kijken (voor zijn tanden in de eerste plaats). Tuurlijk spuugt ie een deel van zijn eten uit: hij kan niet kauwen. Probeer jij vanavond maar eens een stuk vlees zonden kauwen door te slikken, ik wens je veel plezier.

Dit commentaar door iedereen (waar ik het trouwens helemaal mee eens ben) is niet bedoelt om alleen maar af te zeiken zoals jij het noemt. Wij zien dat dit dier ongelukkig is en niet begrepen wordt en aangezien wij het beste met paarden voor hebben (wat doen we hier anders) willen we gewoon dat jouw ogen (of die van je vriendin) open gaan dat ook jij ziet dat dit dier niet gelukkig is zo. dat zie je zelf toch hopelijk ook wel??
Laatst bijgewerkt door Wiesje op 13-05-04 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:32

Als je een beetje om dat paard geeft, dan stap er gewoon voorlopig niet meer op. Ik vind het puur egoisme als je hiermee blijft doorrijden en doet alsof er niets aan de hand is. Je mag blij zijn dat het paardje zo braaf is, want een andere had je er waarschijnlijk allang afgegooid door de pijn.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:32

Nee jouw paardje heeft pech! En dat is nog veel erger!

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:33

Toushie schreef:
er stond toch dta ikd e foto's niet had geplaatst. en als jullie dnek dat ik niet kank rijden dat hebben jullie pech.



Typen kun je zo te zien in ieder geval ook al niet Schijnheilig

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:36

Een paard dat niet goed kan eten en waar de eigenaar niet aan doet is dierenmishandeling en dus op een paard rijden wat dus pijn in zijn/haar mond heeft dus ook.

Jullie heus gek zijn op het paardje maar er zijn grensen en ik vind dat jullie die grens overschreden hebben.. sorry

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:38

Deze 2 meisjes moeten eens goed prive les nemen en flink in de boeken duiken... Het arme paard is hier de banketstaaf, omdat zij denken dat ze alles zo goed doen. Het kan zijn dat jullie dit allemaal helemaal niet zien omdat jullie gewoon te weinig van paarden weten en helemaal geen ervaring hebben, maar dan weten jullie nu dus dat er erg aan jullie rijstyle gewerkt moet worden en het zou fijn zijn als jullie eens een beetje in de boeken gingen duiken om wat meer te weten te komen hoe je met paarden om moet gaan.. Je bent hier wel met een levend wezen bezig, die helaas niet kan zeggen dat hij doodongelukkig is op deze manier!!
En doe in vervolg gewoon peeskappen om!!! Bandages zijn heel gevaarlijk als je niet weet hoe je ze om moet doen, je kan het hele been afknellen, ik weet niet of jullie dat weten??? en volgens mij doen jullie ze alleen om voor het leuke gezicht en niet waarvoor ze bedoeld zijn.. Dus peeskappen, dan verkloot je niets aan de benen!!

We willen jullie heus niet afkraken hoor, maar dit is allemaal gebaseerd op feiten...

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:41

huhhh, als je L.U.L. intoetst verandert bokt het in banketstaaf?? Wat is dat nou voor een woord??

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:43

Hmmm Boos!
Ik denk dat je juist heel erg blij moet zijn met al deze kritieken.. het is duidelijk dat je niet wist dat het niet goed gaat met je paard.
Wees dan blij dat je nu weet wat er veranderd moet worden...

Kijk, omdat je paard haken op de kiezen heeft, spuugt hij zijn eten weer uit, hij is hierdoor hartstikke mager.. en heeft totaal geen energie denk ik.. Dus daarom gaat ie in verzet als je wilt rijden, omdat ie gewoon moe is en pijn heeft.

Dussss... doe gewoon wat met de kritieken.. en je paard wordt weer vrolijk, en leuk om te rijden Lachen

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:52

jeetje ik houd dit misschien nog wat netjes maar jezus je moest es zien hoe dit beestje leeft!! als ze de helft uit spuugt stuur er dan een dierenarts op af / tandarts en als de eigenaar het niet doet dan doe JIJ het toch, als jij zegt dat je zo goed kunt rijden dan moet je ook LATEN ZIEN!!!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:58

Goh wat gezellig hier!

Ik heb erbij gezet dat mijn houding niet al te best is en het paardje niet van mij is! Ik rij normaal op een shetlander dus ik ben totaal niet gewend om op een grotere te rijden..

En ja dat ze mager is en alles kan ik niks aan doen ze is van Lindsey(toushie) en niet van mij!

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:07

ja dan had je dus toch beter moeten opletten als je er niet aan gewent was , en sowieso dan moet je al helemaaaaal niet gaan springen ........

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:10

trouwens bij de foto" ik sla haar hier niet" wat doe je daar dan wel???
wilde je effe lekker hard galloperen ofzo

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:11

Ik dacht gewoon van: goh een keer wat anders dan op zo'n klein ding rijden.

Weet ik veel wat Iska allemaal heeft ze is niet van mij! Ik bepaal niet of ik er op mag rijden enzovoort maar Lindsey.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:12

mmeerreell schreef:
trouwens bij de foto" ik sla haar hier niet" wat doe je daar dan wel???
wilde je effe lekker hard galloperen ofzo


Ik liet haar even galloperen ja aan de lange teugel.. dus ik had met 1 hand vast en had me andere hand gewoon naast me. Ik sla der heus niet zo..

En Iska is idd mager!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:13

mmeerreell schreef:
trouwens bij de foto" ik sla haar hier niet" wat doe je daar dan wel???
wilde je effe lekker hard galloperen ofzo


Gewoon ff cowboy'tje spelen ~~}>

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:18

uhmm ik denk dat ze jullie punt nu wel begrepen heeft damens.....

Tis zielig maar nou weet ze het wel....

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:18

iloveshets: Ik snap iets niet... Je kan wel goed op een shet rijden maar niet op een grotere pony?? Dus er zit volgens jouw verschil in rijden op een kleine pony of een grote? Volgens mij moet je gewoon les nemen, want als je op deze pony van de foto's al zo rijd dan rij je ook zo op een shet.. Dat was geen excuse voor je rijsyle hoor.. Je kan rijden of je kan het niet, ongeacht de grote van het paard... Het maakt niet uit hoor dat je veel dingen verkeerd doet, iedereen maakt fouten en iedereen heeft het ooit moeten leren, maar zeg dan niet dat je op de shet wel kan rijden en dat paardje niet!