Rijden gaat echt bagger op het moment, het bewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:42

Inderdaad tijdens een overgang moet een paard nageeflijk blijven. Maar ook wanneer dat paard gewoon stil staat [los van een overgang] en dat heeft niets met impuls te maken, wel met een stukje gehoorzaamheid.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:43

Bij mij heeft dat ook te maken met de drang om naar voren te willen/denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:48

Drang naar voren tijdens het stilstaan?
Bedoel je misschien dat je toch je been er aan houdt en hem begrenst van voren in het stilstaan zodat hij niet naar voren kan maar wel tegen die hand aan gereden wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:51

Nee, ik bedoel dat het paard attent is om dan meteen op een kleine hulp weer naar voren te willen daarom had ik er willen/denken neer gezet Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:54

Je hebt al heel wat nuttige tips gehad, dus daar heb ik niks aan toe te voegen. Maar wat me wél meteen opvalt is je zadel: Ik vind persoonlijk dat deze iets te veel naar voren ligt. Leg je hem altijd op deze plek, of schuift deze naar voren?

Vooral op deze foto kan je goed zien dat je bijna op de schoft zit. Een centimeter of 5 naar achter zou net beter verdeeld zijn.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:01

Dat vind ik een stukje basisgehoorzaamheid Kawa. Als ik mijn hand sluit moet hij daar op nageven, als ik mijn hand blijf sluiten gaat hij achterwaarts. Als ik been geef moet hij daar op vertrekken.
Drang naar voren is dat mijn paard krachtige passen in een vast tempo blijft maken, zonder dat ik daarbij ondersteuning hoef te geven met een been of zit of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:05

ik ben het helemaal met je eens wat je hier zegt, maar ook bij het halthouden noem ik dat drang naar voren blijven bewaren. Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:06

Tyrza schreef:
Je hebt al heel wat nuttige tips gehad, dus daar heb ik niks aan toe te voegen. Maar wat me wél meteen opvalt is je zadel: Ik vind persoonlijk dat deze iets te veel naar voren ligt. Leg je hem altijd op deze plek, of schuift deze naar voren?


Als ik deze foto zo zie, lijkt het zadel idd erg ver naar voren te liggen.... Was me eigenlijk nooit eerder opgevallen, en heb ook andere mensen (die het IRL hebben gezien) er niet eerder over gehoord. Zal er vandeweek eens naar kijken.... Zadel schuift iig niet naar voren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 53 bezoekers