military

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:34

nee duh......... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:56

Ik denk ook inderdaad dat er bij alle takken in de paardensport ongelukken gebeuren, helemaal mee eens, maar ik denk wel dat je bij military het grootste risico daarop hebt.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:08

Nou, ik zou er zelf nooit heen gaan kijken naar zijn millitary!!! Ik kan het niet aanzien dat paarden vallen over die hindernissen!
Tuurlijk kan er bij alle takken van de sport wat mis gaan, maar volgens mij is het bij de millitary extra risico omdat die hindernissen vast liggen!

Mij niet gezien bij een millitary!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:17

Ik krijg t erg koud als ik die ongelukkige "landingen" zie en ik ben t er mee eens als een paard iets niet wil doet ie t niet!! Maar zelf zou ik nooit gaan kijken t trekt me ook niet! geef mij maar gewoon dressuur!! Party!!

In alle takken van de paardesport zit risico!

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 07:47

Weet je wat de gevaarlijkste tak van paardensport is??!!!! Boos! De steeplechase. Iedere ren breekt er wel een paard zijn been. Boos!
Je ziet toch aan de oren van de paarden dat ze er plezier in hebben. En de trainingen van Military paarden liggen dichter bij de natuur. Ze krijgen veel afwisseling en dat kan ik niet van een dressuur paard zeggen.
En als je military zo gevaarlijk vindt dan moet je ook geen kleine boomstammen, afsluitingen, enz in het bos springen. Die liggen ook allemaal vast.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 08:28

ik hou ook niet van militery, maar met dressuur kunnen ook hele erge dingen gebeuren. het enige verschil is dat het niet accuut gebeurt. de dingen sluipen erin door bijvoorbeeld te lang verkeerd trainen o.i.d.. het resultaat kán net zo erg zijn, bijv dat je uiteindelijk je paard moet laten inslapen.
In de militery breekt het paard bijvoorbeeld een been maar ik wil er wel ff aan toevoegen dat er met dressuur ook erge dingen mis kunnen gaan.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:55

Ik durf er niet eens naar te kijken, juist omdat ik daar dus vaak ook op tv ongelukken zie gebeuren.

paarden die vast blijven hangen enzo (nee Misselijk )
maar goed, ik ben ook van mening dat de sprongen in een millitry veel meer belasting brengen op de benen en pezen/spieren van een paard dan het "gewone" parcours springen.

Nee geen mil voor mij Lips are sealed
Maar dat van die draver is helemaal om te Misselijk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:16

Ik ben het er helemaal mee eens dat military risico's met zich meebrengt, maar het zijn nou eenmaal niet de eerste de beste ruiters die deze tak van paardensport beoefenen. Persoonlijk vindt ik het een geweldige sport waarin je erg veel vertrouwen van paard in ruiter ziet. Alleen die ongelukken, die zijn om te huilen....

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:58

Ja Wjerdo, en waarom zie je zoveel ongelukken op tv? Omdat de media net zo sensatiebelust is en een eenzijdig beeld geeft als missy-m. Dat vind ik zo goedkoop!!! Bah bah bah. Wat dat betreft ben ik je dankbaar pleasure. Waar gewerkt wordt vallen spaanders, dat geldt voor elke discipline. Zorg dan in ieder geval dat het leven van het paard zo dicht mogelijk bij z'n natuur ligt en hij een goede kwaliteit van leven heeft. Voor mij is dat door sgw en afwisselende training. Daar kan een ander anders over denken, maar doe dan astjeblieft wel een beeetje normaal.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:09

Citaat:
Op 2001-10-09 22:02, schreef debora/ry:
...een paard hoort grond onder zijn voeten te hebben al die had willen vliegen had ie wel vleugeltjes gahad...


Bij 'gewoon' springen heeft een paard anders ook geen grond onder z'n voeten hoor.

Overigens was er bij Boekelo dit jaar weer een 'sensatieverbod': er mochten geen foto's gepubliceerd worden van eventuele ongelukken. Overigens geen verbod met boetes, men liet het over aan de sportiviteit van de betreffende fotografen en journalisten. Ben het hier helemaal mee eens, we weten nou wel dat military 'ont-zet-tend gevaarlijk' is en dat er (dodelijke) ongelukken kunnen gebeuren. Laat ook eens zien hoe mooi de sport kan zijn, met hoeveel plezier en vertrouwen het paard door het parcours gaat!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:21

Ik ben niet echt op de hoogte van deze sport, maar ik vind wel dat het allemaal een heel stuk veiliger zou kunnen, door hindernissen die niet meer vast zijn dus als een paard erachter blijft haken dat het dan ook naar beneden komt. Bij gewoon springen heb je veel minder risico.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:28

Idd dit is gewoon de ongelukken eruit halen.
Er gebeuren ook ongelukken bij springen, dressuur etc. als je dit zielig vind is eigenlijk het rijden op een paardenrug ook zielig. Daar zijn paarden toch niet voor gemaakt?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:39

In Boekelo wordt sinds een paar jaar gebruik gemaakt van kunststof 'breekbomen' die meegeven bij een ongeluk. Deze bomen zijn ontwikkeld door een team bestaande uit onderzoekers van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht en van de opleiding Paardenhouderij in Lelystad.

Op http://www.pv.wageningen-ur.nl/index.as ... sp/181.asp staat een artikel over de breekbomen. Als je het naadje van de kous wilt weten, kun je via die link ook het complete rapport bestellen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:42

Bij millitary gebeuren de meeste (vreselijke) ongelukken hoor.
Ik was eens op tv millitary aan t kijken, en dat paard die maakt toch een lelijke val!
Het waren live-beelden, en je zag dat paard gewoon doodgaan...

Ik vind het een rotsport.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:51

God alle jezes zeg, die foto met dat rare hoofdstel! Dat is pure martelwerktuig! Ik denk dat die een uitwas is die je los moet zien van de gehele paardensport.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:58

Het is inderdaad een gevaarlijke sport maar die foto's zijn toch een beetje overdreven vind ik hoor.
Ik ben eind mei ook van een paard gevallen die gewoon struikelde en op zijn knieen viel hierna is hij op mijn hand gaan staan en heb ik mijn hand gebroken, ik zeg dit maar om aan te tonen dat ongelukken altijd kunnen gebeuren. En ja militairy houd wel meer risico in maar het gaat niet altijd fout hoor.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:27

Jemig Anneke je meent het niet! En al die dressuurpaarden dan met been- en rugklachten?

In de paardenkrant van vandaag staat een quote van Evert tOffereins nav Boekelo, waarin hij aangeeft de militarysport de meest paard-eigen discipline te vinden. "Ik heb in veel disciplines paarden gekeurd, en dan valt op dat de militarypaarden het vrolijks uit hun ogen kijken. Tijdens de keuring merk je dat ze er zin in hebben."

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:05

Okee, moet toegeven, ik overdrijf! *LOL*

Maar ik blijf het een riskante sport vinden! Ik kan me voorstellen dat veel paarden t heerlijk vinden om zich zo lekker uit te leven, maar sinds ik dat gezien had op tv, had ik zoiets van jeetje, dat ze dát durven...

Maar aan de andere kant, springen, dressuur en aangespannen hebben ook hun risico s.
Met wagen en al de gracht in gevallen, tijdje geleden hier in de buurt. Paard verdronk met koest en al.
Maar toch, deze foto's maakt je wel aan t schrikken vind ik. Ik vind het er niet fijn uitzien, krijg er kippevel van... Scheve mond\

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:13

iel niet echt iets leuks om naar te kijken! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk