Sem 2e keer ohz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:37

Leuke pony hoor!! En doet het heel netjes.
En die opmerking; jammer dat het een karrepaard wordt. Lijkt me juist niet. Die moeten goed kunnen lopen. En ook mooi zijn. Mijn kennis heeft nu een hengst, en die loopt ook zo goed. Echt heerlijk voor een menpony! En ook heel belangrijk, anders kom je nooit makkelijk verder. Veel succes ermee.
Heeft hij ook al in het tuig gelopen?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:03

ja waarom nou weer jammer? karrepaardjes lopen ook dressuur hoor, en ze kan altijd nog gewoon dressuur rijden, dat moet gewoon kunnen!!

helemaal niet jammer, als hij nu al top loopt met voor de 2e keer iemand op zijn rug, moet je je voorstellen als hij ouder is en helemaal beleerd is voor de kar!! toppie san!

enne ik weet het dattie 1.45 is idd, mijn pony ook Lachen maar hij is idd wel grof gebouwd voor een arab, maar toch istie echt super leuk hor Haha! wanneer kan ik nou langs komen?

enne over dat met lange teugel rijden; juist super goed, zo leert hij tenminste dragen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:15


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:19

Grrrr....ik kan me er echt zo boos over maken....
Ik weet niet hoe jullie over mennen denken? Maar mennen is heus niet alleen maar een beetje een paard verkloten door als een idioot door het bos te crossen!!
Ik ben 4 tot 5 keer in de week dressuur aan het trainen aangespannen. Kijk eens naar de paarden van iemand als Ijsbrand Chardon! Wou je soms zeggen dat die niet goed kunnen lopen? Die beesten kunnen ook makkelijk naar de Z gereden worden!!!
Ik snap dus echt niet waarom het zonde zou zijn om hem voor de wagen te laten dressuren!! Misschien kunnen jullie mij ook verklaren waarom jullie dat denken...
sorry, maar hier word ik zo boos over

Dyonne:
Nee, we gaan hem rond augustus inspannen. Het tuig heeft er wel al opgelegen, om te kijken of het past *LOL* Hij gaf er helemaal niets om. Hij vond het wel heel egr mooi staan bij zichzelf Knipoog
Maar hij is nog hartstikke jong. En wedstrijden mogen toch pas als hij 5 jr. is (samengesteld). Dus we hebben geen haast. Na de zomer gaat hij nog lekker een paar maandjes de wei op, lekker fris in het hoofd. Zodat hij het allemaal leuk blijft vinden.

Assiej:
Zeg maar wanneer je kan, ik ben van ma t/m do thuis om de paarden te rijden/trainen

Verder bedankt mensen *LOL*

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:27

nouja mensen, mennen is niets meer en niets minder als gewoon dressuur hoor, okee je zit op een kar en heb 2 lijnen in je handen, maar je moet niet gaan zeggen dat mennen minder is als gewoon dressuur, want menpaarden moeten onder anderen goed kunnen dressuren hor!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:32

Sjonniej schreef:
Na de zomer gaat hij nog lekker een paar maandjes de wei op, lekker fris in het hoofd. Zodat hij het allemaal leuk blijft vinden.



Goed idee zeg *LOL*
Erg chique pony, tsja ik dacht ook meteen; dressuur! Maar komt omdat er ook zo weinig foto's op bokt staan van het mennen... Ik moet nog even aan het idee wennen Haha!
In het tuig is ie vast harstikke gaaf Kwijl

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:06

Mijndario:
Het lijkt me weinig uitmaken:
Dressuur onder het zadel of dressuur voor een karretje.
Het is inderdaad omdat veel mensen weinig van het mennen weten! En er zijn er volgens mij al helemaal weinig die weten dat er dressuurwedstrijden zijn aangespannen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:12

toch vindt ik hem onder het zadel ook erg mooi maar voor de kar is het zeker ook een plaatje (zeker met het damesnr. )

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:39

He San, je moeder vertelde het me donderdagavond al en ik was erg nieuwsgierig naar hem. ik vind hem super, gaat een mooi paardje worden, zeker vor de kar. En laat ze maar zeuren dat ze het zonde vinden maar met deze in het enkelspan pak je alle punten denk ik, of voorop in het tandem. Word echt een mooi karrepaardje.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 18:46

Haha, dankje Ienemienie Lachen
Ik hoop het ook dat het wat gaat worden met hem voor de kar. Tandem moet nog even wachten, er moet eerst nog een maat komen voor hem. Hardy is 8 cm kleiner....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:54

Ik vind het ook echt totaal niet jammer dat deze voor de kar gaat.
Word plaatje zo met een kar !
Vind het echt een super lief en mooi beestje!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:16

Sjonniej schreef:
Haha, dankje Ienemienie Lachen
Ik hoop het ook dat het wat gaat worden met hem voor de kar. Tandem moet nog even wachten, er moet eerst nog een maat komen voor hem. Hardy is 8 cm kleiner....


Wat vind je van koos zijn voorspan dan en piet zijn achterspan. Alex is 180 en Miskleun is net 1.63 ofzo. Alles goed met Hardy en David???

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:00

Ja, Alex is erg groot Lachen Volgens mij heeft me zusje daar nog opgezeten met western experience een paar jaar geleden.
Maar het gaat goed met ze hoor! Je ziet ze vrijdag Lachen Sem gaat dan alleen niet mee, die moet op het huis passen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:02

Vind hem eerlijk gezegd denk ik het luekst zo ondert het zadel haha, hij doet het erg goed voor een zo kort beleerde pony hoor!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 15:54

Fellor:
We gaan er mee dressuuren hoor! Dus ik denk dat het weinig uitmaakt of er nou een zadel op ligt of dat er een karretje achterhangt

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:25

Leuke pony! Echt leuk dat hij het nu al zo goed doet. De rest komt vanzelf wel, het nageven enzo.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 18:32

Ik zit er ook nog niet echt op te wachten op het nageven. Hij is nog zo jong, hij moet eerst leren om op zijn eigen benen te lopen, netjes in evenwicht etc. met een ruiter op zijn rug.
Voorlopig zit een dressuurtraining er nog niet in (onder het zadel) dus het heeft allemaal zijn tijd...
Met longeren komt hij al wel naar beneden, dus hij kan het wel, maar ik was er zelf ook totaal niet mee bezig. Ik zat er meer met het idee op: Jeej, ik rij op me pony! Voor de 2e keer, en hij doet geen stap verkeerd. Ik probeerde hem zoveel mogelijk ruimte te geven en hem zo min mogelijk te belemmeren.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:46

nou san, het gaat volgends mij super als ik het zo hoor!!
precies, niet hinderen, volgends mij ben jij helemaal goed bezig meid!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:21

Zo moet je hem ook rijden hoor San, ik heb dat met Domingo ook gedaan en ik heb nu in 3 wedstrijden 7 wp bij elkaar gereden dus dat komt helemaal goed.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 13:18

is hij nu niet meer te koop dan Ienemienie Knipoog
Maar wel netjes!

Verder bedankt hè Lachen

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:01

Sjonniej schreef:
is hij nu niet meer te koop dan Ienemienie Knipoog
Maar wel netjes!

Verder bedankt hè Lachen


Je moeder had hem toen echt voor heel weinig mee mogen nemen, ik was hem zo zat maar ja zo'n dipje heeft iedereen wel eens en hij is nog zo jong dus ik moet niet zeuren want hij doet het heel goed.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:58

Sjonniej schreef:
Jokky:
Ik heb mijn teugels zolang omdat dit pas de 2e keer was, dan hoeft hij van mij echt nog niet in de krul te lopen. Ik vind het belangrijker dat hij op 4 benen kan lopen. Daarbij heeft hij een super gevoelig mondje en kan hij er dus echt niet tegen als je in zijn mond zit.

Ja, hij heeft in 3 weken al 18 halsters gesloopt Knipoog Tong uitsteken


Maar als je je teugels gewoon op maat heb zit je hem toch niet in de weg? Verward En je moet ook zeeeeker niet in de krul trekken, daar heb je gelijk in (anti-krul trekker hier Tong uitsteken)

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:03

Leuk paardje hoor! Maar pas aub op met de schoenen die je aan hebt!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:38

Jokky"]
[quote="Sjonniej schreef:
Jokky:
Ik heb mijn teugels zolang omdat dit pas de 2e keer was, dan hoeft hij van mij echt nog niet in de krul te lopen. Ik vind het belangrijker dat hij op 4 benen kan lopen. Daarbij heeft hij een super gevoelig mondje en kan hij er dus echt niet tegen als je in zijn mond zit.

Ja, hij heeft in 3 weken al 18 halsters gesloopt Knipoog Tong uitsteken


Maar als je je teugels gewoon op maat heb zit je hem toch niet in de weg? Verward En je moet ook zeeeeker niet in de krul trekken, daar heb je gelijk in (anti-krul trekker hier Tong uitsteken)
[/quote]

hoeft niet per se, zoals ze al zij doet hij geen stap verkeerd,en hun bak (waar ze nu dus in rijd) is vrij klein, ongeveer een longeer ring met hoeken.

met langere teugel geeft ze hem alleen maar meer ruimte om het bit op te zoeken en om zichzelf te leren dragen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 21:40

Jokky: Maar als hij omhoog komt met zijn hoofd, staat er weer spanning op. Hij was echt zoekend nog. Even omlaag en weer omhoog. En dan kreeg hij laag de beloning: geen druk in zijn mond. Op die andere foto kwam hij hoger en stond er wel druk op.