Cheyenne gaat vooruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:06

Wat een mooi PAARD is het toch ook! Enneh, ik zou maar niet al te hard hopen op die hengstigheid, mijn merrietje was niet te houden als ze haar maandelijkse probleemtje had.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 20:22

Natuurlijk moet het niet te erg worden, maar momenteel merken we er niets van en dat is natuurlijk ook niet gezond.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:56

Het enige dat we merken is dat ze bij iedere ruin haar staart opzij doet... Tong uitsteken, maar ze wordt er niet chaggi van ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:25

H,mmmm...ik vindt het altijd wel interessant met dat manuele gedoe, wichelroedes en doormeten, alleen de rekeningen trekken me niet zo aan.

Daarom begin ik er ook niet aan, bij ons op stal hebben ze er ook zoeen rondlopen, het gekke vindt ikaltijd als je je paard bij haar in behandeling brengt, makeert er altijd wat aan, en dat vindt ik toch vreemd.

Geen een paard is gezond, dat klopt toch niet?
Maar wel een interessant stukje over dat vuur paard!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:46

Nou dat klopt wel.....net als mensen is geen paard perfect. Vooral in de wervelkolom blijkt dat een groot percentage paarden enigszins scheef staat. Sommigen krijgen er last van, anderen niet. Dat hangt ook weer samen met hoe een paard belast wordt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:55

mango schreef:
dus niet zeurren mensen het ziet er allemaal super uit en dat van een touwhalster valt ook wel weer mee hoor, ze vinden hier op bokt wel alles heel zielig allemaal ik heb van de week een mexicaans hoofdstel gekocht ben ik ook nu een dierenbeul?? dacht het toch niet

Mag ik zeggen dat ik dit dom prutsmuts vind?
Het touw wat wordt gebruikt om touwhalsters van te maken, dat is veel sterker dan het materiaal van een gewoon halster. Het is touw van zeilschepen, wat zware zeilen moet kunnen houden etc.

Daarnaast is het dun, een stuk dunner dan een gewoon halster.
Als het paard schrikt of gaat hangen, dan weet je dat het halster moeilijk kapot gaat. Het snijdt dan achter bij de nek in de nek en je kan daar erg lelijke wonden van overhouden, als het al bij een simpel wondje blijft.

Over het algemeen is het gewoon bekend dat deze halsters niet geschikt zijn op het land (want als het vast komt te zitten heb je weer dat probleem) of om aan vast te zetten.
Zoek eens op internet en dan kom je dat tegen.

Een Mexicaanse neusriem werkt strenger in dan een africhtingsneusriem, maar het hoeft per definitie niet zielig te zijn. Het ligt ook aan het bit, de hand van de ruiter en het aannemen van het bit van het paard. Als het paard contstant zijn mond opent omdat het pijn heeft (kiezen, te scherp bit, hand van de ruiter) en er werkt dan zo'n neusriem in, dan is het zielig, maar als alles verder klopt en het paard probeert door het openen van de mond zich te onttrekken aan de hulpen, dan is zo'n neusriem verdomd makkelijk!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:08

Zullen we deze discussie laten voor wat het is in dit topic of in een ander topic daarover voortzetten? Het gaat nu even om Cheyenne en de foto's van het inrijden Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:53

Ik vind ze super hoor Franca maar het is weer met Yenny en niet met jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:50

euhm mag ik nog heel even kort wat zeggen over dat touw halster?
Kleintje, halsters zijn er niet om te breken, en als een paard gaat hangen en het spul breekt leert ie alleen maar dat ie dus vrij komt met hangen. Daar krijg je van die leuke hang paarden van. Als het pijn doet als ze hangen leren ze het ook nog eens een stuk sneller af.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:12

mango schreef:
Ik vind ze super hoor Franca maar het is weer met Yenny en niet met jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha

Vorige week stonden er foto's van Franca, Yen, en hun eerste buitenrit. De dressuurfoto's van Franca op haar wilde, ongetemde merrie komen snel! Maar dat weet Franca nog niet. Haha! Tong uitsteken

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:52

Aaahhh Franca en Yenny wat super weer!!!
Ze doet het echt al goed he!!!
Tblijft echt een plaatje die yennie lekker ding Kwijl:~:~ Haha!
Echt hele leuke fotos en ze begint al aardig na te geven zeg!!
OOk een lekkere modderboel al Knipoog kben dus niet de enigste Lachen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:03

Jennygirl"]
[quote="mango schreef:
Ik vind ze super hoor Franca maar het is weer met Yenny en niet met jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha

Vorige week stonden er foto's van Franca, Yen, en hun eerste buitenrit. De dressuurfoto's van Franca op haar wilde, ongetemde merrie komen snel! Maar dat weet Franca nog niet. Haha! Tong uitsteken
[/quote]

hahhahaah die heb ik niet gezien heb je de link voor mij dan of heb je ze nog niet op internet gezet???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:53


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:40

allemaal kruisjes franca en je avater is idd heel irritant hihiihi