Dressuur met Sid :P Ze doen het weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:08

Even nog over het vastzetten; Er word door haar niet precies gebeurd, zet je hand vast zodat je paard niks kan doen. Het is toch een heel proces, je maakt ophouding, en je rijdt je paard voorwaarts, je moet een paard aanleuning geven, maar hij moet ook op zijn eigen benen lopen. Dat is niet 1,2,3 gebeurd ! Dat valt me altijd wel op hier op Bokt, ongeacht wat de topic starter ook schrijft, er is altijd onnodig commentaar en vaak "Overgenomen" commentaar, ze zien het staan en gebruiken het daarom ook. Ik heb zeker niet mijn twijvels over mijn instructrice want toen ik daar binnenkwam kon mijn paard helemaal niks. En binnen een maand liep hij netjes.

Miesie begint net met Sydney en we zien allemaal op stal dat ze heel goed vooruit gaan en al veel beter is gaan lopen. Het is ook moeilijk voor een paard dat jarenlang niks heeft moeten doen ineens een andere houding moet aannemen en anders moet leren lopen, dat heeft zijn tijd nodig. Dan zie ik opmerkingen als "Handen omhoog been dan loopt ze wel goed" dan denk ik bij mezelf, en de motivatie en uitleg ? Wat als je instructrice zoiets zou zeggen ? Als je commentaar geeft, geef dan ook een goede uitleg. Ik ga nu heel erg offtopic maar in de helft van topic staan dingen waar ze geen drol aan heeft !

Overigens heeft het nivo ook niks te maken met de kwaliteit van de les, maar er leiden meer wegen naar Rome, de 1 doet het zo en de ander doet het zo. Als het niet goed is, kun je ook niet werken met je paard. Mijn instructirce bedoeld met vastzetten, laat je teugel op sommige moment werken als een stoot (bijzet) met longeren doe je dit ook alleen kun je je paard dan niet voorwaarts drijven (iets waar k niet van bijzet hou) maar je maakt dus in principe een ophouding maar blijft wel drijven, dan zoekt het paard je hand op.

Het is allemaal niet zo makkelijk uitleggen Scheve mond