cacharel @ work made by iefke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:44

Maar je hebt me nog steeds niet verteld hoe ze in je hand voelt. Licht, superlicht, zwaar,...?

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik verwacht dat je wel het "juiste"antwoord zult geven omdat je niet "af" wilt gaan,... *zucht*

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:59

nou, mij maakt het niks uit hoor, al ga ik ''af'', natuurlijk vertel ik de waarheid over mijn paard, anders kan ik ook niks met de tips doen, mijn paard voelt eigenlijk niet echt zwaar in de hand. maar ik moet wel zeggen, dat het nog wel per dag kan verschillen, de ene dag is ze losser dan de andere, maar dat vind ik ook nog normaal. maar nooit dat ze in mijn hand aan het hangen is ofzo.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:17

ze loopt ook eerder achter de teugel, dus ik zou liever iets meer gewicht in de hand zien..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:10

Anky doet vast wonderen Schijnheilig

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 22:12

Ik denk dat het echt een vertekent beeld geeft, en dat ik het misschien niet goed onder woorden kan brengen, maar 1 ding is zeker ze kruipt echt niet achter de teugel

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 22:13

CielitoLindo schreef:
Anky doet vast wonderen Schijnheilig



LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:15

crossmonster schreef:
ze loopt ook eerder achter de teugel, dus ik zou liever iets meer gewicht in de hand zien..


Ze duikelt eigenlijk als het ware naar voren! In de B is het nog wel een beetje acceptabel maar als je verder wilt moet er toch echt meer gebeuren!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 22:17

LuvdaTossa"]
[quote="crossmonster schreef:
ze loopt ook eerder achter de teugel, dus ik zou liever iets meer gewicht in de hand zien..


Ze duikelt eigenlijk als het ware naar voren! In de B is het nog wel een beetje acceptabel maar als je verder wilt moet er toch echt meer gebeuren!
[/quote]
ja maar zo rijd ik haar namelijk echt niet in een proefje hoor, maar dat heb ik al eerder vermeld, zo rijd ik haar los, en als ze goed los laat ga ik haar oprichten, en loopt ze mooi bergopwaarts *LOL*

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:20

Girl, neem van mij 1 tip aan, je kan jezelf en jou manier van rijden 100.000 keer verdedigen en beargumenteren maar bokkers weten het altijd beter..
Stop met argumenten geven over het hoe en waarom jij je paard zo rijd want het is een gebedje zonder eind Knipoog

Doe lekker je ding en geef lekker je (ouders) geld uit aan les bij Anky ofzo als jij denk dat het goed voor je is en trek je niets van anderen aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:24

ik zou me ook niet teveel van andere aantrekken, gewoon binnekort de foto's van het proefje laten zien en dan is iedereen stil

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:29

vonneke schreef:
ik zou me ook niet teveel van andere aantrekken, gewoon binnekort de foto's van het proefje laten zien en dan is iedereen stil


daar zou ik maar niet al te zeker van zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:30

erg makkelijk misser om een niet onderbouwd antwoord te geven

het beeld wat ze laat zien ziet er helemaal niet slecht uit als ze zo oefent en hem in de ring mooi hoog in kan stellen,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-04 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:39

CielitoLindo schreef:
Girl, neem van mij 1 tip aan, je kan jezelf en jou manier van rijden 100.000 keer verdedigen en beargumenteren maar bokkers weten het altijd beter..
Stop met argumenten geven over het hoe en waarom jij je paard zo rijd want het is een gebedje zonder eind Knipoog

Doe lekker je ding en geef lekker je (ouders) geld uit aan les bij Anky ofzo als jij denk dat het goed voor je is en trek je niets van anderen aan Haha!


Amen Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:41

rockey"]
[quote="galop schreef:
je ziet dat het paardje kan lopen, en ik denk dat als je je zit wat verbeterd dat je wel een B proef kunt lopen dat doe je al toch??? daar heeft het paard van zichzelf uit al genoeg talent voor denk ik als ik zo zijn gangen zie, maar voor de M En zeker voor de Z zou ik nog maar hard gaan oefenen, want daar moet ie nog wel wat beter voor gaan lopen, wat opgerichter enz. Hij loopt zeg maar wel mooi maar dat van zichzelf uit, maar ik denk dat je nog hard moet trainen en dat het er dan pas echt picobello uitziet, ik denk dat je er nog meer kan uithalen dan dit...



Ja ik rijd al een B proef, ik heb nu 2 wedstrijden gereden, en 18 april heb ik weer een wedstrijd. In de training, kan ze al wijken, beetje de keertwending, contra galop, stap -> galop etc, maar dat doe ik maar af en toe oefenen. Ik moet eerst de B uit zien te komen, en dan kan ik die oefeningen pas toe gaan passen, maar ik ben in ieder geval al blij dat ze het doet Lachen
[/quote]

Euh komen deze oefeningen in de L1 en L2 voor?
Het klinkt allemaal een beetje zwaar voor het paard.
Ik geloof wel dat je voorzichtig met haar bent, maar je moet haar niet over vragen Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:05

Rockey, Maud of hoe je ook graag genoemd wil worden, I give up. Ik weet donders goed hoe een paard eruit ziet wat achter de teugel kruipt en zeker ook hoe het voelt, daarom hamer ik er zo op door,... Hoe voelt ze in de hand, hoe staat ze aan het been. Ik realiseer me nu eigenlijk dat je dat waarschijnlijk gewoon niet weet, omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt (van andere paarden). Dat is niet erg, maar een plaat voor je kop houden wel,...

[edit]Geen zin om de wijze moeke uit te hangen, dus levensles eruit gehaald[/edit]

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:11

Anoukie schreef:
Rockey, Maud of hoe je ook graag genoemd wil worden, I give up. Ik weet donders goed hoe een paard eruit ziet wat achter de teugel kruipt en zeker ook hoe het voelt, daarom hamer ik er zo op door,... Hoe voelt ze in de hand, hoe staat ze aan het been. Ik realiseer me nu eigenlijk dat je dat waarschijnlijk gewoon niet weet, omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt (van andere paarden). Dat is niet erg, maar een plaat voor je kop houden wel,...

[edit]Geen zin om de wijze moeke uit te hangen, dus levensles eruit gehaald[/edit]

als je het denkt te weten, kom dan een keer kijken, dan zie je dat je het fout hebt, ik geloof best dat je enige kennis hebt over paarden, maar mijn paard kruipt gewoon niet achter de teugel

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:16

Nogmaals I give up, ik heb geen zin om tijd en moeite in je te investeren. Ik heb een beter idee Knipoog. Kom jij maar met je paard in je nieuwe vrachtwagen naar Amersfoort op 20 mei 2004 (Hemelvaart). Dan geeft Judith Scholte (die moet je vast wel kennen, is een bekende amazone Knipoog) een clinic en er is nog wel een plaatsje vrij,... Ik ben er dan ook en dan laten we een onpartijdige prof oordelen. Akkoord?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:21

Lijkt me een goed idee. Ik ben dan ook aanwezig, en zal de popcorn meenemen Clown

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:26

Hee dat klinkt goed, dat aanbod zou ik niet afslaan als ik jou was Rockey!
Dan wil ik ook kijken dan neem ik chips mee!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:30

Haha! ja ik heb al contact gehad met anoukie, maar helaas die week ga ik met school naar frankrijk, en in het najaar komt pas weer een clinic, maar ik zal bokt goed in de gaten houden, zodat ik een keer met een andere clinic mee kan doen. maar weet iemand toevallig hoe je een filmpje plaats op bokt?
Laatst bijgewerkt door rockey op 07-04-04 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:31

Smoesjes,...

Haha!

Nieuwe clinic bij Judith zal dan pas echt weer in het najaar zijn.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:32

foutje, ik heb het al verbeterd Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:33

iefke"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Girl, neem van mij 1 tip aan, je kan jezelf en jou manier van rijden 100.000 keer verdedigen en beargumenteren maar bokkers weten het altijd beter..
Stop met argumenten geven over het hoe en waarom jij je paard zo rijd want het is een gebedje zonder eind Knipoog

Doe lekker je ding en geef lekker je (ouders) geld uit aan les bij Anky ofzo als jij denk dat het goed voor je is en trek je niets van anderen aan Haha!


Amen Lachen
[/quote]


Nogmaals AMEN..
ik heb je andere topics ook gelezen.. over les nemen bij een topruiter/amazone..
en ik zou zeggen... trek je verder niks van anderen aan en ga lekker je geld uitgeven aan die lesjes..
die oefeningen waar je over praat.. keertwending, contragalop.. lijken me een beetje te zwaar voor jou paard.. hij is nog zo jong! Scheve mond
deze oefeningen komen pas in de M.. maarjah daar wilde je over 2jaar toch al zijn of niet?
verder ga ik me niet in deze discussie mengen.. maar ik moest gewoon ff mijn mening geven..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:40

Janneke18"]
[quote="iefke"][quote="CielitoLindo schreef:
Girl, neem van mij 1 tip aan, je kan jezelf en jou manier van rijden 100.000 keer verdedigen en beargumenteren maar bokkers weten het altijd beter..
Stop met argumenten geven over het hoe en waarom jij je paard zo rijd want het is een gebedje zonder eind Knipoog

Doe lekker je ding en geef lekker je (ouders) geld uit aan les bij Anky ofzo als jij denk dat het goed voor je is en trek je niets van anderen aan Haha!


Amen Lachen
[/quote]


Nogmaals AMEN..
ik heb je andere topics ook gelezen.. over les nemen bij een topruiter/amazone..
en ik zou zeggen... trek je verder niks van anderen aan en ga lekker je geld uitgeven aan die lesjes..
die oefeningen waar je over praat.. keertwending, contragalop.. lijken me een beetje te zwaar voor jou paard.. hij is nog zo jong! Scheve mond
deze oefeningen komen pas in de M.. maarjah daar wilde je over 2jaar toch al zijn of niet?
verder ga ik me niet in deze discussie mengen.. maar ik moest gewoon ff mijn mening geven..
[/quote]

Hoi,
nou 2 jaar wil ik niet zeker zeggen, maar ik wil er geen 4 jaar over doen, dat heb ik gezegd. en ik doe die oefeningen een beetje spelender wijs, en als ze het dan al doet, vind ik het alleen maar mee genomen, maar het is niet zo dat ik elke dag die oefeningen er in zit te hameren hoor, ik doe ze 1 of 2 keer per week een beetje. maar eigenlijk wil ik hier ook niet meer op in gaan, want anders gaat de discussie weer uit de hand lopen haha

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:43

Wat een mooi paard, ziet er best netjes uit, en tja inderdaad een beetje op je zit letten.