2,5 jarige dressuur hengst, wat vinden jullie hier van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
derya94
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-10-16

2,5 jarige dressuur hengst, wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 20:13

Wanneer ik tijd heb zit ik altijd het internet af te schuimen naar jonge paarden om een beter oog te krijgen naar wat er nu juist nodig is, qua gangen, om een goed dressuurpaard aan te kopen. Met "goed dressuurpaard" bedoel ik ééntje die het moeilijkere werk later zou aankunnen. Ik denk aan ZZ licht of hoger. Ikzelf weet ook dat het karakter, opleiding, gezondheid, enz ook cruciaal zijn hier voor maar ik wil het nu dus alleen hebben over gangen. Nu kwam ik vandaag terecht bij deze hengst en ik werd zowat op slag verliefd... Nu zou ik graag jullie mening hebben wat jullie over dit paard vinden.

Daarnaast vroeg ik mij ook af of de gang van het paard nog heel fel kan veranderen onder het zadel, ikzelf vind dat dit paard zeer ruim draaft en galoppeert, zou het bijvoorbeeld kunnen dat eens er een zadel op ligt er ineens een pony-drafje onder zit? :+

Weten jullie soms filmpjes van paarden die nu PSG/Grand Prix lopen waarin je kan zien hoe ze liepen toen ze nog 3-4 jaar waren?

Filmpje: https://youtu.be/Nq5kX01ixLg

Alvast bedankt voor jullie reacties


Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: 2,5 jarige dressuur hengst, wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:18

Zo, dat is zeker een draf zeg!
Ik denk niet dat hij een echt ponydrafje zal hebben.
Heb net zelf een groen paard gekocht met ook hele goede gangen, en sterker nog, als híj sterker wordt zal hij alleen maar verbeteren.
Als je kijkt naar hoe hij gebouwd is ivm achterhandgebruik en voorwaarts neerwaarts en aan de teugel en punten etc etc dan kan je altijd meer te weten komen.

Ik zou zeggen, ga anders kijken?

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: 2,5 jarige dressuur hengst, wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:20

TS.
Als het paard van nature een mooie draf heeft, is het aan de ruiter om deze ook goed en mooi te houden.
Wanneer de ruiter het paard de ruimte en mogelijkheid geeft om deze te tonen, zal het paar deze zeker tonen.
Sterker nog, met de juiste begeleiding, kracht opbouwen, en tijd, kan er zelfs nog veel meer in zitten.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Omdat dit topic niet voldoet aan regels omtrent HAW. Foto's waarop topicstarter zelf staat en waar rijtechnisch commentaar geleverd wordt plaats ik hier een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers