cacharel @ work made by iefke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:23

Het is niet heel vervelend bedoeld, maar een 9 voor zo'n zit vind ik best hoog...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:37

De meeste dingen zijn al gezegd. Rechtop zitten, op je kont zitten en niet op je andere wat met een K begint Knipoog, been lang maken, hakken uittrappen. Je paardje loopt diep (nu zul je mij niet snel negatief horen pratenover diep rijden mits goed uitgevoerd), ze duikt op de voorhand en zo te zien kruipt ze achter de teugel. Heb je met rijden veel gewicht in je handen of is ze juist licht? Hoe reageert ze op je been?

Verder pas je er leuk op qua maat, maar de foto's zijn wel wat onscherp dus verder moeilijk te beoordelen. Dat je paardje kan lopen twijfel ik niet aan, maar er is nog zat om aan te sleutelen. En dat je wat harder aangepakt wordt dan menig bokker had ik je van te voren al kunnen vertellen. Oh nee wacht, dat heb ik al gedaan,... Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:50

Leuk, rijfoto's... dan herken je nog eens een keer een paard... Schijnheilig Haha!

Leuk beestje hoor. Beetje slungelig nog he?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:00

Geloof dat de Spelen nog maar een paar jaar moeten wachten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:15

hoho maar volgende spelen was er toch geen plaats geweest want dan gaat Poetin toch al mee

haha nee grapje

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:30

Leuk paard! Voor de rest is alles denk ik netjes gezegd. Sluit me aan bij het goede en onderbouwde commentaar van RK Crossm en Anoukie. Je hebt een leuk beestje!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:55

Hoi,
bedankt voor de reacties Haha! ja ik weet dat ik nog aan mijn zit moet gaan werken, maar hij is al beter geworden, ik heb er af en toe nog gewoon moeite mee, omdat ze zo ruim is, en dat ben ik echt niet gewend Bloos, maar gaat al wel beter, maar ik zal wat gaan doen met jullie tips

en mijn paardje is ook echt nog een jonkie om te zien, alles is nog iel, beetje kippenborstje en halsje, maar komt al verandering in, ze is al veel sterker geworden in haar beweging, en wordt ook al wat voller. maar over dat achter de teugel kruipen ben ik het eigenlijk niet echt eens, want dat doet ze niet, ze is super aan mijn been, been is weg, en ze is ook heel fijn in de hand. dus dat geeft misschien een vertekent beeld op de foto's..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:56

maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ze er als 5 jarige uit ziet, ze wordt wel steeds sterker, dus denk dat het wel goed komt Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:15

Dat is dus juist mijn vraag: hoe reageert ze als je been geeft? Wat kun je doen met je been? Wat voel je in je hand?

Wat heb je voor dit paardje eigenlijk gereden, manege of eigen pony?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:25

ik ben begonnen op manege pony's, na een jaar gehobbeld te hebben, heb ik een eigen pony gekregen, daar heb ik super veel van geleerd, helaas heb ik daar geen wedstrijden mee gereden, omdat toen ik hem fijn aan het lopen kreeg, hij met zijn gezondheid is gaan tobben, en ik helaas te groot werd... dat was een pony van 1.43, dus echt een kleintje... met mijn been kan ik veel doen, been betekend voor mij wel meteen vooruit, dus ze is ook goed aan mijn been.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:29

en zodra ik been geef, krijg ik dus ook meteen reactie, ze gaat dan af en toe wel iets hoger met haar hoofd lopen, maar dan vraag ik gewoon weer wat door, maar niet dat ze sterker wordt..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:32

En heb je na je pony dit paard gekregen? Wel een groot verschil!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:32

je ziet dat het paardje kan lopen, en ik denk dat als je je zit wat verbeterd dat je wel een B proef kunt lopen dat doe je al toch??? daar heeft het paard van zichzelf uit al genoeg talent voor denk ik als ik zo zijn gangen zie, maar voor de M En zeker voor de Z zou ik nog maar hard gaan oefenen, want daar moet ie nog wel wat beter voor gaan lopen, wat opgerichter enz. Hij loopt zeg maar wel mooi maar dat van zichzelf uit, maar ik denk dat je nog hard moet trainen en dat het er dan pas echt picobello uitziet, ik denk dat je er nog meer kan uithalen dan dit...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:34

Dat hooffie moet omhoog. Ik heb het opgelost door heel veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen. Het neusje moet eruit, je hebt liever bij een paard dat zo diep loopt dat ze met dr neus eruit loopt dan zo. Met deze hoofd hals houding kom je niet eens in de L. Te diep lopen wordt zwaar afgestraft.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:37

ff iets (totaal iet negatief bedoeld)
Zorg dat ze meer op de achterhand gaat lopen anders heb je veel kans op slijtage op de voorbenen(is alleen een tip en niet stom bedoeld ik neem aan dat ze nog tig jaar mee moet?)
En ook ik heb een drie jarige (4 dit jaar)alleen rijden wij 2 a drie keer per week en jij?
(ik heb al een paard met been gebrek dus ben heel voorzichtig)

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:43

gijsenkim schreef:
Dat hooffie moet omhoog. Ik heb het opgelost door heel veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen. Het neusje moet eruit, je hebt liever bij een paard dat zo diep loopt dat ze met dr neus eruit loopt dan zo. Met deze hoofd hals houding kom je niet eens in de L. Te diep lopen wordt zwaar afgestraft.


Ja dat snap ik Lachen, maar zo rijd ik haar los, dit past goed bij haar, en zo laat ze zich zelf ook los, en als ze dat doet, dan ga ik haar oprichten, in de proef rijd ik haar ook altijd net iets voor of op de loodlijn.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:45

galop schreef:
je ziet dat het paardje kan lopen, en ik denk dat als je je zit wat verbeterd dat je wel een B proef kunt lopen dat doe je al toch??? daar heeft het paard van zichzelf uit al genoeg talent voor denk ik als ik zo zijn gangen zie, maar voor de M En zeker voor de Z zou ik nog maar hard gaan oefenen, want daar moet ie nog wel wat beter voor gaan lopen, wat opgerichter enz. Hij loopt zeg maar wel mooi maar dat van zichzelf uit, maar ik denk dat je nog hard moet trainen en dat het er dan pas echt picobello uitziet, ik denk dat je er nog meer kan uithalen dan dit...



Ja ik rijd al een B proef, ik heb nu 2 wedstrijden gereden, en 18 april heb ik weer een wedstrijd. In de training, kan ze al wijken, beetje de keertwending, contra galop, stap -> galop etc, maar dat doe ik maar af en toe oefenen. Ik moet eerst de B uit zien te komen, en dan kan ik die oefeningen pas toe gaan passen, maar ik ben in ieder geval al blij dat ze het doet Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:47

adriana schreef:
En heb je na je pony dit paard gekregen? Wel een groot verschil!


toen mijn pony hoefbevangen is geraakt, heb ik hem nog een hele tijd gehouden, en zijn we op zoek gegaan naar een paard, ik heb er vele uit geprobeert, en heb af en toe ook wel eens wat paarden bij mijn vriendin gereden, toen hebben we ook het paard van mijn vriendin gekocht, een 8 jarige Z2 merrie, die heb ik 3 weken gehad, en toen heeft ze een peesblesure opgelopen in de wei, die is toen weer terug gegaan naar mijn vriendin, en toen hebben we cacharel gekocht.. maar het was inderdaad een heel verschil, ik heb maar op een paar paarden gereden die zo ruim waren als haar...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:50

rockey"]
[quote="gijsenkim schreef:
Dat hooffie moet omhoog. Ik heb het opgelost door heel veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen. Het neusje moet eruit, je hebt liever bij een paard dat zo diep loopt dat ze met dr neus eruit loopt dan zo. Met deze hoofd hals houding kom je niet eens in de L. Te diep lopen wordt zwaar afgestraft.


Ja dat snap ik Lachen, maar zo rijd ik haar los, dit past goed bij haar, en zo laat ze zich zelf ook los, en als ze dat doet, dan ga ik haar oprichten, in de proef rijd ik haar ook altijd net iets voor of op de loodlijn.
[/quote]


Als je daar nou fotos van plaatst dan heb je ook minder commentaar...... misschien kan je van de volgende wedstrijd fotos maken?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:54

rockey schreef:
en zodra ik been geef, krijg ik dus ook meteen reactie, ze gaat dan af en toe wel iets hoger met haar hoofd lopen, maar dan vraag ik gewoon weer wat door, maar niet dat ze sterker wordt..



wat voor reactie krijg je dan, je zegt been = weg ??
klinkt meer als een vluchtreactie IMO

en dat hoger met het hoofd gaan lopen, dat mag ook wel want ze loopt nu over de kop.
en als jij meer been geeft moet zij ook meer gewicht in je hand gaan geven, anders is dat 'hoofd omhoog'-gaan, ook een schrik reactie

een paard moet op een lichte druk van de kuit voorwaarts gaan, maar mag niet vluchten, das een groot verschil.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:57

heb het ook net aan iemand uit zitten leggen dat been = weg niet hoeft te betekenen dat het paard aan het been is......... maargoed

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:15

ja ik wil dus zeggen, dat ze echt wel goed aan het been is, en dat het geen vluchteacties is Lachenmaar als jullie liever een ander beeld willen zien zal ik vragen of iemand een keer wedstrijd foto's kan maken, en plaatsen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:17

Kijk das nou eens een goed plan Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:19

gijsenkim schreef:
Kijk das nou eens een goed plan Haha!


idd ben errug benieuwd OK dan!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:24

nou 18 april heb ik dus wedstrijd, voor het eerst 2 proeven, dus hoop dat er mooie foto's komen haha Knipoog