Foto's Tyrza Clinic Hellevoetsluis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:32

Wauw wat een super paard die Rinaldo !!!
Echt mijn type paard.
Lekker aan de maat, ik geef je groot gelijk om rustig aan te doen met hem!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:48

Leuke foto's! Cinzano loopt netjes tien!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 21:19

Hij loopt ook netjes

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:23

Nogmaals allemaal hartelijk bedankt voor de complimenten. Begin nog blijer te worden met hem.

Toen ik hem kocht als 3-jarige was het echt een uit de kluiten gegroeid schraal paard. Vandaar dat ik het vaak heb over De Slungel. Hij was toen net onder het zadel en kon alleen maar lopen als een dronken man.

Het eerste jaar reed ik hem hoogstens 2x per week. Wel longeerde ik hem regelmatig en ben ik gaan free stylen. Het tweede jaar ben ik hem wat vaker per week gaan rijden ongeveer 4x en ging ik iets minder longeren. Het laatste jaar moet hij wat serieuzer aan het werk en rij ik hem 5x per week.

In het begin heb ik hem voornamelijk voorwaarts/neerwaarts gereden omdat hij dit het moeilijkste vind. Ook aan de longe probeerde ik dit zoveel mogelijk. Sinds 4 maanden stel ik hem hoger in. Uiteraard nog niet alle dagen. Mijn mazzel met De Slungel is natuurlijk dat hij door z'n hoofd/hals houding makkelijker bovenin te stellen is. Moeilijk is bij hem om z'n neus "eruit" te houden. Voor het hoge instellen van afgelopen zaterdag heb ik dan ook 2 dagen dusdanig gereden, dat het dus kon. Ik ben nu aan het testen hoe en hoeveel ik hem voor een wedstrijd moet rijden om hem op de wedstrijd te laten "toppen" en ik geloof dat ik het "recept" aardig voor elkaar begin te krijgen.

Het blijft een verschrikkelijk moeilijke sport. Met Rinaldo moet ik soms aan zoveel dingen tegelijk werken dat ik weleens denk "Ga maar dammen". Hij moet actief zijn voor het been en niet wegrennen, mag hem ook niet in elkaar trekken, moet ervoor zorgen dat hij niet uitelkaar valt bij het versnellen in de draf en goed vanachter uit vertrekt, netjes terugkomt op het achterbeen bij het terugkomen enz. enz. En ook nog eens zorgen dat ik m'n handen rustig en vooral niet te hoog houdt en m'n kont in het zadel hou.

En bovenal: Rinaldo plezier laten houden in het werk en zelf ook nog kunnen genieten.

Mensen bedankt voor alle complimenten, nu kruip ik morgenavond met frisse moed weer op m'n Slungel.

dihjo

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:33

De foto's die Marcel gemaakt heeft staan vanaf nu ook on-line op www.paardenfoto.nl Alle drie de groepen. Cheese!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:09

ze doen het niet Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:20

Nope, hier ook niet

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:27

Hier wel! Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 19:47

Raar hier ook.............

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 19:49

Afbeelding
Deze foto van Marsss is echt heel mooi