Mike op Satinder @ work(+ steigerfoto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:40

ligt eraan vanuit welke tak van de sport je het bekijkt denk ik...
(denk bv. eens aan de western?)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:55

BlazingBoots schreef:
ligt eraan vanuit welke tak van de sport je het bekijkt denk ik...
(denk bv. eens aan de western?)


Bij western gaat het er toch ook om dat je paard ontspannen is, als een paard ontspannen is, kruipt hij niet achter de teugel, dan volgt hij je hand, op deze manier zet hij zijn nek dus vast. En iets vastzetten is niet ontspannen.

Of western is een gespannen manier van rijden Scheve mond

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:11

ShannaY"]
[quote="BlazingBoots schreef:
ligt eraan vanuit welke tak van de sport je het bekijkt denk ik...
(denk bv. eens aan de western?)


Bij western gaat het er toch ook om dat je paard ontspannen is, als een paard ontspannen is, kruipt hij niet achter de teugel, dan volgt hij je hand, op deze manier zet hij zijn nek dus vast. En iets vastzetten is niet ontspannen.

Of western is een gespannen manier van rijden Scheve mond
[/quote]

Hé Shanna, als je even terug leest zie je dat ik hetzelfde vraag en kun je zien wat het antwoord van de ruiter is....
Maar ik ben het dus met je eens. Knipoog
Ben alleen wel benieuwd naar het antwoord van Miss_Blimm

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 13:44

nou ik ben blij met jullie reacties hoor ik heb helaas geen foto's van in het begin anders zouden jullie nu allemaal met open mond staan hahaha
en omdat mike hem er nu bijrijd krijgt hij steeds meer conditie en ervaring
en nu kunnen we allebei eindelijk eens normaal en lang rijden
omdat ik erg last heb van mijn rug en satinder eerder altijd in de galop erg ontstuimig was en zijn rug spande kon ik dat niet lang oefenen maar door mike kan hij nu ook lekker door de rug galoperen.
nu kan ik ook verder in de galop nu kan ik beter zitten en satinder meer ontpsannen
verder vind ik het gewoon een geweldig beest en een geweldige uitdaging om hem te rijden

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:51

is tenminste een paard wat zn achterhand lekker gebruikt Haha!
en verder loopt ie ook supermooi! Haha!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 14:57

dat vind ik nou ook we zijn nu eigenlijk een beetje bezig met zijn spieren sterker te maken en dat lukt aardig vind ik

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:47

Citaat:
typische uitspraak van Miss_Blimm.


Ehm positief of negatief?? Lachen vertel!

Hm jah ben het nog niet eens met de manier waarop wat betreft die waslijntjes maar wel kewl dattie zo vooruit is gegaan. Vind het namelijk wel een kewl paardje om te zien, lijkt me idd niet een makkelijk dier namelijk Haha!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:51

Wel of geen makkelijk dier, hij volgt niet je hand. Zoals je zelf zegt hij deed niet eens iets als je wat vroeg met je hand maar denk toch dat je rijd met zit en been?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:02

Citaat:
Ben alleen wel benieuwd naar het antwoord van Miss_Blimm


Ojah? Lachen

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 22:28

hij is een beetje te goed aant been
hij schiet vooruit als je hem beendruk geeft (is ook een beetjuh verzet) maar daar zijn we nu heel erg mee aan het werk

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 22:34

maar het belangrijkte vind ik dat je veel geduld moet hebben vooral met hem
en hij hoeft ook niet binnen een jaar m te lopen ofzo
we verwchten niet zo veel van hem en ik denk dat dat heel goed is voor hem als je zijn achtergrond bekijkt. hij is eerder heel slecht behandeld en dat kun je nu nog steeds merken zoals een beetje kopschuw enzo

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:39

goed, hier ben ik weer Haha! mooi paardje, loopt ook goed vind ik
alleen , moet mike er een beetje opletten dat ie niet heel de tijd naar zijn paardje kijkt, maar dat ie zijn hoofd omhoog houd, hij moet fier zitten, fier zijn op dat mooie paardje!! en wat rechter ook!, zeg hem gewoon dat ie trotser moet zitten, en dat ie moet kijken waar ie naar toe rijd Haha!
sorry voor mijn commentaar Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:34

dat van die waslijntjes dat komt gerust goed ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 4 jarige dat ie mn hand niet wou volgen maar dat komt gewoon omdat ie nog niet voldoende aan het been is,gewoon veel overgangen rijden stap draf stilstaan weer weg draven zo heb ik mijn paard beter aan mn been gekregen en die loopt nu met zn hoofd over de grond als ik dat wil,verder vindt ik dat het er goed uitziet

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 17:00

jah daarom hebben we ook zoveel geduld met hem hij gaat het vanzelf wel snappen hij heeft alle tijd

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:02

leuk paard!!! met zo'n jong paard is het niet erg om met waslijnen te rijden hoor. Maar als je paard al rond loopt met waslijnen betekent het dat hij geen aanleuning heeft.

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:09

ondanks de waslijntjes vind ik dat hij wel netjes gereden word! Hij gaat echt wel vooruit!! Lachen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:10

Jah duh... dat is et em ook en jah tuurlijk ik bedoel je rijdt om te leren en een paard moet ook alles leren maar dat van die opmerking over:

Citaat:
Waslijntjes ....héhé
KOm aan mensen dat is juits geweldig!!
Dat laat zien da het paard juist in goede evenwicht zit, hij blijft gewoon voort in evenwicht werken !!IS TOP


Dat slaat natuurlijk nergens op!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:24

het is ook zeker niet mijn manier van rijden Scheve mond
Een jong dier moet juist de hand van de ruiter volgen op de manier waarom de jongen hem rijdt zul je nooit correcte aanleuning krijgen en een paard krijgen wat snel achter de teugel loopt.

ik vind het overigens wel een leuk dier OK dan!

bendetje

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:11

ik denk dat mike nu bezig is met lengte in de hals te brengen. Dan moet satinder wel de hand volgen, maar als hij dat nog niet durft........ ja dan krijg je waslijntjes.
Maar ondanks de waslijntjes vind ik hem super lopen!!!! En met geduld kom je er wel, het ene paard leert gewoon iets sneller dan de andere!!!!!!

Uranus M2 + 6 :) Ergens in 2011 gaan we Z starten :)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:04

Jah tuurlijk kost het tijd! Duh dat snap ik ook wel. En dat het een leuk dier is vind ik ook zeker wel Lachen maar die opmerking over die waslijntjes en dattie dan in evenwicht loopt... nehhh dat vind ik maar niets.

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:02

missy_m schreef:
(Die mike is ook best leuk Schijnheilig ..)



haahhaah, best wel mee eens ja!!! Vingers aflikken Knipoog

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 09:42

mike heeft zijn profiel aangepast met foto's dus Tong uitsteken

en satinder heb ik gister voor het eerst in een dressuurring gereden en was echt super braaf

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:14

Ik heb van mezelf ook een paar foto's met paard waarvan ik wat "waslijntjes" heb. Die waren op een dag gemaakt dat ie zich ook erg gestressed was, en mijn hand niet echt durfde te volgen. Af en toe geef ik dan even een "waslijntje" om te kijken hoe zijn reactie daarop is, een soort uitnodiging. Ik denk net zoals mike het bedoelt. Ik vind hier niets mis mee, het is ook een controle voor jezelf of ie wel op zijn eigen benen loopt, en voor je paard, wordt ie handig van. Natuurlijk moet je vervolgens wel naar die aanleuning toewerken, maar die krijg je vanzelf als je dat op een eerlijke manier vraagt. Die aanleuning kun je niet echt afdwingen, dat moet je "vragen" aan je paard, en ik vraag dat (bij sommige paarden en in sommige situaties) ook op deze manier.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:19

p.s. ik vind waslijntjes dus ook niet goed, (voor ik hier alles over me heen krijg). Maar soms even gebruiken voor paarden die erg bang zijn in de mond.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:49

Nah Stables das dan zeker gaaf dat er vooruit gang in zit Lachen

Citaat:
p.s. ik vind waslijntjes dus ook niet goed, (voor ik hier alles over me heen krijg).


Hahaha jah pas maar op, anders zitten ze je straks achterna Tong uitsteken (heb ik al es gemerkt haha)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers