SGW training Baarle Nassau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:09

jeetje waqt een sprongen! en wat een prachtige foto's voor jullie allemaal petje af!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:52

Bedankt voor de route! Ik sta dan bij de familie Pen op stal in Wassenaar, dus dan rij ik alleen met de vrachtwagen en dan is het wel handig als je weet waar je zijn moet Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:40

Aardig eindje rijden dan naar Maarsbergen.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:42

gave foto's maar die laatste *slik* zou ik nooit durven

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:48

mooie foto's zeg. jammer dat je op de laatste onthoofd bent Knipoog . vooral die rode springschoenen vind ik erg gaaf! kan me voorstellen dat sommige andere paarden er bang van worden

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:57

wauw hele mooie foto's!!

ik krijg ook weer zin om te gaan crossen, is alweer veels te lang geleden!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:39

@iedereen: thanks Haha!

BitWise schreef:
Lielle:
Het horloge werkt perfect. Mijn begeleidster had het onderweg al bijna uit de auto gesmeten. Na wat uitproberen bleef er de hele tijd een alarm afgaan en we konden het er niet af krijgen. Toch nog goed gekomen.


gelukkig Haha! wilde de gebruiksaanwijzing geen uitkomst bieden Extreme duivel


Marieke, ik had precies hetzelfde op de dubbel en de trakehner Verdrietig Te veel twijfelen, te veel regelen en dus een stop. Alleen op die haag zat ik eens niet te mutsen en reed ik gewoon door. Gewoon op onze paardjes vertrouwen dus Haha!
Overigens zei Rob dat je die waterbak in het L kon tegen komen Verward Ik vraag me toch serieus af waar! Dan start ik daar maar eens niet Knipoog

Scum, ik vond die waterbak ook echt heftig. IMO lastiger dan de haag, veel kijkeriger en de paarden waren idd moe.
De dubbel vond ik knap k*, dacht - net als Marieke - vooraf als we die maar niet hoeven. Vandaar mijn weinig charmante eerste poging, ik was erg blij dat Pablo stopte op de tweede. Online & Lex gingen daar erg overtuigend!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:53

Oei, dat ziet er allemaal wel erg leuk uit. Die mafkees van mij zou helemaal uit haar dakje gaan. Die springt dat wel, zolang als het maar op een hindernis lijkt springt die alles wat je haar voor de neus zet, dus da's makkelijk.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:05

Ik vond die haag op de foto van Lielle erg heftig, maar op die van Bitwise valt hij wel mee *LOL* Ik dacht dat hij overal even hoog was, vond Pablo er al erg dapper door springen met zijn achterbenen Clown

Mooie foto's weer Lielle

Bitwise; is dat toevallig hetzelfde horloge als ik heb Verward DIe van mij gaat al sinds Ede iedere nacht om tien over half twee af...En ik krijg het er maar niet vanaf Bloos!

Ik ken jou trouwens Bitwise(of iig komt je paard me erg bekend voor )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 23:08

die haag foto is idd bedrieglijk Knipoog maar hij was toch nog wel aan de maat Haha!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:28

Gomir; Ik heb je toch nooit ondersteboven gereden hoop ik. Online is 1.82 groot en wil in het begin wel eens wat onstuimerig zijn. Schijnheilig Bloos

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:35

Zo he... Hoe hoog zijn die sprongen ongeveer?
Gave foto's zeg. Leuke hobby heeft hij Knipoog
En die rode springschoenen Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:49

Wow... Dat je dat durgt! Tjuus.. Lijkt me echt eng Tong uitsteken.
Inderdaad, leuk die rode springschoenen zo met je broek!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 17:50

Ethelate, de waterbak denk ik een meter hoog en de sloot ervoor zo'n twee meter. Haag idem denk ik, de eerste is niet zo hoog, maar staat op een heuveltje. Het hoogste was de dubbel, die was zeker 1.10 (toch BitWise?) en kolossaal om te zien.

Jeezes
Berichten: 248
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:06

Wat een mooie en scherpe foto's.
En zoals verschillende hier al zegden, ik doe het je ook niet na.

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:43

Wat de haag zo moeilijk maakt is het gat ervoor. Je hebt een balk voor de afzet. Achter deze balk gaat het ca 1 meter schuin oplaag. Onder in het diepste punt begint de haag. Deze is vervolgens weer schuin naar achter geplaatst. (kunnen jullie me nog volgen?)

Van opzij gezien heeft deze hindernis dus een V-vorm, waarvan de ongeveer helft onder de grond zit. De hindernis zelf is dus onder in het gat geplaatst.

Als je van een afstandje komt aanrijden zie je alleen het haagje dat boven de grond uitsteekt en lijkt het een heel eenvoudige hindernis. Als je vlakbij bent (nog ca 3 galoppassen), komt er een groot gapend gat in beeld en krijgt de hindenis een geheel andere aanblik. Je kijkt in een groot gat en een haag die ca 1,5 - 2 meter hoog is omdat deze onder in het gat begint. Voor mij was dat de eerste keer ook een verrassing want ik had de hindernis vooraf eigenlijk niet goed bekeken.

De dubbel schatte ik ook op ca 1,1 meter. Dit is normaal voor bij het L-springen, maar dan nemen ze meestal wel iets andere balken. De oxer is ook breder dan dat ik normaal in een springparcours tegenkom.

Theoretisch is het allemaal niet zo moeilijk. Altans, dat hou ik mezelf altijd voor bij het aanrijden op de hindernis .......

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:20

wow echt gave sprongen

Icelandics
They grow when you get on

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:25

Hmmm, als je paard dus op het allerlaatste moment vies weigerd lig je met een beetje pech onderin dat gat te koekeloeren.... Grappig.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 21:57

maar daar sta je niet bij stil als je aanrijdt Knipoog althans, dat probeer je Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:59

Lielle schreef:
:j maar daar sta je niet bij stil als je aanrijdt Knipoog althans, dat probeer je Haha!


Je moest eens weten wat er allemaal in me omgaat als ik aan het springen ben... Ik heb het een tijd geprobeerd om de hele tijd tegen mezelf te zeggen: "niet denken, gewoon springen, niet denken, niet denken, niet denken" (in het ritme van wachten wachten wachten door instructeur/trice Knipoog )..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:01

Oh ik zie kruisjes!!
HAd ze graag even willen zien.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 22:03

zodra ik dat ga doen, stop ik met springen/crossen. Ik denk niet echt als ik naar een sprong rijd (leuk onderwerp trouwens), ik probeer te voelen en te kijken. Ik denk iig zelden bewust 'oei, dat is hoog/eng/moeilijk', als ik dat doe, heb ik dus ook meteen een stop, zoals zaterdag op de trakehner en de dubbelsprong. Ik zou alleen niet weten waar ik wel aan denk, volgens mij ben ik vooral aan het kijken voor de afstand en aan het wachten tot ik die zie. Dan kan de lange zijde in de buitenbak heel lang duren trouwens Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:05

annegti schreef:
Hmmm, als je paard dus op het allerlaatste moment vies weigerd lig je met een beetje pech onderin dat gat te koekeloeren.... Grappig.



Dat zei Rob ook tegen mijn zusje op het EK: de Polen rijden voor je, dus dan is dat gat al weer wat opgevuld... (vergeleken met die hindernis op het EK stelt dit echt niets voor...en dan zijn het nog wel pony's!!) Ik zal eens een foto van die hindernis zoeken...was een haag van 1.40 m Bloos! met een gat ervoor

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 22:07

Haha! Extreme duivel fijn zo'n opbeurende opmerking van je instructeur Knipoog Ik ben wel benieuwd naar die foto's

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:42

Die haag kan ik me nog wel herinneren Marieke *LOL* Daar zat ik toen op de foto al van te rillen Bloos!
POnyruiters zagen ook bijna allemaal tegen die haag op volgens mij Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 14 bezoekers