rijden mey nico vandaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:22

SuperMelliej schreef:
Waarom rij je met slof,hij lijkt me erg braaf,en wat een blubberbak zeg ...... wel leuke foto''s

Hij is echt alles behalve braaf... Hij kan wel braaf zijn, maar soms is het gewoon echt een etter! Dan gaat hij er steeds vandoor ofzo.
Ze rijdt hier met slof, omdat ze ook naar buiten zou gaan en buiten moet je hem gewoon met slof rijden anders is hij niet te houden!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:17

Hoi leuke foto's maar toch ff wat richtpunten waar je op moet letten!

- het bit zit te strak, sommige foto's zien er niet bepaald vriendelijk uit :S Of het komt omdat je aan 1 teugel trekt zodat ie die kant op kijkt! Het bit mag best wat zakken!
- en de slof! De slof heeft daar op die foto's geen enkel nut, hij loopt niet aan de teugel, vanwege verkedrd gebruik! Probeer zonder eens met ontspanning en geduld een paard naar beneden te rijden. Been erbij, handen en vooral je hele arm ontspannen houden. Geduld is het meeste werk, maar je zal zien dan zelfs een muurvast paard krijg je dan naar beneden! Niet door een slof, die vaak bij verkeerd gebruik de mond hard maakt!

Hele veel succes!

En toruwens irritand rijden op niet met die blubberbak?

Enneh hopelijk doe je hier wat mee! Lachen Leuke foto verder hoor! OK dan!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:19

miesie"]
[quote="SuperMelliej schreef:
Waarom rij je met slof,hij lijkt me erg braaf,en wat een blubberbak zeg ...... wel leuke foto''s

Hij is echt alles behalve braaf... Hij kan wel braaf zijn, maar soms is het gewoon echt een etter! Dan gaat hij er steeds vandoor ofzo.
Ze rijdt hier met slof, omdat ze ook naar buiten zou gaan en buiten moet je hem gewoon met slof rijden anders is hij niet te houden!
[/quote]

Etter gedrag los je niet op met een slof. Als die er van door gaat zet je um op een volte, 8tjes rijden krijg je een paar dook mooi van aan de teugel...... OK dan!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:33

BounceBabe"]
[quote="miesie"][quote="SuperMelliej schreef:
Waarom rij je met slof,hij lijkt me erg braaf,en wat een blubberbak zeg ...... wel leuke foto''s

Hij is echt alles behalve braaf... Hij kan wel braaf zijn, maar soms is het gewoon echt een etter! Dan gaat hij er steeds vandoor ofzo.
Ze rijdt hier met slof, omdat ze ook naar buiten zou gaan en buiten moet je hem gewoon met slof rijden anders is hij niet te houden!
[/quote]

Etter gedrag los je niet op met een slof. Als die er van door gaat zet je um op een volte, 8tjes rijden krijg je een paar dook mooi van aan de teugel...... OK dan!
[/quote]
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Ze rijdt met slof, omdat ze naar buiten gaat.
Maar dat van die etter zei ik, omdat SuperMelliej dacht dat ie heel braaf was Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:36

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er niet echt uitzien...
Met skateschoenen en een lange jas gaan rijden, en dan ook nog met slof. Je geeft aan dat hij anders "een etter is", "er tussen uit peert" etc. Ik zou zeggen, probeer dat dan op een fatsoenlijke manier op te lossen! Trek normale rijkleding aan, zet een cap op je hoofd, haal die slof eraf, en RIJDEN met die handel, niet wat rondjes door de bak rennen met zn hoofd omhoog en jouw voeten tot je enkels in de beugels. Dat is niet serieus rijden, en daarom vind ik het geen stijl.
Inderdaad, het bit zit ook niet goed. Het is geen fiets waar je op zit!! Rij een beetje met respect met dat dier, als je er zo verzot op bent! Frusty

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:50

Koortje schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er niet echt uitzien...
Met skateschoenen en een lange jas gaan rijden, en dan ook nog met slof. Je geeft aan dat hij anders "een etter is", "er tussen uit peert" etc. Ik zou zeggen, probeer dat dan op een fatsoenlijke manier op te lossen! Trek normale rijkleding aan, zet een cap op je hoofd, haal die slof eraf, en RIJDEN met die handel, niet wat rondjes door de bak rennen met zn hoofd omhoog en jouw voeten tot je enkels in de beugels. Dat is niet serieus rijden, en daarom vind ik het geen stijl.
Inderdaad, het bit zit ook niet goed. Het is geen fiets waar je op zit!! Rij een beetje met respect met dat dier, als je er zo verzot op bent! Frusty

Je hoeft haar niet gelijk zo aan te vallen... Ze rijdt als ze in de bak rijdt nooit met slof, en dat hij er tussenuit peert, wil nog niet zeggen dat je er dan maar een slof om hangt! Als je fatsoenlijk kan rijden, rijdt je daar gewoon doorheen, wat ze dus ook doet!
En het ziet er misschien niet uit, maar waarom zou je elke dag serieus moeten rijden en vooral als je naar buiten gaat en nog even wat energie eruit wilt rijden!

Ik heb het soms ook wel 's druk en als ik dan ergens ben geweest en geen laarzen bij me heb, dan rijd ik ook gewoon met gympies, het is niet veilig en misschien ook niet al te fijn rijden, maar dat is je eigen risico.

Je doet nu net alsof ze Nico mishandelt als ze echt de slof zo strak had gehad zou hij wel met een valse knik lopen...

En dat van het bit, is denk ik schijn.. Als ze hem nog op het gaatje heeft zitten hoe ik er altijd mee reed dan zit het bit gewoon goed hoor, zet je hem losser dan hangt is los in zijn mond en dat is ook niet de bedoeling lijkt mij...

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:54

Koortje komt misschien hard over, maar het is de waarheid! Zo zit het eigenlijk zoals ik ook d8!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:58

Tigo schreef:
Ja,Koortje heeft wel gelijk hoor.Tis zo'n leuk beesie,kzou hem dan tog niet zomaar verpesten...Maar hij heeft wel een lekker schuimbekkie,maar dat komt vast door de slof...Sorry,maar ik heb de pest aan slofteugels.Een martingaal is veel beter,zit lang niet zo vast,en daarmee kun je een paard ook niet verpesten...

Ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar ik wil alleen duidelijk maken, dat hij niet altijd met slof wordt gereden, maar alleen buiten (daarmee bedoel ik op buitenrit).

Hij is trouwens jaren met slof gereden wat wel heel jammer is, omdat hij toen erg op de voorhand liep en niet mooi laag en rond liep.
In de maanden dat ik hem heb gehad heb ik zo veel mogelijk geprobeerd dat eruit te rijden.
Wat ook redelijk gelukt is, hij loopt nu iets meer over zijn rug en beter op zijn achterhand.

Melancholy heeft hem nu een kleine maand en sinds die tijd is de bak echt slecht geweest, ze moeten nog erg aan elkaar wennen en hebben daarvoor nooit goed de kans gehad.
Ze staan nu op de wachtlijst voor manege reyerbos en als ze eenmaal daar staan kan ze lekker rijden en lessen gaan nemen.

Maar zulke discussies daar komt toch nooit een end aan en ik vind ook wel dat jullie allemaal een beetje gelijk hebben, maar jullie kennen de situatie niet het komt nu over alsof ze altijd met slof rijdt, wat ze dus nooit doet.

Kerst is misschien dan al wel voorbij maar hopelijk blijft er toch vrede hier op bokt Haha!
Laatst bijgewerkt door miesie op 30-12-03 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26069
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:16

Nou, ik vind het net zo een penny plaatje: zoek de fouten

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:17

Grote tijd dus om zonder slof een paardje te leren lopen! OK dan!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:17

Iedereen rijd zn paard anders, ik vind dat, die vind dit, ok, maar het is haar paard, laat haar rijden in de kleding waar ze in wilt rijden. Niet iedereen heeft tijd om zich helemaal om te kleden enzo.
En ze rijdt niet voor niets met een slof. Je kan niet van een paar foto's zeggen dat je het geen etter vind, dat hij er heel braaf uit ziet, dat kan je pas zeggen als je erop heb gereden.
*sorry, moest ik ff kwijt*

cherise
Berichten: 143
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:12

heey marie leuke foto,s hoor maar die kl*tebak bij ons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:38

Dat is zeker op Klootwijk ?

Wat een zooitje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:51

Ik moet zeggen dat ook ik het met Koortje eens ben hoor!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:05

Hmmm... Ja de slof is toch niet het juiste gebruik bij paarden die er vandoor gaan? Dan zou je alleen buitne kunnen rijden emt slof, anders kun je je paard niet aan.. Misschien moet er wat meer vertrouwen ontstaan.. En leer eerst goed rijden in de bak, netjes en ontspannen en begin daarna pas met het buiten rijden, waarschijnlijk gaat dat dna ook een heel stuk beter!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:05

Hmmm... Ja de slof is toch niet het juiste gebruik bij paarden die er vandoor gaan? Dan zou je alleen buitne kunnen rijden emt slof, anders kun je je paard niet aan.. Misschien moet er wat meer vertrouwen ontstaan.. En leer eerst goed rijden in de bak, netjes en ontspannen en begin daarna pas met het buiten rijden, waarschijnlijk gaat dat dan ook een heel stuk beter!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:05

Hmmm... Ja de slof is toch niet het juiste gebruik bij paarden die er vandoor gaan? Dan zou je alleen buitne kunnen rijden emt slof, anders kun je je paard niet aan.. Misschien moet er wat meer vertrouwen ontstaan.. En leer eerst goed rijden in de bak, netjes en ontspannen en begin daarna pas met het buiten rijden, waarschijnlijk gaat dat dan ook een heel stuk beter!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:13

Megantjuh schreef:
Hmmm... Ja de slof is toch niet het juiste gebruik bij paarden die er vandoor gaan? Dan zou je alleen buitne kunnen rijden emt slof, anders kun je je paard niet aan.. Misschien moet er wat meer vertrouwen ontstaan.. En leer eerst goed rijden in de bak, netjes en ontspannen en begin daarna pas met het buiten rijden, waarschijnlijk gaat dat dan ook een heel stuk beter!

Er zit een heel lang verhaal achter waarom hij met slof buiten gereden moet worden! Hij heeft in zijn 8 jarige leven echt heel erg veel meegemaakt!
Er moet idd vertrouwen opgebouwd worden, wil ze ooit zonder slof naar buiten kunnen, maar ze heeft hem ook pas een maand.
Ik ben zelf 2 keer zonder slof naar buiten geweest, wat niet echt goed ging en dat ook pas na een half jaar toen ik zijn vertrouwen had.

Ik heb sommige mensen een pb gestuurd met het verhaal en die snappen nu ook waarom hij buiten een slof om moet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:16

miesie"]
[quote="Megantjuh schreef:
Hmmm... Ja de slof is toch niet het juiste gebruik bij paarden die er vandoor gaan? Dan zou je alleen buitne kunnen rijden emt slof, anders kun je je paard niet aan.. Misschien moet er wat meer vertrouwen ontstaan.. En leer eerst goed rijden in de bak, netjes en ontspannen en begin daarna pas met het buiten rijden, waarschijnlijk gaat dat dan ook een heel stuk beter!

Er zit een heel lang verhaal achter waarom hij met slof buiten gereden moet worden! Hij heeft in zijn 8 jarige leven echt heel erg veel meegemaakt!
[/quote]

Als hij zoveel heeft meegemaakt is het helemaal niet verstandig om met slof te gaan rijden. Zo creeer je geen vertrouwensband...

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:26

Even één opmerking: "Ik zie allemaal jonge verstandige kinderen in de bak rijden. Verstandig hoor zonder Cap met een betonne bakrand. Dan vraag ik me toch af, zijn het super lieve pony's of domme onverantwoordelijke ouders en kids........." Zo rijd je pony, zo zit je in een rolstoel omdat je hersenbeschadiging hebt opgelopen".

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:36

BenI schreef:
Even één opmerking: "Ik zie allemaal jonge verstandige kinderen in de bak rijden. Verstandig hoor zonder Cap met een betonne bakrand. Dan vraag ik me toch af, zijn het super lieve pony's of domme onverantwoordelijke ouders en kids........." Zo rijd je pony, zo zit je in een rolstoel omdat je hersenbeschadiging hebt opgelopen".

Allemaal onverantwoordelijke kinderen Knipoog De meeste die hebben ook niet eens een cap...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:46

Miesie, Voel je niet zo aangesproken door iedereen..
Waarom zou je in godsnaam mensen pbtjes gaan sturen met daarin de reden waarom je paard met een slof gereden moet worden.
Het is nu eenmaal zo... JIJ bent niemand een verklaring schuldig!

Ik rijd mijn fjord met een pelham, zet hier gerust foto's van op bokt, krijg ik reacties hartstikke leuk, maar t blijft MIJN beslissing en MIJN keus een pelham in zijn mond te hangen.
Ik voel mij dan ook niet geroepen iemand verandwoording af te leggen.. Zou jij ook niet moeten doen!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:34

Ik zou echt niet in die bak willen rijden, ten eerste omdat het een lekkere blubberplas is en ten tweede omdat de omheining er nou niet bepaald vriendelijk uitziet (op sommige plekken komt het gewoon naar binnen, fijn voor je knieen en die van je paard)

Waarom gebruik je een slof als je hem niet gebruikt?... Ik zie hem op 1 foto een beetje nageven en dat is op de foto dat je stilstaat.. En een slof helpt misschien om hem niet aan de kletter te laten gaan, maar lost je probleem niet op hoor!

Verder heeft koortje gewoon helemaal gelijk, ook al staat het er misschien een beetje hard. Maar elke waarheid die je niet wilt horen is hard.

Buiten rijden met slof.. okeej, dat zou kunnen dat hij echt zo gek is, maar waarom kies je dan niet voor b.v. een thiedemann, een slof in de handen van een onkundige ruiter, en in dit geval denk ik dat dat juist is, doet niet veel goeds.
Een kundige ruiter stapt niet op een paard met zulke gympen en zonder cap.. Dat is gewoon vragen om problemen, vooral als je paard zo gek is..