Mike op Satinder @ work(+ steigerfoto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Mike op Satinder @ work(+ steigerfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 14:25

satinder is mijn bijrijd paardje en sinds kort rijd mike hem ook.
nu hij vaker word bereden gaat hij met sprongen vooruit.
nou hier het resultaat en beoordeel zelf maar!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oeps mike onthoofd haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze hadden een meningverschil hahaha
Afbeelding

nou dat was het binnekort meer foto's

[edit]Hoofdletters uit titel verwijderd
Oscar[/edit]


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:29

Jammer dat je zo vaak waslijntjes ziet Knipoog Maarja het was ook zo mooi weer, dus dan droogt de was goed Hyper!

Maar het ziet er verder wel netjes uit!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 14:31

jah dat klopt met die waslijntjes maar hij moet leren om op eigen benen te lopen toch
hij is namelijk 5jaar maar je moet hem in prenciepe rijden als een jong dier

sissie

Berichten: 525
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Nijlen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:57

waslijntjes??? explain Scheve mond Lachen
die 'meningsverschil-foto' is wel grappig!

Sissie is mijn lieve meid!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 14:58

waslijntjes zijn de teugels die in een boogje hangen net als waslijnen dus

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:06

Waslijntjes ....héhé
KOm aan mensen dat is juits geweldig!!
Dat laat zien da het paard juist in goede evenwicht zit, hij blijft gewoon voort in evenwicht werken !!IS TOP

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:29

hoi hoi,
ja dit is dus mijn paardje.
hij is ontzettend lief maar ook vreselijk eigenwijs.
ik ben een beginner en heb op hem leren rijden voor zover ik dat nu kan maar wegens omstandigheden heb ik hem al een tijdje niet gereden.
ik wil het wle weer erg graag.
hij gaat nu zo goed vooruit door zijn training met leonie en mike.
ik ben trots op jullie ne ben jullie erg dankbaar!!!!!!!!!!!!!!


Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:54

Jah ik vind het een heel mooi paard
het lijkt alsof hij een beetje de neiging heeft om achter de teugel te kruipen of licht dat aan mij..
nee is zo Tong uitsteken maar daar word dus aan gewerkt Lachen
Tjah verder die bandages aah.. Kwijl:~::~ Knipoog

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:23

mooi foto's hoor
het is een supper mooi paardje die volgens mij in verzet komt haha Lachen
wel grappig om te zien Hyper!
hoop dat je er op bent blijven zitten op de laatste foto Lachen

Furore
Rafiki

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:24

ja pasha... dat dacht ik ook al.. Knipoog
heel mooi paardje hoor
hij loopt ook lekker relaxt Haha!

'In het land der blinden is eenoog koning'

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:25

Leuk paardje en hij loopt netjes. Op een paar foto's zie je idd waslijntjes en loopt hij een beetje achter de loodlijn, maar het totaalplaatje is zeker leuk Lachen
(Die mike is ook best leuk Schijnheilig ..)

Don't hate me cause you ain't me!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:04

Citaat:
Die mike is ook best leuk ..)


haha nou mike zit ook hier ergens op bokt duss party_beast geloof ik
hij is nog vrijgezel hahaha

bendetje

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:48

hey echt mooie foto's!!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL*

ja mike....... hij loopt echt goed.... na al de verhalen die je me al verteld hebt maar hij loopt super!!!!! zo te zien dan. OK dan! Lachen

Hij is ook echt mooi!!!!!!! jullie komen er wel.

ennuhhhhhh ik denk dat een mintgroen dekje satinder ook wel goed zal staan...... Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

ik kom hem snel in het echt bewonderen!!!!!!!

Uranus M2 + 6 :) Ergens in 2011 gaan we Z starten :)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:22

Citaat:
Waslijntjes ....héhé
KOm aan mensen dat is juits geweldig!!
Dat laat zien da het paard juist in goede evenwicht zit, hij blijft gewoon voort in evenwicht werken !!IS TOP


????? Zeg maar niets voordat ik weer commentaar krijg Haha! zet er maar alleen vraagtekens... een heleboel.

Verder wel erg leuk paard om te zien, lijkt me alleen niet erg makkelijk paardje. Verder mooi die bandages Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:24

Steigerfoto ziet er gaaf uit, goede reactie ook, gelijk naar voren Lachen (momentopname natuurlijk)

Voor de rest geef ik geen reactie op hoe hij loopt, heb te weinig verstand ervan om commentaar te geven

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:58

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
Waslijntjes ....héhé
KOm aan mensen dat is juits geweldig!!
Dat laat zien da het paard juist in goede evenwicht zit, hij blijft gewoon voort in evenwicht werken !!IS TOP


????? Zeg maar niets voordat ik weer commentaar krijg Haha! zet er maar alleen vraagtekens... een heleboel.

Verder wel erg leuk paard om te zien, lijkt me alleen niet erg makkelijk paardje. Verder mooi die bandages Lachen


Ik zet hier ook de nodige vraagtekens bij, maar goed... zou het niet prettig zijn wanneer je paard gewoon je hand volgt? Op eigen benen lopen, natuurlijk is dat prima. Dat moet een jong paard ook leren: voorwaarts en op eigen benen. Maar niet met een sterk afgebogen hals (kaak?) en teugels die in boogjes hangen. En al helemaal niet wanneer je een volte tijdt met een binnenteugel op spanning en een buitenteugel in een boogje... Het paard moet zelf contact zoeken. 'Op eigen benen' is echt geen synoniem van 'waslijntjes'. Dit lijkt beter dan een zogenaamde 'sterrenkijker', maar in principe probeert je paard ook er onderuit te komen door áchter' de teugel te kruipen. Dan kan je de teugels steeds korter nemen, maar dat is niet de oplossing. Goed van achter naar voren blijven rijden (naar je handen toe tijden ahw), anders blijf je het gevoel houden dat je paard in z'n achteruit staat en jij vooruit probeert te komen.
Afijn, er werd verder geloof ik niet gevraagd hoe we hem vonden lopen, dus laat ik het hier maar bij laten. Verder heb ik ook totaal geen achtergrondinformatie.. ik kan er dus best naast zitten. Oordeel zelf maar, staat er, nou, hierbij dus de indruk die de foto's mij geven Haha!

Wat het paard betreft: ik vind het een leuk dier met een aparte aftekening op z'n koppie. Ziet er erg mooi verzorgd uit, en ik ben natuurlijk blij voor je dat er vooruitgang in zit! (ik weet niet hoe hij eerst liep, maar aan jullie reactie te merken was dat een stuk minder)
De steigerfoto ziet er wel spectaculair uit, maar ik kan me wel voorstellen dat je met dat stukje verzet net wat minder blij bent. Knipoog
Succes!

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:08

hij liep eerst echt niet zo prettig en zeker niet zo mooi.
het is een braaf dier in omgang maar hij kan des te moeilijker zijn als hij aan het werk moet.
hij is eigenlijk nog maar kort in trainig en eerst liep hij gigantisch met zijn hoofd de lucht in.
nu eigenlijk niet meer.
hij luisert ook beter en komt bijna niet in verzet.
nou ja soms dan hihi zie foto.
voor zover ik weet is hij er gewoon op blijven zitten maar hij kan rare spronge/bewegingen maken.
vraag maar aan leonie.
je herkent hem nu helemaal niet meer.
ik kan mij ogen niet geloven.
het is een bijna 5 jarige wat ik nu een jaar in bezit heb.
toen ik hem kreeg toen was hij broodmager en zag er eigenlijk uit als een grote veulen.
hij had altijd lekker vrij in de bossen gelopen dus luisteren ja dat wist hij niet wat dat was.
toen hij aan het werk moest al was dat nog maar weinig onder mij reageerde hij daar uiteraar flink op.
maar hij is bij mij altijd lief geweest.
hij kwam wel in verzet maar was absoluut niet gemeen en wilde mij er ook niet afwerpen ofzo.
het was ook te moeilijk in het begin voor hem omdat hij het uiteraard niet gewend was.
maar goed leonie ne mike hebben veel geduld met hem en lossen de problemen ook goed op met hem.
niet op een harde manier maar met geduld geduld en nog eens geduld.
het moet voor het dier ook leuk blijven en zo te zien gaat dat prima.
ik vind satinder en leonie en mike geweldig.
ze doen veel voor hem en uiteraard dan ook voor mij.
mike heeft hem zo mooi gemaakt.
hij verzorgt hem uitstekend en uitgebreid zoals op de foto 's te zien is


Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:30

Da's heel fijn, dat hij zo vooruit gaat.
Het is ook geen kritiek op de personen die hem nu rijden, ik zeg gewoon wat ik zie en ik wilde even reageren op de naar mijn mening ietwat typische uitspraak van Miss_Blimm.
Maar als ze al zoveel vooruitgang hebben geboekt met hem, dan zullen de dingen die ik noemde, waarschijnlijk al lang duidelijk zijn voor Mike en Leonie.

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:35

het is een vrij moeilijk paard om goed te berijden.
dan bedoel ik dus echt rijtechnisch gezien.
hij accepteerd of accepteerde ook echt niet iedereen op zijn rug.
dan is het eerst vechten en nog eens vechten en dan kon je een beetje rijden zonder groot protest van hem.
nu lijkt hij een stuk fijner te rijden en ook relaxter.
en ja hij is nog lang niet perfect maar je zal je ogen niet geloven als je hem eerst zag lopen en dan nu zo.
echt ongelooflijk zonder dat er extreme hulpmiddelen worden gebruikt.
het enige wat gebruikt word zijn sporen en som een martingaal.
bijvoorbeeld toen hij weer voor het eerst buiten mocht rijden en tijdens een onderlinge springwedstrijd op vreemd terrein.
want als hij op vreemd terrein is dan ziet hij vanalles en dan wil hij dat ook blijven zien.
dan is het echt moeilijk om hem te laten opletten.
dus ja er is echt vooruitgang.
ikzelf zag het ook niet als kritiek maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik weet hoe hij eerst liep.
springen vind hij trouwens wel geweldig maar dit word nog maar weinig met hem gedaan.


Chaira

Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:18

De steigerfoto is erg mooi!!
Gaaf paardje!

partybeast

Berichten: 11
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: doesburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:47

ja ik ben mike op de foto!!!! hij loopt heel fijn nu. eerst liep hij alleen in de lucht met zijn hoofd. als ik iets vroeg met mijn hand kwam hij alleen in verzet maar nu niet meer . hij krijgt meer spieren nu en meer conditie. ik kan hem nu een half uur intensief rijden eerder was dat 10 min. kwartier en was hij al zeiknat.. ik probeer nu dat hij me hand volgt maar dat doet hij nog niet echt vandaar de "waslijntjes". ik kan hem nu ook een beetje met me been van achter naar voren rijden zonder dat hij onder mij uit springt als ik been geef. als ik iets meer vraag dan dat hij gewent is komt hij inverzet (zie foto). maar langzaam aan begint hij het allemaal te accepteren. ik ben sylvia echt dankbaar dat ik op hem mag rijden!!!! ze is super!!! OK dan! OK dan! OK dan!

let's party people!! maar je paard gaat voor!!

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:49

Die laatste foto is echt ruig!
Ook een heel mooi paardje OK dan!!

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:54

hoho wie is hier nu super.
jij bereikt heel veel met satinder en je verzorgt hem uitstekend.
hij is onder jouw leiding super vooruitgegaan.
hier heeft leonie ook allemaal aan meegewerkt en die heeft eigenlijk het voorbereidende werk gedaan want hij kwam toen altijd en extreem in verzet.
hij liep niet nee hij huppelde maar langzaam accepteerde hij het en toen kwam jij.
bij jou ging het eigenlijk vrij snel wel goed.
voor zijn doen dan hij was nog wel aan het tegensputteren maar niet zoals bij leonie en bij andere die erop gingen.
hij is bij bij nooit zo extreem geweest.
ik mis het heel erg om op hem te rijden maar om hem te rijden moet je je kop erbij houden en in een goed humeur zijn of je daarover heen zetten want doe je dat niet dan merkt hij dat en word het een gevecht.
ik wil hem dus ook niet onnodig hard aanpakken want dat heeft hij dan niet verdiend en werkt ook absoluut averechts.
maar goed dat hoef ik jou niet meer te vertellen je kent hem al aardig goed intussen.
jullie zijn super!!!!
maarre we hebben intussen alleen een probleem met te weinig kastruimte.
dat moeten we nog oplossen want dat gaat niet goed zo hihihi


Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:01

partybeast schreef:
ja ik ben mike op de foto!!!! hij loopt heel fijn nu. eerst liep hij alleen in de lucht met zijn hoofd. als ik iets vroeg met mijn hand kwam hij alleen in verzet maar nu niet meer . hij krijgt meer spieren nu en meer conditie. ik kan hem nu een half uur intensief rijden eerder was dat 10 min. kwartier en was hij al zeiknat.. ik probeer nu dat hij me hand volgt maar dat doet hij nog niet echt vandaar de "waslijntjes". ik kan hem nu ook een beetje met me been van achter naar voren rijden zonder dat hij onder mij uit springt als ik been geef. als ik iets meer vraag dan dat hij gewent is komt hij inverzet (zie foto). maar langzaam aan begint hij het allemaal te accepteren.


Nou kijk... prima toch?
Dan is het wat ik dacht; mijn bovenstaande berichten zijn voor julie al bekende kost.

Succes ermee OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:26

cinv schreef:
Waslijntjes ....héhé
KOm aan mensen dat is juits geweldig!!
Dat laat zien da het paard juist in goede evenwicht zit, hij blijft gewoon voort in evenwicht werken !!IS TOP


Verward Volgens mij snap jij het niet helemaal ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers