cacharel @ work met Marieke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 15:04

haha, ja ik vind het niet de bedoeling dat ik me hier elke keer hoef gaan te verdedigen, want ik denk dat je van je eigen paard toch het beste weet wat wel en niet goed is en goed gaat, en hoe ze in elkaar zitten, dat kun je echt niet van een foto zien, dat is maar een moment opname. je kan wel veel er van zien, maar echt niet alles Knipoog maar zoals ik al zei blijf maar tips geven, ik zal er proberen iets mee te doen, en met de tips waar ik niks mee kan doen, zal ik naast me neerleggen Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 13:52

ok even voor de duidelijkheid, cacharel loopt weer helemaal normaal sinds donderdag Knipoog dus het lag wel degelijk aan haar tanden, in haar mond zaten ook kleine blaasjes, en van de manege-eigenaar moest ik daarvoor elke dag een theelepel zout in haar drinkensbak doen...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:08

vind het een erg leuk paard. hoop dat je er rustig aan mee doet want anders redt ze het later echt niet. een jong dier moet de tijd hebben om dingen te verwerken en op te bouwen. het ziet er op de foto's naar uit dat het dier teveel in elkaar loopt. ik zou graag wat meer lengte zien.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 14:16

we hebben de tijd, en ze is nog jong, en ben er ook erg zuinig op. maar ze bied alles zelf aan, ze wordt helemaal niet onder veel druk gereden, en ze wil alles snel leren. ze heeft gewoon nog even de tijd nodig, en dan komt ze er wel Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:34

rockey schreef:
... in haar mond zaten ook kleine blaasjes, en van de manege-eigenaar moest ik daarvoor elke dag een theelepel zout in haar drinkensbak doen...


AUW!!! Dat is gemeen! Waarom moest je dat doen? Heb je zelf wel eens iets zouts gegeten als je blaasjes in je mond had???



Blaasjes kunnen duiden op een gebrek aan vitamine E, ik zou eerder eens kijken of het of aan haar tanden ligt of gebrek aan vitamine,...

Zout in haar drinken,...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:37

ja dat moest ik doen van de manege eigenaar, maar ik vergeet het hele tijd haha, dus heb het nog maar 1 keer gedaan Knipoog maar dan stop ik er wel mee, en moet het maar op een natuurlijke wijze genezen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:39

hetzelfde effect als een zuur matje snoepen nadat je je tong verbrand hebt Bloos!

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:39

Granen geven, daar krijgen ze ten eerste een schone mond en tanden van en ten tweede zitten daar wel de vitaminen in

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:42

Een theelepel zout valt toch wel mee, aangezien een paard heel wat drinkt op een dag.
Alleen het lost dan misschien alleen op in het water dat al in de bak zit, dus dan heeft ze gewoon een paar slokken superzout water, daarna zal het wel meevallen. Alleen als ik paard was zou ik dan niet meer uit die waterbak drinken denk ik..

Maar ik heb daar nog nooit van gehoord, alleen goed voor de ontsmetting neem ik aan?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:44

Denk ook dat het voor de ontsmetting is.
Je zou na een paar zoute slokken er een paar druppels ranja in kunnen gooien in het geval ze niet meer uit de bak drinkt.
Ik denk trouwens dat gewoon water ook een goede reinigende werking heeft.
Granen zoals levy zegt, zijn altijd goed (en lekker!)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:47

Muesli geven (of cruesli, vinden ze meestal ook lekker Haha!)?

Voor de ontsmetting kan ik me voorstellen, maar als het een onsteking is (of als ze die willen voorkomen) kan je beter geneesmiddelen van de DA gebruiken zou ik zeggen,...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:47

ja wij doen het ook vaak als een paard niet genoeg drinkt, want dan gaat je paard nou juist meer drinken toch als je veel zout eet, of heb ik het mis haha, maar goed ze krijgen bij ons brok, en 's avonds krijgen ze haver, en ik geef haar zelf altijd elke dag 2 appeltjes en worteltjes, en ze staat op stro, en ze krijgen smorgens kuilgras, haha misschien heb je hier iets aan, ik kan trouwens niks veranderen aan het voer want ik voer haar zelf niet, ik heb trouwens wel PAVO Muesli Moments

PAVO Muesli Moments is de smakelijke en gezonde traktatie voor uw paard of pony. Er zit verrassend veel in. Heel veel stukjes wortel, Johannesbrood, spelt, zonnebloempitten en 15 fijne, eerlijke, gezonde kruiden. Bijna om zelf in te happen. Je paard of pony krijgt niet alleen een heerlijke traktatie met kruiden en extra stukjes wortel, maar krijgt ook vitaminen en mineralen binnen. En dat is nu net nodig na een extra inspanning, een bosrit of als gezond tussendoortje. En zeg nou eerlijk, wat is beter: zoetigheid of gezonde muesli? Het antwoord is niet zo moeilijk!

dat geef ik haar nu wel elke dag een beetje, misschein dat dat wat helpt Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:48

maar het is zeker geen ontsteking, het zijn echt maar ini mini kleine blaasjes

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:52

Geen pavo Muesli Moments voor mij.
Hij vreet me nu al bijna op (ik ben natuurlijk ook op om te vreten Haha! )
laat staan dat ik ook nog eens elke keer dat meeneem..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:53

haha, ja ik houd er van om mijn paardje te verwennen, ik maak ook vaak een menuutje klaar, met sla en appeltjes en peren, en komkommer
hahaha vind ze heeeeeerlijk Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:56

rockey schreef:
haha, ja ik houd er van om mijn paardje te verwennen, ik maak ook vaak een menuutje klaar, met sla en appeltjes en peren, en komkommer
hahaha vind ze heeeeeerlijk Haha!


Pas maar op, dadelijk denk je nog dat ze drachtig is en is het allemaal die Muesli Moments die in dat buikje zijn opgeslagen Knipoog Haha!.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:57

hahahaha Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:59

rockey schreef:
haha, ja ik houd er van om mijn paardje te verwennen, ik maak ook vaak een menuutje klaar, met sla en appeltjes en peren, en komkommer
hahaha vind ze heeeeeerlijk Haha!


*grinnik* denk direct aan mijn moeder.
De lieve onwetende schat gaf mijn pony soms wel een hele zak appels per dag Bloos

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:00

Komkommer? vinden ze dat echt lekker?
Ga ik ook eens mijn knollie voeren, komkommer is goed voor de vetverbranding.. "hij ziet er goed uit" zeg maar..

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:02

Ja komkommer drijft vocht af zeggen ze,... Maar zout daarentegen houdt vocht vast (toch?).

Typisch dat mijn stofwisseling andersom werkt. Eet ik veel komkmmer, zwel ik op als een meloen met een hele waterbuik Haha!. Eet ik veel zout (en dat doe ik), voel ik me kiplekker (en dorst valt wel mee Knipoog).

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:11

haha ok zal ik even vertellen wat ik mijn paard wel eens geef Bloos

komkommer
appel
wortels
sla
peer
banaan
paardensnoepjes
suikerklontjes
en dat was het wel denk ik Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:19

Wees voorzichtig met peer en banaan, steenvruchten zijn niet goed voor een paard!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:00

waarom niet? (zo leer ik nog eens wat Lachen )

vroeger gaf een jongentje op de manege zijn 2 knollen altijd eerappels Bloos!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:09

Eerappels??? Wat zijn dat?

En het waarom is me even ontschoten,... Bloos

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:25

ho, perongeluk in het gronings getypt Bloos

aardappelen dus Haha!