Risco aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Risco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 18:36

Het is al een tijd geleden dat ik foto's van Risco heb geplaatst, maar nu zijn mijn vriend en ik op een boerderij van een bokker aan het passen en hadden de digi bij. Dus vandaar...

De foto's zijn pas genomen meer aan het einde van het rijden, vandaar dat het laag en rond los rijden er niet op staat. Misschien later deze week!

Afbeelding

Ik vind deze voor het hoog instellen iets te diep, zijn achterhand komt ook niet mooi mee. Hoe kan ik dit oplossen?
Afbeelding

Ook deze vind ik niet mooi.
Afbeelding

Deze wel Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ie hier dan weer ziet? Geen idee
Afbeelding

Opbouwende kritiek is welkom!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:50

Ik vind het een hele mooie pony. Misschien een tip, ik weet niet of je het met me eens bent, maar misschien moet je teugels iets korter pakken.

Chrisjuh
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:50

mooi hoor, nergens over te klagen. mooi paardje trouwens..

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:52

En misschien je onderbenen iets naar voren.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:55

Leuke foto's!
Teugels korter pakken zal ik absoluut niet doen, ik denk dat ie er dan veel te veel onder gaat kruipen met z'n neusje!
En welke bokker woont zo prachtig mooi?

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:58

mooie foto's! ook mooi paardje!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:00

Leuke pony! Wat rij je met hem?
En 'mogelijke' oplossing: meteen naar voren drijven! Hij lijkt er anders eerder iets achter te kruipen en dan dus z'n achterhand en tempo vergeet.. Een paar keer in een middendraf naar voren en hij blijft wel bij de les Lachen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:00

Ik vind het ook een heel mooi paardje, maar ik dacht dat ook meer een vooroordeel is, omdat ik hem zo erg op de mijne vind lijken!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:01

Inderdaad ik moet mijn benen wat meer naar voren leggen. Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik dat doe, misschien ook omdat ik anders zo groot lijk Knipoog
Volgens mij had ik de teugels al wat korter, maar ik zal eens kijken. Naar voren rijden werkt waarschijnlijk wel! Maar dan komt hij vaak wat te hoog met zijn hoofd.
Misschien maken we morgen nog wat foto's. Dan zal ik ze nog eens plaatsen. We rijden M1 en mogen inmiddels over. Marieke en haar familie wonen zo mooi (marieketencate)!!!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:55

Eigenlijk mag ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik kan in de B zelfs m'n winstpuntjes nog niet bij elkaar rijden, maar ik ga toch even een poging doen Knipoog
Je wilt dat de achterhand er nog meer bij komt, er werd al gezegd dat je misschien kunt proberen om hem meer voorwaarts te rijden. Meer van achter naar voor naar je hand toe rijden. Wel zachtjes druk er op houden zodat hij er niet te veel uit kan komen vanvoren.
Wat je ook kunt proberen is wat meer overgangen rijden. Desnoods wat schijnovergangen, doe of je terug naar de stap wilt rijden, op het moment dat hij goed terugkomt drijf jij hem meteen weer door naar een voorwaartse draf. Dan een keertje een stukje middendraf, weer terugrijden enz.

Maar nogmaals, eigenlijk moet ik me er niet mee bemoeien.
Ik vind het er hartstikke netjes uitzien! Heel mooi paardje
Hoe groot is hij?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:59

Fabiƫnne1"]
Ik vind deze voor het hoog instellen iets te diep, zijn achterhand komt ook niet mooi mee. Hoe kan ik dit oplossen?
[/quote]

[quote="Fabiƫnne1 schreef:
Naar voren rijden werkt waarschijnlijk wel! Maar dan komt hij vaak wat te hoog met zijn hoofd


Je geeft bij de 2e quote dus zelf al het antwoord op je eerste vraag Knipoog
Dat naar voren rijden moet je dus zo afstemmen met 'tegenhouden' dat hij z'n hoofd niet TE hoog doet, maar iets hoger zoals jij dat wilt..

En je benen hoeven niet naar voren, alleen langer maken, zodat je niet met je knie bijna voor de wrong komt, maar langs de wrong van het zadel.. (misschien zelfs met een gaatje langer)..

Succes morgen! Lachen