rijden mey nico vandaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:42

En doe alsjeblieft eerst dat bit eens op een goede manier in! Die mondhoeken van dat paard, hij lacht gewoon, en das niet iets positiefs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:06

Hmm ik zal ook eens reageren...

Ten eerste vind ik ook een paar puntjes, die eigenlijk erop wijzen dat je niet echt serieus met je paard aan de slag wilt :

1 : De slof, allá hij kan misschien onhandelbaar, vervelend, of een moeilijk verleden gehad hebben, maar dat kun je er echt wel uit krijgen zonder een hulpteugel, op deze manier kom je namelijk nooit van een slof af, en die kan zooo veel schade aanrichten, ook al denk je verstandig ermee om te kunnen gaan.. Wist je trouwens dat een slof bij verkeerd gebruik, of bij goed gebruik, ook heel anders kan werken dan jij wilt ? Veel paarden worden er alleen maar sterker van en luisteren dan helemaal niet meer zonder slof..

2 : Je schoenen, oke, je hoeft je er niet voor te verantwoorden, maar kom op, als jij echt tijd in je paard wil steken, dan trek je gewoon je laarzen, chaps of gewoon normale rijschoenen aan, dan heb je zowiezo al meer grip met je been, en voel je je paard gewooon wat beter aan. Daarbij, als hij zo wild en onhandelbaar is, wat als hij er vandoor gaat, geeft een bok, en jij, met je brede skateschoenen blijft in de beugels hangen ? Dan heb je een groot probleem..

3 : De bak, oke, misschien heb je geen andere bak tot je beschikking, maar met een vervelend paard, heb je ook een betere rijbak nodig, deze zal vol met kuilen zitten, en ongelijk zijn, daarbij zit het vol met plassen, dus je paard zal ook nooit een gat aan zien komen omdat deze vol met water zit. In zo'n bak kun je nooit verwachten dat je je paard goed aan het lopen krijgt...

Over buitenrijden met slof, vind ik ook niet verstandig, wat als hij er vandoor gaat, en hij gaat bokken ? Dan heb jij zijn hoofd al tussen zijn hoofd getrokken, hij ziet de grond voor zich niet meer, gaat over de kop, en daar lig je allebei, een slof is gewoon geen goede optie voor zo''n paard (tenminste zoals jullie het noemen) Hij ziet er naar mijn oog niet echt wild uit ofzo.. als je ze kop van de mijne ziet zou je wel zeggen hij is wild, maar ik los dat ook niet op met een slof..

Probeer eens andere dingen, geef hem een waslijntje, en laat die slof even lekker wegrotten in je kastje !

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:13

hmm staan jullie bij klootwijk?
baggerbak daar heh.. *letterlijk*
ben daar ook 'ns wezen kijken met een vriendin..
verder vind ik het kikke foto's!
en rijden met skateschoenen is idd echt niet te doen.. Haha!
succes verder!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:27

Ok, misschien ziet het er allemaal niet zo netjes uit, had ze een cap op moeten doen en fatsoenlijke rijlaarzen etc etc..

Maar over die slof al dat gezeur Scheve mond Van een foto kan je niet afleiden of ie wel ff zonder slof kan rijden Verward

Hoewel ondanks de slof, hij er nog niet echt beter op loopt. Ik zou eerst wat meer oefenen met die slof te rijden en goed gaan gebruiken. Ik denk dat ie zo weinig nut heeft. Maar ik zal je niet zeggen dat je hem niet nodig hebt, want ik ken dat paard niet en kan dat dus ook niet zeggen?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:36

irish_lady schreef:
En doe alsjeblieft eerst dat bit eens op een goede manier in! Die mondhoeken van dat paard, hij lacht gewoon, en das niet iets positiefs!

Zo is dat ook bij de pony waar ik op rijdt... Ik zal wel een keer een duidelijke foto ervan opzoeken, maar zo is haar mond nu eenmaal!!
Ik heb Nico ook maanden gereden en het bit zat gewoon prima!


De bak is idd heel erg slecht, maar ze staat nu een paar maanden op de wachtlijst voor reyerbos! En wat moet je dan doen, je paard maar stil zetten.. Ze ging op deze foto's naar buiten en ging nog even wat energie eruit rijden! DAAROM RIJDT ZE MET SLOF ze rijdt normaal NIET met slof, dat heb ik geloof ik al 5 keer in dit topic neergezet, maar misschien dat mensen gelijk reacties plaatsen en niet verder kijken Verward
Als er straks een plekje vrij is op de manege heeft ze fatsoenlijk de tijd en kan al deze dingen gewerkt worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:49

miesie"]
[quote="irish_lady schreef:
De bak is idd heel erg slecht, maar ze staat nu een paar maanden op de wachtlijst voor reyerbos! En wat moet je dan doen, je paard maar stil zetten.. Ze ging op deze foto's naar buiten en ging nog even wat energie eruit rijden! DAAROM RIJDT ZE MET SLOF ze rijdt normaal NIET met slof, dat heb ik geloof ik al 5 keer in dit topic neergezet, maar misschien dat mensen gelijk reacties plaatsen en niet verder kijken Verward
Als er straks een plekje vrij is op de manege heeft ze fatsoenlijk de tijd en kan al deze dingen gewerkt worden Knipoog


Oke, maar je kan toch ook de energie eruit rijden door veel overgangen voltes enz.. te maken ? Met zo'n bak struikeld je paard toch steeds, er is geen eens een hoefslag, dus dan heeft een slof ook geen nut..

Lijkt mij ?

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:14

uhm shannaY hoe kun je mij quoten? dat komt toch echt niet uit mijn toetsenbord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:23

irish_lady schreef:
uhm shannaY hoe kun je mij quoten? dat komt toch echt niet uit mijn toetsenbord!


Ja foutje

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:58

Leuk hoor ziet er goed uit hoor Lachen
Tgaat egt super of niet?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 04:52

Koortje, je rukt me de woorden uit mijn mond Haha!

en als hij ineens zo gek gaat zoen snap ik niet dat je GEEN cap opzet.. als je weet dat je paard ineesn aan de kletter gaat dan lijkt het me dat je erg om je eigen veiligheid denkt..

maarja ieder zo zijn manier Scheve mond

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:18

Slof ja dat is jouw keuze ...maar dat bit zit echt niet zoals het hoort ....
En idd een cap op je bollekke voordat je een keer op die betonnen rand klapt...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:54

Mooi paard! lief koppie!
wel een lekkere zwembad zeg

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:49

ik zie geen kwaad in de slof......... echt niet....... Hij word niet naar beneden getrokken sterker nog het paard kan zn hoofd er gewoon nog uitsteken.......... dus slof in deze niet verkeerd......... En het argument we gaan zo naar buiten vind ik een hele goede....... beter buiten die extra controle hebben dan dat je dadelijk bovenop een auto klapt....... nogal stom als je dat niet zou doen.

Wel zou ik kijken naar een beter passend bit en voortaan een cap opzetten...... ook zou ik je aanraden om goed les te nemen om de problemen beheersbaarder te maken.......

Maar nogmaals ik vind het slofgebruik niet slecht....... de slof staat alleen strak als het hoofd te ver omhoog komt........ en dan echt te ver... de pony word niet in de krul getrokken of wat dan ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:59

Klopt, ik ga met kim mee.
De foto's van het bit waar de pony een smile trekt daar werd ik niet vrolijk van.
Maar bij het slofgebruik dacht ik, tenminste iemand die hem niet in de krul trekt ermee OK dan!

En wat betreft de schoenen en de cap, dat is je eigen keuze, niet veilig, maar dat moet jij weten.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:59

Wees alsjeblieft voorzichtig met jezelf en je paardje meisje! De omheining van die bak is echt niet veilig, dat gaat een keer iemand zijn/haar knieschijf kosten of wat te denken van een paard dat er een been tussendoor steekt! Ik hoop dat je snel een ander plekje vind.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:09

Heey Meisje!! trek je er nix van aan die commentaar hoor!! ze zeiken ook altijd zo bij mij. Als jij maar plezier in je paard hebt. Iedereen rijd zijn paard anders tog? Dus. Ik rijd ook regelmatig zonder cap, en daar doet niemand wat aan. ik doe mijn pony ook wel us een slof om als die druk is. Nouja dat DEED ik .. Ik heb nu een beter oplossing gevonden. En wat betreft die blubberbak, Dat hebben wij nu eenmaal ook, kijk en als je nou niet RIJK bent zegmaar voor een binnenbak. Dan MOET je wel in de buitenbak. En mijn pony STOND op de manege Alleen daar vind ik het gewoon nix aan.

Dus meisje doe ermeej wat je wil hoor!! als jullie er allebei maar plezier in hebben !! VEel pleziertje!! xxx Sharon en Shariff

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:54

Nounounou, wat kunnen we weer zeuren zeg.

Ten eerste dat ze met slof rijd daar zal ze wel een rede voor hebben. En het ziet er naar mijn mening niet naar uit alsof ze haar paard hiermee verpest, niets om moeilijk over te doen dus...
En het rijden met die schoenen, wat maakt jullie dat nou uit met welke schoenen ze rijdt. Het paard heeft er toch geen last van. En dat het misschien niet zo veilig is is toch haar eigen verantwoordelijkheid. En ik lees ook dat als je echt wilt werken met je paard laarzen ofzo aan moet doen, waarom dat? waarom zou je met gymschoenen niet goed kunnen rijden, je mag er niet mee op wedstrijd maar niet iedereen wil wedstrijd rijden!!!!!!!!

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:35

Citaat:
Nounounou, wat kunnen we weer zeuren zeg.

Ten eerste dat ze met slof rijd daar zal ze wel een rede voor hebben. En het ziet er naar mijn mening niet naar uit alsof ze haar paard hiermee verpest, niets om moeilijk over te doen dus...
En het rijden met die schoenen, wat maakt jullie dat nou uit met welke schoenen ze rijdt. Het paard heeft er toch geen last van. En dat het misschien niet zo veilig is is toch haar eigen verantwoordelijkheid. En ik lees ook dat als je echt wilt werken met je paard laarzen ofzo aan moet doen, waarom dat? waarom zou je met gymschoenen niet goed kunnen rijden, je mag er niet mee op wedstrijd maar niet iedereen wil wedstrijd rijden!!!!!!!!


Helemaal meej eens, Bij een topic waar ik opp mijn pony rijd zitten ze ook al zo ongelovelijk te ZEIKEN! egt Gatver gewoon

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:56

ja dat haat ik ook alleen maar komentaar en weinig complimenten nico is een moeilijk paardje..
En trouwens hun zullen vast ook wel eens stiekem met slof rijden Knipoog

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:36

pfft wat een discussie..
tis toch haar paard en niet die van een ander?
ik bedoel.. je kan altijd advies geven, das waar.. daar durf ik niets van te zeggen..
maar melancholy hóeft zich daar natuurlijk niets van aan te trekken..
het is en blijft haar paard..
zo..
dat moest ik even kwijt..
verder vind ik wel *maar dat had ik al gezegd* dat die bak echt bagger is en dat ze eigenlijk een cap op had moeten zetten, maar ook dat moet melancholy zelf weten Lachen

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:21

Ja echt een zwembad en die bakrand gewoon van betonblokken harstikkene gevaarlijk als je erafvalt Scheve mond

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:27

Ik vind het een mooi paardje om te zien..en leuke/mooie foto's.

Echter is het wel zo dat je commentaar en commentaar kan geven, het verschil zit in hem in de manier waarop...
Die ene foto waar het paardje lijkt te glimlachen door hebit, gaf mij ook het idee dat het bit te hoog ingehangen is, het is echter een momentopname en kan opdat moment wel zo lijken...

Die betonnen bakrand en geen cap, geeft ook mij de rillingen...en dan vooral icm het schoeisel...Voor mij zijn er geen excuses om en geen cap en goed schoeisel te dragen tijdens het rijden.... cap vergeten of stuk, niet rijden...geen goed schoeisel, idem. Veiligheid eerst en altijd voorop.

was er niet een bokster die een paardje wilde kopen, eraf viel met haar hoofd op de betonrand en het niet overleefd heeft?

Slofteugel: als ze het nodig vind om er mee te rijden...moet ze dat gewoon doen. Ik heb ook een paardje gehad die buiten zonder slof niet te handhaven was, de slof werd achter het voortuig langs gedaan (zodat ze er niet in kon stappen) en hing de gehele tijd werkloos in een boogje...-tig keer geprobeerd zonder slof buiten te rijden (met een auto kon ik niet zo snael van a naar b komen als mijn paard) Het zat zowel bij haar als bij mij tussen de oren, so what...

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:38

NaNi schreef:
pfft wat een discussie..
tis toch haar paard en niet die van een ander?
ik bedoel.. je kan altijd advies geven, das waar.. daar durf ik niets van te zeggen.. maar melancholy hóeft zich daar natuurlijk niets van aan te trekken.. het is en blijft haar paard..

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Dit paard is ook van iemand anders. Wat ik ook niet begrijp sorry hoor maar eerst kom je drie weken geleden bij Bassie kijken om hem te rijden, omdat het niet klikte tussen jou en Nico. Nu zeg je dat het helemaal geweldig is tussen jullie Dit snap ik ff niet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:16

Dames en Heren,
houden we het nog een beetje gezellig in het topic?
Laat elkaar in elkaars waarden en als je kritiek geeft, zorg dan dat die opbouwend is. Dat komt ook weer ten goed van het topic.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:41

het paard is van iemand anders, maar zij doet hem elke dag want de eigenaar doet er niks mee.. Vandaar dat ze ook een deel of helemaal de Stalling betaald.. Ik snap dus ook dat ze zelf weet wat ze met Nico doet.. Ze amg impreciepe zo ver ik weet alles met hem doet.. En tja nico doet z nog maar pas.. En een paard is een slim dier en probeert je natuurlijk UIt.. Dus EN trouwens de slof is ook niet aangetrokken dus waarom mensen dan daar weer over zeuren weet ik ook niet.. Maar IN derdaad wat mickey zegt opbouwende cretiek of complimenten..
Dus ik heb bijdeze wat meer uitleg gegeven Lachen over haar en nico Lachen