Boscrosspony aan het dressuren..!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:39

mensen mensen, please... op enkele uitzonderingen na, wordt hier commentaar gegeven waar iemand van 14 zeer weinig mee kan. kijk dat het niet een superdressuur pony is, lijkt mij duidelijk, en voor zijn doen, loopt hofnar dus echt best wel goed... de meeste mensen kennen het paard geeneens, dus denk eens na voordat je wat zegt!
ik had vandaag een bijna huilende miranda aan de telefoon die het allemaal even niet meer zag zitten, wat rijden betrefd, en ik denk eerlijk gezegd, haar kennende, dat dit ook mede door dit topic komt... en dit vind ik eerlijk gezegd niet echt positief... dat ze commentaar zou krijgen is logisch en dat wist ze ook vast, maar ze zet foto's op haar paardje te tonen en niet omhelemaal afgezeken te worden...
zo denk ik er op het moment even over, en hoop dat ik niet de enige ben!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:47

Sorry, maar als zij zulk soort reacties wilt uitsluiten van mensen die die pony niet kennen, moet ze die foto;s niet op bokt zetten. Tenminste dat lijkt mij....Misschien komt het hard over dat is niet zo bedoeld, maar als jij er niet tegen kan dat je zulk soort kritiek krijgt moet je je foto's niet op bokt zetten, het kan aan mij liggen maar ach..

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:07

tuurlijk weet ze dat ze er reacties en kritiek op zal gaan krijgen, maar je hebt toch niks aan kritiek als er geen tips worden gegeven?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 10:49

Jullie mogen van mij commentaar en alles geven! Anders had ik de foto's er niet opgezet he... En idd, wat bokkertje zegt, dat denk ik ook steeds.... Superveel kritiek (is best), maar zowat niemand geeft er tips bij. Wat ik precies fout, hoe ik het anders kan doen etc. Dat vind ik een beetje jammer..........

En idd, met rijden zie ik het ook niet meer zo zitten op het moment. Want Hof loopt al vanaf half november te kloten.... Af en toe loopt ie dan heerlijk (zoals woensdag), maar dat komt maar 1 keer in de 2 weken ofzo voor.....

Ik zit er nu over te denken om hem een weekje gewoon niet te rijden ofzo, maar wat wandelen en longeren etc. En dan wachten tot ik weer zin heb om er op te stappen, die zin heb ik namelijk op het moment niet bepaald Huilen

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:05

Hoi,

Ik heb even bij je andere foto's gekeken en de foto's van vorig jaar vond ik echt heel mooi. Misschien is het wel goed om even een tijdje andere dingen te doen. Misschien lekker buiten rijden en ontspannen of net wat je zegt gewoon lekker wandelen enz. Lennon heeft ook van die momenten gehad en het deed hem veel goeds om even met wat anders bezig te zijn.

Groetjes

Vind het een mooie pony

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:07

Bedankt nairtje Lachen Ik denk dat ik dat eerst ook ga doen !!

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:45

Hey!! Ten eerst even over het zadel: Dat ligt prima! Het lijkt waarschijnlijk (zoals ik al eerder gezegd heb) dat het ver naar voren ligt, maar dit komt weer door zijn lange rug en korte nek. Hij heeft dit zadel al iets van vier jaar en hij loopt er prima op! Nog nooit een drukplekje gehad, zelfsniet op heeeeelle lange tochten! En dat bit zit ook prima, maar daar waren we het al over eens... Verder gaan we Miran weer ff wat lol in het rijden proberen te bezorgen, want dit was geloof ik wel een beetje de druppel... Enne Miran: vanmiddag ze een poepie laten ruiken!!!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:48

ik sluit me volledig bij maessie aan!!! miranda heeeel veel succes vanmiddag, en je laat het ons even weten he!!!
xxx

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:49

Ik wil je wel wat tips geven:
*Probeer af te stappen van het nageeflijk rijden voor een tijdje, rij gewoon met een lange teugel en laat hem alleen naar beneden lopen en als hij op de loodlijn of daarachter komt goed doordrijven. Hierdoor kan je zelf ontspannen en geeft het een beter gezicht. Hij loopt dan wel voor de loodlijn maar zoals hij op deze foto's loopt ziet het er heel erg gespannen uit, als je hem wat meer ruimte geeft zal hij na verloop van tijd gaan zakken met zijn hoofd en dan ziet het er weer netjes uit. Dat is het enige probleem eigenlijk waarop helemaal word voortborduuurt in dit topic...

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:50

kijk Lachen dit soort reacties zouden we meer moeten hebben!!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:53

Tnx Sjonniej Lachen
Ik ga nu eerst wel ff niet meer op hem rijden, en als ik dan begin zal ik eerst dit wel doen! In de hoop dat het dan weer wat beter gaat....... Lachen

En tnx afke en rag!! Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:29

Lijkt me stug dat een zadel 4 jaar lang goed past. Dus hij heeft in die 4 jaar niks ontwikkeld?? Mijn zadel was in juli opgemeten en lag perfect, maar januari weer opgemeten en hij lag zo slecht als een zadel slecht kan liggen.
En aan de manier te lezen als jullie opzadelen kan ik wel uitmaken dat het zadel te ver naar voren ligt.

Het enigste wat ik (en de rest) wil is jullie helpen maar als je zo zeker van jezelf bent terwijl er 10tallen mensen dingen zeggen die opvallen heeft het toch geen nut?
En de manier van reageren kan ik me goed indenken want ik kreeg de schrik van mijn leven bij het zien van die foto's. Maar succes ermee en het is totaal niet de bedoeling dat je geen zin meer hebt om te rijden maar om je te helpen!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:09

Leuke haflinger, maar hou je hakken goed naar beneden...en uhm...hou je handen laag. Haha! Haha!
Tip: probeer je benen niet op te trekken maar ontspan je onderbeen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:47

Lepeltje schreef:
Misschien moeten de mensen die vertellen dat de hals net een plankje lijkt er ook even bij vertellen hoe ze dat kan verbeteren?


Dat wil ik best hoor

Niet meer op die pony rijden of heel heel heeeeeel goed les nemen Lachen

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:57

Ondanks dat ik het wel eens ben met de reacties, weet ik de situatie in het echt niet en zal je dus niet ook af gaan zitten zeiken Lachen ...
Als je paard echt zo licht is en geen mondproblemen heeft (net als mijn paardje) lijkt het me ook niet nodig om je teugels zo strak te houden (want dat lijkt iig heel erg zo Tong uitsteken).
Waarom ga je niet gewoon eerst helemaal los rijden (alleen op je zit en je benen) zodat eigenlijk zonder teugels kan rijden. Het lijkt me dan dat je een veel ontspannendere (iig oogende) gangen krijgt, waaruit je dan langzaam de verzameling erin kunt rijden (voordat je met wijken ed begint, want dit ziet er iig niet echt ontspannen uit... Lachen ).

Dit is echt totaal niet aanvallend bedoeld, maar miss zou het je kunnen helpen... (ik rijd btw western, wat ook wel verschil in mening kan uitmaken Knipoog )

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 22:05

Anna-Jelly, ik heb al een pb van iemand gehad waarin stond hoe ik kan 'meten' of het zadel nog goed past. Dat zal ik maandag/dinsdag ff doen.

animals en Reenarulez, dankje voor de tips Lachen

Ik had nieuwe foto's van het inrijden op de wedstrijd van vandaag. Maar weet niet of ik ze hier nog durf neer te zetten hoor.... Scheve mond (Ze staan nu btw ook nog niet op de comp, en het ziet er heel anders uit daar....)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:49

Vind het goed van je dat je de tips probeert op te volgen OK dan!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:05

en dat vind ik dus de fout van veel boktmensen: het is zo makkelijk om iemand af te zeiken, maar het lijkt wel dat jullie je schamen om opbouwende kritieken te geven. En dat gezeur van: als je geen kritiek wil, moet je het hier niet plaatsen, is nergens voor nodig, want iemand is gewoon trots, en wil dat met anderen delen. En ok, kritiek is goed, maar laat dan 1 iemand het zeggen, en zeg het niet tig keer achter elkaar. na 1 keer weet iemand het ook wel. Wat heb je hier nu aan. Ik vind complimentjes ook veel leuker, dus nu moet ik uit voorzorg geen foto's meer gaan plaatsen? Kom zeg, wees eens gewoon positief!

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:11

ik sluit me volledig bij siets aan Lachen
en miranda! zet die foto's van je wedstrijd er maar gewoon op!!! je had niet voor niks 154 punten vandaag Knipoog
misschien kunnen mensen vergelijken en kijken of er al enigzins verschil is??

xxx ragna

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:42

leuke pony zeg!! kan ook super gaaf lopen man!!
ik zeg verder niks, je hebt al genoeg gehoord vind je ook niet??:))

veel suc6 verder met het rijden!!!!!!! en met je wedstrijden!!!
maaike

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 00:47

Ik sluit me ook bij siets aan Knipoog (hehe)

ik zet morgen wel een paar foto's erop, ze staan nu nog niet op de comp...

Bedankt Maaike!! Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:57

Sjonniej (zit bij Ilkkah):
Jah, natuurlijk Siets heeft gelijk. Maar het probleem is dat 1 iemand iets segt: het ziet er leuk uit maar.... en dan word op die maar..... de hele tijd voortgeborduurd en daar worden de reacties niet beter op. Want in het begin zie je nog wel staan dat het er leuk uit ziet en op het eind word het negatiefer omdat iedereeen op de negatiefe reacties van de andere gaat reageren, dat is bij heel veel topics zo.
Het heeft geen nut om te zeggen dat mensen dat niet moeten doen want waarschijnlijk trekken ze zich er toch niets van aan, dus bereik je er nog niets mee, alleen maar dat jij je gaat zitten ergeren aan de mensen die er toch mee door gaan...tsjah, het is heel vervelend om zulke reacties te krijgen maar je kan er niets tegen doen!!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:43

nou, we zouden met z'n allen misschien iets milder kunnen worden? Ik bedoel, we zijn hier anky niet, iedereen moet het leren! En dat de ene pony zo'n houding heeft, en de andere weer zo'n houding, jah, elk paard is anders!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:14

Inderdaad, siets en Sjonniej, het lijkt hier soms Idols wel. Leuk hè, iemand afkraken. Ga je je alleen maar beter van voelen.
Ik vind Hofnar leuk !

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:21

Dankje astrid! Ik ben het met je eens... Schijnheilig (dat hof leuk is heb ik het nu over he... Knipoog)