Eindelijk nog eens rijfoto's van Ushi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:10

Hey, ziet er goed uit hoor Lachen Ushi lijkt wel veel groter dan irl vind ik...

Anjatjeuh schreef:
en ik zo haar hoofd was lager wou laten houden. Scheve mond


Dat werkt dus niet hé Tong uitsteken

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 10:26

Eilandje"]
[quote="Anjatjeuh schreef:
en ik ze haar hoofd zo wat lager wou laten houden. Scheve mond

Dat werkt dus niet hé Tong uitsteken
[/quote]
Ja, heb ik ook al ondervonden Bloos
Iemand een idee wat WEL werkt? Verward

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:48

Je handen zijn prima, die komen later eventueel vanzelf wel hoger als je meer oprichting vraagt. Als je de hand dicht bij de schoft houdt en de twee handen dicht bij elkaar brengt, dan creëer je een soort van stabiele driehoek vanuit handen langs teugels naar de mond toe. Binnen die driehoek is het veel makkelijker om de balans van een paard te herstellen.
Als je de handen nu al hoger zou gaan houden zou je misschien een terugwerkende hand gaan krijgen en dat is wat me zo aanstaat op de foto's, je hand lijkt me zeer fijngevoelig, je voelt de teugels eerder dan dat je ze vasthoudt en het contact lijkt me zacht en licht.
Het naar beneden rijden gebeurt niet vanuit de hand maar vanuit zit een been.
Het paard gebruikt zijn hals als een soort van balanceerstok, als die hals omhoog komt, komt het er dus opaan om licht voorwaarts te drijven. Je kan dit experimenteren aan een lossere teugel, telkens als de hals naar boven komt en je geeft een beetje "gas" (niet overvallen) zal je voelen dat het paard de hals weer iets laat vallen.
Ik zou dus zeggen, hou die zachte aanleuning en die voeling en telkens te omhoog komt, drijf je licht voorwaarts en denk je zelf voorwaarts-neerwaarts. Dus de energie die je opwekt door licht voorwaarts te drijven, kanaliseer je in gedachten langs de hals naar beneden toe. Terwijl je dat doet probeer je dezelfde voeling te houden in de hand, dus als ze in het voorwaarts drijven iets tegen de hand komt, maak je enkele heel fijne eerder uitnodigende kneepjes aan de kant waar ze tegenaan komt te lopen, dus niet tegenhouden of trekken maar effe masseren als het ware en uitnodigen om daar weer los te laten.