Mijn verzorg-Fries Thiemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:38

Wat zit jij recht Jildau! *jaloers* Huilen
Leuke fries . Kan d'r natuurlijk ook aan liggen dat jullie aan elkaar moeten wennen, en dat hij daarom wat overdreven snel is... Trekt hopelijk vanzelf wel bij.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 10:37

Yoline schreef:
Wat zit jij recht Jildau! *jaloers* Huilen
Leuke fries . Kan d'r natuurlijk ook aan liggen dat jullie aan elkaar moeten wennen, en dat hij daarom wat overdreven snel is... Trekt hopelijk vanzelf wel bij.


Ik moet nog heel erg aan hem wennen!...Als je van een manegeknol op een heel hoog opgooiende Fries komt Tong uitsteken ...Kan nog niet fatsoenlijk doorzitten op hem...Enne ik rechtzitten? Bedankt! Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 10:38

animals schreef:
wat een gave foto´s maar zo te zien is het wel een lekkere jonge fries als ik het zo bekijk is ie net onder het zadel?
Dat bij de paar laatste foto´s zie je wel dat die eindelijk ontspannen gaat lopen Knipoog


Ja hij is nu net 5 en nog niet zo lang onder het zadel.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:42

RodeoGirl"]
[quote="animals schreef:
wat een gave foto´s maar zo te zien is het wel een lekkere jonge fries als ik het zo bekijk is ie net onder het zadel?
Dat bij de paar laatste foto´s zie je wel dat die eindelijk ontspannen gaat lopen Knipoog


Ja hij is nu net 5 en nog niet zo lang onder het zadel.
[/quote]

Aha ja dat kan je zien mag je er ook wedstrijden mee rijden dan?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 19:26

animals"]
[quote="RodeoGirl"][quote="animals schreef:
wat een gave foto´s maar zo te zien is het wel een lekkere jonge fries als ik het zo bekijk is ie net onder het zadel?
Dat bij de paar laatste foto´s zie je wel dat die eindelijk ontspannen gaat lopen Knipoog


Ja hij is nu net 5 en nog niet zo lang onder het zadel.
[/quote]

Aha ja dat kan je zien mag je er ook wedstrijden mee rijden dan?
[/quote]

Ja hoogstwaarschijnlijks later wel...Maar dan wil ik eerst goed les nemen. Trouwens als ik wedstrijden mag rijden dan mag de elastieke r vast ook af want een elastiek mag toch niet bij wedstrijden?

Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:48

weet je al van wat voor vader hij is????

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:22

ha! ja ik rijd ook weleens op een fries van 5, nou daar valt echt niet op door te zitten!! ik kan daar dus echt niet netjes op rijden. (ijsje gewend)
ik vind dat je er heel netjes opzit!!

en hij komt vanzelf wel naar beneden, geef hem de tijd, hij is nog jong.

komt gerust goed, succes!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:26

Leuke fries zeg!
Mar alleen ze loopt een beetje te 'eng' in de hals.
Probeer een beetje de teugels mee tegeven, en de hand op laten zoeken.
Misschien helpt dat wel een beetje.

Maar verder leuke foto's, je hebt ook een aardige houding Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 13:33

Folkert353 schreef:
weet je al van wat voor vader hij is????


Nop heb ik haar nog niet gevraagd...Zal ik vanavond wel ff doen ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:54

Leuk Jidau!!!
Maar ik ben het wel met Joyce eens; les nemen met dat beest!
Hij loopt inderdaad heel strak en gedwongen met zijn hoofd in een krulletje en je bent zo een giga ondernek aan het kweken. Niet om banketstaaf te doen; gewoon goed bedoeld advies.
Doe je best meid; enne, je zit idd mooi recht!!! OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:16

Picasso schreef:
Leuk Jidau!!!
Maar ik ben het wel met Joyce eens; les nemen met dat beest!
Hij loopt inderdaad heel strak en gedwongen met zijn hoofd in een krulletje en je bent zo een giga ondernek aan het kweken. Niet om banketstaaflig te doen; gewoon goed bedoeld advies.
Doe je best meid; enne, je zit idd mooi recht!!! OK dan!


ja idd, ik denk dat lessen ook heel goed en leuk zouden zijn! Helaas heeft jildaus moeder maar geld voor 1 les per week, en jildau rijdt liever op de manege, zodat ze ervaring met verschillende paarden opdoet.....
Maar ik denk ook dat ze meer zou leren met lessen op thiemen, en het zou ook erg goed zijn voor thiemen! Je verdiept je dan meer in een paard, en dat is ook heel goed jildau!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:05

missnynke schreef:

ja idd, ik denk dat lessen ook heel goed en leuk zouden zijn! Helaas heeft jildaus moeder maar geld voor 1 les per week, en jildau rijdt liever op de manege, zodat ze ervaring met verschillende paarden opdoet.....
Maar ik denk ook dat ze meer zou leren met lessen op thiemen, en het zou ook erg goed zijn voor thiemen! Je verdiept je dan meer in een paard, en dat is ook heel goed jildau!


Sooow waarvoor heb ik een mond gekregen??? Boos! ...En je verteld het weer helemaal zodat iedereen het idee krijgt dat ik dom bezig ben...

Het gaat op dit moment superslecht bij de manege dus ik wil er heus wel af nu en les gaan nemen met Thiemen maar dat mag niet van mijn moeder. Of nouja mag niet...Ik ben nu net 1 weekje hem aan het verzorgen en ik heb de vader van dat meisje nog maar 2 keer gezien dus ik w8 wel ff met lessen...Want wie brengt me naar les? Dat zullen hun dan moeten doen en ik vind het echt grof overkomen als je vraagt of je met hem mag lessen en of hun je even willen brengen...En als er iemand komt om bij hun les te geven zal dat wel lekker duur zijn...

En Nynke ik zei steeds later Boos! Heb niet nooit gezegd en je hebt het verhaal lekker verdraait en ik kon het Nina ook heus zelf wel uitleggen..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:18

Picasso schreef:
Leuk Jidau!!!
Maar ik ben het wel met Joyce eens; les nemen met dat beest!
Hij loopt inderdaad heel strak en gedwongen met zijn hoofd in een krulletje en je bent zo een giga ondernek aan het kweken. Niet om banketstaaflig te doen; gewoon goed bedoeld advies.
Doe je best meid; enne, je zit idd mooi recht!!! OK dan!


Hij liep me vandaag ontspannen! Zelf in draf heeft ie lekker nageeflijk gelopen...Heb trouwens vandaag het elatiek ff losser gedaan...Ik haat dat ding maar hij verkort in de nek volgens de eigenaar en toen is door de instructrice van dat meisje dit ding aangeraden. Dit is een foto waar ie naar beneden komt...Hij loopt hier achter de teugel volgens mij(dezelfde dag geknipt als de andere foto's hoor!):

Afbeelding

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:44

leuk dier om te zien, maar wat zonde van dat elastiek. Als hij harder gaat lopen lekker laten lopen en hem dan weer bij je vragen zodat hij eens lekker ontspannen naar beneden kan komen en wat langer in zijn hals blijft.

Het is verder een leuk dier hoor1 maar als je foto`s plaatst kun je commentaar verwachten.
Ik hoop dat je hem nog lang mag verzorgen, zodat je met hem kan gaan lessen en nog ver zal kunnen komen???

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:28

De uitleg van Suzanne is inderdaad heel goed, zo zou ik het niet kunnen verwoorden. (of toch niet met meer dan een half uur werk Tong uitsteken)

Ik vind het een heel leuk paardje, ook eentje met lekker veel pit Lachen. Maar kan je die elastiek losser zetten? Zoja, dan zou ik het zeker doen.
Op de laatste foto's, die uitstapfoto's zie je ook dat hij ontspant, en dan loopt hij wat langer, en minder eng.
Nog veel succes met Thiemen!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:00

angelke schreef:
De uitleg van Suzanne is inderdaad heel goed, zo zou ik het niet kunnen verwoorden. (of toch niet met meer dan een half uur werk Tong uitsteken)

Ik vind het een heel leuk paardje, ook eentje met lekker veel pit Lachen. Maar kan je die elastiek losser zetten? Zoja, dan zou ik het zeker doen.
Op de laatste foto's, die uitstapfoto's zie je ook dat hij ontspant, en dan loopt hij wat langer, en minder eng.
Nog veel succes met Thiemen!


Heb het gister losser gedaan! Lachen en bedankt!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:29

leuk beessie!!
veel plezier ermee.

het ziet er niet echt ontspannen uit, maar Suzanne_18 heeft denk ik prima uitgelegd wat je daaraan kan doen.

verder is al het commentaar op de stiek denk ik alleen maar goed bedoeld, dus niet te negatief opvatten. Lachen
een stiek kan een prima hulpmiddel zijn, maar onthoud wel dat een hulpmiddel altijd tijdelijk moet zijn!!
maargoed, jij bent ook afhankelijk van de eigenaar..

maar veel plezier nog met je paardje

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:46

Wat leuk voor je. *LOL*
Dat van dat elastiek is al gezegd... maar het is wel zo.
Leuk dier!
Veel plezier nog samen!!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 20:10

Oliver schreef:
Wat leuk voor je. *LOL*
Dat van dat elastiek is al gezegd... maar het is wel zo.
Leuk dier!
Veel plezier nog samen!!


Dat elastiek is gewoon erg ja...Vandaag heb ik het elastiek op de allerloste stand gezet. Ben alleen vergeten hem weer strakker te doen voordat ik hem in de zadelkast legde dus ik hoop niet dat ze het elastiek zo los tegen komen Scheve mond

Verder bedankt!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:56

Lekker gaan lessen en je moet maar denken dat bijna niemand een topic op Bokt kan openen met foto's met hulpteugels zonder commentaar te krijgen want er nu eenmaal niets zo omstreden als hulpteugels Knipoog.

Zodra je goede les hebt, kun je hem anders gaan rijden, ik kan best begrijpen dat je nu eerst moet wennen en dat je de gebruiken van de eigenaar overneemt!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:48

Anoukie schreef:
Lekker gaan lessen en je moet maar denken dat bijna niemand een topic op Bokt kan openen met foto's met hulpteugels zonder commentaar te krijgen want er nu eenmaal niets zo omstreden als hulpteugels Knipoog.

Zodra je goede les hebt, kun je hem anders gaan rijden, ik kan best begrijpen dat je nu eerst moet wennen en dat je de gebruiken van de eigenaar overneemt!


Ja precies ik heb de eigenaar ook al een tijdje niet geizen...Zodra zijn dochter op msn is ga ik rvagen of ik Thiemen eens zonder elastiek mag rijden om te proberen. Als dat goed gaat doe ik hem niet meer om en als hij zijn hoofd omhoog gooit zoals ze zeggen ga ik een martingaal voor hem kopen (ga eind februari sowieso met Amanniej naar de Divoza en anders ga ik wel eerder heen)

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:29


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:27

Leuke verzorgfries hoor hij is wel mooi
En rijden doe je netjes je haar zit ook leuk!!
Mooi kleurtje

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:06

hey ken ik jou niet?
ik woon ook in hoogezand..
ik rij bij nieboer jij tog ook of niet?
zo jah laat het me ff wetuh!!
vin'k leuk
sandra

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:03

ja san das jildua ze rijd op maandag geloof ik ze verzorgd thiemen bij kim reitzema