Eindelijk eens fotos van het 'normale' rijden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:00

fancylover"]
[quote="Jolynn"][quote="Anike schreef:
het is zeker niet mijn bedoeling om haar in de krul te trekken..!! dara ben ik zelf ook tegen!! maar omdat zij ook af entoe zo tegen me hand in gaat dan gaat de slof in werking. en wat mijn handen betreft Bloos! ik weet het Bloos!

Als de slof normaal in werking gaat hangt je teugel niet slap......
[/quote]

Ze bedoelt het goed hoor! soms hebben ze wel eens de harde hand nodig! als je ze eerst even "hard" bent voor dr dan komt ze later zelf wel en hoef je nie veel te doen! dan heb je dr later veel voordelen van! maar dit is dus iets voor de volgende keer Anike zet ze dan niet op bokt! er zijn altijd van die .......

kuss Ellen
[/quote]

Ik bedoel het ook goed hoor, maar als je dan met een slof wilt rijden gebruik hem dan ook goed. En als het niet goed gaat vraag hulp want op deze manier los je volgens mij het probleem niet op, succes verder. Ik vind dat je een leuk paardje hebt.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:02

Ik ben normaal ook niet zo'n slofzeurder, maar nu heeft ze hem gewoon echt veels te kort vast, daarom wenste ik haar alvast sterkte voor het bokt-leger Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:02

Martenique schreef:
over de slof: En vooral op de eerste twee foto´s is duidelijk een boog in de slof te zien(neem aan dat de teugel met een boog de slof is)


nee, das dus de gewone teugel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:02

Ik wil je aanraden om de slof voorlopig even in je kast te houden,
tegen de tijd dat jouw nieuwe instructrice tijd heeft voor lessen, kan je vragen of je eens met slof mag komen rijden. Zo kan je voelen en ervaren hoe je de slof hoort te gebruiken, en dan kan je zelf bepalen of het voor jou en je pony een goed hulpmiddel kan zijn.
Neem van mij (als ervaren slofgebruiker Haha! ) maar aan dat de slof op dit moment meer kwaad als goed doet.

Je hebt een erg leuke pony, dus ik zou er zuinig op zijn als ik jou was.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:03

Sjuimpje schreef:
Ik wil je aanraden om de slof voorlopig even in je kast te houden,
tegen de tijd dat jouw nieuwe instructrice tijd heeft voor lessen, kan je vragen of je eens met slof mag komen rijden. Zo kan je voelen en ervaren hoe je de slof hoort te gebruiken, en dan kan je zelf bepalen of het voor jou en je pony een goed hulpmiddel kan zijn.
Neem van mij (als ervaren slofgebruiker Haha! ) maar aan dat de slof op dit moment meer kwaad als goed doet.

Je hebt een erg leuke pony, dus ik zou er zuinig op zijn als ik jou was.

Dit is nou precies wat ik bedoel, weet het alleen niet zo duidelijk te zeggen!!!

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:03

ik voelde me al wat aangevallen Verdrietig maar als jullie haar zouden kennen dan was het ook al een ander verhaal.. als ik een middendraf wil doen dan gooit ze ook meteen der hoofd omhoog. een aangezien (bijna) alle fotos in de middendraf waren heb je dus dat het lijkt alsof ik de slof heel strak heb!! dat is dus niet het geval!! echt niet!!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:05

sorry maar van al deze berichten wordt ik erg KWAAD!!
een slof is niet om je paard in de krul te rossen trekken of weet ik veel wat hoe ze het allemaal noemen... het kan ook speciale redenen hebben bij voorbeeld als je paard het moeilijk vind zijn rug te onstpannen, zoals Sammira daar last van heeft... een paard met een vaste rug kan onregelmatig gaan lopen.. misschien zouden jullie is wat beter na moeten denken voordat jullie iets typen.. bijvoorbeeld wat is de reden dat je slof gebruikt... DRUILOREN! Boos!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:06

Ik vind het wel een heel mooi paardje.
Zonde dat dat mooie en waarschijnlijk gevoelige paardje zo word gereden.


(wel gevaarlijk trouwens, om zo foto´te plaatsen hier op bokt Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:07

Anike, ze gooit haar hoofd omhoog, omdat JIJ iets doet wat ze niet zo fijn vind............... gezien je hand, denk ik dat je niet mee bent in de beweging, daarmee stoor je haar en kan ze haar balans niet krijgen......daardoor doet ze haar hoofd omhoog.

Kan ook zijn dat je met je zit niet goed mee bent, of allebei.

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:07

ik weet dat jullie allemaal tegen het gebruik zijn van een slof..!!!
een vriendin van mij die Z2 met pony en paard is die heeft mij aangeraden om af en toe met slof te rijden!! deed zij zelf ook bij haar pony!

en nogmaals..!!!

DE FOTOS ZIJN OOK OP HET VERKEERDE MOMENT GEMAAKT!!
HET WAS IN DE MIDDENDRAF... DAN DOET ZE DER HOOFD OMHOOG!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:08

Anike schreef:
alle fotos in de middendraf waren heb je dus dat het lijkt alsof ik de slof heel strak heb!! dat is dus niet het geval!! echt niet!!
paard krijgt niet eens de ruimte voor middendraf.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:08

FasHi0n schreef:
sorry maar van al deze berichten wordt ik erg KWAAD!!
een slof is niet om je paard in de krul te rossen trekken of weet ik veel wat hoe ze het allemaal noemen... het kan ook speciale redenen hebben bij voorbeeld als je paard het moeilijk vind zijn rug te onstpannen, zoals Sammira daar last van heeft... een paard met een vaste rug kan onregelmatig gaan lopen.. misschien zouden jullie is wat beter na moeten denken voordat jullie iets typen.. bijvoorbeeld wat is de reden dat je slof gebruikt... DRUILOREN! Boos!



Euhm, het gaat hier niet om t gebruik van de slof zelf, maar de MANIER waarop hij gebruikt wordt!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:08

ach k zei et toch al! het is nooit goed wat je doe hierow! iedereen weet et beter! vooral als je zulke foto's neer zet! maja ga door en zorg dat je et weer goed krijg! iedereen heeft wel eens een dip!!

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:09

ik heb mijn hand wel vaker daar.. dan wil ze lager en ronder

(ja ik weet het een pony met gebruiksaanwijzing:n)

als jullie willen mogen jullie gerust een keer komen proberen hoor..!!!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:11

WAT LOPEN DEZE ZIJKERDS NOU TE ZIJKEN... ZE WIL ALLEEN HAAR PAARD LATEN ZIEN.. OK IK ZIE OOK WEL DAT ZE AF EN TOE DER TEUGEL LOS TREKT MAAR IK RIJD HAAR OOK REGELMATIG EN IK WEET WAT ZE DOET.. ZE GAAT ER TEGEN IN OMDAT ZE NIET WIL ONTSPANNEN IN HAAR RUG DAT VIND ZE NAMELIJK MOEILIJK... EN OVER INTSRUCTIE GESPROKEN MOETEN JULLIE NIET ZIJKEN WANT DAN KAN JE ME KWAAD KRIJGEN!! :@

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:11

Beste Fashion,
ik ben het helemaal met je eens, [edit]wat betreft je eerste post![/edit]
alleen zou je toch wat kritischer naar de foto's moeten kijken.
Daar zie je dat de pony duidelijk een valse knik heeft, en dat er geen enkele spier aangesproken wordt.
Dus ipv de bovenlijn te ontspannen, drukt ze die weg waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

Je moet je niet aangevallen voelen Anike,
mensen hebben alleen het beste voor met jou en je pony.
Laatst bijgewerkt door ibikus op 17-12-03 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:11

fancylover schreef:
ach k zei et toch al! het is nooit goed wat je doe hierow! iedereen weet et beter! vooral als je zulke foto's neer zet! maja ga door en zorg dat je et weer goed krijg! iedereen heeft wel eens een dip!!



inderdaad ik heb het door ja!!
alsof imand kan zien vanaf internet hoe een paard is in zijn gedrag met rijden..!!! Verward

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:12

hey aniek!!!

leuke foto's hoor Haha!
toen ik jou ging meeten was ze ook niet zo in een goeie bui ofzo Haha! k vin t er wel goed uit zien dan hoor!!
en je rijd toch ook niet altijd met slof Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:13

het is normaal dat je je aangevallen voelt.

ik heb ook de slof gebruikt, net als jij. en m'n instructrice was ook een ervaren ruiter die dat toen aanbeveelde. ( GP-amazone ).

en als ik nou terug kijk op die foto's walg ik.

toen ik een andere instructie trof ( gewone lesgever op de manège) ging de hemel open. ze haalde de slof eraf en na een halfuurtje macheerde m'n moeilijke ik-steek-graag-m'n-nek-zo-lang-mogelijk-uit-paard heel aardig ontspannen.

ik hoop dat je iemand treft die hetzelfde met deze ponuy kan doen en dat je écht ervaart wat aan de teugel lopen is.

succes.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:14

ik rij ook af en toe met slof als mijn paard erg vervelend is en zijn hoofd steeds omhoog wil gooien. Maar ik gebruik hem om te begrenzen, dat is al genoeg.
In de krul trekken is absoluut niet de bedoeling jammer genoeg.
Verder vind ik het een erg leuke pony, doodzonde als je die op deze manier verklooit.

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:14

Ja iedereen weet het beter!! iedereen vind dat hij het beste komt rijden.. KOM langs dan praten we verder met JOUW!!!! :@

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:15

Mooie pony! En je naar voren zitten valt mee.
Tips: hakken iets uitdrukken en je handen naar voren brengen.
Als je al een hulpteugel gebruikt, doe het dan zo, dat jij en je pony en voordeel mee hebben Lachen

En....

FasHi0n schreef:
sorry maar van al deze berichten wordt ik erg KWAAD!!
een slof is niet om je paard in de krul te rossen trekken of weet ik veel wat hoe ze het allemaal noemen... het kan ook speciale redenen hebben bij voorbeeld als je paard het moeilijk vind zijn rug te onstpannen, zoals Sammira daar last van heeft... een paard met een vaste rug kan onregelmatig gaan lopen.. misschien zouden jullie is wat beter na moeten denken voordat jullie iets typen.. bijvoorbeeld wat is de reden dat je slof gebruikt... DRUILOREN! Boos!


Verward Hoe moet ik weten dat de pony een vaste rug heeft en het moeilijk vindt om haar rug te ontspannen...? Sorry maar dat is me niet verteld.

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:15

PARDON?!
jullie kennen der niet eens!
HET IS NIET MIJN BEDOELING OM DIE PONY IN DE KRUL TE TREKKEN!!!!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:16

Hey,
Heb je er misschien al eens aan gedacht, dat het door de slof kan komen dat ze zo moeilijk doet? Je ziet duidelijk op de foto's (ookal zijn het momentopnames) dat dit paardje compleet tegenwerkt op de slof. Kijk bijvoorbeeld is naar haar oren, een paard dat rijden fijn vindt zal zijn oren zo niet leggen hoor. Ik denk dat je beter eerst wat instructie neemt alvorens met hulpteugels te rijden want hier doe je je paardje alleen maar mee naar de knoppen. Blijf zo rijden en er gaat een dag komen dat ze je er begint af te bokken omdat ze het beu is van in haar mond getrokken te worden, geloof mij!!

Anike

Berichten: 1940
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:17

okej.. ik snap nu dus dat jullie allemaal tegen de slof zijn..!!!
maar het ging mij meer om hoe ze eruit... en kunnen jullie niet eens op een normale manier reageren op een foto die op het verkeerde moment is gemaakt..??