spring foto's van me shettie oscar kijken waard!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:26

Shettiepower:
Als je dit toch ziet moet je toch hetzelfde denken als ons? Zeker deze foto's bevestigen het nog eens goed. Als ik iemand zo zou zien rijden op me knolliebollie zou ik die er heel snel afgooien!!

JeskeWerkers
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:27

dan mag het nog de braafste pony zijn,nooit rijden zonder helm!

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:38

siets ik vind dat ook, thnx dat je ze wel leuk vind. en een beetje voor me poepie op nam en het gaat mij er ook niet om wat andere zeggen, maar wat ik zelf er van vindt. maar je kan altijd leuke en tegevalende reacties krijgen. en ze rijden toch voor hun zelf en zij wou perse dat chabrak op. ik rij zelf als ik zonder een zadel rij liever op een bloot ruggetje maar goed. dat is ieder voor zich toch. en ze hoefen ook geen wedstrijd te rijden dus als ze niet goed zit maakt dat ook weer niet zo heel veel uit. ze is ook nog een jong meisje , en zo als iedereen nog wat dingen leren. ik vind het flau om haar zo af te kraken. en oscar vind het helemaal niet zou erg, want net wat siets zei anders had hij nooit er over heen gesprongen. en we kunnen altijd nog wat aan haar zit doen. en ik heb ook niet gezegt dat hij niet hoger kon, maar als je een pony net heb geleerd over 2 banden te springen ga je niet gelijk weer hoger daar doe je altijd nog wat langer over tot hij gewent is aan die twee banden.
en dit is pas de tweede keer dat marissa het meisje dus die er op zit en hij samen springen. dan is het toch leuk dat je daar een paar fotootjes van hebt.
en ik vind ook iedereen heeft wel dezelfde rede dat kan daar heb ik geen problemen mee,
en ik vin ut ook niet erg dat jullie of de fotoos of de rij stel niet goed vinden want iedereen mag ze mening uiten.
maar ik had ook eigelijk niet gevraagt om de zit en stijl van de ruiter maar gewoon de sfeer van de foto's en idd de bak is wel aan de zware kant we rijden er ook saampies niet veel in ik longeer en loop er bijna alleen in rijden enz doen we buiten.
dit was mijn mening over mijn foto's
en nog een keer siets dankje heel positief van je hoor die leuke reactie en silly zo als je ziet dat meisje is nog maar 10 jaar mag zij ook nog wat ervaring op doen jij hebt toch ook ng alles moeten leren.of dee alles gelijk perfect,nee toch je op ze minst een fout kunnen zeggen en ook iets van een positief voorbeeld. maar jah niet iedereen is redelijk
groetjes prisje

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:49

We zijn wel redelijk...dat ik zulk commetaar geef op de foto's dan zou ik daar als ik jouw wat mee gaan doen. Niet denken ach ze zeuren maar wat... Ga aan de slag om het te verbeteren en maak dan nieuwe foto's, dan krijg je zeker weten commetaar goh die zijn vooruit gegaan, leuk zeg dat jullie zo je best doen ofzoiets...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:50

Hahahaha ja ook ik heb alles moeten leren.
Van een instructrice of instructeur die ziet wat ik fout doet en dat ook zegt!

En het maakt mij ook niet uit of ze ondersteboven op het dier zit, moet ze helemaal zelf weten.

Maar een dier straffen *ja dat is dat gebonk en getrek* voor iets wat die voor JOU doet, kan ik geen positief iets over zeggen.

En zij wil met dat chabrak springen?
Dacht dat het jouw pony was?

En sorry hoor: siets nam het niet voor je poepie op, die nam het voor het kind wat er op zit op.
De mensen die het voor je poepie opnemen *niet trekken, niet bonken, het dier niet onterecht pijn doen* wil jij niet lezen.

En voor het geval je het niet gelezen hebt: Sily is neit de enige die er zo over denkt, en Sily heeft nog steeds les.

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:54

shettiepower schreef:
en ze hoefen ook geen wedstrijd te rijden dus als ze niet goed zit maakt dat ook weer niet zo heel veel uit.


Oh nee?
Dus als je geen wedstijd met hem gaat rijden mag je hem zo maar 'verpesten'??? Ze trekt dat bit zowat door z'n mondhoeken heen en zit als een zoutzak... Je pony wordt lekker belast. Maar ach, ze hoeft toch geen wedstrijd te rijden, dus wat maakt het uit??
Pffff...

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:59

ineke2 we zijn heus wel aan het beteren ik probeer alleen duidelijk te maken van iedereen moet het toch leren. en er komen heus nog wel beteren foto's maar om hun alle twee ervaring op te doen, is het juist goed om te oefenen. en zo als ik al zei dit is pas de tweede keer dat ze samen springen. ze doen alle twee reuze hun best vandaar dat ik het er gewoon niet mee eens ben met een paar. kijk als we het hier hadden over een goed ervaren ruiter en spring pony zo ik ik ook zeggen van ja dit ziet er niet netjes en kurig uit. maar we hebben het hier wel over een niet ervaren shet en een meisje dat nog niet zo gewent is te springen op een shet. en ik zeg eerlijk oscar is en moeilijke shetlander en heel eigewijs en als hij iets echt niet wil doet hij het ook niet. ik weet niet of jij ooit heb leren springen zo ja denk dan even terug hoe jij voor de twee keer zat . ik denk ook nog niet zo heel erg perfect. toch??????
en ik ben trots op die twee voor hun tweede keer. en even terug komend jij heb ook moeten leren paard rijden dus jij heb ook ziten honkebonken op die paarden ruggies, zo als bijna iedereen die heeft leren paard rijden.
groetjes pris
Laatst bijgewerkt door Romeo_haffie op 21-03-04 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle11

Berichten: 28
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:04

nou pris je hebt helemaal gelijk hoor het maak niet uit wat hun voinden *LOL* en ossie vindt hrt hardstike leuk dus en die springfoto's zijn ook gaaf en dat meisje dat erop zit is nog aan het leren om te springen en als je comentaar heb moet je dat zelf maar weten toch pris?
net of jullie zo perfect waren toen jullie nog maar net begonnen te springen dus hou je mond maar lkkr he prisil?
en dat meisje heb een eigen paard die kan heeeeeeeeeel goed springen en ze leert het vanzelf wel maar ja kan niet overal goed in zijn en zij is aan het leren rijden op haar eigen paard (het paard is ook van der zus) maar dat paard is heel moeilijk om te riojden want ze heeft heel erg last van der rug gehad dus hebben ze een tijdje niet kunnen rijden dus die is heel erg druk) maar ik ga stoppe want ik hou niet van dat gezeur van jullie zoals ikm dat noem!!!


-xxxxxxxx- mies en pric trek je er niets van aan he Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:05

Zucht het gaat er niet om dat ze perfect zit, het gaat er om dat ze een zadel erop gooit zodat ze naar voren kan komen en het dier ruimte kan geven aan de voorkant.

Dit heeft helemaal niets te maken met hoe vaak je op een dier gereden hebt.

En ja iedereen bonkt de eerste keer op een paardenrug, maar daar staat dan meestal een instructeur in het midden bij die zegt dat dat niet meot en leert hoe je het wel moet doen.

Als je geen ervaring hebt en niet kan springen ga je niet zonder zadel op een dier zitten, dan leer je het eerst op de "normale" manier en als je dat onder de knie hebt ga je weer eens iets anders proberen.

Maar ach, van alle reacties trek je er 1 uit die je wel aanstaat, de rest negeer je, dus ga vooral zo verder.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:05

Ja klopt, iedereen moet het leren, en ik doe het zelf ook nog steeds verre van perfect, maar zorg voor mezelf dat ik dan wél de goede spullen op mijn pony heb liggen om het beestje zo min mogelijk te storen.

Juist omdat het pas de 2de keer is dat het meisje met de pony springt, het een moeilijk beestje is (wat ik betwijfel, aangezien hij braaf springt terwijl het meisje hem op alle mogelijke manieren hinderd) en de amazone het ook nog moet leren.

Volgende keer dus zeker weten een zadel op en laat der les nemen van een goede instructrice, dan komt het goed

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:06

ik denk hetzelfde als iedereen hierboven, als je weet dat het meisje niet goed zit, waarom haal je haar na de eerste hindernis dan niet van je pony af? (als je het daarvoor nog niet wist)

voor de rest leuk shetje, maar ik hoop niet voor je dat hij springangst krijgt ofzo. Dat heeft mijn pony namelijk ook door zijn vorige eigenaar, ook door zo'n geval, en nu krijg ik hem met moeite, half vliegend over een balkje heen....

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:08

hallo ik heb niet gezegt dat het niet uit maakt er wordt hard aan getraint maar me shet springt bijna nooit het was een keer voor de grap om te kijken van hoe zal hij ut nou doen en sily ik heb niet gezegt dat jij de enige ben hoor en dat chabrak als zij wil gleiden moet ze dat toch doen een chabrak bezeert me shet ze rug niet hoor.
en ze moet het ook nog leren en je weet niet eens het karater van die shet als hij springt en wer op de grond komt wil hij rare dingen doen vandaar dat ze um probeert in te houwe dan wel niet op de goede manier, maar dat hebben we allang besproken

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:09

ik had al gezegt we springen nooit met hem maar wou weten hoe hij dat dee

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:10

Het shabrak bezeert jouw shetje zijn rug niet nee, maar de amazone die tegenwerkt en na de landing weer op de rug komt en hem daarbij in zijn mond trekt doet jouw shetje wel pijn!
En als het beestje rare dingen doet na de landing...zadel erop en naar voren rijden, dan kan hij het minste truc's uithalen en hoeft de amazone niet te trekken!
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 21-03-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:12

shettiepower schreef:
ik had al gezegt we springen nooit met hem maar wou weten hoe hij dat dee


okee, maar dan kan je beter vrijspringen doen, en zeker een cap op doen als je nooit met hem springt, en je als je niet wee hoe hij het doet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:13

Citaat:
maar me shet springt bijna nooit


Reden te meer om de enkele keren dat je springt het dier een goede ervaring er mee laat hebben.

Citaat:
dat chabrak als zij wil gleiden moet ze dat toch doen een chabrak bezeert me shet ze rug niet hoor


Nee maar doordat zij glijdt gaat ze naar achteren en trekt aan zijn mond.
En doordat ze met chabrak rijdt en niet met zadel kan ze dus niet omhoog en naar voren komen.

Citaat:
je weet niet eens het karater van die shet als hij springt en wer op de grond komt wil hij rare dingen doen vandaar dat ze um probeert in te houwe


Ik neem het hem niet kwalijk dat die gek doet.

Maar wat doet die dan zoal?
Want zo erg zal dat toch neit zijn als die er plezier in heeft?

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:16

ineke 2 er zijn veel mensen die ons helpen maar bedankt voor de reactie we doen ons best om te beteren en sily ik trek ook heus wel wat van jullie aan alleen ik vind van jah we doen ons best het is best een moeilijke shet en dan gelijk zo maar in somige opstande heb je wel gelijk maar somige ook niet we zijn hard bezig met trainen dus we doen ons best ik heb ook foto's zonder dat er iemand op ze rug zit en hij springt als je die wil zien moet je het maar zegge mischien kan jij dan zeggeh waar we hard aan moeten trainen op iets minder hardere manier

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:16

Quote:
je weet niet eens het karater van die shet als hij springt en wer op de grond komt wil hij rare dingen doen vandaar dat ze um probeert in te houwe


Boven de sprong kan je een pony niet tegenhouden, zeker niet door hem in de mond te gaan trekken.

Als je trekt boven de sprong raakt de pony aleeen maar uit zijn evenwicht, en ondanks dat dat meisje geen cap op heeft zal ze dan een ongeluk kunnen krijgen.

Nou dat zou ik er niet voor over hebben, om 'even' te kijken wat hij deed.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:19

shettiepower schreef:
mischien kan jij dan zeggeh waar we hard aan moeten trainen op iets minder hardere manier


ik vind zowiezo dat je elke pony met een zachte hand moet rijden, dus dat gaat niet over trainen met een harde of zachtehand.
Door te trainen bereid je je pony voor op het harde werk.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je het hebt over een minder harde manier, waarom deed je het dan op een harde manier?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:19

Ik ben geen spring mens hoor, en het enige wat ik er over kan zeggen is dat er volgende keer ene zadel op moet *wat dat meisje ook zegt* zodat ze JOUW pony geen pijn doet.

Het gaat mij niet om jou, om dat meisje want ken jullie helemaal niet, het gaat mij erom dat je over 10 jaar *ofzo* nog plezier van dit dier kan hebben.

En als ze niet wilt luisteren kan je er nog beter zelf op gaan zitten als je niet te zwaar bent.

Het is heel simpel: leg er ene zadel op, dan kan zij meegaan met de beweging, kan het dier gek doen na de sprong en komt er geen bonk en ruk aan de pas.

Geef het dier aan de voorkant alle ruimte, als zij goed kan rijden en er hangt een zadel op kan ze dat gekke gedoe na de sprong best uitzitten.
Laatst bijgewerkt door Sily op 21-03-04 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:20

shettiepower schreef:
ik heb ook foto's zonder dat er iemand op ze rug zit en hij springt als je die wil zien moet je het maar zegge mischien kan jij dan zeggeh waar we hard aan moeten trainen op iets minder hardere manier

Waarom minder hard? Zo komt het het duidelijkst over, vind je ook niet? Misschien niet allemaal even leuk om te horen, maar aan halfzachte reacties heb je ook niks. Deze reacties zijn ook nog is onderbouwd, ik zou zeggen doe er wat mee

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:21

ik bedoel gek
mijn shet gedraagt zich als een hengstje soms hij is ook bijtering en heel erg bokerig maakt niet uit of die sprong er staat maar in galop is hij altijd aan het galle snap je maar ik ben hard bezig om hem te kalmeren in gallop maar dat meisje is normaal niet zo hard in de mond en ja komt door dat shabrak denk ik volgende keer maar zonder en meer klemmen zo dat ze niet naar achter glijd

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:22

Ineke2"]
[quote="shettiepower schreef:
ik heb ook foto's zonder dat er iemand op ze rug zit en hij springt als je die wil zien moet je het maar zegge mischien kan jij dan zeggeh waar we hard aan moeten trainen op iets minder hardere manier

Waarom minder hard? Zo komt het het duidelijkst over, vind je ook niet? Misschien niet allemaal even leuk om te horen, maar aan halfzachte reacties heb je ook niks. Deze reacties zijn ook nog is onderbouwd, ik zou zeggen doe er wat mee
[/quote]

het gaat hier neit om hard of zacht, maar ze moeten duidelijk zijn en je moet weten wat je pony aankan.

Hard of zacht doet er echt niet toe, met een harde hand maak je het duidelijk, maar verlies je ook weer vertrouwen en word je paard harder in de mond en zal je na een paar jaar problemen gaan krijgen met je pony.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:26

shettiepower schreef:
ik bedoel gek
mijn shet gedraagt zich als een hengstje soms hij is ook bijtering en heel erg bokerig maakt niet uit of die sprong er staat maar in galop is hij altijd aan het galle snap je maar ik ben hard bezig om hem te kalmeren in gallop maar dat meisje is normaal niet zo hard in de mond en ja komt door dat shabrak denk ik volgende keer maar zonder en meer klemmen zo dat ze niet naar achter glijd


Opvoeden die hap! Trouwens bijten kan die niet tijdens het springen Verward
Zadel erop, voorwaarts houden, dan kan hij niet bokken.

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:27

ik bedoel met hard niet hard of zacht in de mond hoor ik bedoel iets anders
en ik ben niet hard in de mond voor me knol , en ja deze keer zij wel ik probeer het zelf wel een keer en we trainen er voor