Bacardi aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:43

Hoi!
Vandaag plaats ik voor het eerst een topic over Bacardi en mij :D
Ik ben sinds 14 augustus begonnen met Bacardi te rijden. Ze is mijn verzorgpaard. Nu ongeveer 2 maanden verder heb ik haar al redelijk goed aan het lopen, maar het js nog lang niet wat t moet zijn. Ze is pas sinds februari dit jaar zadelmak, dus ze moet ook nog best veel leren.

Afbeelding
Zeg maar hallo tegen Bacardi /3
Even een kort paspoortje:
Naam: Bacardi, maar meestal noemen we haar Beauty
Leeftijd: 10
Afstammeling: Gribaldi x Mondriaan x Michelangelo. Moederlijn is de terma stam.
Geslacht: merrie
Niveau: Nog geen.

Beauty is in de omgang een hele lieve merrie. Ze houdt van knuffelen en aandacht. Onder het zadel is ze echter niet gemakkelijk. Ze vind het nog heel moeilijk om constant nageefelijk te lopen en om hierin de balans te vinden. Verder vind ze het ook nog moeilijk om op mijn been reactie te geven. Hier ze we wel echt volop aan het werken nu, omdat ik hier tegenaan liep en wat ik zelf dus moeilijk vond om op te lossen. Wat ze wel al heel fijn doet is de stukken dat ze nageeft, al echt heel fijn gaat lopen en ze pakt alles wel heel goed op! En ohja, ze gooit heel hoog op waardoor doorzitten echt lastig is voof mij :z

Mijn verbeterpunten:
- Mijn houding over het algemeen. Ik ben eigenlijk altijd een springruiter geweest, en nu ben ik echt een dressuurruiter aan het worden. Je kunt dit ook zien aan de foto's.
- Ik trek mijn benen nog tever op, ik moet ze meer lang maken.
- Mijn handen. Ellebogen mogen nog iets meer aangesloten en t mag allemaal iets losser worden.

Verder ben ik niet heel ontevreden hoor. Hopelijk kunnen jullie wat met de foto's! Tips zijn altijd welkom, maar ik zit er niet op te wachten om helemaal afgezeikt te worden. Ik ben tenslotte een 'groene' ruiter en t paard ook en we zijn flink aan het trainen, maar ik wil gewoon kijken wat jullie te zeggen hebben.


Afbeelding
Hier was ik haar los aan t werken. T voorwaarts neerwaarts principe. Hierna heb ik haar wat hoger ingesteld. En ja mijn benen en houding ik weet t.. :') Ik word er zelf ook niet vrolijk van. Maar mn lesgeefster en ik werken eerst aan Beauty dat ze wat constanter wordt in de aanleuning en dan kom ik.


Afbeelding
Hier loopt ze eigenlijk weer net iets te weinig over de rug vind ik zelf, maar ik ben toch wel al iets vrolijker over mn houding. Mag nog wat meer naar achter zitten



Afbeelding
En dit vind ik gewoon een gaaf beeld! Ze gaat echt voor me door t vuur!


Afbeelding


Afbeelding


Thanks voor t lezen. Barst maar los :+




Padoertje
Berichten: 1529
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:41

Knappe merrie. Heb zelf ook een Gribaldi staan, erg fijne dieren om mee te werken.
Het wat slecht aan je been zijn, dat herken ik wel. De mijne moet ook altijd even opstarten en is daarna super aan de hulpen. Zelf heel consequent zijn en iedere dag goed nadenken over hoe en wanneer je je hulpen geeft.

De mijne kan wel erg onzeker worden als hij een foutje maakt, dus ik moet erg opletten dat ik hem niet corrigeer op dat moment, maar het gewoon negeer. Hij is ook erg gevoelig voor belonen op stem, dus ik klets heel veel af tijdens de trainingen :D

Je hebt les, dus daar ga ik niets over zeggen. Let vooral op je houding en veel plezier met haar!
Wat is overigens de reden dat ze zo laat beleerd is?

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 12:59

Padoertje schreef:
Knappe merrie. Heb zelf ook een Gribaldi staan, erg fijne dieren om mee te werken.
Het wat slecht aan je been zijn, dat herken ik wel. De mijne moet ook altijd even opstarten en is daarna super aan de hulpen. Zelf heel consequent zijn en iedere dag goed nadenken over hoe en wanneer je je hulpen geeft.

De mijne kan wel erg onzeker worden als hij een foutje maakt, dus ik moet erg opletten dat ik hem niet corrigeer op dat moment, maar het gewoon negeer. Hij is ook erg gevoelig voor belonen op stem, dus ik klets heel veel af tijdens de trainingen :D

Je hebt les, dus daar ga ik niets over zeggen. Let vooral op je houding en veel plezier met haar!
Wat is overigens de reden dat ze zo laat beleerd is?


Geen idee waarom zolaat! Thanks voor de tips.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:22

Wat een leuke combi zijn jullie.

Wat mij opvalt is dat je vooral met die voorkant bezig bent. Dat hoeft nog niet met een paard wat nog maar kort onder het zadel is. Die moet eerst leren dat ze voorwaarts moeten lopen. Die voorkant komt vanzelf wel als ze voorwaarts lopen en daardoor ook ontspannen gaan lopen.

Succes met het opleiden van dit paard.

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:35

Ik sluit me aan bij FriesWytske, eerste fijn voorwaarts, actief van achteren en lekker op eigen benen dan volgt de voorkant (bijna) vanzelf.
Wel erg leuk paard waar je vast enorm veel plezier aan kunt beleven.
Veel plezier samen

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:47

Leuk paard hoor!
Wat mij opvalt is dat je schrijft dat je lesgeefster eerst wil werken aan het nageeflijk lopen en dan pas aan jouw houding.
Eigenlijk is dit net verkeerd om.
Juist als je zelf een goede houding hebt, maak je het voor je paard makkelijker om nageeflijk te kunnen lopen.
Je eigen houding is belangrijker dan dat je paard nageeflijk loopt.
Als je zelf niet goed op je paard zit, dan stoor je je paard veel eerder waardoor hij/zij juist moeilijker nageeflijk kan lopen.

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:00

Wat een mooi paard!
Niet veel tips voor je, misschien inderdaad je ellebogen wat meer aansluiten.

(Ps, ik zie dat we in hetzelfde dorpje wonen, grappig! :) )

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:02

Knap peerdje! Ik ga wel wat akkoord met Barbet, ook jouw zit is belangrijk voor het nageeflijk en constant lopen van je paard. Omdat jullie in een leerproces zijn, vind ik je er ook niet bar slecht op zitten hoor. Je moet de negatieve punten ook niet voortrekken op alles wat wél heel goed gaat. Je bent duidelijk goed aan de arbeid. Als je goed blijft lessen, komt dit zeker goed. Willen werken aan jezelf en je eigen fouten durven zien is de eerste stap in verandering! (y) komt goed!

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:43

Wat een mooi paard is Bacardi. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend blij bent met de kans om dit paard bij te mogen rijden.

Ik ga wel met een aantal van mijn voorgangers mee en wil je dus ook adviseren om de nageeflijkheid nog even te laten voor wat het is. Zorg er eerst voor dat dit paard voorwaarts te rijden is, goed aan het been is en dat je ook even aan je eigen houding werkt - al is die echt niet slecht hoor. Als dat allemaal op orde is zal je gaan merken dat je niet echt aan de nageeflijkheid hoeft te gaan werken, maar dat Bacardi door het voorwaartse lopen en met ontspanning zichzelf aan zal gaan bieden.

Overigens is dit zeker niet bedoelt, maar als opbouwende kritiek. Ik vind dat je goed bezig bent door les te nemen. :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:47

Jouw ontspanning = haar ontspanning! ;)

In eerste opzicht zit je met een enorme spierspanning in jouw eigen rug, hierdoor zit je ook zo geforceerd. Paardje doet dit dan vaak ook. Dus eigen rug loslaten helpt zeker mee in je trainingen!

Wel een gaaf diertje! :D :j

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 20:00

Dankjulliewel voor de tips. Maar mij is altijd verteld geworden dat de houding van de ruiter op de tweede plek komt en t paard op 1. Maar ja jullie logica lijkt me ook wel logisch. Nou ja dat zegt mn lesgeefster en baasje ook, meer voorwaarts en van achter idd. Is beter voor haar. En dan loopt ze inderdaad meer ontspannend. Zijn nu echt ontspanning aan t werken.

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:27

Wat is de reden dat je lesgeefster liever eerst het paard goed heeft en dan je houding pas als ik vragen mag?

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:17

Hoe kan een paard ooit correct lopen als je zelf niet correct zit? Jij bent de leider, jij begeleid hem. Als je scheef zit, dan gaat het paard zelf ook scheef lopen. Als je veel met je handen beweegt, kan hij geen rust vinden in zijn mond. De houding van de ruiter is heel erg belangrijk!

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:13

Troopers schreef:
Wat is de reden dat je lesgeefster liever eerst het paard goed heeft en dan je houding pas als ik vragen mag?

Ze werkt wel aan mijn houding, een beetje, maar niet constant.
Omdat zij de balans en nageeflijkheid van t paard ook belangrijk vind. Inderdaad, met een goede zit verbeter je inderdaad het paard ook, maar zij kijkt nu gewoon eenmaal eerst naar t paard en ik vind dat eerlijk gezegd geen verkeerde manier.

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:15

Movement schreef:
Hoe kan een paard ooit correct lopen als je zelf niet correct zit? Jij bent de leider, jij begeleid hem. Als je scheef zit, dan gaat het paard zelf ook scheef lopen. Als je veel met je handen beweegt, kan hij geen rust vinden in zijn mond. De houding van de ruiter is heel erg belangrijk!

Sowieso is ze een merrie :P en ik zit niet scheef en ik beweeg niet veel met mijn handen, ik trek alleen mijn benen erg op en mijn ellebogen mogen nog wat meer aangesloten. En ja ik begeleid haar ook. Mijn lesgeefster zegt ook heus wel iets over mijn houding af en toe, maar niet constant. Zie mijn meerdere reacties waarin ik t uitgelegd heb.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:42

Ja, maar wat er eigenlijk als enige echt verbeterd moet worden aan jouw houding, wat jullie verder kan helpen, is een ontspannen rug/bekken en een goeie balans. Dat vraag jij aan je paard, dus moet je zelf ook onder de knie hebben! :)

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:13

Als aanvulling op AlwaysH.

Als jij niet in balans op je paard zit, kan je paard nooit in balans onder het zadel gaan lopen.

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:31

Nee oke jullie hebben een punt. Maar mijn lesgeefster doet t nou eenmaal andersom omdat t paard nog veel moet leren :9

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bacardi aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:52

Jij blijkbaar ook (ik ook, daar niet van) :)
Maar daar is Bokt dan ook voor.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:22

Je hebt een knap dier onder je kont, maar heb het gevoel dat dit zadel niet lekker zit voor je. Kan dit?

Hanssen

Berichten: 108
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 14:31

Prosecco schreef:
Je hebt een knap dier onder je kont, maar heb het gevoel dat dit zadel niet lekker zit voor je. Kan dit?

Opzich zit het heerlijk, niks mis mee haha. Miss iets aan de kleine kant voor mijn kont haha. Is dat wzt je bedoeld? Op haar ligt t goed namelijk