Levi onder het zadel, ook los door de bak :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:53

gijsenkim"]
[quote="pony25 schreef:
ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten Verward
Of ben ik nou zo dom Knipoog


dat heet begrenzen met de buitenkant, netzoals ik op de foto de binnenkant begrens, Wellicht kan je instructeur het je beter uitleggen
[/quote]

Die heb ik niet Knipoog
Als ik een paard wat naar buiten valt in een volte aan de buitenkant begrens dan valt hij echt nog wel verder naar buiten.
ik heb dus een wat duidelijker voorbeeld nodig

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:55

oh volgens mij begrijp ik jou idee van begrenzen
je doet gewoon je hand over zijn nek en duwt hem terug
moest ik bij het western rijden ook altijd doen Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:56

Nee natuurlijk niet de hand over de nek Haha!, Hand kan nooit over de nek, Ik zal kijken of ik wat foto´s heb die het duidelijk kunnen maken

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:04

Afbeelding

en wat doe je hier dan met je rechter hand Verward

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:08

dat zag ik n et ook,
als ik buddy terug wil zetten op de hoefslag, dan verlies ik niet het contact met de buiten teugel, die hangt bij jou helemaal los? en het lijkt iidd of je hand over de hals gaat, maar kan ook een beetje vertekend zijn door de foto ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:09

Geloof me die zit niet over de nek, kan ook niet want ik moet met het zweepje tegen de nek tikken.

Maar als ik jou was zou ik eerst goed kijken, eerst me in de materie verdiepen en dan pas reageren. Nu zet je jezelf een beetje voor joker omdat je gewoon niet eens weet wat begrenzen is maar wel je mondje roert. Een pony inrijden doe je of goed of niet, en aangezien ik zo rond de 15 jaar al niks anders meer doe, kan je het best aan me overlaten om het diertje netjes in te rijden.

Ga nou eerst maar eens een instructeur zoeken en vragen of deze je uit wil leggen wat begrenzen nou eigenlijk is, ik wil het wel voor je doen....... maar ik kost 8 euro per half uur en ik heb eigenlijk weinig zin om hier een aantal uren bezig te zijn iemand die duidelijk denkt gelijk te hebben.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:09

Waterkippie schreef:
dat zag ik n et ook,
als ik buddy terug wil zetten op de hoefslag, dan verlies ik niet het contact met de buiten teugel, die hangt bij jou helemaal los? en het lijkt iidd of je hand over de hals gaat, maar kan ook een beetje vertekend zijn door de foto ?


zo zie ik het dus ook Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:11

okeej hand dus niet erover Haha! dacht wel maar door de hoek van de foto lijkt het zo..
maar waarom laat je de buiten teugel los? zal misschien wel een rede hebben hoor, bedoel het ook niet aanvallend..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:11

Waterkippie schreef:
dat zag ik n et ook,
als ik buddy terug wil zetten op de hoefslag, dan verlies ik niet het contact met de buiten teugel, die hangt bij jou helemaal los? en het lijkt iidd of je hand over de hals gaat, maar kan ook een beetje vertekend zijn door de foto ?


Klopt, maar mn hand is zeker niet over de hals Knipoog een jong paard is echter wat leniger en ik kan dan wel het contact blijven houden met mn buitenteugel maar de stelling heeft hij toch al, dus dat contact heeft dan geen zin, het enige wat helpt is duwen van binnen naar buiten in dit geval Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:13

gijsenkim schreef:
Geloof me die zit niet over de nek, kan ook niet want ik moet met het zweepje tegen de nek tikken.


maar je hebt je hand wel vrij hoog, en iets schuin lijkt het... daarom denk ik dat het lijkt of je iets over de nek heen gaat.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:14

ok nou snap ik waarom je zo raar aan het doen was
je wil zoveel mogelijk druk aan de rechterkant creeren zodat hij ervoor wel wil/gaat
daarom dus de teugel tegen de hals en je been zover naar achteren (je groot maken)

Heb ik het nu goed Verward

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:15

ok maar als je hem van binnen naar buiten wilt, zal het hem dan niet helpen wat meer contact met de buiten teugel te houden ? snap dat duwen idee wel hoor Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:18

pony25 schreef:
ok nou snap ik waarom je zo raar aan het doen was
je wil zoveel mogelijk druk aan de rechterkant creeren zodat hij ervoor wel wil/gaat
daarom dus de teugel tegen de hals en je been zover naar achteren (je groot maken)

Heb ik het nu goed Verward


kwartje gevallen Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:19

Waterkippie schreef:
ok maar als je hem van binnen naar buiten wilt, zal het hem dan niet helpen wat meer contact met de buiten teugel te houden ? snap dat duwen idee wel hoor Knipoog


zoals je ziet heeft hij zn nek gebogen........ als hij zn nek recht heeft zijn mn teugels " op maat" Haha!, ik kan mn binnenteugel wel korter pakken maar dan buigt hij alleen het nekkie meer en zal die niet naar links gaan in dit geval

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:34

ok dan verlaat ik nu het podium en ga verder bokken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:35

pony25 schreef:
ok dan verlaat ik nu het podium en ga verder bokken



veel plezier,

vind levi er trouwens wel al stukken beter uit zien OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:36

Hij krijgt idd wat meer spek op t lijf Haha! Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:43

Ehm pony25.... Ik begrens mij pony op dezelfde manier als G&K en ik heb geen les van haar.
Ik sjor zeker een pony niet in zijn bek om het een bepaalde kant uit te laten lopen maar gebruik ook mijn benen waar mijn Guusje overigens perfect op reageerd!!
Guus wil op de volte ook nog wel eens naar buiten vallen dat trek ik niet aan mijn teugel maar dan geef ik buitenbeen en komt hij netjes op zijn plaats.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:45

Oops discussie was al gesloten Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:48

fsoudan schreef:
Oops discussie was al gesloten Schijnheilig

geeft niks, kon wel wat bijval gebruiken Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:57

nou kim, ik vind dat je heel professioneel bent, en het hartstikke goed doet hoor Haha! Haha!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:59

Ik ga me er even in mengen Haha! ! Ik vind die foto's helemaal niet storend, Kim geeft duidelijke hulpen. Eerder in dit topic bedoelde ze ook niet letterlijk wijken, en als je een beetje je verstand gebruikt snap je dat ook, het gaat hier immers om een jong paard! Als je een paard aan het inrijden bent kun je gewoon absoluut niet altijd aan het ideale plaatje voldoen, dat is ook totaal niet belangrijk in het begin. Je moet het paard zo min mogelijk storen en met zo min mogelijk hulpen hem op weg helpen. Op het moment dat je hulpen niet duidelijk genoeg zijn heb je meer hulpen nodig, dus is het van belang dat je zo duidelijk mogelijk bent.

Afbeelding

Op deze foto valt de pony naar binnen, je ziet dat ze heel duidelijk haar binnenbeen (een eindje) naar achteren legt en met haar binnenteugel en zweepje tegen de hals de pony overhaalt zich weer richting hoefslag te bewegen en daarbij houdt ze haar buitenhand van de hals af (is de hulp voor naar links in dit stadium)... Als dit geen duidelijk hulp is weet ik het ook niet meer!

Ben op dit moment weer een paard aan het inrijden en je zal mij ook regelmatig zo op dr zien zitten, als ze het stuur even niet snapt! Maar dat komt echt wel goed hoor *LOL* ....

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:03

Ze doen het niet (meer?) Scheve mond
Behalve de foto hierboven, die kan ik zien. Ziet er idd wat lomp uit Haha! maar in theorie klopt het wat G&K zegt.

Oja. Levi ziet er goed uit Ineke OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:15

Ik ben het helemaal met Gijsenkim eens Lachen Ik leer het op dezelfde manier, al lukt het me soms niet helemaal en wil ik het te snel met mijn handen op lossen. Gelukkig gaat het dan helemaal fout en is hij zelfs een poosje geleden bang van mijn hand geworden, maar nu gaat het weer goed!!

Verder ziet het er leuk uit hoor! Het geeft inderdaad een beetje een krampachtig beeld, maar dat is wel te verwachten als je bang bent, dan span je al je spieren! Gelukkig blijft je pony hier rustig onder!
Succes verder met hem!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:11

Levi ziet er geweldig uit! Wat gaaf dat ie zo braaf is!
En volgens mij komt dat helemaal goed met gijsenkim, die weet echt wel wat ze doet.
Veel succes verder!