Nikita @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:11

Aan al het commentaar wat gegeven is heb ik niks meer toe te voegen.
Ik vind haar er veel slechter uitzien dan op de foto's in je profiel. Ze mag wel een heel stuk voller.
Mijn tip: ga gewoon lekker rijden, terug naar de basis en laat die wedstrijden even links liggen.
Hopelijk doe je wat met alles wat hier (en op het andere forum)gezegd is,want het is echt niet de bedoeling om je de grond in te boren , maar alleen maar om te helpen.


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:28

Koortje schreef:
Mark had destijds les van een kennelijk erg goede instructeur met wie hij het gevoel had erg vooruit te gaan. Of hij nu dus nog van die man les krijgt is mij onduidelijk. Het is zeker wel aan te raden.

ik heb Mark onlangs gesproken en hoorde dat hij sinds zijn verhuizing les had van een instructrice van de manege waar hij nu staat. Volgens mij is zijn vorige instructeur niet meer in beeld, aan de foto's te oordelen is dit zeker geen vooruitgang

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:56

rhijnauwen"]
[quote="Koortje schreef:
Mark had destijds les van een kennelijk erg goede instructeur met wie hij het gevoel had erg vooruit te gaan. Of hij nu dus nog van die man les krijgt is mij onduidelijk. Het is zeker wel aan te raden.

ik heb Mark onlangs gesproken en hoorde dat hij sinds zijn verhuizing les had van een instructrice van de manege waar hij nu staat. Volgens mij is zijn vorige instructeur niet meer in beeld, aan de foto's te oordelen is dit zeker geen vooruitgang
[/quote]

Ik had gelezen dat hij les had van de fysio die nikita helemaal ontkraakt heeft, en "los" gemaakt heeft, dan zou je toch denken dat die wel weet wat hij zegt, maar dan durf ik dat gerust tegen te spreken als ik deze foto zie.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:34

Hij had het er ook over dat zijn vriendin Ria er nu af en toe op reed... is zij niet toevallig die instructrice dan?? Zo ja, dan zou het er toch ook iets anders uit moeten zien lijkt me... Verward

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:32

Kortom: MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARKKKKKKKKKKK waar ben je ?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:43

Wie drukt er op het pb knopje? Nagelbijten / Gniffelen

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:44

goed ik kom dus van het "andere" forum zal maar zeggen,en heb daar mijn zegje al gedaan,maar aangezien Mark zijn neus niet meer laat zien en zlefs de foto heeft verwijderd(terwijl hij hem hier wel laat staan),wil ik toch heel even melden dat ik het erg kinderachtig vind.Je kan kritiek verwachten als je een foto zet en zeker zo'n foto.Ik zal trouwens even kopieeren wat ik op het andere forum over de foto ehbt gezegd:

(Ps die blessure van Nikita;dat was toch haar rug of niet...?!)
{"zou het niet verstandiger zijn om haar wat lager in te stellen??En ik vind het een beetje kinderachtig dat je alleen wedstrijden wilt rijden als je in de prijzen valt(zul je toch eerst echt wedstrijd ervaring op moeten doen)
En voor de rest: je handen en je houding ... verschrikkelijk voorover en inelkaar gezakt(springruiters hebben hun beugels ook zo kort en die zitten er toch ook niet als een zoutzak op.)Ik zou willen dat ik eesn positief op een foto van jou en nikita kon reageren,maar ik heb zelfs "manege"ruiters(no offence voor de manege ruitets onder ons)beter op een paard zien zitten.Ik vind het het echt dood en dood zonde van zo'n goed paard om dat nu zo te zien lopen,het totaal plaatje ziet er gewoon niet uit... "

Jira}

************************************************************

Misschien een beetje bot maar hier zit een hele geschiedenis achter,maar goed dan weten jullie mijn reactie.

Groetjessss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:12

Koortje schreef:
Hij had het er ook over dat zijn vriendin Ria er nu af en toe op reed... is zij niet toevallig die instructrice dan?? Zo ja, dan zou het er toch ook iets anders uit moeten zien lijkt me... Verward

Zij is er toch juist de oorzaak van dat Nikita zo'n rugprobleem heeft? Als je instructrice bent en je rijdt het paard ook nog eens bij dan mag zo iets niet zo drastisch escaleren. Een kundig instructrice had dit kunnen voorkomen en had Mark hiervoor moeten waarschuwen.

Ik kan me overigens nog wel herinneren dat Mark ooit een probleem namens zijn instructrice op het forum heeft geplaatst. Dat pakte [terecht!] niet zo positief voor haar uit.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 00:51

Goed.... ik heb een paar dagen even niet gereageerd en ook nauwelijks gelezen.... wou weer eens een serie foto's maken en eens wat plaatsen op bokt en paarden.serveronline... maar 1 foto is er gelukt..... wellicht een beetje ongelukkig moment, ik kan zelf niet echt beoordelen of dit nou gewoon een wat minder moment is... maar anyway...

Vanaf feb. zijn we nu weer aan het rijden. Ze heeft een poos stilgestaan i.v.m de schouderblesure, spieren etc moeten er dus weer opgereden worden vandaar het slappe kontje.....

Ik ben na die wedstrijd die zo slecht ging (ze was toen ook pas een week of twee weer onder het zadel) begonnen met lessen bij olga hier op de manege. Als eerste zijn die beugels een stuk korter gemaakt (wat ook in de clinic bij judith gebeurde) Verder veel bezig geweest met onspanning etc.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 00:55

mijn vriendin rijdt der nu ook af en toe, dan gebruikt ze der rug wel goed (kost wel moeite voor nikita)... Ik ga er dan daarna op en probeer het dan een beetje na te rijden.... gaat over het algemeen wel lekker, paard is soepeler en makkelijker te rijden.... punt is daarbij wel dat ze ook makkelijker in de houding zoals hierboven komt en ik dat dan gewoon wil proberen om der zo te rijden waardoor der weer spanning komt, die jullie dan weer van de foto "lezen"

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 01:02

als ik dan meer toesta met de buitenteugel en der aan mijn been hou zakt ze weer in de ontspanning met het neusje over de grond (waarbij correct ruggebruik nog steeds erg moeilijk blijft....) maar daar werken we aan....

Verder zijn sinds woensdag de beugels twee gaten langer, zit wel fijner alleen wel iets onstabieler, rechtop zitten gaat dan wel beter...

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 01:08

En verder zal ik in de nabije toekomst proberen een serie foto's te laten maken van begin tot eind zeg maar voor een vollediger beeld....

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 01:22

Damn meteen 4 berichtend achter elkaar, daar heb je de knopje voor om je bericht aan te passen....

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 01:44

MarkKH schreef:
als ik dan meer toesta met de buitenteugel en der aan mijn been hou zakt ze weer in de ontspanning met het neusje over de grond (waarbij correct ruggebruik nog steeds erg moeilijk blijft....) maar daar werken we aan....



In mijn ogen is laag, neusje over de grond juist goed. Goed ter ontspanning van de rug lijkt me juist....

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 01:47

Koortje"]
[quote="MarkKH schreef:
als ik dan meer toesta met de buitenteugel en der aan mijn been hou zakt ze weer in de ontspanning met het neusje over de grond (waarbij correct ruggebruik nog steeds erg moeilijk blijft....) maar daar werken we aan....



In mijn ogen is laag, neusje over de grond juist goed. Goed ter ontspanning van de rug lijkt me juist....
[/quote]

ja, dat bedoel ik ook.... en dat dat ook wel lukt... iig die neus over de grond.... (of het ruggebruik dan ook direct goed te noemen is weet ik niet, in mijn situatie...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 02:39

Mark, je zit is de basis van jouw hele rijden. Het is daarom volgens mij heel belangrijk dat je veel aandacht aan je zit gaat besteden voorlopig. Goed leren zitten lukt alleen als je je er volledig op focust. De payoff van al die moeite is dat je merkt dat je veel helderder met je paard kunt communiceren en dat je ook veel meer met je eigen lijf kunt doen. Het gaat er dus om dat je leert om ontspanning en lichaamsbeheersing te combineren. Dat gaat niet in een week hoor, dat duurt wel eventjes. Je moet daarbij fouten maken, maar leren paardrijden gaat nu eenmaal met vallen en opstaan.

Als ik zo naar de foto kijk, dan zie ik allereerst dat je helemaal op de cantle van je zadel zit en dat is niet goed voor de rug van je paard. De cantle is niet bedoeld of gebouwd om de ruiter volledig te dragen en daarom gaat het zadel dus volledig uit balans. Het is daardoor dus al onmogelijk om goed met je zit te werken.
Tegelijkertijd heb je zoveel been oppervlak te hoog en te ver naar voren in het zadel dat je daardoor Nikita juist kan belemmeren in het schouder-schoft gedeelte. Door goed te leren zitten, kun je leren je zit (laat maar even zeggen:) te sluiten en te openen. Er is op het moment van de foto totaal geen balans in je zit en daardoor is het voor Nikita onmogelijk om jou te vinden in de wirwar, daardoor ontspant ze ook niet. Het lijkt wel alsof Nikita haar best voor je doet, maar ze kan nu eenmaal niet toveren.
In het algemeen zou ik jou anders op je paard zetten Knipoog en zou ik proberen om je paard wat meer vw-nw te rijden, maar dan natuurlijk wel van achteren naar voren. In het tempo zou je kunnen zoeken naar het punt waar Nikita ook daadwerkelijk zou willen ontspannen.

Enfin, succes ermee, je hebt nog een hoop te doen.
(heb altijd leuk en op een aardige manier met Mark over zijn rijden kunnen praten)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:13

Laat ons niet te lang in spanning, en neem vanmiddag nog je digi mee, voor die hele fotoserie....
Ik ben zeer benieuwd of dat inderdaad een beter beeld toont, of dat jou gevoel toch echt iets anders zegt als onze ogen.....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:16

Fijn Mark, dat je hebt gereageerd! Ook ik zou willen zeggen, probeer eens wat meer foto's van 1 rit te maken (bijv. losrijden, werken, uitrijden) zodat we een beetje een idee hebben hoe je met haar aan het werk bent. Wellicht staan we er dan heel anders tegenover!

Verder sluit ik me wel aan bij Lovely, je zit is ontzettend belangrijk en omdat die nog instabiel is, is het moeilijk voor ruiter en paard om ontspannen te werken. Kan je instructeur niet weer even een tijdje terug naar de basis en je een paar zitlessen geven?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:23

Lovely schreef:
Er is op het moment van de foto totaal geen balans in je zit en daardoor is het voor Nikita onmogelijk om jou te vinden in de wirwar, daardoor ontspant ze ook niet. Het lijkt wel alsof Nikita haar best voor je doet, maar ze kan nu eenmaal niet toveren.


Hier kan ik me helemaal in vinden. Het paard doet haar uiterste best, maar kan niets met jou op deze manier.
Ik vind het ongelofelijk dat jouw instructrice jou op deze manier je paard en je zit laat verkloten. Jammer, want ik heb foto's gezien van je clinic bij Rhijnauwen (?) wat een heel ander beeld geeft.
Je verknalt je paard, binnen no time is ze weer stuk op deze manier.

זכור

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:29

lis schreef:
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het paard doet haar uiterste best, maar kan niets met jou op deze manier.
Ik vind het ongelofelijk dat jouw instructrice jou op deze manier je paard en je zit laat verkloten. Jammer, want ik heb foto's gezien van je clinic bij Rhijnauwen (?) wat een heel ander beeld geeft.
Je verknalt je paard, binnen no time is ze weer stuk op deze manier.

hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!
jammer van het paard, jammer van al jouw ambities en vooral jammer van het plezier dat je aan het paardrijden kunt beleven!
ik heb je tijdens mijn clinic vorig jaar met erg veel plezier geholpen en merkte dat je graag en veel wilt leren, waarom wil je zo snel, waarom neem je alle (meest!) goedbedoelde adviezen niet aan? doe er iets mee en denk om de gezondheid van jouw paard, dat is echt veel belangrijker dan in wat voor klasse dan ook kunnen starten!!
hierbovengeef je weer allerlei reacties die zomaar uit een boekje kunnen komen, leer met GEVOEL te rijden en niet uit een boekje!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:46

rhijnauwen"]
[quote="lis schreef:
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het paard doet haar uiterste best, maar kan niets met jou op deze manier.
Ik vind het ongelofelijk dat jouw instructrice jou op deze manier je paard en je zit laat verkloten. Jammer, want ik heb foto's gezien van je clinic bij Rhijnauwen (?) wat een heel ander beeld geeft.
Je verknalt je paard, binnen no time is ze weer stuk op deze manier.

hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!
jammer van het paard, jammer van al jouw ambities en vooral jammer van het plezier dat je aan het paardrijden kunt beleven!
ik heb je tijdens mijn clinic vorig jaar met erg veel plezier geholpen en merkte dat je graag en veel wilt leren, waarom wil je zo snel, waarom neem je alle (meest!) goedbedoelde adviezen niet aan? doe er iets mee en denk om de gezondheid van jouw paard, dat is echt veel belangrijker dan in wat voor klasse dan ook kunnen starten!!
hierbovengeef je weer allerlei reacties die zomaar uit een boekje kunnen komen, leer met GEVOEL te rijden en niet uit een boekje!
[/quote] Hehe,Dit heb ik ook al zo vaak geprobeerd aan te geven!!!Maar Mark heeft volgens mij een behoorlijk bord voor zijn kop(sorry) Maar als reactie krijg je altijd alleen weer een hoop theorie naar je hoofd geslingerd Verward ...Je bent er niet met het kopen van een hoger opgeleid paard en een zooitje boeken,je moet ook wel enige aanleg hebben.En willen leren(en niet alleen uit boekjes want das alleen theorie en je moet en ook in praktijk kunnen uitvoeren) Je moet ook bereid zijn om dingen van andere ruiters aan te nemen en veel te observeren(heel veel te observeren!!!).Zo ontwikkel je het ruitergevoel ;wat je toch echt moet hebben,ookal heb je een paard wat de oefeneingen tot aan het Z beheerst.Jij zit dit paard eignelijk alleen maar dwars.En ik vind het heel jammer dat ik het zo moet verwoorden allemaal,maar het wil maar niet tot je door dringen lijkt wel.Ik hoop bij de volgende foto;s een keer positief te kunnen zijn over jouw rijden.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:49

lis schreef:
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het paard doet haar uiterste best, maar kan niets met jou op deze manier.
Ik vind het ongelofelijk dat jouw instructrice jou op deze manier je paard en je zit laat verkloten. Jammer, want ik heb foto's gezien van je clinic bij Rhijnauwen (?) wat een heel ander beeld geeft.
Je verknalt je paard, binnen no time is ze weer stuk op deze manier.


Nou ja, een opmerking van Mark (van een tijdje terug) is dat elke ruiter zijn eerste paard verknalt. Nou, dan maakt ie als ie zo doorgaat iig zijn eigen stelling waar. Misschien tijd voor een ander paard? Dan zou het probleem in een klap opgelost moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:38

Je moet gevoel voor paardrijden hebben, het moet in je zitten, dat leer je niet..

Mark, nu heb je het weer over een "soepel" en "Makkelijker in het lijf" paard.. maar wat bedoel je daar nou eigenlijk mee, zo heb je altijd al gepraat over het rijden en doen met Nikita maar op de foto's is daar niks van terug te vinden, ik heb je dit al eerder gevraagd, maar toen kreeg ik een mooie theorie opgedreund waar ik geen wijs uit kon krijgen ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:22

MarkKH schreef:
Vanaf feb. zijn we nu weer aan het rijden. Ze heeft een poos stilgestaan i.v.m de schouderblesure, spieren etc moeten er dus weer opgereden worden vandaar het slappe kontje.....


Eerlijk gezegt vind ik haar, spier of geen spier, gewoon te mager. Die ingevallen flank komt echt niet door een gebrek aan spieren...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:38

MarkKH"]
mijn vriendin rijdt der nu ook af en toe, dan gebruikt ze der rug wel goed (kost wel moeite voor nikita)... Ik ga er dan daarna op en probeer het dan een beetje na te rijden.... gaat over het algemeen wel lekker, paard is soepeler en makkelijker te rijden.... punt is daarbij wel dat ze ook makkelijker in de houding zoals hierboven komt en ik dat dan gewoon wil proberen om der zo te rijden waardoor der weer spanning komt, die jullie dan weer van de foto "lezen"
[/quote]

Mark, wat bedoel je met deze vetgedrukte stukjes tekst ( aangezien ik bang ben dat ik het verkeerd interperteer)?

[quote="MarkKH schreef:
als ik dan meer toesta met de buitenteugel en der aan mijn been hou zakt ze weer in de ontspanning met het neusje over de grond (waarbij correct ruggebruik nog steeds erg moeilijk blijft....) maar daar werken we aan....

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 42 bezoekers