My jumping-queen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:15

Chique paard, neemt de sprongen wat ruim maar mooie voorbeentechniek Bloos! Morgen moet je een foto van jou erop, setje Tong uitsteken, flinke hindernis maken Knipoog

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 11:51

Weer iedereen bedankt voor jullie complimentjes en tips, Miss_Petit al helemaal. Zoals ik al zelf zei heb ik er geen verstand van, maar zo leer ik ook weleens. Solide vind het ontzettend leuk om te springen dus ik ben van plan om haar regelmatig (minstens 1x in de week) te laten springen. Vind dat ik haar die lol zeker niet moet onthouden.

mijndario schreef:
Morgen moet je een foto van jou erop, setje


Nou daar wacht ik nog eventjes mee. Ben zelf helemaal geen springruiter, dus begin als ik ga springen eerst rustig lage sprongen en zo langzaamaan wat hoger. Maar misschien komen we weleens een heel eind met springen, you never know.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:14

leuk paardje zeg... erg mooi zo Haha! ze springt ook ruim zeg... erg mooi ziet et eruit Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 19:20

[quote="Assiejze springt ook ruim zeg... [/quote]

Ze springt inderdaad heel ruim. Ook al is het een laag hindernisje dan gaat ze er overheen alsof het heel hoog is. Misschien dat ze over een tijdje beter inziet dat ze niet altijd hoog hoeft te springen. Maar gelukkig doet ze het bij die hoge hindernissen wel, anders zou het jammer zijn Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:32

ik ga mee in wat miss petit zegt,
ze springt erg zonder rug, nou komt dat voornamelijk ook door de bouw van het paard, hals is erg ingestoken en bespiering heeft ie weinig ( teveel aan de verkeerde kant Knipoog )
met lopen houd ie zijn rug wat hol, en dat komt er met springen weer uit

de techniek op zich is nog niet zo verkeerd, alleen lijkt het of ie dressuurmatig wat soepeler en sterker gemaakt mag worden,ik denk dat ie dan zijn techniek sterk zal verbeteren
verder is het voor n paard ook moeilijker om zandkleurige balken te springen , en zeker van die kleine balkjes, inschatten van hoogte en afstand is dus wat moeilijker Knipoog
je bent wel creatief met je staanders Haha!

verder zie je dat ie het erg leuk vind en echt zijn best doet
ben benieuwd naar hoe ie het onder de man doet!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:04

het paardje ziet er leuk uit! En denkt zelf ook dat t een vogel is ofzo Knipoog
Ik vind het alleen wel gevaarlijk met die stoeltjes, als ie er met z'n benen in komt ofzo Scheve mond
Hij zet ook behoorlijk vroeg af, maar goed. Lekker oefenen dan komt dat wel goed.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:08

crossmonster schreef:
verder zie je dat ie het erg leuk vind en echt zijn best doet ben benieuwd naar hoe ie het onder de man doet!


Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het onder de man doet, maar eerlijk gezegd ben ik nog geen springruiter, dus wacht ik er nog even mee. Misschien ook niet zo onverstandig om het haar zo nog even lekker te laten proberen.

Crossmonster, verder bedankt voor het commentaar. Zo leer ik ook nog wat. Ik wist wel wat beginselen van het springen, maar niet veel. En over die balken geef ik je gelijk. Waarschijnlijk gaat er deze zomer een pot verf overheen zodat ze wat makkelijker te zien zijn voor haar. Ook al merk ik niet echt aan haar dat ze er problemen mee heeft, maar zelf vind ik kleuren ook veiliger en ziet er altijd leuker uit Knipoog

xxappiexx, die stoelen zijn een noodvoorziening. Als ik zeker wist dat Solide hierdoor geblesseerd zou kunnen raken zou ik ze ook niet gebruiken. Gelukkig neemt ze het midden van de hindernis en ontwijkt ze de stoelen (die vind ze ook het meest enge). Ben niet bang dat ze er zo in zal springen. Al vind ik gewone staanders of wat dan ook een veel betere oplossing, maar die luxe hebben we op het moment niet dus moeten er andere dingen verzonnen worden en dat zijn nu de stoelen. Hopelijk gaat opa snel wat hobby-en en knutseld snel wat staanders voor mij in elkaar, maar ja dat moet dus nog gebeuren. Dit is een noodoplossing zeg maar. Ik snap je bezorgdheid erover.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:51

crossmonster schreef:
ik ga mee in wat miss petit zegt,
ze springt erg zonder rug, nou komt dat voornamelijk ook door de bouw van het paard, hals is erg ingestoken en bespiering heeft ie weinig ( teveel aan de verkeerde kant Knipoog )
met lopen houd ie zijn rug wat hol, en dat komt er met springen weer uit

de techniek op zich is nog niet zo verkeerd, alleen lijkt het of ie dressuurmatig wat soepeler en sterker gemaakt mag worden,ik denk dat ie dan zijn techniek sterk zal verbeteren
verder is het voor n paard ook moeilijker om zandkleurige balken te springen , en zeker van die kleine balkjes, inschatten van hoogte en afstand is dus wat moeilijker Knipoog
je bent wel creatief met je staanders Haha!

verder zie je dat ie het erg leuk vind en echt zijn best doet
ben benieuwd naar hoe ie het onder de man doet!



ik ben het dus weer met jou eens Haha!

ik zag al die reacties maar niks over zijn (haar Verward ) rug gebruik die gebruikt hij eigenlijk zo goed als niet.
maar hoe je dat dan weer beter moet krijgen weet ik ook niet. Bloos!

verder een gaaf paardje!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:06

Nou Ilse, nu wordt het dus echt tijd om op woensdag avond mee te trainen bij de club Tong uitsteken We springen daar regelmatig een parcoursje en Miranda geeft springles op verzoek

Ik ga trouwens ook mee met Crossmonster en Miss_Petit. Ik denk dat je met een oxer al een heel eind verder zal komen (de voorste balk heel laag en de achterste heel wat hoger). Maar ze zal nog niet zoveel gesprongen hebben wel?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 19:10

Vonnie84 schreef:
Ik ga trouwens ook mee met Crossmonster en Miss_Petit. Ik denk dat je met een oxer al een heel eind verder zal komen (de voorste balk heel laag en de achterste heel wat hoger). Maar ze zal nog niet zoveel gesprongen hebben wel?


Solide heeft eigenlijk weinig tot nooit gesprongen. Toevallig vorig jaar een heel laag kruisje enz. Maar nog niet echt fanatiek, dus ook nog niet genoeg voor haar om haarzelf te vormen denk ik. Maar een oxer is inderdaad misschien wel een goed idee. Ik ga het gewoon proberen. Oefening baart kunst zeggen ze toch ook weleens. Ze zal haarzelf ook wel moeten vinden in het springen. Misschien over een tijdje wat verandering. Ze vind het leuk, en dat vind ik ook belangrijk. Nu hopen dat ze haar rug goed gaat gebruiken.

En vanavond had ik eigenlijk tijd voor de rijvereniging, maar heb het al de hele dag koud en ik ben erg moe, dus niet echt zin om te gaan. Volgende week moet ik 's-avonds werken, maar ik moet echt een keer snel komen kijken en Anke (? toch) bellen.

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:38

wow! ik vind dat ze super kan springen!! Haha! gaaf!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:00

Ik vindt dat ze goed springt, de ruimte erboven wordt wel minder als ze vaker springt, maar een springpaard moet van het hout af willen blijven, dat wil ze wel volgens mij. Ruggebruik kun je ook bevorderen door het springen van inuitjes mocht je zelf gaan springen. 4 lage kruisjes achterelkaar. Erg belangrijk is ook dat ze er lol in hebben, dat heeft ze ook volgens mij. Superpaard, heb ik al ooit vermeld.

partybeast

Berichten: 11
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: doesburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:44

leuk paard en kan aardig springen.. maar die eerste foto vink wel een beetje eng met dat hout en die hindernis is erg gevaarlijk... ik zou invervolg even verder denken als ik jouw was want de gevolgen kunnen goed link zijn

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 18:07

partybeast schreef:
maar die eerste foto vink wel een beetje eng met dat hout en die hindernis is erg gevaarlijk... ik zou invervolg even verder denken als ik jouw was want de gevolgen kunnen goed link zijn


Misschien dom van mij, maar ik weet zo niet welke foto je bedoeld. De eerste foto staat ze stil en de eerste springfoto.......

Ik weet dat mijn hindernis niet MEGA veilig is. En dat heb ik ook al een aantal keren uitgelegd hier. En ik denk verder, de veiligheid van mijn paard gaat altijd voor. Sorry, als je vind dat ik een beetje fel reageer of zo, ik kan tegen kritiek, maar heb dit ook al meerdere keren in het topic uitgelegd.

Trouwens marliesje, jij ook bedankt voor je tip. Als ik genoeg materiaal heb om het zo te bouwen dan ga ik dat zeker doen. OK dan!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:21

Hoe bedoel je, ik zet vroeg af Tong uitsteken
Mooi paard is het wel zeg!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 22:05

Ilkkah schreef:
Hoe bedoel je, ik zet vroeg af Tong uitsteken


Ik bleef mezelf ook steeds afvragen hoe ze het toch weer iedere keer voor elkaar kreeg zonder er de balk af te tikken (die is er maar 2x vanaf gegaan, dus helemaal niet slecht).

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:09

ik vind dat zow gaaf vrij springen Haha!