Cheyenne gaat vooruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:39

Franca schreef:
Het was overigens wel een grote rib uit mijn lijf.....poeh heee....die man is echt duur Knipoog En het was wel leuk, want hij zei dat Yen een heel slim paardje is! Dat merkte hij meteen OK dan!

Voor dit soort informatie moet je je beurs open trekken!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:52

Leuk om de vorderingen van Yennie te volgen. Juist omdat ik net begonnen ben met het inrijden van Igor (arabier)... Ik wist alleen niet dat je nog niet mocht doorzitten. Waarom is dat?
Vanaf volgende week gaan Igor en ik ook les nemen, dus dan heb ik goede begeleiding. Nu zit ik er alleen nog maar op om hem te laten wennen aan het gewicht, en om zijn evenwicht wat te laten vinden. Heb er nu nog maar 3x opgezeten...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:07

hij geeft een kruidenmengsel voor het beter functioneren van de eierstokken. hoe is hij tot die diagnose gekomen (toch niet met die wichelroede he?) en hoe moet dat kruidenmengsel helpen?

je kwam toch voor een mond-probleem?

ik zou elk paard een slimme noemen als ik daarvoor veel geld kan vangen. sorry voor mijn scepsis maar het ruikt enigzins naar afzetterij als ik het zo moet beoordelen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 14:44

We kwamen omdat ze onregelmatig liep in draf, dus niet voor een mondprobleem. Daar heeft hij haar ook voor behandeld. Verder is Yen erg gevoelig bij haar buik en borst, dit komt door haar hormonen. Yen is eigenlijk nooit heel duidelijk hengstig, wat natuurlijk niet normaal is. Hopelijk lossen de kruiden dit op. Je kunt er wel direct hormonen in gaan spuiten, maar dat is natuurlijk ook niet prettig.

Griebels, volgens mij is het een kwestie van ontlasten van de rug en evenwicht (van het paard), dat we nog niet mogen doorzitten. Je kunt je lol op met een arabier, het zijn slimme paardjes. Succes!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:12

Je mag nog niet doorzitten op een jong paard omdat de rug daar nog niet sterk genoeg voor is. Door het rijden wordt hij langzaam aan sterker en dan kan je kleine stukjes door gaan zitten. Als dit goed gaat kan je steeds iets langer door gaan zitten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:36

SuperPepeijn schreef:
ik zou elk paard een slimme noemen als ik daarvoor veel geld kan vangen. sorry voor mijn scepsis maar het ruikt enigzins naar afzetterij als ik het zo moet beoordelen.

Nou dat is onzin; hij heeft gewoon verschillende karakter-types opgesteld onder de paarden en binnen no time ziet hij met wat voor type hij te maken heeft. Cheyenne bleek het type 'vuurpaard' en hij merkte dat ze slim is. Mijn nichtje was enkele maanden daarvoor geweest met haar paard en daarvan zei hij juist dat ze niet bijster slim was....dus het heeft niets met geld te maken.

Hij is zo duur, omdat er over het algemeen zeer positieve verhalen de ronde gaan over de resultaten van zijn behandelingen en je kan ook niet "zomaar" even langskomen. Er is gewoon een wachtlijst van ruim 6 weken (in mijn geval)...zo gewild is hij. En dat is niet voor niks....paarden die door de reguliere geneeskunde al vrijwel 'opgegeven' waren, hebben bij hem weer een nieuw leven gekregen, bij wijze van spreken. Het paard van mijn nichtje liep super onregelmatig en is ontzettend opgeknapt na 2 behandelingen door hem. Hij is een van de weinige dierenartsen die aandacht besteedt aan de wervelkolom en het bekken van paarden. Terwijl daar juist zoveel problemen door ontstaan of in ieder geval mee samen hangen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:20

het is aan een ieder te bepalen waar hij of zij zijn geld aan uitgeeft natuurlijk, ik twijfel alleen enorm aan deze persoon als hij met een wichelroede te werk gaat om diagnoses uit te voeren, het heeft immers geen enkele wetenschappelijke grond. dat je dit soort alternatieven opzoekt als je werkelijk alles geprobeerd hebt kan ik inkomen, maar dit soort dingen zijn gewoon door een arts te behandelen.

iemand die succesvol is hoeft niet duur te zijn, enige reden daarvoor is het vullen van zijn eigen zakken. verder is een arts die niet naar het hele paard kijkt (dus ook naar de wervelkolom en de bekken) geen goede arts.

ik begrijp het nut ook niet voor een arts om zijn klanten te melden dat het paard slim of dom of een "vuurpaard" is trouwens. ik vind het op zijn minst erg onprofessioneel staan.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:30

Ik vind het er toch al goed uitzien hoor. Je mag niet vergeten dat ze nog niet lang onder het zadel is he (montana loopt ook graag zo en stoppen is zo'n woordje wat ze niet graag hoort, héhé Tong uitsteken ). En wat dat doorzitten bedreft heeft je instructrice gelijk hoor, een jong paard zijn rug is nog niet bestand tegen de schokken die je dan hebt. OK dan! Doe zo verder !

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:32

Off topic, mijn paard is ook naar Eric Laarakkers geweest en hij gebruikt echt niet alleen een wichelroede. Erik is ook "gewoon" dierenarts en ik ben juist naar hem gegaan omdat hij naar het hele paard keek ipv alleen de onderste helft van het been. Tevens is hij heel reeel en zegt precies waar het op staat, hij gaat niet je paard behandelen als hij er geen heil in ziet en dat heb ik wel anders meegemaakt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:36

Precies ingvdh; het is een ontzettend nuchtere vent die zich niet blindstaart op de benen als een paard eens wat minder goed loopt. Hij is naast (holistisch)dierenarts ook osteopaat/ manueel therapeut en houdt zich dus veel bezig met het bewegingsapparaat/ de gewrichten en wervels van paarden. Niks zweverigs aan hoor. Knipoog Maar SP, jij hebt duidelijk nog nooit van hem gehoord???

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:38

Klinkt allemaal erg interessant. Ik weet het, zulke mannetjes zijn vaak niet erg goedkoop.
Als Yen er maar mee geholpen is, toch??? In ieder geval "beterschap" (echt ziek is ze niet gelukkig!!!!)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:38

SuperPepeijn schreef:
ik begrijp het nut ook niet voor een arts om zijn klanten te melden dat het paard slim of dom of een "vuurpaard" is trouwens. ik vind het op zijn minst erg onprofessioneel staan.

Dit heeft mogelijk nut voor eventuele gedragsproblemen bij paarden.....ieder type een andere benadering en andere gevoelige plekken. Hij heeft ook een hele folder geschreven met de verschillende typen paarden en de voerschema's en doseringen die daar het beste bij aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:20

Jennygirl schreef:
Het terugkomen naar stap is ook een van de actiepunten waar we aan gaan werken met onze instructrice. Zij geeft ook aan dat ik best wat strenger mag zijn. En dus wordt Yen af en toe echt even stilgezet, maar prettig vinden doe ik het niet. Ik blijf maar denken, zwaar/lang maken, rustiger lichtrijden, ophoudingen..... en Yen denkt: hard, harder, hardst.
Het laatste stukje van de overgang zitten we door, maar verder moeten we lichtrijden van onze instructrice.

O wat herkenbaar dit!! Ja dit is echt typisch onzekerheid an het Jen, gaat echt wel over, doorzetten, dit is de fase van het uitproberen, puberen toch wel maar het kan ook onzekerheid zijn.

Het komt echt goed, longeer je haar ook wel eens?? Want dat is ook erg belangrijk voor de gangen en het leren luisteren naar je stem.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:10

watvoor gedragsproblemen heb je met cheyenne dan?

ik heb nog nooit van hem gehoord en misschien krijg ik door dit topic een heel verkeerd beeld van de man, vanwege de wichelroede, dat kan. het smak geld, wordt dat niet uitgekeerd door de verzekering dan?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 20:30

Yen heeft op dit moment geen gedragsproblemen. Ze is dominant en eigenwijs en dat laatste riep hij al na 1 minuut naast haar gestaan te hebben. Als je weet wat voor type paard je hebt, weet je bijv ook in welke stal je hem/haar het beste kunt zetten. Vuurpaarden houden van aandacht en willen alles zien, dus die kun je het beste bij de ingang neerzetten. Andere paarden zouden daar juist doodnerveus van worden en kun je het beste in een stal zetten waar het rustiger is en minder mensen komen (anders zouden ze stress kunnen krijgen).
Yen stapte van Eric weg en hij zag direct waar de onregelmatigheid vandaan kwam. Wij zien pas een onregelmatigheid als Yen draaft en de laatste paar weken is ze amper onregelmatig geweest.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 20:34

Chiqa schreef:
O wat herkenbaar dit!! Ja dit is echt typisch onzekerheid an het Jen, gaat echt wel over, doorzetten, dit is de fase van het uitproberen, puberen toch wel maar het kan ook onzekerheid zijn.

Het komt echt goed, longeer je haar ook wel eens?? Want dat is ook erg belangrijk voor de gangen en het leren luisteren naar je stem.

Yen luistert heel goed naar onze stem; whooaa en ze staat stil. Maar ze moet nu ook leren om op de hulpen terug te komen. Ik kan moeilijk tijdens een proef 'whoooaaa' roepen Haha! . We galopperen nog wel aan met 'gggalllop', een andere optie om aan te galopperen is Franca ergens neer te zetten, dan springt Yen spontaan aan, elke keer weer.

Volgens mijn instructrice komt het ook doordat Yen het moeilijk vindt haar achterhand eronder te brengen. Yen vindt dat erg zwaar en daarom probeert ze het te ontlopen. Maar ja, vrijdag moet ze toch echt weer aan de bak en dan gaan we vooral de overgangen oefenen. Arme puber! Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:48

Jennygirl schreef:
Griebels, volgens mij is het een kwestie van ontlasten van de rug en evenwicht (van het paard), dat we nog niet mogen doorzitten. Je kunt je lol op met een arabier, het zijn slimme paardjes. Succes!


Ja, ik had het al gehoord. Had het vanmiddag aan de instructrice gevraagd. Het "bonken" tijdens het doorzitten (wat de een dus meer doet als de ander) is niet zo goed voor de rug. Wel zei zij dat je juist door een paar passen doorzitten (als je goed kan meegaan in de beweging) de rug er wel sterker van wordt. Ik zie wel, ik neem aan dat je dat wel voelt als het zover is.

Cloudy

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:53

mooie pony hoor... mooie foto, helemaal die van de gestrekte draf

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:04

SuperPepeijn schreef:
het smak geld, wordt dat niet uitgekeerd door de verzekering dan?


Als je je paard verzekerd hebt voor ziektekosten wordt het gewoon uitgekeerd omdat hij is afgestudeerd als dierenarts.

Over dat voer ben ik wat sceptisch, ik heb het geprobeerd en Owen werd er vreselijk narrig van, weer terug op z'n oude voer en mijn paard was weer terug in zijn eigen doen, maar ieder heeft hier zo zijn eigen ervaringen mee.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:51

Helaas ben ik niet verzekerd voor ziektekosten van Yen....dus alles rechtstreeks uit de portomonnee. *LOL*

SP; ik kan mij voorstellen dat je in eerste instantie denkt aan zweverig gelul als je over een wichelroede hoort. In feite is het gewoon een energie-meter in de vorm van een wichelroede. Daarmee spoort hij blokkades en pijnpunten op. Ik was ook sceptisch in het begin.....maar ik heb nu gezien dat er niets zweverigs aan is hoor. Vooral dat kraken en rechtzetten van het bekken en het manipuleren van bepaalde pijnpunten....ziet er echt harstikke nuchter en concreet uit en ik geloof ook echt dat het effect heeft. Ik ben heeeel benieuwd hoe Yen nu gaat lopen de komende weken. *LOL*

Cheyenne heeft geen gedragsproblemen; maar paarden die dat wel hebben zijn dus wel gebaat bij die classificering in types *LOL* En ik vond het gewoon hartstikke leuk om te horen wat voor type paard Yen nou eigenlijk is!!! Natuurlijk weet je dat ongeveer wel, maar zo'n verhaaltje eromheen is ook leuk te horen. Je kan er zelf ook een test voor invullen om te kijken welk type je paard is.

Over dat voer weet ik verder niks.....heb het nog niet eerder geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door Franca op 13-01-04 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:54

Jennygirl schreef:

een andere optie om aan te galopperen is Franca ergens neer te zetten, dan springt Yen spontaan aan, elke keer weer. Lachen


Zou ze indruk willen maken op mij ofzo??? Tong uitsteken Zoiets van :" KIJK MAMA, IK KAN GALOPPEREN" Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:55

wat heeft iedereen weer lekker een commentaar je zit te ver naar voren etc etc ik word daar altijd zo moe, een foto is een moment opname en je beweegt !!!

dus niet zeurren mensen het ziet er allemaal super uit en dat van een touwhalster valt ook wel weer mee hoor, ze vinden hier op bokt wel alles heel zielig allemaal ik heb van de week een mexicaans hoofdstel gekocht ben ik ook nu een dierenbeul?? dacht het toch niet

Jullie gaan steeds meer vooruit en ik hoop dat haar pubertijd niet zo erg word Haha! maarja merries vind ik altijd wat meer wisselvallig kwa humeur soms zijn het schatten maar soms zijn ze zo chago!!

ik zal vd week ook weer eens mooie foto's van Mango neer zetten is ook wel weer een tijdje geleden!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:56

en waarom noemt iederen het een "pony"......??? zo stom het is een paard ook al hebben (de meeste) arabieren een ponymaat (onder de 1.57)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 17:45

Kom maar op met die foto's Mango!
Misschien dat ze nu met die homeopatische medicijnen meer gaat puberen/ last krijgt van haar hormoontjes. Ik denk dat we onze lol op kunnen, als Yen haar eierstokjes weer happy zijn.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:22

We wachten de eerste MEGA-OVULATIE rustig af Tong uitsteken