Joepie voor de slee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:24

Hahaha, zo ziet mijn chocolademelk er ook altijd uit... Knipoog
Leuke shet, en leuk met die slee!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:35

superleuk!
kdurf het alleen niet na te doen, ik vrees dat mijn pony dan in z'n achteruit gaat Haha!
bij ons lag heel wat minder sneeuw Scheve mond
en de overlopende beker in de magnetron... tja voor het raampje blijven kijken he, dan kan je dat voorkomen Tong uitsteken

wat misschien bedoeld wordt met gevaarlijk is dat als je pony stopt de slee door kan glijden tegen zijn benen aan? (ik zie niets wat dat tegen houdt). of als de pony in z'n achteruit gaat dat hij dan op de slee kan springen?

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 00:10

SharirBobby, er is inderdaad niks wat het sleetje tegenhoudt, maar toch remde het zelf snel genoeg af als Joepie langzamer ging, en anders zet ik even snel m'n voet in de sneeuw en dan staat het ook stil.
En ja, achteruit op het sleetje springen kan gebeuren. Maar het is niet dat ik uit het niets het sleetje er achter heb gehangen, ik heb eerder al getypt dat er al een paar keer een karretje voor gehangen heeft en dat ik van de week met een bandje bezig ben geweest... Daar kunnen ze ook achteruit op springen.
Maar ik vertrouw echt op Joepie, wanneer hij schrikt, wat hij niet snel doet, zal hij even rond kijken en dan weer onverstoorbaar verder gaan met waar hij mee bezig was. En natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, het blijven dieren, maar dan kan ik nog wel meer dingen bedenken die ik maar beter niet meer kan doen.

Overigens, als er iemand iets op merkt hoe ik iets beter anders kan doen mag dat heus gezegd worden hoor! Maar met alleen een opmerking; ik vind het gevaarlijk, kan ik zo weinig.

Enne, ja de chocolademelk zullen we voortaan wat beter in de gaten houden Schijnheilig

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:16

echt gaaf Cool
haha en die chocolandemelk LOL Nagelbijten / Gniffelen Hyper!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:27

Ah, wat leuk!!! Schattig shetje ook!

En die chocomelk... Lekker... Scheve mond Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:43

Wat er gevaarlijk kan zijn? Er zit geen rem op de slee, dus als die pony stopt glijd het sleetje door. ALs dat hard gebeurd kun je wel raden wat er gebeurd.
Als die pony schrikt en ervandoor gaat kun je niets doen.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:16

Er zit inderdaad geen rem op de slee, maar zolang wij alleen maar stappen wat we gedaan hebben is het een kwestie van even je voet op de grond zetten en de slee staat stil. En als je paard of pony er vandoor gaat kun je inderdaad niet veel meer doen daar ben ik het volkomen mee eens. Alleen vertrouwen wij Joepie voor 100% en weten we dat hij er niet vandoor zal gaan. Met een pony die wij niet voor de volle 100% vertrouwen zullen we het ook niet eens proberen.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:02

Waha wat leuk zeg!! hoe kom je op zoon idee echt geweldig!! leuke foto,s.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 19:07

Sorane schreef:
Wat er gevaarlijk kan zijn? Er zit geen rem op de slee, dus als die pony stopt glijd het sleetje door. ALs dat hard gebeurd kun je wel raden wat er gebeurd.
Als die pony schrikt en ervandoor gaat kun je niets doen.


Er zit inderdaad geen rem op de slee, maar wat ik al zei; even je voet op de grond en dat sleetje staat stil. En het is niet dat we in volle vaart de wei doorgecrosst zijn oid...

En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet. En dat zelfde geld, lijkt mij, wanneer er een karretje achter hangt. Als de pony dan schrikt en je hebt een ongeremd karretje kun je ook niks doen.
En wanneer Joepie schrikt zal hij even wegspringen, vervolgens kijken naar het enge en dan weer door gaan. Het is geen pony die er van door zal gaan wanneer hij schrikt.

Bovendien stonden er twee mensen aan kant te kijken die in konden grijpen als het nodig was, lag er een mes klaar om de strootjes van de slee door te snijden, mocht dat nodig zijn. En we zijn in de wei bezig geweest zodat, wanneer er iets mocht gebeuren, de pony niet ver weg kon.


Verder bedankt voor alle reacties!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 19:09

Kenzo schreef:
Waha wat leuk zeg!! hoe kom je op zoon idee echt geweldig!! leuke foto,s.


Vorig jaar hebben we ook al een keer een sleetje er achter gehangen... Hoe ik op 't idee kom... Ik denk door een keer foto's gezien te hebben van iemand anders die ook z'n ponytje voor de slee had staan Lachen Afgekeken dus Knipoog

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:36

hahaha echt leuk ,komisch met dat sleetje
kon je wel makkelijk stoppen?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:47

Ellende schreef:
ziet er leuk uit Lachen wat is er veel sneeuw gevallen bij jullie zeg!


Nou bij ons lag er ook zo veel sneeuw en da was geen pretje met fietsen. Alles was glad en bevroren Boos!

Maar deze foto's maken alles goed. ziet er echt heel schattig uit met die korte beentjes in de sneeuw
Veel succes met beleren voor het karretje!

pimkie
Berichten: 748
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: {hartje van turnhout}

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:14

leuke en schattige foto's
leuk OK dan!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:27

gaaf zeg!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:02

moniek21 schreef:
hahaha echt leuk ,komisch met dat sleetje
kon je wel makkelijk stoppen?


Ja, ik typte het al eerder, maar het sleetje remde uit zich zelf al snel af wanneer Joepie langzamer ging lopen, en anders even je voet op de grond en het staat stil Lachen

Weer bedankt voor alle leuke reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:35

Citaat:
En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet.


Een paard is en blijft een dier. En een dier is nooit voor 100% te vertrouwen. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat de pony er niet vandoor zal gaan.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 19:14

Sorane schreef:
Citaat:
En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet.


Een paard is en blijft een dier. En een dier is nooit voor 100% te vertrouwen. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat de pony er niet vandoor zal gaan.


Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk blijft het een dier. Maar dit gevaar blijft dan toch bij alles bestaan? Ook bij mensen die met pony en kar de weg op gaan, mensen die op buitenrit gaan... Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren.
Maar als je alles moet laten wat risico's met zich mee brengt kun je volgens mij beter in bed blijven liggen (bij wijze van spreke dan...).

En als ik wil dat mijn paardje mij vertrouwt vind ik dat ik ook vertrouwen moet hebben in hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:04

daantjuh"]
[quote="Sorane schreef:
Citaat:
En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet.


Een paard is en blijft een dier. En een dier is nooit voor 100% te vertrouwen. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat de pony er niet vandoor zal gaan.


Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk blijft het een dier. Maar dit gevaar blijft dan toch bij alles bestaan? Ook bij mensen die met pony en kar de weg op gaan, mensen die op buitenrit gaan... Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren.
Maar als je alles moet laten wat risico's met zich mee brengt kun je volgens mij beter in bed blijven liggen (bij wijze van spreke dan...).

En als ik wil dat mijn paardje mij vertrouwt vind ik dat ik ook vertrouwen moet hebben in hem.
[/quote]

Tuurlijk moet je vertrouwen in je pony hebben, maar je moet hem niet voor 100% vertrouwen.

Mensen die met een goede kar de openbare weg opgaan, hebben een karretje met een remmechaniek. Als er iets gebeurd kunnen ze ingrijpen.

Als jouw pony het op een lopen had gezet, dan had het voor jou maar ook voor je pony slecht kunnen aflopen.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:47

Ik wilde zeggen: Er zijn volgens mij ook veel mensen die zonder geremd karretje de weg op gaan. Maar dat is, in jouw ogen, denk ik dan ook onverantwoordelijk. En het komt natuurlijk een beetje neer op: Wanneer ik in de sloot spring doe jij het dan ook?

Maar goed, laten we er verder over op houden. Ik snap je standpunt, en begrijp best wat je bedoelt Lachen Maar ik vind dat je het vertrouwen moet kunnen hebben om zoiets te doen.
En het zou natuurlijk best kunnen dat ik er over een jaar of 5 ook anders tegen aan kijk.

Verschillend van mening zullen we hier over wel blijven, maar dat zal altijd wel eens gebeuren op een openbaar forum.

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:01

Daantjuh schreef:
Citaat:
Maar als je alles moet laten wat risico's met zich mee brengt kun je volgens mij beter in bed blijven liggen (bij wijze van spreke dan...).

Nee hoor, stel je voor dat je plafond ineens naar beneden komt storten.. Of je bed zakt in.. Dan zijn de gevolgen niet te overzien Tong uitsteken Leuk hoor! Heb ik laatst ook met mijn shet gedaan met de sneeuw (In de tijd dat de hond de slee niet had stukgebeten Tong uitsteken Knipoog ) En Daantjuh heeft gelijk, je kan altijd met je voet afremmen, en het sleetje glijdt niet of nauwelijks door, hooguit 2 cm. En de afstand tussen de slee en de pony is toch echt wel wat groter als 2 cm. Als je weet waar je mee bezig bent heeft het nauwelijks gevaar en is het alleen maar leuk.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:59

haha echt stoer zo voor de slee Haha!

bij jullie was echt veel sneeuw gevallen! bij ons lag nog niet eens de helft!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:30

Sorane schreef:

Mensen die met een goede kar de openbare weg opgaan, hebben een karretje met een remmechaniek. Als er iets gebeurd kunnen ze ingrijpen..


Niet op alle wagens zit een rem.
Wij hebben een 2 wieler en dat is een officiele en goede wagen maar die is niet geremd, op concourwagens zit vaak ook geen rem...en toch word daar ook gewoon mee op de wegen gereden.
Op onze marathonwagen zit wel een rem.

Leuke pony trouwens , lijkt enorm veel op onze Kismo die ook sinds een paar maanden voor het wagentje loopt Lachen
Heel veel plezier nog met mennen.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:47

gaaf zeg.. wel ajmmer dat ik net men tuigje nog neit binnne had toen er sneeuw lag.. en dat men shet 135 km verderop staat Haha! heel gaaf!! OK dan!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:32

Er blijven maar reacties komen! Nogmaals bedankt allemaal!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:31

Nou! Zo'n dik pak sneeuw hadden we hier niet Wel grappig, zo'n ponytje voor de slee Haha! Zeker aangezien ik een hele arreslee had verwacht Lachen