Filmpje Tolstoi @ Ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Filmpje Tolstoi @ Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:13

Zoals belooft hierbij het filmpje van de 2e dag Grand Prix te Ermelo.

Excuses voor de beeldkwaliteit. Het kan zijn dat hij af en toe schokt of "taktfouten" maakt. Indien jullie een oplossing hiervoor weten, klik dan hier

Zoals de commentator zegt: kijkt en geniet u van Tyrza van Iperen en Tolstoi! Haha!
http://www.tyrza.com/videoermelo1.html
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 26-04-04 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:15

*edit* Filmpje is al toegevoegd

Super hoor OK dan!
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 26-04-04 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:19

ja haha waar moeten we op klikken om het filmpje te zien Haha!

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:20

Leuk topic van menno hoor Haha! - maar ik wil het filmpje zélf zien *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:23

Is inmiddels toegevoegd Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:25

Sjimmy schreef:
En nu de link naar het filmpje ??? Haha!


Verward Schijnheilig Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:26

ziet er super uit OK dan!
Echt jammer van die stoek in het filmpje, daardoor slaat ie elke keer een stukje over...
Het ziet er allemaal zo vanzelfspreken uit, echt een mooi beeld om naar te kijken (op het stoeken na Knipoog )

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:30

Oeps sorry, ik was weer eens te laat Schijnheilig

Ziet er goed uit joh! OK dan! en nu op naar die 60%!!!

ps ik vind "die taktfoutjes" wel wat hebben hoor, zeker hoe die muziek af en toe verspringt, enig voor een kür Tong uitsteken Knipoog Clown

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:31

Ziet er goed uit Tyrza!


Filmpje is best goed te bekijken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:33


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:33

En weet je wat t is..... het is ook gewoon zo'n lief paard! En als ik m dan zo zie lopen, kwijl....!!!!! Wat issie mooi. Ik vind vooral die appuyementen in galop er echt bizar uitzien 3-6-6-6-3 passen .

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:34

Ow gaaf hoor! Ik heb het helemaal gesien. Het liedje op de achtergrond kun je wel als leidraad gebruiken of hij te snel gaat of te langzaam. IOk vind het er echt geweldig uitzien! Echt mooi lijkt het me om zo met je paard te kunnen "dansen" ! Echt super!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:37

Wauw, dat ziet er goed uit zeg OK dan! Wat een schitterend paard is het, echt prachtig Petje af hoor!

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:38

Oh, Tol is echt superchique, wat een heerlijk paard, mooi filmpje van een heel fijn bewegend paard !

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:39

Zucht.. LieV paard!! Behalve dat schrikken dan Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:58

Ik zou ook een nog een verslagje erbij plaatsen:

Op het filmpje zijn we voor de 2 keer aan het starten. De dag ervoor waren we ook al in Ermelo en konden we onze paarden aan de omgeving laten wennen. Zeg maar een soort inleidende proef, wat zeker geen overbodige luxe was met Tol. De 1e dag schrok hij nml van een glasplaat. Daar maak ik geen woorden meer aan vuil Haha!

2e dag was hij er net zo fijn aan. Kon nu aan de punten werken, die we de eerste dag ivm spanning nog wat lieten liggen. We waren de laatste voor de pauze, en met losrijden werd hij daar behoorlijk gespannen van, maar gelukkig reed ik er dat weer uit (= weer een oplossing gevonden).

Tol begon de proef goed, vond de nu wat drukkere tribune wel reuze interessant en wilde zijn rug wat wegdrukken. Met wat lichte overgangen passage/draf (zoals je kunt zien bij het rondrijden), werd de spanning minder.

De eerste dag hadden we wat problemen met de overgangen piaffe/passage dus het was even spannend hoe hij erin zou komen. Dat ging prima. Helaas het eruit rijden bij de 2e piaffe was er even een communicatiefout, waardoor hij even aangaloppeerde. Zonde. Maar ja, de volgende oefening kwam eraan: zigzag in galop (3-6-6-6-3 passen van links naar rechts). Door mijn eigen fout verloor hij zijn balans en sprong niet goed om bij het omstellen. Ik ging nml te ver door.

Elke hoek die we doorreden weer even aan het been krijgen en wat ronder instellen om die spanning af te vloeien en meer aktiviteit te krijgen.

Ik hield mijn adem weer in bij de wissels om de 2, omdat hij de vorige keer even liet zien dat hij de tempi's toch iets leuker vond. Die gingen gelukkig goed. Daarna dus de tempi's. Hij begon heel fijn. Helaas bij de laatste paar passen werd hij afgeleid door iets, raakte zijn balans kwijt en ik de tel. Weer een grote fout. Zonde.

Op het laatste dus die moeilijke oefening: piaffe onder de X. Ook dat ging beter dan de dag ervoor. Wierp het oefenen dus toch vruchten af!

Het was al met al een betere proef dan de dag ervoor. Helaas toch minder punten. Viel enigzins tegen, maar dat drukte de pret niet: we hadden weer veel geleerd.

En naderhand kreeg Tol zijn verdiende eer, want er kwamen van alle kanten bokkers op ons af, die Tol een klopje gaven. Heerlijk vind ie dat!

Het feit dat hij redelijk uitgerust was na beide proeven geven mij een goed gevoel: hij kan het goed aan en is helemaal niet gestressed na de proef.

Tol kan nog wel een jaartje of 5 mee... Haha!

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:00

wow ziet er heel goed uit hoor!!! OK dan! super!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:07

Owww wat ziet dat er zalig uit zeg

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:17

Wow,
ik vind deze proef er echt veel fijner en beter uitzien als de proef van vrijdag. Hier heeft hij nog meer uitdrukking en toch ziet het geheel er rustiger, ontspannender en meer 'van jou' uit
Echt een klasse proef, heb genoten van bijvoorbeeld de drafappuyementen en de wissels om de 2, alleen jammer dat de piaffe er nog niet helemaal uitkomt zoals ik hem in trainingen heb gezien.

Kan me goed voorstellen dat je een super tevreden gevoel hebt overgehouden van dit weekeinde!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:20

Super!!!! OK dan! Doe het je niet zo na haha. Hoop ooit van wel natuurlijk Schijnheilig

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:38

Dit ziet er inderdaad een stuk beter uit dan vrijdag!
Wel raar dat je minder punten had.. Heb ik ook wel eens, dan rijd je voor je gevoel veel beter (en ziet het er misschien ook beter uit) en toch minder punten..
Hij ziet er beter uit dan vrijdag in elk geval (voor zover ik het op de film kan zien), veel meer ontspannen, vooral in de proef zelf.
Piaffe en passage-overganen zien er ook beter uit!
Die 60% komt onderhand zeker! (hadden jullie dat ook al niet eens gehad?)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 23:44

Het was ook voornamelijk aan 1 jury te danken dat de punten behoorlijk omlaag getrokken werden. Er was me als het ware een "Mouw" aangenaaid Haha!

En ja, ik heb 2 wp. En die proeven gingen minder dan die van het filmpje. Komt dus nog heus wel een keer Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 01:34

Heb zitten genieten van je filmpje... Geweldig! Vooral je passage vind ik erg indrukwekkend! En gefeliciteerd met je wintspunten!

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 02:02

mooi filmpje! gefeliciteerd.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:38

hey
proficiat met deze proef, ik doe het je niet na hoor! Ziet er echt goed uit. De dingen die iets beter mochten, heb je zelf al gezegd, dus binnenkort haal je wel de 70% Haha! OK dan!
Trouwens, wat was die man met de blauwe jas aan het doen, net op de moment dat het filmpje start? Haha! Lijkt wel alsof hij daar stond te plassen ofzo, haha
xxx