spring foto's van me shettie oscar kijken waard!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:05

Ik ben het eens met de mensen hierboven.
Alleen Lindsjah-> Je kan prima springen zonder zadel hoor, wij doen het vaak genoeg, je moet alleen meer meegaan met het paard en niet zo tegenwerken.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:09

volgens mij heeft je shet er niet zoveel plezier in, hij krijgt weinig ruimte en het meisje werkt m aan alle kanten tegen met haar zit.
Ik zou voortaan echt met zadeltje gaan springen, dan kan ze ook uit t zadel komen. Ik snap ook niet waarom er met een chabrakje gereden wordt, lijkt me nou niet echt lekker springen.
Dus eerst zadeltje erop, en hele lage sprongetjes haar aan haar houding laten werken. Desnoods met iemand die er verstand van heeft, want hier wordt je shet niet vrolijker van!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:02

Tsja.....Ik denk toch dat je de volgende keer maar eens goed moet gaan nadenken, of je het nog wel zal gaan doen...Redenen zijn er genoeg genoemt in dit topic. Misschien is het daarom ook dat hij niet hoger springt. Als hij er plezier in heeft kan hij makkelijk hoger, maar de bak lijkt me ook een beetje aan de zware kant voor hem...

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:31

en als je met zadel springt,heb je ook steun in de beugels om inde verlichte zit te gaan zitten,zodat je met de teugels echt in de nek van t paard zit!!!en niet zo achterover en dat je zo aan de teugels trekt~!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:36

De bak lijkt me trouwens ook erg zwaar voor zo'n klein beesje en dan ook nog een keer springen...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:48

Sily schreef:
Ik kan me voorstellen dat je trots bent dat je shetje springt, maar als je dit volhoud zal die dat niet lang *met plezier* doen.

De tweede foto krijg ik bijna spontaan kippevel van.....waar is het zadel?
Ze komt absoluut niet mee in de bewegingen, ze werkt hem van alle kanten tegen en als beloning krijgt die nog een flinke ruk in zijn mond ook.
Zadel erop, beugels op maat, uit het zadel komen en handen naar voren, en als je dit perse door wilt zetten: Neem een goede springinstructeur!!

Veel positiever kan ik er in ieder geval niet over zijn.


Was ook het eerste wat in mij opkwam .. Verdrietig

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:18

Nou nou, ik zal wel de enige zijn: Ik vind het leuk, het ziet er dan niet zo netjes uit, maar als die shet het niet leuk had gevonden, was hij er niet eens overheen gegaan! Sjonge, als nou 1 iemand het zegt, maar nee: 'Ik ben het eens met de mensen hierboven'... Dan kom je er lekker makkelijk vanaf. Dat kan ik ook wel.. Als je er dan ook nog iets zinvols aan toe te voegen hebt?

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:27

Dit meisje is echt niet te groot hoor. Je shetlander kan het makkelijk hebben. Maar het is wel zo dat ze beter met zadel kan rijden. Want ze hindert hem nu heel erg.
Het is wel een supercool shetje trouwens!! Echt schattig!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:12

Yellowfish"]
[quote="Sily schreef:
Ik kan me voorstellen dat je trots bent dat je shetje springt, maar als je dit volhoud zal die dat niet lang *met plezier* doen.

De tweede foto krijg ik bijna spontaan kippevel van.....waar is het zadel?
Ze komt absoluut niet mee in de bewegingen, ze werkt hem van alle kanten tegen en als beloning krijgt die nog een flinke ruk in zijn mond ook.
Zadel erop, beugels op maat, uit het zadel komen en handen naar voren, en als je dit perse door wilt zetten: Neem een goede springinstructeur!!

Veel positiever kan ik er in ieder geval niet over zijn.


Was ook het eerste wat in mij opkwam .. Verdrietig
[/quote]

Sorry, ben het er ook totaal mee eens...

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:13

Carlaa"]
[quote="Yellowfish"][quote="Sily schreef:
Ik kan me voorstellen dat je trots bent dat je shetje springt, maar als je dit volhoud zal die dat niet lang *met plezier* doen.

De tweede foto krijg ik bijna spontaan kippevel van.....waar is het zadel?
Ze komt absoluut niet mee in de bewegingen, ze werkt hem van alle kanten tegen en als beloning krijgt die nog een flinke ruk in zijn mond ook.
Zadel erop, beugels op maat, uit het zadel komen en handen naar voren, en als je dit perse door wilt zetten: Neem een goede springinstructeur!!

Veel positiever kan ik er in ieder geval niet over zijn.


Was ook het eerste wat in mij opkwam .. Verdrietig
[/quote]

Sorry, ben het er ook totaal mee eens...
[/quote]

me to!!!

Kyno

Berichten: 10425
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:47

Sily schreef:
Ik kan me voorstellen dat je trots bent dat je shetje springt, maar als je dit volhoud zal die dat niet lang *met plezier* doen.

De tweede foto krijg ik bijna spontaan kippevel van.....waar is het zadel?
Ze komt absoluut niet mee in de bewegingen, ze werkt hem van alle kanten tegen en als beloning krijgt die nog een flinke ruk in zijn mond ook.
Zadel erop, beugels op maat, uit het zadel komen en handen naar voren, en als je dit perse door wilt zetten: Neem een goede springinstructeur!!

Veel positiever kan ik er in ieder geval niet over zijn.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Niks aan toe te voegen! Het is gewoon triest om te zien hoe ze je beestje tegenwerkt. Springlessen van een goede instructeur zouden geen overbodige luxe zijn.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:02

Kyno"]
[quote="Sily schreef:
Ik kan me voorstellen dat je trots bent dat je shetje springt, maar als je dit volhoud zal die dat niet lang *met plezier* doen.

De tweede foto krijg ik bijna spontaan kippevel van.....waar is het zadel?
Ze komt absoluut niet mee in de bewegingen, ze werkt hem van alle kanten tegen en als beloning krijgt die nog een flinke ruk in zijn mond ook.
Zadel erop, beugels op maat, uit het zadel komen en handen naar voren, en als je dit perse door wilt zetten: Neem een goede springinstructeur!!

Veel positiever kan ik er in ieder geval niet over zijn.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Niks aan toe te voegen! Het is gewoon triest om te zien hoe ze je beestje tegenwerkt. Springlessen van een goede instructeur zouden geen overbodige luxe zijn.
[/quote]


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:05

siets schreef:
Nou nou, ik zal wel de enige zijn: Ik vind het leuk, het ziet er dan niet zo netjes uit, maar als die shet het niet leuk had gevonden, was hij er niet eens overheen gegaan!


Onee??? Moet jij eens kijken hoeveel paarden door blijven gaan omdat ze gewoon zo zijn.
Wij zijn verantwoordelijk voor die dieren, dus wij moeten zien wanneer ze iets niet leuk of pijnlijk vinden.
Veel dieren geven het wel aan *kijk eens naar de oren?* maar blijven doorgaan.

En als 1 iemand het zegt wordt er zo snel over heen gelezen, de rest vind het immers leuk dus waarom de adviezen van 1 persoon serieus nemen toch?

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:07

oh sorry hoor, ik zeg al niets meer. Als je zo snel op je teentjes bent getrapt, houd ik mijn mond wel dicht... Tsss... stelletje muggenzifters. Ik kan me nog herrineren dat ik opkwam in een fototopic over een van jullie paarden, dat zal ik nu dan ook vergeten....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:10

siets schreef:
oh sorry hoor, ik zeg al niets meer. Als je zo snel op je teentjes bent getrapt, houd ik mijn mond wel dicht... Tsss... stelletje muggenzifters. Ik kan me nog herrineren dat ik opkwam in een fototopic over een van jullie paarden, dat zal ik nu dan ook vergeten....


Hahaha over teentjes trappen gepraat, de mijne zal je denk niet bedoelen, het is namelijk niet mijn paard Haha!
Voor mezelf opkomen kan ik verder ook wel en muggenziften....kijk eens goed naar de foto's......de mond is gevoelig, is eht eerste wat je leert.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:22

Sily je hebt groot gelijk!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:26

kijk, dit bedoel ik nou... Waarom heeft ze dan groot gelijk. Zo kan ik het ook wel, gewoon met alle winden meewaaien.... geef dan ook een onderbouwde mening...

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:39

als alles al getypd is wat jij wilde typen wat moet je er dan nog aan toevoegen.
ik ben het ook eens met sily.
en dan kun je toch gewoon terug lezen waar ik het mee eens ben met sily dus.....

[edit] tiepvouden[/edit]
Laatst bijgewerkt door Tropico op 21-03-04 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:39

siets schreef:
kijk, dit bedoel ik nou... Waarom heeft ze dan groot gelijk. Zo kan ik het ook wel, gewoon met alle winden meewaaien.... geef dan ook een onderbouwde mening...

Omdat ze ermee eens is wat diegene zegt, en er hetzelfde overdenkt misschien?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:41

Ik ben het met Sily eens omdat ik er hetzelfde over denk ik denk namelijk dit:
Sily schreef:
Onee??? Moet jij eens kijken hoeveel paarden door blijven gaan omdat ze gewoon zo zijn.
Wij zijn verantwoordelijk voor die dieren, dus wij moeten zien wanneer ze iets niet leuk of pijnlijk vinden.
Veel dieren geven het wel aan *kijk eens naar de oren?* maar blijven doorgaan.

En als 1 iemand het zegt wordt er zo snel over heen gelezen, de rest vind het immers leuk dus waarom de adviezen van 1 persoon serieus nemen toch?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:42

siets schreef:
kijk, dit bedoel ik nou... Waarom heeft ze dan groot gelijk. Zo kan ik het ook wel, gewoon met alle winden meewaaien.... geef dan ook een onderbouwde mening...


Ok, dus als de meeste het er goed uit vinden zien vind jij het er rot uitzien en andersom omdat je niet met alle winden mee wilt waaien?

Een eigen mening hebben is goed, maar je moet het niet overdrijven Tong uitsteken
En als jij bovenstaande doet heb je geen eigen mening maar een mening gewoon om andere tegen te kunnen spreken.

Maar jij vind het er goed uit zien en wij niet...klaar toch?

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:16

ja ik weet dat het meisje niet goed zit enz.
maar we springen nooit met hem, en hij hoeft ook geen spring shet te worden. en als er gesprongen wordt doe ik dat meestal aan de hand.
ik vin ut wel leuk om een keer in de zoveel tijd dat er met hem gesprongen wordt.
en dat ze geen cap op heb is niet probleem als zij haar hooft in wil vallen, moet ze dat tog doen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:18

het is maar waar je plezier in hebt Clown

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

siets schreef:
kijk, dit bedoel ik nou... Waarom heeft ze dan groot gelijk. Zo kan ik het ook wel, gewoon met alle winden meewaaien.... geef dan ook een onderbouwde mening...


Goed hier dan een onderbouwde mening:

Ik vind de foto's absoluut niet mooi om te zien, het meisje gaat niet mee met de sprong, daardoor krijgt de pony iedere keer een klap in zijn rug en bovendien ook nog een ruk in zijn mond op de koop toe!

Wat zie je als springruiters over een hindernis gaan? Die gaan toch niet naar achteren?! Nee die gaan met hun bovenlijf naar voren om juist zo die rug te ontlasten en hun paard de ruimte te geven om te kunnen springen, precies het tegenovergestelde als wat op deze foto's gebeurd!

Dat het pony'tje nog steeds springt is aan zijn lieve karakter te danken en aan zijn werkwilligheid...denk eens al die lieve manegepony's...die doen niet alles met plezier, vinden ze heus niet leuk hoor zo'n bonkende beginner op hun rug maar ze doen het toch maar steeds weer om ons een plezier te doen, maar ten koste van ons zitten de meeste van die pony's wel helemaal vast in hun rug.

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:21

shettiepower schreef:
ja ik weet dat het meisje niet goed zit enz.


Waarom laat je haar dan op hem springen? Verward
Zo belast je je pony toch alleen maar!