Quentin hard aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:07

wow wat een prachtig paardje heb jij daar zeg! Kwijl ik vind je prachtig zitten en ik vind (maar wie ben ik om over dressuur te oordelen Knipoog ) het er ontspannen uitzien, niets geforceerd, net alsof ie altijd zo zou lopen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:14

Joohh Dat paard is echt mooi Kwijl:~:~
Die eerste foto vind ik echt supper mooi!!
Ik vind het er heel heel netjes uitzien hij loopt ook echt mooi rond!!
en dat appuyeren en travers.. pff doe je goed zeg!!!
en wat een schitterende fotos!!
Kan die fotograaf ook niet een x bij mij langs komen (a)

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:20

Wow.. Ziet er echt super uit! WAt vervelend van die bak... Boos! . Ik vind vooral de schoudervoor foto heel mooi! Goeie fotograaf heb je zeg *LOL* !

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:21

Ziet er super uit Renske! Veel succes in de Z!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:27

Mooie foto's vooral die foto's in galop en de foto van de travers.
Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden aan die val.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:50

Wat een super prachtig paard zeg! Kwijl
Rijden ziet er ook super uit zeg, dat moet zeker gaan lukken in de Z!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:35

woow wat een mooi paardje zeg Haha! mooie stallen zo bij je huis, waar woon je/ of iig, gewoon in een huis of boerderij? Hoelang heb je erover gedaan voordat je M was?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:41

thanx Lachen

de stallen en het huis wat je ziet is van onze buren, ik heb zelf een leuke houten buitenstal van 3 boxen en woon in een gewoon vrijstaand huis(foto's staan in mn profiel)

ik heb Quentin nu ongeveer 4,5 jaar en heb in het begin niet zo veel wedstrijden gereden, en ook 2 x een tijd niet kunnen rijden oa vanwege vogelpest en wat er nog meer voor ziektes zijn geweest
maar met ongeveer 2 jaar zat ik in de M1, toen was hij altijd aan het staken en ik kon er niets mee.
heb toen voor mezelf besloten dat ik er voor ging en hem naar het Z zou rijden hoe lang het ook zou duren, en 18 april gaan we dus voor het eerst Z1 starten Lachen

de boerderij die je op de foto's ziet komt binnenkort trouwens te koop, incl 3 nieuwe paardenboxen 3 weilanden en een bak en nog verschillende schuren Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:45

Zozo luxe Haha! maar is zeker niet in de buurt van zuidholland(-vlaardingen) hha anders hadden me ouders het denk ik wel gewild hoor, nu hebben we ook een groot huis, maar geen geld voor een 2e knollie op de manege, i.vm alle kosten van stalling enz

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:45

Renske20 schreef:
begin gewoon op een bustrensje in de Z1 (18 april is de 1e wedstrijd!)


Zorg dan dat je zijn neus op loodlijn houd, liefst er iets voor, anders kom je met 160 punten thuis denk ik Scheve mond

En over dat S&T goede beslissing OK dan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:59

Wouter24"]
[quote="Renske20 schreef:
begin gewoon op een bustrensje in de Z1 (18 april is de 1e wedstrijd!)


Zorg dan dat je zijn neus op loodlijn houd, liefst er iets voor, anders kom je met 160 punten thuis denk ik Scheve mond

En over dat S&T goede beslissing OK dan!
[/quote]

klopt, als ik hem zo rij als nu dan laat ik in de M2 al punten liggen, en in de Z ben ik dan helemaal nergens.
ik rij hem in mn priveles wel hoger ingesteld en met zn neus er meer uit, maar als ik dat thuis doe dan is de kans groot dat ie zn rug wegdrukt of onder me uit begint te lopen, op wedstrijd probeer ik hem hetzelfde te rijden als in mn priveles.

hij had nu ook een week totaal niet gedressuurt, dan is het ook al een stuk moeilijker om hem er echt goed doorheen te krijgen, in de clubles(2x per week) krijg ik dat meestal vrij goed voor elkaar, en zodra hij er goed aan is en los in zn lijf is, stel ik hem hoger in
in mn priveles gaat er nog een schepje bovenop en moet hij gewoon lopen zoals hij dat ook in de proef hoort te doen

stang&trens begin ik voorlopig echt nog niet aan, moet er zelf mee leren rijden, en hij is vrij gevoelig in zn mond, mn handen iets te lang dichthouden met een dubbel gebroken bustrensje levert al een flinke staak partij op, kan je nagaan wat er gebeurt als ik per ongeluk te hard aan de stang kom Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:59

mooie foto's
ziet er netjes uit!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:31

Ik ben het wel een beetje eens met de kritische noten van Flair en Wouter,
ik zou hem in de training òf bovenin zetten òf dieper instellen, maar niet dit, dit is net niets van beide. Dit is waar hij het zelf lekker vind lopen en waar hij zich een beetje aan de hulpen kan ontrekken. Wat op deze foto's opvalt is dat hij tegen een valse knik aanzit, hij gebruikt de helft van zijn hals nauwelijks.
Verder is hij inderdaad niet goed genoeg op het achterbeen, hierdoor doet het aan alsof je hem bij elkaar trekt ipv hem zichzelf te laten dragen. Je gaat zelf ook knikken in je zij en je handen ongelijk optillen. Hij is er gewoon niet goed genoeg aan en dat zie je ook goed terug in de appuyementen, hij heeft lang niet genoeg lengtebuiging en schaart niet genoeg.
Natuurlijk ben je aan het leren, maar als hij een goede travers kan laten zien, wat wel het geval moet zijn anders kom je het M2 niet door, dan mogen die appuyementen ook geen probleem zijn.
Ik zou proberen die appuyementen vanaf de lange zijde te rijden, zet hem schoudervoor en laat hem wachten. Rijd hem een paar passen opzij stel hem weer recht en begin weer van voor af aan. Hem zo inzetten gaat je echt punten kosten, de tijd die je nodig hebt om te herstellen dat hij zijn achterhand voor heeft is veel langer als dat je vanuit de schouder voor iets buitenteugel er extra aanneemt om hem wat meer te laten scharen. Scheelt zo een punt.

Is hij trouwens ook wat afgevallen?
Het lijkt of hij iets een opgetrokken buikje en ingevallen flanken heeft.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:34

Ik vind het beeld van die laatste foto's, waar je hem wat langer laat, een stuk meer ontspannen dan de andere foto's. Hij krijgt wat meer lengte in zijn hals en komt met zijn achterbenen ver onder de buik.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 12:03

ik zeg ook niet dat ik het niet met jullie eens ben hoor Knipoog
maar dit is dus niet de houding waarin hij het liefste loopt, dat is zoals hij bij iris loopt bij het uitstappen
zeker omdat hij een week lang niet heeft gedressuurt, alleen maar buiten met een lang teugeltje en een springlesje, dan loopt hij het liefste met zn hals zo lang mogelijk en zn hoofd zo ver mogelijk omhoog.

zo dus ongeveer, dit is bij het uitstappen dan steekt ie zn neus al minder in de lucht dan wanneer je er net op zit.
Afbeelding

ik heb hem in t begin veel dieper&ronder laten lopen, zo begin ik altijd anders laat hij zn rug niet genoeg los en denk ik er niet over om te gaan doorzitten
daarna iets meer laten oprichten, maar hij was nogal drammerig vanwege de geweldige carnavalsmuziek die we heel de dag fijn konden horen.

zn achterhand mag er idd beter onder, maar het vertekend nogal op de foto's want alleen op het moment dat ik hem wat tegenhou, of wanneer hij begint te drammen, blijft zn achterhand wat achter, hij heeft niet heel de tijd zn achterhand er niet onder gehad, maar sommige stukken was hij er achter idd niet goed genoeg bij, komt ook omdt ik hem er net niet helemaal doorheen had.

appuyeren vanuit de hoefslag vanuit het schoudervoor is idd een goede tip, die heeft mn instructeur me ook al gegeven, maar omdat onze bak echt een ramp is, en je dus gewoon niet van de hoefslag af kan komen, begon ik vanaf de AC lijn, en hem dan eerst schoudervoor zetten ging niet, de bak is op die plaatsen zo zwaar dat ik al blij ben dat ik bij de A kon afwenden

hij is idd wat afgevallen, ben ik niet zo blij mee en heb ook geen idee hoe het komt
hij is keurig ontwormd, is niet harder aan t werk dan anders en krijgt precies hetzelfde voer
vooral bij zn flanken is dat goed te zien
al zie je als je hem zonder zadel ziet niet echt zn ribben, ja een beetje maar niet extreem, alleen bij zn flanken is hij duidelijk dunner
hj trekt trouwens zn buik wel meer in, dus als je het vergelijkt met andere rijfoto's, waarbij hij zn rug niet gebruikte, eerder wegdrukte, daar liet ie zn buikje wat 'hangen' dat scheelt ook wel
maar hij mag idd wel een beetje voller worden, maar hij staat op 4,5 kg sportbrok 1 schep granenmix en 3 scheppen muesli
verder nog flink wat hooi en wat voederbieten, meer brok zie ik niet zitten, dan wordt ie te brutaal en wordt het weer echt vechten

iets van pulp of maismeel? maar daar zit niet echt veel in, iig in pulp niet dat is meer alleen buikvulling toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:45

Je hebt een mooi paard! Die tip van Sjuim over de appuyementen is heel waardevol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:08

Mooie foto's hoor! Ziet er goed uit. Leuk paardje!! Lachen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:31

Mooie foto`s Renske!
Mijn commentaar zou zijn: neus er een aantal centimeters uit. Maar de uitgebreide uitleg heb je van Sjuimpje al gehad, ik ga het verhaal niet op nieuw hier neerzetten! Knipoog

Dat van Z met trens vind ik trouwens een erg goede zaak! OK dan! Niet meteen die stang in zn bakkes hangen, goed zo!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:52

Prachtig paard, prachtige kleur en nog een bles ook!!! Nice!

Verder ga ik met Sjuimpje mee. Vind hem er ook wat schraal uitzien en ik heb bij deze foto's het idee dat hij niet helemaal lekker "door zijn lijf" loopt en weinig buiging in zijn spronggewrichten. Maar foto's kunnen vertekenen, dus dat zegt misschien helemaal niks hoor! Je eigen gevoel zegt meer waarschijnlijk...

Ben heel benieuwd hoe jullie gaan in de Z1!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:58

Het blijft een leuk paard!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 17:54

Mieke schreef:
Prachtig paard, prachtige kleur en nog een bles ook!!! Nice!

Verder ga ik met Sjuimpje mee. Vind hem er ook wat schraal uitzien en ik heb bij deze foto's het idee dat hij niet helemaal lekker "door zijn lijf" loopt en weinig buiging in zijn spronggewrichten. Maar foto's kunnen vertekenen, dus dat zegt misschien helemaal niks hoor! Je eigen gevoel zegt meer waarschijnlijk...

Ben heel benieuwd hoe jullie gaan in de Z1!



klopt, hij was er net niet er helemaal doorheen, hij hield zich wat vast in zn rug en dat werkt dan overal in door.
maargoed, na een week geen dressuur had ik ook niet verwacht dat hij meteen net zo los zou zijn als anders.

als ik weer 3x in de week les heb(vanaf volgende week weer) en de andere dagen ook actief met hem bezig ben, is hij makkelijker te rijden en is hij ook losser in zn lijf en heb ik hem er sneller en beter doorheen

maar dat is een kwestie van veel rijden en veel blijven lessen Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 03:03

Hij is mooi joh!!!! Haha! *LOL* Lovers

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:06

mooi paardje!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:41

Mooie foto's! Je zit er nu ook lekker ontspannen op vindt het een hele verbetering netjes hoor!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:21

mooie foto´s!
Die eerste is ook meteen de mooiste Haha! Leuk paard hoor!!!!