Netty, erg mooie foto's in de zon!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:23

Leuk paardje! Die manen Haha! Lief....!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 21:03

roze schreef:
waarom gebruiken zoveel mensen toch elastiek enzo...helpt t nou egt?!
oeps.....nu word iedereen weer boos!! Bloos


Nee hoor, ik wordt niet boos Knipoog
Dit is gewoon een touwtje, geen elastiek. Ik gebruik het om haar lekker over de rug te laten lopen. Door haar iets bij te zetten, kan ze haar hoofd niet omhoog gooien en haar rug wegdrukken. De kunst is alleen om het op te bouwen, je kunt ze niet in 1 keer kort zetten.

Of het helpt? Tja, ik heb er een goed gevoel bij. Ik longeer haar ook wel los, maar ze loopt dan toch te flierefluiten, ze zet niet lekker bij.
Hoe verder ik haar bijzet, hoe ruimer ze wordt in haar pas...

Amethyst, dank je...
ja haha... het past ook wel echt bij d'r... Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:17

Ik ga een hele domme vraag stellen, maar ik weet ff echt niet hoe dit werkt
ik zie de longeerlijn door het bit naar de singel gaan.
Heb je dan niet het risico dat je je paard omtrekt?
zeker als hij erg fris en bokkerig is?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 21:32

Ik doe dit eigenlijk na een tip van een Bokker. Zij raadde mij dit aan en ik vind het fijn werken.
Je kunt dus iets in stelling werken, door heel subtiel in te werken, nadeel is dat je wel een 1-zijdige druk heb. dubbele longeerlijn zou de uitkomst bieden, maar daar heb ik geen ervaring mee en doe ik dus ook niet.
Maar het touwtje zit aan de buitenzijde iets strakker, zo compenseer ik iets.

Omtrekken kan dus bijna niet, vanwege de andere kant. Maar idd als ze echt uit haar dak zou gaan, dan zou het kunnen. Maar ik raad dit ook niet aan te doen bij een onervaren of lastig longeer-paard.
Netty is een erge brave longeerder. Onder het zadel kan het een draak zijn, met longeren is ze eigenlijk altijd braaf. Ze schrik weleens, maar trekt nooit of gaat aan de kletter... (nog niet gebeurd in 2 jaar Knipoog ) Kan altijd nog.... hoogstens dat ze aan de show gaat..(
Ik ken een paard die ik altijd met longeren wel op druk heb staan, bij haar zou ik het dus niet doen, want die zou ik echt in een bocht trekken.