Ik twijfel eigenlijk nog steeds of ik de foto's zou plaatsen vanwege de reacties van sommige bokkers.
Lesley is een 20 jarige ruin die eigenlijk altijd recreatief werd gereden.
Toen ik hem begin mei ging verzorgen zat hij gewoon niet goed in zijn vel.
Hij stond als weidemaatje in de wei met het andere paard. Het is sowieso een paard wat moeilijk op gewicht te houden is en na de winter was hij behoorlijk ingevallen, had totaal geen bespiering en zat behoorlijk vast in zijn lijf.
Ik was eigenlijk altijd een recreatieruiter en we zijn conditie gaan opbouwen door buitenritten te maken.
In de vakantie hebben we een paar lesjes gehad van onze instructrice en zijn begonnen om ontspannen te rijden. Toen reden we zo:
http://i61.tinypic.com/2qxnfrk.jpg
Eind 2013 is de osteopaat geweest en toen liep hij al stukken beter en voorwaartser.
Sinds enkele maanden ben ik zelfstandig wat meer dressuurmatig bezig (Lees: 1x in de week wat werken in de bak). Lesley is al heel wat losser geworden en loopt al een stuk actiever. Aangezien ik altijd al met veel te lange teugels rijd, ben ik sinds een week of 2 begonnen om de teugels op maat te hebben en houden. Dit is nog echt dramatisch en hier moeten we nog veel mee oefenen.
Daarnaast is hij al een stuk beter aan mijn been, alleen is het in stap echt dramatisch. Ik ben daar erg mee bezig geweest voor het maken van de foto's en ik had niet het idee dat het er beter op wordt. Dat laat ik nu maar voor wat het is, want ik merk dat Lesley al steeds minder snel op mijn kuit reageert. Daardoor zijn de foto's ook wat minder, maar dat is ook een goed leerpunt.
Ik wil er wel even bij zeggen dat we na de zomervakantie geen lessen meer hebben gehad.
Ik ben dus wel tevreden over hoever we zijn gekomen.
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden weer een lesje gehad en eigenlijk willen we dit weer maandelijks oppakken. Ik overweeg om een andere instructrice te zoeken aangezien het altijd een heel gedoe is om met de huidige instructrice af te spreken en eigenlijk is het ook wel een aardig stuk rijden te paard.
Ondertussen is het een heel verhaal geworden.
Ik weet dat er veel punten zijn waar we aan moeten werken, maar op dit moment zijn we vooral hier mee bezig:
Paard mag actiever (meer tempowisselingen)
Handhouding
Rechtop zitten. (paard gooit heel hoog op, waardoor ik moeite heb met blijven zitten en snel verlicht ga zitten)
Vooruit kijken (ben nog teveel aan het controleren hoe hij loopt, of ik niet te strak vast pak enz)
Ik heb uiteraard ingereden en tussendoor gestapt. Foto's staan niet op volgorde.

Ik sta open voor tips en opbouwende kritiek. Maar graag op een normale manier