Primeur: Pierrot, de grote vriendelijke reus @work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:01

Damn, wat een megapaard! Echt ongelofelijk. Hij heeft wel een heel mooi koppie! En op sommige fotos loopt ie al best aardig, maar tis hard werken voor jou zo te zien Knipoog

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:09

Wow..hoezo groot Haha! ... ziet er goed uit jullie passen wel leuk bij elkaar!

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:21

Jeetje wat een reus, maar het staat wel jullie twee. Als je niet direct met een zweepje wilt rijden, kan je ook proberen om heel veel overgangen te rijden, zodat hij wat meer aan je been wordt, dus van stap naar draf, paar passen draven en terug naar stap en dan weer naar draf (snap je het nog??). Wil nog wel eens werken. Reageert hij nu niet, dan zweepje in je hand. Succes.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:33

Sall"]
*WOW* wat een enorrrrrrrm paard!
Heb je geen hoogte vrees? Knipoog
[/quote]

Umm nee, geen hoogte vrees, kan zo alles mooi overzien.. Alleen kijkt hij mee.. Toen hij voor het eerst in deze binnenbak reed (met mij dus), reageerde hij steeds heel vreemd toen hij een volte moest maken.. Wat bleek nou: X hangt aan touwtjes in het midden, hij kon die dus kennelijk zien en dacht vast dat ie z'n hoofd zou stoten ofzo.. (maar zo groot is ie nou oooook weer niet! Knipoog ).

[quote="peggel"]
idd een paardje met maat. ken t probleem..... heb er in griekenland ook een gereden die zo groot was. ik kon hem (aangezien ik een kleine opdonder ben) echt niet bij elkaar rijden. maar het springen ging wel erg goed.
[/quote]

Ik ben ook erg benieuwd hoe hij gaat springen. Heb wel al eens balkjes met hem gedraafd en hij ging er al springend overheen.. Maar eerst wil ik nog even wat meer tempo controle hebben Lachen

[quote="zuppie schreef:
Jeetje wat een reus, maar het staat wel jullie twee. Als je niet direct met een zweepje wilt rijden, kan je ook proberen om heel veel overgangen te rijden, zodat hij wat meer aan je been wordt, dus van stap naar draf, paar passen draven en terug naar stap en dan weer naar draf (snap je het nog??). Wil nog wel eens werken. Reageert hij nu niet, dan zweepje in je hand. Succes.


Overgangen rijden is ook een manier waarop we dit gaan aanpakken, vind ik een fijne methode (al ben ik soms al blij dat ik m eindelijk in een fijn drafje heb Knipoog ). Enne, is die succes voor het zweepje in m'n hand? Heb ik misschien wel nodig dan Haha! ..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:36

sandra1977"]
[quote="Flor schreef:
Er rees mij 1 vraag: Hoe kom je erop?! Scheve mond. Ik vind 1.72 al een onmogelijke hoogte Ach gut


Oefenen, dan ontwikkel je er vanzelf een handigheidje in, heb voor een paar jaar terug een bijrijdpaard van 1,81 gehad, was de eerste keer een hele klim, later gaat het steeds makkelijker.....
[/quote]

Bij deze berichtjes moest ik wel zo lachen!! Lips are sealed
Alsof die stijve hark van een zus van mij er zo even opkomt. Maar zoals ze zelf al heeft toegegeven en een uitleg voor heeft gegeven gebruikt ze een krukje *LOL*

Ps. ja ik heb de foto's gemaakt Schijnheilig Haha!

Romke
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-01-04
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:21

even een reactie van mij (eigenaresse van pierrot)
misschien dat iemand tips heeft . Als je met zweep op dit paard gaat zitten breekt de paiek los, dit is veroorzaakt met het zadelmak maken.
Herman Wientjes heeft er vorig jaar nog opgezeten met zweep.
Nou denk je als er iemand kan rijden,die ging dus met rondjes 36.3 door de bak. Ik heb het er van de week nog met hem over gehad en zijn reactie was "dan wordt ie lijp" en ziet geen muren meer.
Verongelukken heb ik geen zin in en laura denk ik ook niet.
Dus........??

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:47

MacavityL"]
[quote="Flor schreef:
Er rees mij 1 vraag: Hoe kom je erop?! Scheve mond. Ik vind 1.72 al een onmogelijke hoogte Ach gut


Ummm, nee zo heel makkelijk kom ik er ook niet op.. Ben ook absoluut niet lenig en heb snel last van m'n knieen, dus mezelf omhoog halen is erg lastig. Bovendien vindt hij dat gesjor bij het opstijgen absoluut niet prettig en begint ie wat moeilijk te doen. Dus heb ik besloten met krukje op te stijgen, klinkt wat oudbollig, maar het werkt prima. ik kan er makkelijk op en hij blijft heel lief stilstaan (je hebt niet meer het gevoel dat ie zo onrustig is dat hij wil exploderen). ideale oplossing dus Lachen

Enne Naz, nee niet de makkelijkste, wel de liefste Knipoog
[/quote]

Weet je dat dat nog beter voor je paard schijnt te zijn, omdat je hem dan minder snel scheef trekt. Zegt m'n DA Knipoog
Ziet er stoer uit trouwens, meesterlijk paard

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:00

Ik begrijp je helemaal hoor dat het moelijk is om hem goed vooruit te rijden. Bij ons op de manege staat ook zo'n bakbeest die bijna niet vooruit te rijden is. Is altijd wel jammer voor je houding want dan ga je vaak meeduwen als het ware en zit je zit rechtop. heb ik ook last van.
maar het ziet er verder wel netjes uit. Flink oefenen en jullie komen er wel!!!!
Gaaf beest hoor

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:22

MacavityL schreef:
Je kunt hier wel zien dat ik heeeel hard moest werken in de galop, maar ik had al een paar rondjes gegaloppeerd en vond het wel mooi, maar zuslief wilde nog een foto en nog een en nog een, dus moesten we nog een paar rondjes en dat is van de foto af ze zien *LOL* maar hij zette wel mooi bij met z'n achterhand..



~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>
hehehehehehe GO NETTE!!
~~}> ~~}> ~~}>

Echt gaaf beestje... wat een reus zeg, maar ziet er netjes uit hoor. Veel suc6 nog met hem...

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:10

wauw!!
wat een reus!!
leuke foto's hoor!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:15

Gaaf! Ben gek op reuzen Kwijl Hij doet me denken aan een paard bij ons op de manege. Daar lijkt hij heel veel op Lachen

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:45

ziet er goed uit hoor het paard zelf is niet mijn type. ik vind hem er een beetje log en lomp uit zien maar zoals je hem rijd vind ik heel erg knap OK dan!

Romke
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-01-04
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:28

lomp en log?? en bedankt he!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:54

Jammer genoeg kan ik niet op grote paarden rijden(wordt ik ziek van heel raar), maar het zit zo lekker zo hoog, lijkt veel veiliger dan op zo'n kleintje!!
Lijkt me wel een lastig paard om mee te rijden zeg!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:58

wat een gaaf paard hee
idd, flink werken om zo een lijf er goed bij te krijgen maar das puur een kwestie van trainen

maar over het zweep probleem,
ook sporen kun je heel goed gebruiken als correctie middel
been geven, geen reactie spoortje bijgeven
op een gegeven moment gaat ie doorkrijgen dat als jij been geeft er een reactie moet komen en zul je de spoor steeds minder tot helemaal niet meer nodig hebben voor het voorwaarts rijden
is precies hetzelfde principe als met zweep

let er wel op dat zodra hij in de gevraagde gang/tempo zit je niet meer aandrijft tot hij terugvalt in tempo
je moet schakelen en daar moet ie in blijven totdat jij aangeeft weer te willen schakelen

en idd veel overgangen en tempo wisselen om hem attent te maken/houden
en zijn achterhand te activeren

maar foto's zien er idd niet verkeerd uit, stoer paard

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:48

mooi paardje hoor!
Ik vind hem zeker een mooie maat en dan voor 1.80 hoog.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:11

Shiloh schreef:
~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>
hehehehehehe GO NETTE!!
~~}> ~~}> ~~}>



En waar is de medeleven voor mij?? Waar heb ik dit aan verdiend??? Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:04

uhms weet niet Tong uitsteken maar het kwam er zo leuk uit... (ik zag nette daar al helemaal staan. "Kom op... nog ff volhouden heb nog geen goede foto... kom op nog EENTJE!... nee mislukt ok allerlaatste Tong uitsteken")

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:07

Shiloh schreef:
kom op nog EENTJE!... nee mislukt ok allerlaatste Tong uitsteken")


Die zin kan ik niet meer hooooooooren! haha dat zei ze dus wel de hele tijd ja.. en dan was ik "klik nou!!" "ja, maar moet er nog een want deze is niet mooi" "al klaar?" "ja" "oke (paard stapt acuut)..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:41

Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen *LOL* Cheese!

Hihi Shiloh, zo ging het inderdaad. Nog even volhouden...nee geen mooie foto, dus nog één enz..haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:55

zo hee wat een kanjer!! Hehe opstappen met een krukje, is geen slecht idee, maar blijft ie dan wel staan is de eerste vrees die dan bij me opkomt?? Verward

Hoe hoog is ie trouwens?
Je rijd hem mooi! Alleen zou ik als je zo moet werken in die galop eens gaan rijden met een zweepje, of is ie daarvan niet onder de indruk???

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:36

Je truitje past ook bij je setje Lachen Wat een joekel en wat een lief hoofdje.

Over de zweep. Ik zou toch gewoon de oude standaard manier proberen. Beginnen met in de paddock hem te aaien met de zweep, hem ermee te laten spelen en dat langzaam uit te bouwen. Op een gegeven moment opstappen en iemand voorzichtig aan laten geven terwijl iemand hem vasthoudt enzovoort. Misschien duurt het lang, maar uiteindelijk is het toch wel fijn als je soms met zweep kan rijden.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:43

wat een mega mooi paardje zeg!

pimkie
Berichten: 748
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: {hartje van turnhout}

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:20

Bloos! wat een kanjer zeg
hij is echt wel GROOT