Luvius longeren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 04:15

krunsjkim schreef:
haha mooi dat jullie het mij allemaal zo tactisch kunnen zeggen...


Tsja, sorry hoor... Maar van deze foto's straalt nou eenmaal niet de professionaliteit af. Tuurlijk, dat hoeft ook helemaal niemand te zijn, ben ik zelf ook niet. Maar ALS ik een paard zou bijzetten tijdens longeren, zou ik er altijd voor zorgen dat ik goed ben voorgelicht en dus zomaar een paard eens lekker vastknopen. Als dit bij 1 keer is gebleven kan het niet zoveel kwaad, maar ik heb medelijden met dit dier als jij vaker met een bijzet aan de gang bent, sorry hoor...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 08:59

een paard is nog altijd geen machine, je mag blij zijn dat zo'n dier zich op je rug laat, en dat je hem bijzet of corrigeert is zijn fouten tot daar toe maar hem eigenlijk straffen door zo gespannen bijtezetten. dan maak je wel fouten. veel te hard aangespannen vind ik zelf, het is onnatuurlijk zo diep te lopen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:56

Ik denk dat het nog wel meevalt,zoals Bodien zei,hij heeft nog voldoende ruimte om zijn hoofd omhoog te brengen,omdat de bijzet aan de zijkanten vastgezet is.Ik moest ook even kijken,en voor de totale ontspanning lijkt t me uiteindelijk ook beter dat t wat losser wordt,maar het paard kiest er duidelijk zelf voor om zo diep te lopen,hij kán wel omhoog.

Trouwens,leuke foto's en leuk paard,die laatste foto is geweldig!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:27

Hij kan misschien wel met zijn hoofd meer omhoog, maar kijk dan eens goed. Dan moet hij heel opgericht lopen. En wat zou dit paard nou makkelijker vinden? Opgericht of lekker diep lopen sloffen?

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:08

jeej!! sorry maar ik ben het ook met de meeste eens dit ziet er echt zielig uit! zo verknoei je zijn rug nog. maar ik snap eigenlijk ook niet waarom je de foto's erop zet je weet toch dat je ook veel kritiek kan krijgen??

maar het is wel een leuk paard! heb ook nog ff in je profiel gekekenAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Jans16 op 22-01-04 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:21


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:26

Tja ik kan hier niet meer over zeggen als de rest. Hij loopt zo idd helemaal niet ontspannen en idd een keer kan misschien geen kwaad maar als dit vaker gebeurd dan kan je dus echt zijn rug verpesten.
verder trouwens een leuk paardje hoor! zou zonde zijn als die iets kreeg...

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:30

Volgens mij loopt de bijzet wel degelijk vanaf de schoft via het bit naar de singel, dus geen ruimte meer...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:36

lieke2 schreef:
Volgens mij loopt de bijzet wel degelijk vanaf de schoft via het bit naar de singel, dus geen ruimte meer...


Dat beest heeft geen centimeter ruimte, snap niet dat sommige mensen reageren met: hij kan nog alle kanten op met zijn hoofd... Verward