Dressuurpoging met Amrad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:51

leuke foto's
en de commetaar is al gegeven Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:01

Lydiia schreef:
Sjonniej, jij ook altijd met je achterhand >;)


Goh,laat dat nou het eerste zijn wat ik dacht nadat ik haar reactie zag... Scheve mond

Leuke foto's hoor,Je ziet in verloop van de fotos dat de pony beter begint te lopen.. OK dan! Enne dat achterbeengebruik dat komt er wel hoor Knipoog Ik zie het wel iig.. Knipoog

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:44

daar is toch niets mis mee? Ze deelt het gewoon met andere mensen Haha! achterhand is wel erg belangrijk, vind ik dan...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:48

obelix"]
[quote="Lydiia schreef:
Sjonniej, jij ook altijd met je achterhand >;)


Goh,laat dat nou het eerste zijn wat ik dacht nadat ik haar reactie zag... Scheve mond
[/quote]

Waarom heet het nageven als een paard naar beneden komt?? Hij geeft na/toe aan de ruiter. Dit bereik je niet door in zijn mond te gaan hangen, dan geeft hij niet na dan word hij naar beneden getrokken...
Als een paard zijn rug + achterhand goed gebruikt dan geeft een paard (nagenoeg) vanzelf na en ziet het er beter uit. Je wou toch niet zeggen dat je het mooier vind als een paard op de voorhand loopt met een in elkaar getrokken hals dan dat hij netjes bergopwaarts loopt en iets voor de looslijn, maar wel met een ontspannen teugeltje?

Waarom heeft een paard trouwens 4 benen?? Waarschijnlijk om ze alle 4 te gebruiken. De motor van een paard zit in de achterhand en niet in de voorhand. Het verruimen is ook erg moeilijk als je paard op de voorhand loopt....Dat kan je zelf ook proberen: Ga naar voren hangen en probeer tijdens het rennen je benen te strekken-> Het lukt niet. Doe het nu overnieuw en hang een beetje achterover-> Hey! het lukt...

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:51

Ja, ik ben et eigenlijk wel met sjonniej eens, alles gaat een stuk makkelijker zodra je hem op de achterhand heb lopen, net zoals een auto, als et glas is stuur je een stuk makkelijker, mij lijkt het iig wel beter, maar keuze is aan jullie, sjonniej geeft alleen maar een advies, waar ik haar wel dankbaar voor zou zijn

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:53

Waarom hier die hele discussie over de achterhand? Ik heb op de eerste pagina al gezegd dat Sjonniej best gelijk kan hebben, en dat ik er verder aan ga werken.
Weet niet of het stukje van Sjonniej voor mij bedoeld was, maar in de mond hangen doe ik echt niet hoor.
Ik weet maar al te goed dat er nog ontzettend veel verbeterd moet worden, maar ik moet alles ook nog leren.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:55

Daantjuh: Het was niet voor jou bedoeld, ik wil niemand persoonlijk aanvallen!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:31

Sjonniej"]
[quote="obelix"][quote="Lydiia schreef:
Sjonniej, jij ook altijd met je achterhand >;)


Goh,laat dat nou het eerste zijn wat ik dacht nadat ik haar reactie zag... Scheve mond
[/quote]

Waarom heet het nageven als een paard naar beneden komt?? Hij geeft na/toe aan de ruiter. Dit bereik je niet door in zijn mond te gaan hangen, dan geeft hij niet na dan word hij naar beneden getrokken...
Als een paard zijn rug + achterhand goed gebruikt dan geeft een paard (nagenoeg) vanzelf na en ziet het er beter uit. Je wou toch niet zeggen dat je het mooier vind als een paard op de voorhand loopt met een in elkaar getrokken hals dan dat hij netjes bergopwaarts loopt en iets voor de looslijn, maar wel met een ontspannen teugeltje?

Waarom heeft een paard trouwens 4 benen?? Waarschijnlijk om ze alle 4 te gebruiken. De motor van een paard zit in de achterhand en niet in de voorhand. Het verruimen is ook erg moeilijk als je paard op de voorhand loopt....Dat kan je zelf ook proberen: Ga naar voren hangen en probeer tijdens het rennen je benen te strekken-> Het lukt niet. Doe het nu overnieuw en hang een beetje achterover-> Hey! het lukt...
[/quote]


Gaaaap Zullen we dit via de pb even afhandelen??? Check je inbox Knipoog

enne dan kunnen we nu weer ON topic Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:17

Hoihoi,

leuke combi! Als ik dit soort foto's zie ben ik zó blij met onze binnenbak, vooral gezien mijn knollie onder het zadel niet door plassen heen wilt (let wel: als ze los loopt, vind ze het juist heerlijk om rond te spetteren in de modder Lachen )

Ik vind het er echter aan de voorkant van je pony wat gespannen uitzien en aan de achterkant wat te ontspannen. Nageeflijk rijden doe je juist door de achterhand te activeren en aan de voorkant naar ontspanning toe te rijden. Als ik deze foto's zie krijg ik het idee dat jij het juist andersom doet...

Het leuke aan dit soort commentaar: je weet weer waar je aan kunt werken Knipoog

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:43

bak aka zwembad Tong uitsteken Haha!
maar, ziet er netjes uit hoor Lachen leuk sjabrakje Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:34

Leuke combi, vind alleen dat je je handen erg "gespannen" houd .. Scheve mond

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:53

Sjonniej schreef:
Daantjuh: Het was niet voor jou bedoeld, ik wil niemand persoonlijk aanvallen!


nou, daar lijk het anders wel op Verward !

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:16

als jullie geen gezeur willen hebben over de achterhand, waarom geef je dan zo'n reactie? zeg dan gewoon oke ofzo

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 19:22

Ik snap af en toe niet meer welke reacties voor mij bedoeld zijn en welke niet. Maar goed, er hoeft hier geen discussie te komen omdat sommige van jullie vinden dat Sjonniej te vaak over de achterhand begint oid.
Ik heb er toch zelf bij gezet dat commentaar en tips welkom zijn, en als ik die niet zou kunnen accepteren had ik dit topic niet moeten plaatsen.

Ze heeft best gelijk, zeker op sommige momenten moet de achterhand er gewoon nog meer bij. Ik ga hier dan ook zeker aan werken!
En ook aan de andere tips/commentaar zal ik gaan werken!

Verder bedankt voor de reacties Lachen

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:32

die van mij was dus niet voor jou bedoeld Lachen.