noodstop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:05

Stoere Tink! Lachen

heb ook 1 keer western gereden,kreeg ik les van de zus van ricky burgmeijer(of hoe schrijf je het)
was echt super!!!leuk om zo eens af en toe te doen! Lachen
ziet er goed uit hoor!

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:52

ik vind het er niet zo relaxed uitzien om eerlijk te zijn..

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:59

Nou jah, ik weet niet hoe het verder gaat. Het is maar één foto Knipoog Ik vind hem wel stoer

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:08

Volgens mij is het bij Western toch de bedoeling dat je bij de noodstop je teugels niet gebruikt.
Dit heet imo gewoon "op de rem trekken".

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:11

Wester is met kleine hulpen.
En dit idd gewoon benen naar voren en achter over heel hard aan de teugels hangen.
Dit is het slechste wat je kunt doen met rijden.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:22

MissSisa schreef:
Wester is met kleine hulpen.
En dit idd gewoon benen naar voren en achter over heel hard aan de teugels hangen.
Dit is het slechste wat je kunt doen met rijden.


Dat is precies wat ik dacht, maar als je naar die pony kijkt staan z'n oortjes recht naar voren Verward

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:29

Dit lijkt me op de rem trekken idd. Lijkt me voor de pony ook niet echt fijn....

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:50

vind het er niet leuk uitzien!! (en over die oren, hij hoeft maar net iets te zien waardoor die zijn oren naar voordoet!)

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:11

Echt super naar voren staan zo ook niet. En idd hij hoeft maar wat te zien. Ik vind het echt niet kunnen wat ze doet. Dit is gewoon: De Noodrem zo hard mogelijk aantrekken. Door met je rug proberen de kont van je pony te raken!!! En met je handen bij zijn start proberen te komen. Boos!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:31

zorg ervoor dat je eerst leert paardrijden voordat jij weer op een paard stapt

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt vrolijk word van deze foto. Dit is idd letterlijk 'op de rem trekken'!
Het is de bedoeling dat je zo min mogelijk teugelhulp gebruikt bij zo'n sliding stop en niet zo ver naar achter gaat hangen als jij nou doet.
Ik vind het er alles behalve vriendelijk uitzien en hoop dat je dit nooit meer zo zult doen

.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:59

Ik krijg er spontaan een zere mond van... Sorry... Scheve mond

Morgen.
...

Glorie.

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:59

ik sluit me daarbij aan.. Het lijkt erop of je zo in zijn mond zit te hangen om hem stil te krijgen, maar ik kan er ook naast zitten Verward nou suc6 maar verder
p.s. westernpaarden gaan tog op het commando 'HO' al stilstaan of heb ik he mis? Verward Bloos

Profiel vernieuwd..!! Lachen

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:00

waarom maakte je een noodstop??? je hoeft toch nergens voor te stoppen??? en een mooie "western" stop zoals jij het misschien beschouwt is het ook niet...

wel mooie tinker trouwens Lachen

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:03

Als ik de eigenaar van dat paard was had je deze foto heel groot in mogen lijsten, want dan was dit de laatste keer dat je op mijn paard had gezeten.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:32

Ok bokkers jullie zijn wel weer duidelijk geweest hoor!! Sommige mensen weten niet hoe ze vriendelijke tips kunnen geven!

En of ze zo hard trekt? Ik zou het niet kunnen aflezen van die foto. Ze zit misschien wel achterlijk achterover (en diep en zwaar in het zadel!!!!!) en het lijkt alsof ze het paard achterover trekt? Maar het paard heeft de oren naar voren, en zijn mond dicht.. Kortom ik zou nog maar eens goed gaan nadenken of ze dat paard echt zo onwijs hard op de rem trekt, ofdat het beeld gewoon afschrikkend is door haar houding met die stop!

Jullie trekken echt te snel jullie oordeel! Want ik zie geen spatje pijn bij die tinker!!!!

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:39

Neee, als ze net begint met trekken dan misschien niet.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:43

Zo dicht lijkt de mond mij niet en ik heb toch echt het idee dat ze gewoon achter leunt, zo wat in der beugels staat en trekt hoor. Oké, Olga heeft een bek van beton, maar dit moet ik niet bij haar proberen, want dan lig ik uit het zadel omdat ze terug trekt Scheve mond.

Ik vind het wel een leuke tinker Knipoog, ze 's mooi getekend.
Laatst bijgewerkt door Vie op 20-11-04 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SB Horsemanship

    Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...


SdaphneS

Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:43

Ik vind het een leuke foto hoor ! Haha!
ziet er echt leuk uit en dat in de mond trekken is nogal
vreemd want je pny heeft de oren naar voren en heeft zo te zien nergens last van dus.....

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:45

ik vind het best een gave foto
tja, de commentaar is al gegeven


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:59

BounceBabe schreef:
Ok bokkers jullie zijn wel weer duidelijk geweest hoor!! Sommige mensen weten niet hoe ze vriendelijke tips kunnen geven!

En of ze zo hard trekt? Ik zou het niet kunnen aflezen van die foto. Ze zit misschien wel achterlijk achterover (en diep en zwaar in het zadel!!!!!) en het lijkt alsof ze het paard achterover trekt? Maar het paard heeft de oren naar voren, en zijn mond dicht.. Kortom ik zou nog maar eens goed gaan nadenken of ze dat paard echt zo onwijs hard op de rem trekt, ofdat het beeld gewoon afschrikkend is door haar houding met die stop!

Jullie trekken echt te snel jullie oordeel! Want ik zie geen spatje pijn bij die tinker!!!!


Het gaat er ook echt niet alleen om dat ze de tinker pijn zou doen. (als dat gebeurt is dat idd erg vervelend voor het beestje) Maar het gaat er mij ook om dat dit géén normale manier is om je paard te stoppen. Als het een sliding stop is, is dit totaal de verkeerde manier om te stoppen zoals ik in een eerder bericht al zei. En een noodstop zal het idd wel niet zijn omdat er niks te zien is waar ze zo plots voor op de rem zou moeten, en als dit wel het geval dan zal het paard zelf ook af remmen en is het niet nodig om zo in de mond te gaan hangen.

.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:07

Mensen,mensen...wat overdrijven we weer lekker Scheve mond

Ze zit idd. erg naar achter,maar volgens mij trekt ze niet heel erg in de mond. Waarschijnlijk wilde ze gewoon een keer een sliding stop proberen voor de foto. Ik denk toch echt niet dat ze de hele tijd zo rijdt...Het paard ziet er ook niet uit of hij erg pijn heeft ofzo.

Leuke tink Knipoog Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers