Jorita en femke @ work {graag opbouwende kritiek}

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 21:56

ik help haar een klein beetje en ik heb van te voren tegen haar gezegt dat ik dat van die thiedemann allemaal ook niet echt blij mee ben!!
ik heb haar een keer verplicht zonder te rijden enne nouwja toen deed ze idd wel gek!!
misschien omdat femke niet echt zwaar en groot is voor dit paardje..
maar dat weet ik niet!
ik heb verdre helemaal geen verstand van die thiedemann dus ik kan er nisk over zeggen!!
alleen dat ik dat ding van te voren al vreselijk gehaat heb (dat weet femke maar al te goed)
misschien wil ik wel niet eens weten hoe die om moet!!!!!
maja ik help haar verder alleen een beetje met het rijden!!
en dat gaat verdre wel redelijk
handjes en teentjes zijn we mee aan het werken maar dat vind ze nog erg moeilijk!!

zo uitgelult

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 22:02

Pellie schreef:
damn sorry hoor... Bloos! volgens mij is ze zelfs magerder geworden als ik deze foto vergelijk met wat ik in mijn hoofd heb zitten van de eerste foto's van haar. plak er voor de gein eens eentje bij marlot??

als ze persé met een thiedemann gereden moet worden denk ik dat ze flink naar de k l o t e n is gereden, of niet? arm beestje.... Scheve mond

(geen kritiek op jullie meiden, voor haar alleen maar fijn dat er mensen zijn die van d'r houden)



ik vind wel dat je gelijk hebt idd...
ik heb al 1000 keer gevraagt aan femke zonder te rijden!!
maar ze vind het gewoon eng omdat ze niet zo groot is..
maar ze mag er ook door de eigenaar niemand anders op laten rijden
dus ze weet ook niet hoe ze is als er een groter iemand op zit..
en de eigenaar zelf komt maar 1 keer in de 3 maanden!!

dus moeilijke positie!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:05

doe toch niet zo moelijk allemaal over die thiedemann!
zolang een paard niet met zijn neus tussen zijn benen word getrokken door een thiedemann , zal het allemaal heus nog wel meevallen , tis juist de kunst om samen met goede instructie te proberen de thiedemann dalijk weg te laten
misschien is ze daar zelfs ook wel mee bezig?

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:19

Ik vind het ten eerste knap dat je het aandurf zo'n supper groot en dus ook sterk paard te rijden, ik zou het zelf geen goed idde vinden.
Ben jij de enige die dat paardje rijd? heb je les?
Ik heb jou zelf ooit gezien dat jij op manege jouwere reed, je kent me vast niet meer hoor hihi Schijnheilig
Ik denk personlijk zelf dat het verstandig is om voor je zelf, maar ook voor het paard.Eens in de week les om hem/haar te nemen, hier leren jullie veel van.
Waarneer het niet mogelijk is om een paard te rijden zonder hulpteugel (dit geld NIET alleen voor jou hoor Knipoog ) te rijden is het de vraag of het dan verstandig is om wel met hulpteugel te rijden, of dit nu toutjes zijn of een slof teugel. Want het woord zecht het zelf al het is een HULP- teugel het moet dus helpen!! waarneer het dus niet zonder kan is het dus een MOET middel en dat is niet de manier van rijden vind ik persoonlijk.
Ik vind niet dat je slecht rijd, en dat het wel dapper is om zo'n groot paard te rijden, maar het is de vraag of dit wel zo verstandig is.
Het is nl niet goed voor jou rijhouding om op zo'n paard te rijden, en het paard leert er zo ook niets van.
Ik hoop dat je dr zelf overna denkt, het is ook voor jou niet lekker (lijkt mij) als je altijd met hulpteugel moet rijden en altijd maar moet schoppen en trekken
Ik heb zelf ook op een paard gereden dat niet wouw en geen voor uitgang bracht, ik heb les genomen en een ander paard gaan rijden, dit is veel leuker nu.
nou heeeeel veel succes en rijplezier Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:07

Anna-Jelly schreef:
Verder probeer meer met je been te rijden ipv haar in de krul te trekken, doordat je dat doet gaat zij zowiezo al op de voorhand lopen. Probeer hem meer naar je hand toe te rijden.


Ben ik het helemaal mee eens. Ik zie je wel aan de thiedeman "hangen", maar verder doe je IMO weinig. Neem eens wat lesjes, dan zul je zien dat het veel beter gaat en dat je waarschijnlijk zelfs de thiedeman weg kunt laten na verloop van tijd. Er is in principe niets mis met een thiedeman als hulpteugel, maar je moet er wel mee kunnen rijden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:29

Citaat:
en de eigenaar zelf komt maar 1 keer in de 3 maanden!!


zo... daar heeft ze wat aan zeg!? Bloos!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:04

Pellie schreef:
Citaat:
en de eigenaar zelf komt maar 1 keer in de 3 maanden!!


zo... daar heeft ze wat aan zeg!? Bloos!



volgensmij is het een oud pensioen paard ....

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:14

Ik ken dit paard, sta sinds kort op dezelfde stal. Het eerste wat mij opviel bij dit paard van nog maar 12 jaar dat ze al compleet op lijkt.
Ik dacht dat dit paard zo op het eerste gezicht veel ouder moest zijn. Ze is gigantisch mager, ik weet nief of je regelmatig contact hebt met de eigenaar maar ik zou hier toch over aanspreken. Een controle van de da zou in mijn ogen niet overbodig zijn. Het is in mijn ogen best een leuk paard, maar door het gigantische gebrek aan spieren en vet zal rijden voor haar niet echt ontspanning zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:16

12 Bloos!

ik dacht dat ie op zijn minst 20 was!!!
jeetje... dan is het niet echt normaal
maar wij kunnen daar dan nog niets van zeggen, misschien heeft ze een ziekte gehad of is hoefbevangen oid waardoor ze niet veel gereden mag worden
dat magere zou dan nog niet moeten hoeven, maar wij weten de achtergrond niet , die moet je eerst weten voor je een oordeel velt vind ik.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:49

Ik vel absoluut geen ordeel over dit paard of haar berijdster. Ik vind het alleen raadzaam om dit paard toch eens goed te laten checken door een dierenarts. Ze eet nl. goed, heeft voldoende ruwvoer tot haar beschikbaar, ook voldoende brok. Ze staan overdag op een redelijk kale weide, maar worden bij binnekomst op stal toch goed gevoerd. Paard wordt regelmatig ontwormd, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Haar verdere voorgeschiedenis weet ik niet, maar een paard wat al enkele maanden (ik weet niet hoe lang ze hier staat) voldoende gevoerd wordt en goed ontwormt wordt, moet in mijn ogen toch iets mankeren om zo mager te blijven.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:14

ik ben ook een keer geweest te kijken om op dit paard te rijden.
ik ben 1 x alleen geweest en ben toen gestopt.
paard is idd flink naar de kloten gereden op die manege.
en ik vond haar ook veel te mager.

paard is niet ziek.
is onwennigheid( van verhuizing) zeggen de eigenaren.
maar in een half jaar lijkt mij dat een paard wel dikker word.
toen ik bij haar keek was ze net zo dik als dat ze nu is.

het paard is ook behoorlijk sterk.
niks ten nadele van femke of de eigenaren hoor.
maar ik denk dat het voor femke beter zal zijn als ze een ander verzorgpaardje zoekt.

tenzij je het leuk vind om op jorita te rijden.
heb je wel goed contact met de eigenaresse?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:24

nou sinds kort ook niet echt meer, heb haar 3 weken geleden een mailtje gestuurt en heb daar geen reactie op gekregen ( tussendoor ook meer mailtjes gestuurt en ook geen reactie ) lijkt mij indd beter om een ander paardje te zoeken, maar hoe vertel ik het aan de eigenaresse ??? Mijn moeder zal het ook niet leuk vinden.. heeft net zoals mij een band met Jorita opgebouwd.....

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:48

Ja de eigenaarese is zoiezo kennelijk niet echt betrokken bij het paardje toch?
ik zou idd tog naar een ander paard zoeken, veel succes

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:01

joritalover schreef:
nou sinds kort ook niet echt meer, heb haar 3 weken geleden een mailtje gestuurt en heb daar geen reactie op gekregen ( tussendoor ook meer mailtjes gestuurt en ook geen reactie ) lijkt mij indd beter om een ander paardje te zoeken, maar hoe vertel ik het aan de eigenaresse ??? Mijn moeder zal het ook niet leuk vinden.. heeft net zoals mij een band met Jorita opgebouwd.....


het gaat er toch om dat jij het nog leuk vind?
ik heb haar toen opgebeld en gezegd dat het toch niks zou worden.
iig succes met je beslissing.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:10

ja.. heb het voorgesteld aan mijn moeder, ze vindt het maar niks.. maar ik ben het wel met jullie eens, ik kan zo niet rijden, het is gewoon geen rijden meer op Jorita.. ze doet haar eigen zin en ik heb er niks tegenin te brengen ik denk dat ik maar op zoek naar een ander paardje ga.. iemand tips waar ik kan gaan zoeken ??

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:19

advertentie op marktplaats zetten.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:23

TongeR schreef:
advertentie op marktplaats zetten.


Idd.. of gewoon hier (Bokt dus Knipoog )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:22

of goede instructie zoeken Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:35

crossmonster schreef:
of goede instructie zoeken Knipoog


Ik heb vanmiddag met iemand over Jorita gesproken, zij zei dat Jorita toch al best aangekomen is. Ze was dus eerst nog magerder heb ik begrepen. Ik zou als je het kunt betalen toch eens gaan denken aan instructrie. Misschien wil Kim (dochter van staleigenaar) je wel les geven, ze is niet echt duur en geeft naar mijn idee best goed les. Er zijn nog meer mensen die je best les zouden willen geven. Ik zou het persoonlijk jammer vinden als Jorita nog minder aandacht zou krijgen dan ze nu krijgt. Neem ook eens de tijd om echt een band met haar op te bouwen, misschien helpt dat al een hoop. Lachen

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 22:13

of prakash die geeft daar ook les EN GOED!!

lovesoscar

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:11

ja of kim