Springen met Ningo en ilovehorses4ever => VEEEEL

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:59

zo heej Lachen jij weet veel van springen
goede tips zeg Kwijl

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:06

Ik vind het er een beetje raar uit zien.. Maar wel een leuke pony Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:11

Het commentaar is inmiddels wel gegeven; wil alleen nog even herhalen dat ik het met RK eens ben dat ik qua teugels dit liever zie dan bv die Haflinger, die wordt echt te kort gehouden vind ik...

Kijken jullie wel heel goed uit met die kistjes...? Nagelbijten / Gniffelen Dat zijn echt ondingen. Heb ze ook een tijd gebruikt bij mijn merrie (waar ik toendertijd al 10 jaar op reed, stukkie langer dan jullie dus). Tot ze een keer weigerde en op het kistje terecht kwam... Dat wil je echt niet meemaken, een paard dat door zo'n kist heen gaat...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:06

runningkawa schreef:
Kijk voor de fun is in mijn profiel en de teugels daarbij
Zo springt kawa alles, hou ik contact op de sprong, staat hij de sprong daarop stil.
Hij wil gewoon die extra vrijheid.

Zo is ningo dus ook wel... Maar hij heeft echt n gebruiksaanwijzing.. Iets teveel probere de teugels te pakke voor de sprong en hij gaat gelijk in n sukkeldrafje en dan gaat ie als je m naar voren wilt rijden ineens keihard op de rem voor de hindernis.. Schijnheilig Op t laatste moment en als je dan ietsss naar voren zit.. heb je dus wel ff een probleem Cool Maar ik vind dat het bij ningo t best werkt als je gewoon de teugels best lang houd Scheve mond en dan gewoon ff lekker doordraaft, gaat hij soms vanzelf in galop en dan wil hij wel! maar als je teveel teugels neemt gaat ie gewoon eerst in n sukkeldrafje.. en dan kan je m wel n tik geven met de zweep, maar dat scheelt m niet veel... hij rodeo-t je dr gewoooooon af of hij gaat steeds weigeren! Mensen die het niet geloven moeten m maar is uit komen testen. Verder springen we eigenlijk weinig dus m verandere gaat ook niet echt werke. Hij is al 20 en heeft er nu teminste lol in.. en melanie (en ik) mogen m alleen op zaterdag rijden vandaar.. bedankt voor de redakties in ieder geval OK dan! OK dan! OK dan!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:13

_Scarlet_"]
[quote="runningkawa"][quote="_Scarlet_ schreef:
Tsja, het enige wat ik eigenlijk op te merken heb, zijn die teugels... Toch wat strakker doen, je hebt geen enkele controle na de sprong nu. Stel je voor dát er eens iets gebeurt, dan lig jij er vrijwel zeker weten af.

je hebt ook nog je zit Lachen
ik zie liever dit, dan die paarden die geen ruimte krijgen in de hals en elke sprong in de mond gesnoekt worden.
Goed een tussen weg is beter, maar dat is oefenen
het enige kwalijke nu, is het te ver achterop de lepel zitten, zodat het paard daar alle gewicht in krijgt, wat niet fijn is oor zijn rug.

wat betreft kleding, dat is hun eigen keuze.
Verstandig is het zeer zeker niet, maar geeft geen nadelige gevolgen voor het paard, die nergens keuzes in kan maken.
[/quote]
Tuurlijk heb je je zit, alleen als je paard z'n hoofd tussen z'n benen steekt... Niet zo fijn
Of ik ben er gewoon zo heftig op omdat ik dus een paard reed dat áls je de teugels losliet, meteen aan 't bokken sloeg na de sprong.
[/quote]

Dan moet je je benen gebruiken en niet je teugels..want je moet t hoofd niet omhoog trekken.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:19

Ctal"]
[quote="_Scarlet_"][quote="runningkawa"]
[quote="_Scarlet_ schreef:
Tsja, het enige wat ik eigenlijk op te merken heb, zijn die teugels... Toch wat strakker doen, je hebt geen enkele controle na de sprong nu. Stel je voor dát er eens iets gebeurt, dan lig jij er vrijwel zeker weten af.

je hebt ook nog je zit Lachen
ik zie liever dit, dan die paarden die geen ruimte krijgen in de hals en elke sprong in de mond gesnoekt worden.
Goed een tussen weg is beter, maar dat is oefenen
het enige kwalijke nu, is het te ver achterop de lepel zitten, zodat het paard daar alle gewicht in krijgt, wat niet fijn is oor zijn rug.

wat betreft kleding, dat is hun eigen keuze.
Verstandig is het zeer zeker niet, maar geeft geen nadelige gevolgen voor het paard, die nergens keuzes in kan maken.
[/quote]
Tuurlijk heb je je zit, alleen als je paard z'n hoofd tussen z'n benen steekt... Niet zo fijn
Of ik ben er gewoon zo heftig op omdat ik dus een paard reed dat áls je de teugels losliet, meteen aan 't bokken sloeg na de sprong.
[/quote]

Dan moet je je benen gebruiken en niet je teugels..want je moet t hoofd niet omhoog trekken.
[/quote]

idd!! Haha! Haha!

maar ziet er leuk uit hoor!!

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 14:25

deze fotos zijn vorige week gemaakt vandaag heb ik met rijkleren gereden Tong uitsteken OK dan!
tanx voor de tips ik zal kijken wat ik er mee kan

as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:35

leuke foto's horz... Haha! alleen waar zijn je rijkleren..??

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:45

Ik vind het er wel leuk uitzien, maar je moet het echt als af en toe een lolletje beschouwen denk ik

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:03

aardbei schreef:
Ik vind het er wel leuk uitzien, maar je moet het echt als af en toe een lolletje beschouwen denk ik


inderdaad.. tis geen jonge sportspringknol... en wij zijn geen topruiters, maar voor af en toe ist leuk Lachen

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:43

´T ziet er anders wel leuk uit!!
Alleen bij mij doen de helft van de foto´s doen het helaas niet..
Het gaat vast wel goed komen met die houding veel suc6 ! OK dan!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:54

mastergurl schreef:
:j ´T ziet er anders wel leuk uit!!
Alleen bij mij doen de helft van de foto´s doen het helaas niet..
Het gaat vast wel goed komen met die houding veel suc6 ! OK dan!


ow bij mij doen ze t wel gewoon, was heel leuk in ieder geval en bedankt voor je redaktie OK dan!

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:51

Die laatste springfoto van Paardjuhsz ziet er leuk( die zonder zadel) , je komt al egt naar boven, wat bij andere nog niet het geval was en je geeft goed mee, als je de foto´s ziet kan je wel goed zien dat je aan het werken bent aan je houding! Dus goed uit het zadel komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:33

Ik denk dat al het commentaar wel gegeven is. Maar wel grappig pony'tje hoor Tong uitsteken!