Dressuur met Sid :P Ze doen het weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:56

Ik zie geen touwdje zitten hoor ???
wel leuk paardje!! Beetje geel Tong uitsteken
-xx-

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 14:32

ShetRullez schreef:
Ik zie geen touwdje zitten hoor ???
wel leuk paardje!! Beetje geel Tong uitsteken
-xx-

Als ik linksom rijd dan zie je het!
Ze is trouwens niet meer geel ik heb haar gister samen met junta_mellie gewassen Haha!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:41

uhm.. teugels korter, handen wat hogerop, voldoende been er bij dan zal ze denk ik korter en ronder in de hals gaan lopen. Maar verder hele leuke foto's

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 21:48

sweet_angel schreef:
uhm.. teugels korter, handen wat hogerop, voldoende been er bij dan zal ze denk ik korter en ronder in de hals gaan lopen. Maar verder hele leuke foto's

Me handen moet ik op die plek houden om voor mezelf steun te vinden Knipoog
Me teugels zijn elke keer op maat, maar doordat ze zo trekt worden ze elke keer weer langer Schijnheilig
Maar het gaat de goede kant op, dus als ze nog iets beter loopt plaats ik wel weer foto's Haha!

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:16

jaaaaa sidney Lachen ziet er goed uit mies zoals ik al zei: strax zitten wij bokkers voor de tv naar jou te kijken : "hey die ken ik!!! daarmee heb ik nog zitetn bokken Knipoog "

nee ff serieus ziet eg goed uit... jullie komen er wel vooral die ene foto met dat voorbeentje is *LOL* en die poseerfoto is ook wel erg mooi *LOL*

suc6 2 mei, en ik kom snel nog x langs hoor!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:22

Owh joh leuk paardje om te zien. Denk dat er wel wat te maken van valt of niet Lachen idd nogal lang en idd sterk om te zien maar dat komt met de training wel toch, veel suc6 Lachen en hou me op de hoogte met foto's Lachen

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:30

Hay miesie Tong uitsteken
Gave foto's Tong uitsteken Knipoog Maar dat wist je al Knipoog
Gaat goed hoor Knipoog xx

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:51

leuke fotoos hoor
veel suc6 met je eerste wedstrijden

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:54

ik vind het er wel een btje hangerig uitzien...
maarja, ze zei zelf al dat je er mee bezig bent duss ik zal er niet over doorzeuren Knipoog
mooi paardje verder hoor Kwijl

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:16

Ja ze hangt ook! Maar we werken er idd aan Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:31

Je moet een paard nageeflijk rijden dmv benen, niet door je handen vast te zetten. Ook niet bij een ex-manegepaardje. Je moet ook begrijpen dat het voor je paardje niet makkelijk is om de hele tijd met zijn hals in de houding te lopen die jij wilt. Je hebt het zelf al over spieren die hij verkeerd gebruikt heeft, dan snap je ook dat zwaar voor hem is om deze spieren te gebruiken. Ik zou meer afwisselend rijden, dat is voor hem ook makkelijker. Dan gebruikt hij niet contineu dezelfde spieren (wat dus zwaar is voor hem) maar ook andere spieren. Meer opgericht rijden en af en toe nageeflijk rijden. Opbouwend dus!
Als je instructrice zegt dat je je handen om wat voor reden dan ook vast moet zetten, zou ik heel vlug een andere instructrice zoeken.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:02

miesie"]
[quote="INkie schreef:
Leuk paardje!
Dat trekken kun je voorkomen door haar meer voorwaarts te rijden! Op de foto's loopt ze op de voorhand!
Ga veel voltes rijden en haar goed voowaarts rijden zodat die achterhand er onderkomt! Na een tijdje wordt het trekken vanzelf minder Lachen
Probeer zelf ook absoluut niet terug te trekken Lachen

Bedankt voor de tips! We zijn hier ook druk mee bezig Knipoog
Ik trek ook niet terug, daar heb ik de kracht ook niet eens voor Tong uitsteken En ik weet ook dat dat niet helpt.. Ik moet van mijn instructrice op het moment dat ze goed loopt mijn hand vastzetten, zodat ze niet de teugels uit mijn handen trekt.

Ik heb van mezelf een stille hand, je ziet haar hoofd dan ook echt heen en weer gaan terwijl mijn handen stilstaan, als ik zit te zagen zeg maar..

Mensen die er verstand van hebben zien wel dat ik mijn handen stil houd, maar ik heb het idee dat sommige mensen dat dan niet weten en ik voel ik me gelijk voor l*l staan, alsof ik een zager ben Scheve mond
[/quote]

Fijne instructrice heb je dan, zeg! Jij moet je handen nooit vastzetten, maar een ophouding maken, en voorwaarts rijden.
Blijf steeds kneepjes in je teugels geven, al moet het 1000x achter elkaar!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 14:10

Dat helpt echt niet bij haar...

En met het vastzetten bedoel ik de teugels stevig vasthouden zodat ze mij en de teugels niet uit mijn handen trekt, want ze rukt echt aan de teugels!
Dus als ik op dat moment mijn teugels niet goed vast heb, zal ze constant mijn handen meetrekken en heb ik dus op een gegeven moment lange teugels en loopt zij uit elkaar, struikelt ze en reageert ze niet op hulpen op geen enkele!

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:13

Je moet altijd met je handen mee blijven gaan met het hoofd van je pony. Wanneer je je teugels stevig vast houd ga je trekken, en gaat zij alleen maar meer hangen op je armen. Wanneer ze gaat trekken moet je gewoon de druk op de teugels weglaten, en haar geen steun meer geven. Ze heeft dan niets meer om op te hangen...

paardjes
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:20

zijn die foto's gemaakt op manege Reyerbos in Ridderkerk. het lijkt er namelijk errug veel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:27

Dat gaat volgens mij de goede kant op! OK dan! Jullie zijn echt een leuek combinatie. Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:43

Dit lijkt me geen fijn paard om te rijden, dat is niet aanvallend bedoelt, maar aangezien ze zo hangt.. lijkt me dat niet erg prettig rijden Knipoog.
Toch vind ik het er best netjes uitzien, als je haar eenmaal écht aan de gang hebt, zal ze het volgens mij alleen maar beter gaan doen Lachen!
Succes OK dan!

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:09

Ziet er goed uit hoor, jammer dat ze zo hangt, maar als je gewoon veel blijft drijven komt dat vast goed, ( zou ook raar zijn als dat van de ene op de andere dag opgelost was ), Ook blij dat je zei dat ze nu gewassen is, ik dacht eerst dat het aan mijn beeldscherm lag Knipoog valt weer mee.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:24

Ontzettende leuke foto's! Je zit keurig in het zadel! Mooi paardje! Wat wil je nog meer dan een combinatie die super bij elkaar past? OK dan!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 18:27

Bedankt voor alle complimenten Haha!

paardjes het is idd op reyerbos Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:08

Heinekengirl schreef:

Fijne instructrice heb je dan, zeg! Jij moet je handen nooit vastzetten, maar een ophouding maken, en voorwaarts rijden.
Blijf steeds kneepjes in je teugels geven, al moet het 1000x achter elkaar!


Om even tussen in te komen, ik heb dezelfde instructrice, en wat ze daarmee bedoeld is je handen op 1 plek houden en niet bewegen, maakt niet uit hoe, je maakt dus een ophouding omdat je ook voorwaarts blijft rijden. Je doet dat toch altijd met rijden, je kan toch niet je hand vastzetten en en niet drijven dan zal je paard stilstaan, dus ik snap ook niet wat je daarmee wilt zeggen ?

Onze instructrice heeft grand prix gereden, ik denk vast wel dat ze weet wat ze ons leert nietwaar ?

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:48

Ik wou net zeggen ShannaY Lachen Die instructrice heeft hoog gereden dus ze weet heus wel wat ze ons aanleert..Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:00

Hoeft natuurlijk niks te zeggen over de kwaliteit van de lessen.

Een hand vastzetten is het allerslechtste wat je kan doen.......... Zeker als je paard je uit het zadel trekt. Het dier hangt echt op jou, Jij draagt haar hoofd............... krijg je geen nageeflijk paard van, wel enorme spierballen Haha! Haha!

Ik zou eens aan je instructrice vragen wat ze daar nou eigenlijk mee bedoeld.

je hebt iig niet het makkelijkste paard uitgekozen Haha! Haha!

Succes

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 19:39

Ik ga van de week weer even een lesje plannen! Heb volgende week voor het eerst wedstrijd!
En dan zal ik wel even een fotograaf zoeken die foto's wil maken Haha!

Ik ben de laatste weken bezig geweest met proberen de achterhand eronder te krijgen en het nagevelijke echt vanzelf te laten komen..

Het gaat langzaam de goede kant op! Ik heb een pessoa gekocht, dus ik ga nu minimaal 2 x per week daarmee longeren, om haar houding te corrigeren!
Heb haar gister ermee gelongeerd (natuurlijk losjes, want het was de eerste keer!) maar ze liep er gelijk super door, ze ging lekker laag lopen en daarna nog zonder zadel door het park gegaan, voelde het gelijk Haha!

gijsenkim ik heb haar gekregen Haha! Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen!
Maar ze is zo lief en ze wordt steeds liever, ik krijg toch hoop dat het nog ergens heen gaat Haha!

teqil_mikey

Berichten: 2139
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:19

heyz miesie leuke foto's hor spreek je snel weer op manege ok doeg doeg Haha! xXx OK dan!