filmpjes "dressuur"met ex-renpaard Just Having Fun

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:03

niemand commentaar of tips over hoe ze loopt en mijn houding of zijn de filmpjes daar te onduidelijk voor? Scheve mond

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:49

getsie wat een natte bak!! ik zou het dood!!! maar dan ook Dood!! eng vinden om daar te rijden Gaaaap zakt je paardje daar nie in weg? Lachen wel mooi paard!! dat is gewoon OK dan!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:25

leoni schreef:
getsie wat een natte bak!! ik zou het dood!!! maar dan ook Dood!! eng vinden om daar te rijden Gaaaap zakt je paardje daar nie in weg? Lachen wel mooi paard!! dat is gewoon OK dan!


dit is de beste bak van de 3 Scheve mond , in de andere zakken ze veel te diep weg en de grond is dus veel te zwaar om te rijden. het is wel moeilijk omdat ze de hele tijd de plassen probeert te ontwijken maarja ik kan niet anders dan daar rijden. op een kleine 10 minuten stappen is er een manege maar ik kan haar niet alleen tot daar krijgen (ze staakt de hele tijd). Nu heeft het door de "storm" wel nog heel veel geregend. Ik denk dat ik naast haar naar de manege ga wandelen en dan daar opstappen (gaat wel ook nog redelijk moeilijk)

bedankt voor het leuke compliment *LOL*

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:06

wow heeft wel erg hard geregend zo te horen Tong uitsteken

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:31

kom je anders de zaterdag eens rijden in de all-weather? Schijnheilig
ziet er heel leuk uit!! hij loopt erg mooi, je zou 'm geen ex-renner afgeven!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 21:45

ponyzotje schreef:
kom je anders de zaterdag eens rijden in de all-weather? Schijnheilig
ziet er heel leuk uit!! hij loopt erg mooi, je zou 'm geen ex-renner afgeven!


ik kan misschien eens komen, weet alleen niet hoe ze zal reageren op de all-weather , heb alleen nog maar in de paddock gereden met haar. En zal de all-weather niet heel erg nat liggen? anders in 1 van de pistes als er 1 vrij is. Ik heb ook iemand nodig om mee te gaan naar bloso met haar of misschien kan ik naast haar naar bloso komen en daar opstappen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:14

"ALL-weather" Schijnheilig nee akkoord, er liggen ook vaak plassen. tja de pistes zijn niet zo vaak vrij de zaterdagmorgen (wanneer wel kan je zien op de website
ach, je ziet wel. nogmaals, heel leuke filmpjes! proficiat Knipoog

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:31

leoni schreef:
getsie wat een natte bak!! ik zou het dood!!! maar dan ook Dood!! eng vinden om daar te rijden Gaaaap zakt je paardje daar nie in weg? Lachen wel mooi paard!! dat is gewoon OK dan!


Er zijn heel veel mensen die het met alleen een buitenbak moeten doen...
de paarden zijn dan gewent om er in te lopen en zulen niet zo snel uitglijden als een ander natuurlijk bestaat de kans wel...
maar je moet maar zo denken..:
er zijn ook een heleboel mensen die geen eens een bak hebben!!!

waar mijn pony staat is ook alleen een buitenbak ben ik heel blij mee hoor...
want een vriendin van me had haar pony eerst bij huis staan waar geen bak was nu staat haar pony ook op stal bij de mijne...
maar reken maar dat ze die buitenbak leuker vind als het bos!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:35

Ik vind het er prima uitzien voor een ex-renpaard OK dan!

Ik heb zelf ook een ex'je gereden, een 12-jarige ruin. Ook helemaal groen qua hulpen... Die liep verre van zoals Just loopt hoor! Ze oogt inderdaad erg ontspannen en lichtvoetig, om het zo ff uit te drukken.

Die overgangen..: is dat alleen bij ophoudingen, of ook bij een versnelling? In het eerste geval is het nl vrij logisch: op de baan moeten ze niet inhouden, een ophouding is ze eigenlijk totaal onbekend...

Maar nogmaals: ik vind d'r hartstikke goed lopen voor een ex-renpaard, en qua houding lijk je ook niet verkeerd te zitten!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:23

Pervinco schreef:
Ik vind het er prima uitzien voor een ex-renpaard OK dan!

Ik heb zelf ook een ex'je gereden, een 12-jarige ruin. Ook helemaal groen qua hulpen... Die liep verre van zoals Just loopt hoor! Ze oogt inderdaad erg ontspannen en lichtvoetig, om het zo ff uit te drukken.

Die overgangen..: is dat alleen bij ophoudingen, of ook bij een versnelling? In het eerste geval is het nl vrij logisch: op de baan moeten ze niet inhouden, een ophouding is ze eigenlijk totaal onbekend...

Maar nogmaals: ik vind d'r hartstikke goed lopen voor een ex-renpaard, en qua houding lijk je ook niet verkeerd te zitten!


dan je voor de commentaar (met inhoud! *LOL* ) Ik zou graag onderling met haar starten op de manege want die wedstrijdjes lopen maar tot maart en dan is het weer wachten tot de volgende winter maar ik vrees dat dat een beetje te hoog gegrepen is Scheve mond . Versnellen is inderdaad geen probleem maar ophoudingen geven kan een probleem vormen.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:25

ponyzotje schreef:
"ALL-weather" Schijnheilig nee akkoord, er liggen ook vaak plassen. tja de pistes zijn niet zo vaak vrij de zaterdagmorgen (wanneer wel kan je zien op de website
ach, je ziet wel. nogmaals, heel leuke filmpjes! proficiat Knipoog


danku! *LOL* normaal zijn de pistes de zaterdag vrij van 12u tot 2 maar dat zijn zulke stomme uren Boos!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:28

Cloverdale"]
[quote="leoni schreef:
getsie wat een natte bak!! ik zou het dood!!! maar dan ook Dood!! eng vinden om daar te rijden Gaaaap zakt je paardje daar nie in weg? Lachen wel mooi paard!! dat is gewoon OK dan!


Er zijn heel veel mensen die het met alleen een buitenbak moeten doen...
de paarden zijn dan gewent om er in te lopen en zulen niet zo snel uitglijden als een ander natuurlijk bestaat de kans wel...
maar je moet maar zo denken..:
er zijn ook een heleboel mensen die geen eens een bak hebben!!!

waar mijn pony staat is ook alleen een buitenbak ben ik heel blij mee hoor...
want een vriendin van me had haar pony eerst bij huis staan waar geen bak was nu staat haar pony ook op stal bij de mijne...
maar reken maar dat ze die buitenbak leuker vind als het bos!!!
[/quote]

die andere piste is onrijdbaar maar deze heeft een harde ondergrond (zwarte ondergrond van op een renbaan (misschien daarom haar lievelingspiste Knipoog ) en daar staat er gewoon water op maar het is niet glad en ze zakken er niet in weg. Ik vind het zelfs goed want zo leert ze haar benen wat meer te heffen. Voor de galop zoek ik wel de beste plekjes uit want dat blijft het moeilijkste en in zo'n kleine piste heeft ze het daar erg lastig mee.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:31

nathalieke schreef:
Ik zou graag onderling met haar starten op de manege want die wedstrijdjes lopen maar tot maart en dan is het weer wachten tot de volgende winter maar ik vrees dat dat een beetje te hoog gegrepen is Scheve mond .


Ik denk dat je je daar wel eens aardig in kunt vergissen... Ze loopt echt niet verkeerd hoor! Ik ben iig zeer onder de infruk Knipoog Maar goed, niet geschoten is altijd mis...

Als je denkt dat je er al aan toe bent (en Just ook), kun je je dan niet voor de laatste wedstrijdjes opgeven? Dat is nog 1,5 maand weg... Het zijn zo wie zo geen officiele wedstrijden toch? Gewoon voor de fun dus... Wie weet Lachen

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:46

Pervinco"]
[quote="nathalieke schreef:
Ik zou graag onderling met haar starten op de manege want die wedstrijdjes lopen maar tot maart en dan is het weer wachten tot de volgende winter maar ik vrees dat dat een beetje te hoog gegrepen is Scheve mond .


Ik denk dat je je daar wel eens aardig in kunt vergissen... Ze loopt echt niet verkeerd hoor! Ik ben iig zeer onder de infruk Knipoog Maar goed, niet geschoten is altijd mis...

Als je denkt dat je er al aan toe bent (en Just ook), kun je je dan niet voor de laatste wedstrijdjes opgeven? Dat is nog 1,5 maand weg... Het zijn zo wie zo geen officiele wedstrijden toch? Gewoon voor de fun dus... Wie weet Lachen
[/quote]

voor de fun Lachen

ja misschien kan ik in de laagste reeks buiten wedstrijd eens starten. dan kan ze ook al eens wennen aan die witte bakjes

bedankt voor de toffe commentaar! dit is het eerste topic waar ik geen r*tcommentaar krijg en dat geeft echt moed Cool

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:56

Nou, al had ze zwaar bagger gelopen... Zoals ik al zei: ik heb zelf een ex-rennertje gereden en dat was in 1 woord rampzalig... Bloos! Maar ik weet uit de eerste hand hoe moeilijk het is!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:29

Heel mooi! Ze loopt zo te zien licht in de hand.
Maar bij de overgangen, kan het zijn dat je net iets teveel met je hand doet? Probeer anders eens enkel op je zit terug te rijden, of rijdt haar het eerste kwartier met lange teugel, enkel op zit en benen. Of gaat ze dan met je aan de haal Lachen ?

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:29

Faustie schreef:
Heel mooi! Ze loopt zo te zien licht in de hand.
Maar bij de overgangen, kan het zijn dat je net iets teveel met je hand doet? Probeer anders eens enkel op je zit terug te rijden, of rijdt haar het eerste kwartier met lange teugel, enkel op zit en benen. Of gaat ze dan met je aan de haal Lachen ?


bij lichtrijden kan ik haar overgangen laten maken door trager op en neer te gaan maar dat kan soms een halve zijde duren. Ik denk dat ze teveel met m'n voeten speelt (daar is ze heel erg goed en) en moet ze van m'n lesgever niet zo veel tijd meer geven om vb op stap te gaan.

ik zal je tip eens proberen, normaal zal ze er wel niet vandoorgaan denk ik, het is een zeer kleine piste
ik heb altijd moeite om overgangen te rijden met m'n zit, tips zijn heel erg welkom Lachen, (daar wordt nu wel aan gewerkt tijdens de les ook Lachen )