Guusje (paard ahoy)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:36

sharir schreef:
Ik heb echt met openmond gekeken.: spaanse pas. dat doe ik met gewichtshulpen. Nou en trekken in zijn mond. arm ding

Idd dat is wat ik ook dacht toen!

Maar ik ben geen Z ruiter, maar het is toch zo dat je paard meer gewicht moet gaan dragen bij passage en piaffe?

Ben het met Marije eens dat het er beter uitzag dan tijdens Paard&Koets maar als je je profileerd dat je paard alles op een minimale kuithulp wil laten doen enz... Dan zie ik liever daar een demonstratie van een B fjord die een nette B-proef neerzet.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 20:39

Ze zat ook heel overdreven heen en weer te wiebelen op het eind vd kur... snapte niet echt wat ze nou wilde dat Guus deed.
Eigenlijk wel jammer dat ze een lange jurk aan had, want nu kon je haar beenhulp niet zien.
Laatst bijgewerkt door Finnea op 29-12-03 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:39

ik sluit me bij de meeste fw-ers aan haha
ik heb zaterdag ook jolanda met guusje zien rijden en ik werd er ook niet echt vrolijk van. sommige onderdelen vond ik wel goed gaan maar de meest simpele dingen gingen hopeloos de mist in.

en aangezien guus een enorme buld naast zijn oog had kon hij vermoedelijk zijn stang en trens niet in denk ik.

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:42

sharir schreef:
ik was dus zaterdag gegaan. en ik vond het er allemaal wel getrokken, niet ontspannen, Denkend dat d'r paard het allemaal al kan, paard had er geen zin in. tjah geen woorden voor. Ik heb echt met openmond gekeken.: spaanse pas. dat doe ik met gewichtshulpen. Nou en trekken in zijn mond. arm ding. En ze zat scheef op d'r paard Tong uitsteken tjah niet dat ik het zelf allemaal perfect doe. maar dit was echt niet om aan te zien.


ben ik helemaal mee eens hij liep inderdaad niet ontspannen en niet lekker heel erg schrikkerig en inderdaad die spaanse pas Oeeii ze zat helemaal te trekken in zijn mond Ook zat er op dat moment een man en een vrouw achter ons en die man die zij..
niet dat ik er verstand van heb maar volgens mij zit ze scheef op der paard en zie ik die mond elke keer wagen wijd van dat paard opengaan..
Nou sorry als hij dat zegt wat moeten wij dan wel niet zien als ervarender rijders?
Nouja niet dat ik Super perfect rijd maarhet viel ons inderdaad op..
Maarja Sherwood als het goed is die reed de spaanse pas veel netter en beter.. Lachen
maar het zag er toch wel opzich leuk uit Lachen OK dan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:44

He jakkes wat kijkt dat dier zuur, geen fris plaatje.
Er zijn soms mensen die het "geconcentreerd" willen noemen als hun paard er zo bij loopt...

Nulla tenaci invia est via

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:55

Marrie schreef:
Ik vind Guus een leuke fjord vind het knap van haar dat ze zo ver komt!
Verder is het niet ontspannen nee maar dat is bijna geen ene pony... Met zoveel mensen, keiharde muziek etc.


Liever eeuwig in de L dan op die manier Z....

Ze rijden op ieder evenement shows, dus je zou zeggen dat het paard wel aan zou wennen aan mensen en muziek. Ik denk dat Guusje de omgeving absoluut geen probleem meer vindt, alleen hetgeen wat er bovenop zit maakt dat hij het niet leuk vindt.

Don't dream your life, live your dreams!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:55

sorane schreef:
Haar trainingsmethoden zijn alles behalve vriendelijk helaas...


Ooow vertel?? Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:57

een fjord doet niet zo gauw iets dat hij niet wil, of waardoor hij pijn heeft. en zeker geen fjord met een dusdanig temperament dat hij het tot Z schopt.
conclusie: aangezien de fjord constant wegschoot zinde het hem niet. en de ruiter kan blijkbaar de fjord niet echt aan als hij zijn zin doordrijft. dus gaat ze maar gaan hangen. misschien heeft ze vroeger gewoon beter gereden, of liet guusje zich nog doen. misschien was ie ook gewoon ferm in een slechte dag.
of misschien ist gewoon een chaggi paard. of ... Haha!

Enya - Daya :-)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:57

Afbeelding

Volgens mij heeft de amazone ook een te scherp bit in. Schijnheilig

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:58

ik ken het paardje! Het is al een tijd geleden dat ik hem gezien heb, hij loopt goed, maar zijn plezier lijkt er idd uit te zijn jammer, een vrienin van mij heeft op hem leren rijden! toen was hij ongelooflijk licht in zijn mond! Zeker die laaste foto Je kan dan wel Z rijden , maar je moet wel het balang van de samenwerking blijven zien!
Ben benieuwd wat voor sporen ze aan had Huilen

Like a shooting star

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:06

sjiesss
die foto van piaffe!!!!
zo hard mogelijk in die bek trekken, dan steigert ie vanzelf wel !!!
mijn god, zie die zweep eens, daar kun je al aan zien wat die hand doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:09

Evy"]
[quote="sorane schreef:
Haar trainingsmethoden zijn alles behalve vriendelijk helaas...


Ooow vertel?? Haha!
[/quote]
Een paard alleen op een slof rijden is niet vriendelijk. En zo weet ik er nog een paar, maar daar gaat dit topic niet over toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:12

Afbeelding
Scheve mond

Afbeelding
Kijk die stang eens kieperen

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:04

Goed.... ik ga me er ook tegenaan bemoeien...

De commentaren van de meesten hier spreken boekdelen en ik ik geef ze geeneens ongelijk.

Ik ken zowel het paardje als de amazone niet, maar ik heb er wel een beeld bij gevormd;

Alhoewel ik fjorden niet over één kam wil scheren is het geen geheim dat de meesten van de fjorden niet de capaciteiten bezitten om een super dressuurpaard te worden. Dat is geen vooroordeel over fjorden, dat is een feit. Immers, waren fjorden talentvolle dresuurpaarden, dan zag je ze veel vaker in de ring. Een fjord heeft zijn bouw niet mee om dat lichtvoetige, dat sjieke, dat typische "oooooooohhhhh"-gevoel uit te stralen die een warmbloed nu eenmaal wel heeft.

Daar is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd!

Het is - hoe dan ook - knap dat je met een fjord de Z-dressuur haalt, hoe je trainingsmethode ook is, uiteindelijk heb je je winstpunten gereden en heb je het tot die klasse geschopt. Ook dat is een feit.

De amazone is kwestie is duidelijk niet iemand met fluwelen handjes wat uiteraard heel jammer is, want het neemt veel van de ontspanning weg, iets waar men uiteindelijk in de dresuur naar streeft.

Mijn mening is dat deze mooie fjord boven zijn kunnen aan het werken is. Ik denk dat er zeker een flinke portie talent in zijn donder zit, maar eens houdt het gewoon op. Waar? tja, moeilijk te zeggen. Ik weet dat ik met Matador ook geen GP zal kunnen halen, gewoon omdat hij er het talent niet voor heeft. Deze fjord presteert heel behoorlijk voor zijn ras, maar de specifieke oefeningen die hier gevraagd worden, zijn teveel voor het diertje. Een piaffe is zeker voor een zwaargebouwd en kort paardje als een fjord verschrikkelijk zwaar en moeilijk, en in mijn ogen doet dit dier de oefening onder protest, dwang en uit angst voor zijn berijder.
De ongetwijfeld harde hand en trainingsmethode van de amazone in kwestie zorgt er voor dat dit dier doet wat hem gevraagd wordt, echter zonder enige vorm van ontspanning en zonder ogenschijnlijk vrije wil.

Erg triest, want volgens mij heeft dit beestje een gouden karakter. Zou ik zo behandeld (of moet ik zeggen mishandeld?) worden en in mijn bakkes getrokken worden, had deze dame meer op de grond gelegen dan dat ze op mijn rug zat.
Zonde van het paardje, want het is een erg leuk dier moet ik bekennen! Zou er een vriendelijkere, zachtere persoon mee rijden, waren de oefeningen zeer waarschijnlijk minder spektakel, maar wel veel prettiger om naar te kijken!

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.... Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:12

Citaat:
Kimmes (met wie ik samen was) vertelde dat ze veel betere demo's van haar had gezien en dat Gussje waarschijnlijk gewoon zijn dag niet had


dat had Guusje bij Paard&Koets ook al niet Verward

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:18

DePennyBitch schreef:
Zou er een vriendelijkere, zachtere persoon mee rijden, waren de oefeningen zeer waarschijnlijk minder spektakel, maar wel veel prettiger om naar te kijken!

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.... Knipoog


Dat zei Janine (Fjordenmaniak) ook al!
Ik heb nog nooit een show van Jo gezien, ik vind het echt een topmeid OK dan!
Als ze Guus roept, komt hij zowat in galop naar haar toe en blijft ook bij haar (naja toen ik haar ontmoette). Dus zo slecht voelt hij zich echt niet hoor Knipoog Het zijn echte maatjes.
Verder denk ik dat je niet zomaar in de Z2 komt (nee, ook niet als je alle wedstrijden af gaat), dus ik denk dat veel kritiek wel een béétje overdreven is. (Het lijkt af-en-toe wel, ook op FW, alsof de World Idols-jury aan het woord is Knipoog)
Ik blijf fan van Guus

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:28

DePennyBitch schreef:
Goed.... ik ga me er ook tegenaan bemoeien...

De commentaren van de meesten hier spreken boekdelen en ik ik geef ze geeneens ongelijk.

Ik ken zowel het paardje als de amazone niet, maar ik heb er wel een beeld bij gevormd;

Alhoewel ik fjorden niet over één kam wil scheren is het geen geheim dat de meesten van de fjorden niet de capaciteiten bezitten om een super dressuurpaard te worden. Dat is geen vooroordeel over fjorden, dat is een feit. Immers, waren fjorden talentvolle dresuurpaarden, dan zag je ze veel vaker in de ring. Een fjord heeft zijn bouw niet mee om dat lichtvoetige, dat sjieke, dat typische "oooooooohhhhh"-gevoel uit te stralen die een warmbloed nu eenmaal wel heeft.

Daar is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd!

Het is - hoe dan ook - knap dat je met een fjord de Z-dressuur haalt, hoe je trainingsmethode ook is, uiteindelijk heb je je winstpunten gereden en heb je het tot die klasse geschopt. Ook dat is een feit.

De amazone is kwestie is duidelijk niet iemand met fluwelen handjes wat uiteraard heel jammer is, want het neemt veel van de ontspanning weg, iets waar men uiteindelijk in de dresuur naar streeft.

Mijn mening is dat deze mooie fjord boven zijn kunnen aan het werken is. Ik denk dat er zeker een flinke portie talent in zijn donder zit, maar eens houdt het gewoon op. Waar? tja, moeilijk te zeggen. Ik weet dat ik met Matador ook geen GP zal kunnen halen, gewoon omdat hij er het talent niet voor heeft. Deze fjord presteert heel behoorlijk voor zijn ras, maar de specifieke oefeningen die hier gevraagd worden, zijn teveel voor het diertje. Een piaffe is zeker voor een zwaargebouwd en kort paardje als een fjord verschrikkelijk zwaar en moeilijk, en in mijn ogen doet dit dier de oefening onder protest, dwang en uit angst voor zijn berijder.
De ongetwijfeld harde hand en trainingsmethode van de amazone in kwestie zorgt er voor dat dit dier doet wat hem gevraagd wordt, echter zonder enige vorm van ontspanning en zonder ogenschijnlijk vrije wil.

Erg triest, want volgens mij heeft dit beestje een gouden karakter. Zou ik zo behandeld (of moet ik zeggen mishandeld?) worden en in mijn bakkes getrokken worden, had deze dame meer op de grond gelegen dan dat ze op mijn rug zat.
Zonde van het paardje, want het is een erg leuk dier moet ik bekennen! Zou er een vriendelijkere, zachtere persoon mee rijden, waren de oefeningen zeer waarschijnlijk minder spektakel, maar wel veel prettiger om naar te kijken!

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.... Knipoog


helaas dele ik je mening absoluut niet Knipoog

maar dat is ook geheel persoonlijk. mijn paardje zal ook nooit gp lopen denk ik maar of hij de Z niet zou kunnen? dat betwijfel ik toch ten zeerste. zijn volle broer is een vijfjarig fjord die loopt momenteel M1 met al behoorlijkw at winst. en het fjordje van dr zus zelfde verhaal Lachen die is al M 2 startgerechtigd. en dan heb je ook suzanne met morris die rijdt al Z 1 met winst genoeg voor de Z2...


er zijn zeker een hoop fjorden die het niet kunnen, maar zo zijn er ook een hoop, kwpn-ers, arabieren, haflingers, nrps en blabla die het ook niet kunnen.

ik denk dat het gedeeltelijk komt dat je met een fjord zowieso niet hoger mag als het z (t blijft immers een pony) en omdat een fjord meestal eerder gekozen wordt als recreatiepaard vanwege de geweldige karakter en raseigenschappen. dit verklaard mogelijk waarom er maar zo weinig te zien zijn in de sport. buiten dat zeg je zelf al dat het met zo'n type paard moeilijker is om bepaalde oafeningen uit te voeren. dan zal zo'n paardje dus niet ieders eerste keuz zijn voor de dressuursport. (en wel terecht misshcien maar daardoor betekend het niet dat ze het niet kunnen) maar dit is mijn mening die hoef je uiteraard niet te delen Knipoog
sorry dat ik ff gedeeltelijk oftopic was Haha!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:28

Het zal best maar als ze zo door gaat is er geen hond die naar haar shows komt kijken. Ik ken haar niet en ook haar pony niet. Maar op alle foto's die ik heb gezien zijn er erg weinig (of geen ) waar ik Guus ontspannen op zie. Dat je denkt een paard wat lekker in zijn vel zit en vol respect zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen. Absoluut niet! En daar hoef ik haar niet voor te kennen, de uitdrukking van Guus zegt me genoeg. Misschien heeft dat beest een tijdje rust nodig, lekker buiten lopen en buitenritjes maken ofzo?! En in de tussen tijd willen Pablo en ik de shows wel overnemen (valt er in elk geval wat te lachen voor het publiek!) Dan heb ik alleen even vervoer nodig....

Alle gekheid op een stokje, nee dit is geen show dit is een slecht voorbeeld voor alle fjordenpaarden in NL, straks denken ze dat alle fjorden zo aan het werk zijn. Zo sjaggie!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:31

Ik heb het ook wel eens gezien...
Het was echt geen aanzien, zowiezo omdat er erg veel spanning en verzet bij kwam kijken, maar ook omdat het in de verste verte niet met hoge school te maken heeft.
De Piaffe wordt uitgevoerd met een roterende staart, en terwijl de achterbenen beurtelings opgetild worden, blijft de voorhand gewoon doorstappen.
Verder lijken de zijgangen voor geen meter, het dier loopt scheef, maar daar is alles mee gezegd, lengtebuiging is niet waarneembaar. Verder kon er geen normale arbeidsdraf meer getoond worden, het was nog niet niet kreupel, maar de tact was ver te zoeken. Middendraf (of probeerde ze uitgestrekte draf?) kon helemaal niet getoond worden, zodra ze iets verruiming vroeg viel het dier in galop.

Ik had last van plaatsvervangende schaamte en ben weggelopen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 22:36

Ik ben nog net niet weggelopen, maar ik vond het zeker niet plezierig om naar te kijken!
En ik ben er na gisteren ook heilig van overtuigd dat Guus niet 100% fjord is, maar da's weer een andere discussie Knipoog

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:37

Dat meisje heeft mazzel dat het dier zo koudbloedig is en dat allemaal pikt zeg. >;) Een heter dier was allang achter over geklapt boven op haar.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:38

Goh, k'heb dus eigenlijk heel wat gemist (heb het niet gezien vandaag, ben al veel eerder weggelopen van schaamte) Haha!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:43

tjaa ik had guus dus ook nog nooit in het echie gezien voor zaterdag en tjaa tis mij dus ook zwaar tegengevallen.

en vond het idd geen prettig aanblik, zeker bepaalde dingen niet.

maarja ik ken haar trainingswijze etc niet, en daar kan ik dus niet over oordelen. de show vond ik dus wel behoorlijk tegenvallen Boos!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:46

Walgelijk dat er mensen na deze foto's zijn die haar nog verdedigen ook!

God wat zal die meid een armspieren hebben Schijnheilig

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:50

[quote="Saar Ik ken Jolanda persoonlijk en ik vind het een aardige meid, ondanks dat ik het niet met haar rijden eens ben[/quote]


Ben ik het mee eens hoor Marije!Ik heb Jolanda gesproken op Fjovrili en ze is harstikke aardig!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 54 bezoekers