Iska @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:53

Yessy schreef:
iig over die zweep, misschien zijn mijn ogen zo slecht (volgens de oogarts zijn ze super maar toch Knipoog) ik zie duidelijk dat die zweep het paard niet raakt hoor, dat ze hem gewoon in haar handen heeft en op 1 hand rijdt...


Ik weet het nog zo net niet hoor, het lijkt mij van wel.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:57

nouja laten we de TS maar geloven, zij zegt van niet dus Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:59

Yessy schreef:
iig over die zweep, misschien zijn mijn ogen zo slecht (volgens de oogarts zijn ze super maar toch Knipoog) ik zie duidelijk dat die zweep het paard niet raakt hoor, dat ze hem gewoon in haar handen heeft en op 1 hand rijdt...

Tja, ik heb hele slechte ogen dus ja Tong uitsteken Op de foto raakt de zweep het paard indd niet. Maar dat is een momentopname. Ze kan dus best al geslagen hebben, of het alsnog doen.. Maar dat zullen we wel nooit weten.

Citaat:
over die oortjes...ik zou blij zijn als dolly haar oortjes zo had, die heeft ze overal behalve op mij, maar misschien heb je gelijk, dat is per paard verschillend dus daar komen we wrs nooit achter Knipoog

Ik heb niks tegen op concentratie-oortjes. Dat is zelfs goed. Ze moeten hun aandacht ook op jou hebben. Wat ik persoonlijk uit de foto opmaak zijn dit geen concentratie-oortjes, helemaal niet in combinatie met de open mond (wat op verzet kan duiden) en het gespannen geheel.

Citaat:
en over die vlecht: misschien heeft dit paard ook wel een over-de-grond-hang staart, dat zullen we misschien ook wel nooit weten Knipoog maar ik vind het nog steeds bij geen enkel paard zielig, wat is er zielig aan? de vliegen kunnen ze (weet ik echt uit ervaring dus daar moet je het wel mee eens zijn) net zo goed verjagen, of heb ik nou een paard dat super kan richten en daardoor alles in 1 klap doodslaat?

Ook dat zullen we indd nooit weten Knipoog Echt zielig is het indd niet. Maar bij dit paard, ziet het er toch zo uit. Die gevlochten staart wordt zo zo'n gigantisch zwiepding (weet niet hoe ik dat anders moet zeggen). Helemaal in combinatie met het gehele plaatje..

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:01

haha een zwiepding is het wel, ik heb er ook regelmatig meppen mee gehad, als ze echt te hard zwaaide en op je blote armen is dat geen fijn gevoel, daar ben ik heel eerlijk over, maar pijn doet het nauwelijks, en paarden hebben een minstens 3x dikkere huid op hun kont dan ik op mn armen Lachen heb em trouwens 1x in mn oog gehad, dat deed wel superveel pijn *vreemd* Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:06

Yessy schreef:
haha een zwiepding is het wel, ik heb er ook regelmatig meppen mee gehad, als ze echt te hard zwaaide en op je blote armen is dat geen fijn gevoel, daar ben ik heel eerlijk over, maar pijn doet het nauwelijks, en paarden hebben een minstens 3x dikkere huid op hun kont dan ik op mn armen Lachen heb em trouwens 1x in mn oog gehad, dat deed wel superveel pijn *vreemd* Tong uitsteken

Allerlaatste reactie en dan kap ik met deze discussie Tong uitsteken
Paarden hebben indd een dikkere huid en kunnen ook veel meer pijn verdragen dan een mens. Maar ik vind (heb je mij weer Rolleyes Tong uitsteken ) dat dit paard, wat al pijn heeft (haken, pijn door de ruiter waars. etc.), je het zo nog meer verergert (miss niet de pijn, maar wel het evt. ongemak) door die staart te vlechten... Maar goed.. hoop dat de eigenares hier wat van geleerd heeft Lachen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:17

jup, me 2 Lachen zou wel fijn zijn Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:25

ik vind de eerste ruiter er helemaal niet netjes opzitten kwa houding, op de 2e foto volgends mij loopt ze veel te opgetrokken en lijkt het in de krul getrokkken, jullie sprinhoudingen kan je makkelijk samenvoegen, jij moet meer in je beugels gaan staan, en zij moet meer naar voren leunen, en ik vind zelf dat je vrij veel op je pony hangt/leunt.

verder vind ik het opzich een leuk beestje, wel aan de magere kant...

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:28

de enigste foto waar het een beetje vriendelijk uit ziet is waar ze achterstevoren erop zit..
gruwelijke fotos..en zo te zien is hhet geenvekeerd paard..idd meer vlees..wat spieren dan lijkt het me echt een mooi paardje..

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:33

ja frieske, daar vind ik je eigenlijk wel gelijk in hebben, ik wil dat beestje nog wel een keer zien als hij stukken vaker op het land staat, meer meer word getraind

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:36

nog iets; je bandages zitten overdreven veelste erg naar beneden, voor dressuren moeten ze minstends tot OP de kogel, en voor springen( enz) moet hij 3 keer om de kogel, voor de steun en bescherming en hier zit hij echt veelste laag.

verder zei je in het eerste bericht dat ze dramerig en sloom was, als ze loom is kan je haar makkelijk met een lang teugeltje rijden waardoor ze meer gaat ontspannen, daar word het zowiezo een mooier plaatje van....

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:37

van die bandages was al gezget... Lachen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:42

okeeee sorry Tong uitsteken ik ga geen 5 pagina's lezen, maar kon ik beter wel doen Tong uitsteken

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:44

Als ik jou was zal ikn og ietsje harder trekken

Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:01

Volgens mij is dit paard aan een lange vakantie toe...

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:15

Amethyst en Yessy ik sla Iska daar echt niet op de foto!! Ik zou haar heus geen harde mep op haar kont geven hoor.. Ik reed gewoon even met 1 hand, doen jullie dat nooit dat? Even laten galoperen waarbij die zijn hals kan strekken?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:23

IloveShets schreef:
Amethyst en Yessy ik sla Iska daar echt niet op de foto!! Ik zou haar heus geen harde mep op haar kont geven hoor.. Ik reed gewoon even met 1 hand, doen jullie dat nooit dat? Even laten galoperen waarbij die zijn hals kan strekken?

Hals strekken tidens het galopperen doe ik ook wel eens...
Maar met 1 hand niet eigenlijk.. Ach, het zal altijd wel jouw woord tegen het mijne/onze blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:23

Arm beest. Dat is het enige wat ik nu kan denken. Wat moet zo'n dier gedaan hebben om deze mishandelingen door te moeten maken Verdrietig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:26

Amethyst"]
[quote="IloveShets schreef:
Amethyst en Yessy ik sla Iska daar echt niet op de foto!! Ik zou haar heus geen harde mep op haar kont geven hoor.. Ik reed gewoon even met 1 hand, doen jullie dat nooit dat? Even laten galoperen waarbij die zijn hals kan strekken?

Hals strekken tidens het galopperen doe ik ook wel eens...
Maar met 1 hand niet eigenlijk.. Ach, het zal altijd wel jouw woord tegen het mijne/onze blijven...
[/quote]
ik wel, niet alleen sinds ik western rij maar op de manege ook wel eens hoor

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:28

Hmm.. moet ik ook maar eens proberen dan, met 1 hand Tong uitsteken

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:28

Kijk gewoon naar alle tips die hier worden gegeven. Dat kan je zien als kritiek maar je kunt er ook veel van leren. Mijn pony is ook bij de tandarts geweest (jaarlijkse controle voor de hele stal Haha! ) en daar bleek ze wat last te hebben van doppen (gelukkig nog niet zo heel erg) maar nadat hij was geweest hield hij zijn hoofd veel netter. Het was niet eens zo heel duur.

Ik denk niet dat je dit doet om de pony pijn te doen. Maar je hebt gewoon nog niet genoeg ervaring om te weten hoe het dan wel moet. Misschien kan je gaan helpen op een goede manege waar je ook les kunt krijgen? Kijk in de omgeving er zijn vast wel meer manege's in de buurt. En verder zou ik wat boeken uit de bieb halen. Daar staat veel in over verzorging en rijden. Maar heel belangrijk is dat je les neemt en je vriendin ook. Als de eigenaar niets doet kan je vriendin vragen of haar ouders eens willen kijken of iemand anders die er verstand van heeft. Die neemt de eigenaar misschien wel meer serieus dan jullie.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:37

Yessy schreef:
oeps hoe moet ik nou jou weer quoten, dat wordt erg ingewikkeld Tong uitsteken
iig over die zweep, misschien zijn mijn ogen zo slecht (volgens de oogarts zijn ze super maar toch Knipoog) ik zie duidelijk dat die zweep het paard niet raakt hoor, dat ze hem gewoon in haar handen heeft en op 1 hand rijdt...
over die oortjes...ik zou blij zijn als dolly haar oortjes zo had, die heeft ze overal behalve op mij, maar misschien heb je gelijk, dat is per paard verschillend dus daar komen we wrs nooit achter Knipoog
en over die vlecht: misschien heeft dit paard ook wel een over-de-grond-hang staart, dat zullen we misschien ook wel nooit weten Knipoog maar ik vind het nog steeds bij geen enkel paard zielig, wat is er zielig aan? de vliegen kunnen ze (weet ik echt uit ervaring dus daar moet je het wel mee eens zijn) net zo goed verjagen, of heb ik nou een paard dat super kan richten en daardoor alles in 1 klap doodslaat?


ik ben het wel met jouw eens alleen die oortjes van haar zijn uit nijdigheid. als ze op je geconcetreerd zijn hebben ze de oren iets meer naar voren en op zij ontspannen hangen.
Afbeelding dit is luisterend

en dit is dus kwaad
Citaat:
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:03

Yessy"]

[quote="bonney4evver schreef:
[img]foto[/img]

hallo! kijk eens hoe je trek en die oren jezus!!!!!

valt toch wel mee? dat betekent gewoon dat ze op je letten, al lijkt het me in dit geval moeilijk voor het paard om niet op de ruiter te letten Scheve mond

[/quote]

Oren naar achteren betekent dat ze op je letten ja, maar niet op deze manier! Deze liggen plat in de nek en met die angstige ogen erbij...

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 21:05

Ja die foto schrok ik zelf ook van. Zat ook te twijfelen of ik hem zou plaatsen of niet, maar kheb het wel gedaan.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:09

tja ik vind eht allemaal best mee vallen als je er tenminste aan wilt werken dta die pony het beter krijgt. Want de pony heeft er zo geen plezier in, dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel. Je moet niet gericht zijn dat je pony naageeflijk loopt op welke manier dan ook, maar dat hij echt ontspannen loopt en vrolijk is. En nog 1 ding doe bandages nooit zo meer om maar tot de vetlok.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:14

Ehm..Tsja het meeste is hier al gezegt, maar even 1 opmerking dat paard op de foto moet wel boos of nijdig of hoe je het wilt noemen, want kijk eens naar die neusgaten! helemaal op getrokken, en voor de mensen die wel eens een paard boos heeft gezien tegen een ander paard in de wei bv. die um dan aanvalt trekt precies hetzelfde hoofd als dit paard conclusie: die heeft pijn of is boos ! enne..1 ding snap ik niet, Iloveshetjes; ...waarom ga je met dit meisje naar haar paard toe als je weet dat het er erg naar aan toe gaat daar! het is je vriendin dan ofzo? en je praat wel met de rest mee at het zielig is en je zegt zelf dat de stal enz. niet goed is,..maar is dat ook niet je een beetje naar je vriendin de rug toe keren? je ging eerst nog met der om zeg je en nu doe je "scheinheilig" zoals ik dat noem...