Lady onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:09

essieintown schreef:
ik vind leren rijlaarzen persoonlijk veel beter zitten als chaps,je benen "plakken" eigenlijk vast in het zadel op de goede manier!

Niet iedereen heeft een budget voor leren laarzen te kopen...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 14:01

Rodi: Lady staat in Simonshaven.
Pasha: Ik ga idd proberen eens zonder beugels te rijden, maar dat ligt dan een beetje aan Lady d'r bui, aangezien ze ook weleens buien heeft dat ze vaak bokt, en dat zit ik toch wat lastiger uit zonder beugels dan met Tong uitsteken Thnx voor de tip Lachen
Leren laarzen zijn leuk gezegd, maar Lady kost voorlopig al genoeg geld aan alle spullen die we moeten kopen (ze is ook pas 2 maanden van ons), dat leren laarzen er voorlopig niet inzitten.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:13

wat een een mooi paard zeg! en het werkt idd goed om zonder buigels te rijden! suc6 daarmee!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:16

Feetje schreef:
Tipje, dat zweetdeken riempje vooraan kun je ook gewoon loslaten, de deken blijft meestal wel liggen en je hoeft dan niet extra af te stappen om de deken eraf te halen Haha!

Ik doe hem ook vast, en ik hoef niet af te stappen om het deken los te maken (he Daph Knipoog).

Maar leuke foto's hoor! Ik zag toen je les had dat het al een stuk beter ging, beter aan je been etc!
Ik zie dat je nu je zadel hebt? Mooi hoor!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:53

Ik stap inderdaad ook niet af als ik de deken losmaak(als ik hem vast heb, doe ik ook niet altijd)

Wat voor zadel heb je?

En volgens mij zit je wel af en toe op het verkeerde been, probeer daar op te letten.

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:50

Ik heb dat dekje ook!

Ik vind het er toch nog vrij netjes uitzien hoor. Volgens mij beter dan eerst als ik het zo lees..

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 23:09

Jij hoeft niet af te stappen nee Spirit, moet ik ook nog steeds oefenen Tong uitsteken (Al staat er meestal wel een behulpzaam iemand aan de kant Knipoog)
Het zadel is een Prestige Lachen
*Kijkt nog eens naar de foto's..* 3 van de 4 draffoto's op het verkeerde been Bloos , volgens mij zijn er 2 van dat ik net aangedraafd ben, maar zal er idd op letten, valt mee dat je de eerste bent die het ziet, Pluutje Lachen
Het gaat idd beter dan eerst, ze had eerst nog minder conditie dan nu, na een kwartiertje rijden met misschien 10 minuten draf en geen galop, was ze al bezweet. Dan is dat dus heel snel als je veel overgangen moet maken, omdat ze slecht reageert.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 01:35

Zitlessen lijken me wel verstandig voor jou, in de gallop zit je erg veel naar voren, je kiept je benen dan naar achteren! je beugels wat gaatjes langer doen heeft bij mij wel geholpen, of zonder gewoon. Het paard loopt misschien niet aan de teugel, maar jij moet zelf eerst ontspannen en lekker kunnen rijden, dan gaat het paard van zelf het beter aanpakken! Heel veel succes! zonder zadel is ook erg handig, maar erg.............eeuhm spierpijn kan je d'r van krijgen, of als het paard een hoge schoft heeft :S Auwwwwww:S

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 01:38

Pegassus97"]
[quote="essieintown schreef:
ik vind leren rijlaarzen persoonlijk veel beter zitten als chaps,je benen "plakken" eigenlijk vast in het zadel op de goede manier!

Niet iedereen heeft een budget voor leren laarzen te kopen...
[/quote]

Inderdaad ik heb er ook lang voor moeten w8en! Ze hebben met meer dan 600 gulden gekost. Alleen maar omdat ik lange onderbenen heb, grote voeten, en een dunne kuit:S Niet echt handig dus. Heb van het merk.......veltheim laarzen. Was een keer te koop, niet bekend merk. Uit zwitserland. Als ik ze zou willen laten maken en echt dik materiaal....was ik zo 1200 gulden kwijt geraakt!

En met chaps kan je net zo goed rijden! En rubberen rijlaarzen, zolang ze maar goed strak zitten!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:59

Probleem met die galop is, dat Lady zelf veel moeite heeft met de galop.
Ze galoppeert heel scheef, ze gaat alle kanten uit, behalve rechtdoor en ik zit haar niet makkelijk uit (ook in de draf niet echt).
Volgens mij naaide ze er op de eerste galopfoto net tussenuit, maar dat weet ik niet eens zeker.
M'n beugels heb ik gister een gaatje langer gedaan, het reed wel een stuk fijner, alleen zijn nu m'n beugelriemen te kort, ze kunnen niet meer weggestoken worden.
Zonder zadel stap ik er niet snel op, ze heeft niet de fijnste rug om op te zitten, en dan lig ik er gegarandeerd naast, vooral in de galop, want dat gaat nooit zonder bokken..

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:08

DaphneL schreef:
Probleem met die galop is, dat Lady zelf veel moeite heeft met de galop.
Ze galoppeert heel scheef, ze gaat alle kanten uit, behalve rechtdoor en ik zit haar niet makkelijk uit (ook in de draf niet echt).
Volgens mij naaide ze er op de eerste galopfoto net tussenuit, maar dat weet ik niet eens zeker.
M'n beugels heb ik gister een gaatje langer gedaan, het reed wel een stuk fijner, alleen zijn nu m'n beugelriemen te kort, ze kunnen niet meer weggestoken worden.
Zonder zadel stap ik er niet snel op, ze heeft niet de fijnste rug om op te zitten, en dan lig ik er gegarandeerd naast, vooral in de galop, want dat gaat nooit zonder bokken..


Hmmzz dan begrijp ik je houding wel!!!! Is dat paardje nog niet lang onder het zadel dan?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:26

Ik weet niet veel van haar verleden, we hebben haar via een (soort) handelaar gekocht.
Maar ze heeft voor ze bij ons op stal kwam in elk geval een tijd lang stilgestaan, op de wei.
Ze is nu 2 maanden, iets minder, weer onder het zadel.
Ze vindt alles nog moeilijk, vooral met die galop is dat heel duidelijk.
Het is geen excuus voor m'n houding, die is nog steeds slecht, wordt ook aan gewerkt, maar daar gaat toch wat tijd overheen voordat dat verbetert Tong uitsteken

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:01

leuke foto's ! ziet er goed uit hoor !
alleen idd letten op je onderbenen!

Sall

Berichten: 6738
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:07

Wat een prachtige foto's DaphneL! Ik denk dat het allemaal wel goed komt met jullie, je bent nog niet zolang met haar bezig en je benaderd het allemaal op een verstandige manier!
Mischien een handige tip, om de galop eerst alleen aan de longeerlijn te 'oefenen' zodat het paard sterker (handiger) kan worden zonder dat je haar (onbedoeld) in de weg zit. Heb ik zelf namelijk ook met mijn paard, dat omdat ze moeite heeft met he (netjes) aan-galoperen ik uit balans raak en daardoor haar weer in de weg zit.
Ik ben dat aan de longeerlijn gaan uitbouwen (later 'bijgezet') en nu gaat het onder het zadel ook een stuk beter!
Zo zonder beugels rijden, klinkt mischien wel heel leuk, maar probeer dat dan ook aan de longeer lijn te doen, zodat jij alleen op jezelf hoeft te letten en dat de longeerder zich om het paard bekommert!

Succes!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:14

Vanmiddag les gehad, m'n benen lagen niet ontzettend verkeerd meer (hoe dat zo kan in 2 dagen weet ik ook niet, maar het verbetert gelukkig), maar zit vooral te ver naar voren.
Moet m'n hoofd omhoog te houden, benen lang en dan zou het al een stuk beter moeten gaan (als dat nou net zo makkelijk te doen was als dat het op te schrijven is Knipoog)
De galop is vooral het volhouden bij haar, aanspringen gaat meestal best netjes, maar het doorgalopperen en sprong houden heeft ze veel moeite mee. Kan bijvoorbeeld ook niet verwachten dat ze goed te sturen is in de galop, m'n instructrice zegt ook, je mag in stap en draf verwachten dat ze en voorwaarts is en loopt waar jij wilt, maar in de galop is het alleen nog maar vooruit denken, niet proberen d'r over de hoefslag te gaan sturen, dan wordt het teveel tegelijk voor d'r.
Het verbetert wel snel, krijg ook vaak van mensen te horen dat ze met sprongen vooruit gaat (leuk om te horen Lachen ).
Aan de longeerlijn is de galop voor haar alleen maar moeilijker. De longeerbak is heel zwaar en ze maakt het zichzelf aan de longeerlijn moeilijker door het rondje wat ze loopt te gaan verkleinen als ze het moeilijk vindt worden.
We oefenen hard verder, allebei een hoop te leren, maar ooit zal het wel beter gaan Tong uitsteken

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:48

Heeuy!
Is dat je eigen paardje!! cker een mooi dinkie hoor!!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:21

Tigo schreef:
Zo leuk dekje !!! Kwijl Is ie van Eskadron ? Zoek namelijk ook zo'n dekje die iets dikker is...Dat vind ik leuk ! En die zijn sooo mooi Ik vind ur geen... Ach gut Verkoop je um niej Schijnheilig

Dagdag *LOL*

Dit zijn de BR dekjes, kijk eens op www.divoza.com , daar vindt je ze ook Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:24

Hmmmz net zoals veel friezen de gallop moeilijk vinden :S Boos! Maarja, komt van zelf goed met een goede instructrice, en ga je vanzelf steeds beter zitten! succes meid! Gelukkig nieuwjaar trouwens! OK dan!