Fjord Rico @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

Fjord Rico @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 21:30

Hoi bokkers :wave:

Aangezien het alweer even geleden is dat ik een topic heb gemaakt, toch opnieuw weer eentje :)

even kort;
Ik rij Rico nu 3.5 jaar (waarvan een half jaar officieel van mij) en heb een hoop problemen gehad met hem. hij heeft altijd buiten in het bos gereden voor ik hem reed. sinds vorig jaar januari ben ik heb regelmatig in de piste gaan rijden. hij was erg stijf en moeilijk vooral. geen cirkels maken, lopen als een kameel, onder mij uit lopen en van die dingen, hij was vooral erg groen. heb verschillende bitten, zadels etc geprobeerd, maar lukte toch niet goed. Sinds november 2013 heb ik heb verhuisd naar een grote wei in een kudde. alles is daar omgedraaid, en is precies gewoon nu zichzelf kunnen worden.. laat zich los, werkt enorm mee!

maargoed, voor wie hem nog niet kent;

Rico
Sportfjord
10 jaar
ruin
koppig!

topic van vorig jaar;
Rico eerste keer op HAW
Rico weer aan het werk

tips zijn altijd welkom!
foto's staan niet op volgorde ;p

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

reactie zou fijn zijn :wave:

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Fjord Rico @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:34

ziet er niet verkeerd uit... alleen mag je van mij veel meer op je kont gaan zitten.... probeer je bekken naar voor te kantelen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:47

Ik vind het ook een fijn plaatje over het algemeen :j

Wel lijkt het alsof je regelmatig uit het zadel getrokken wordt? Je komt dan op de voorhand, en gaat op je tenen staan.

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:49

Ik heb even gespiekt in je vorige topics, wat een verbetering zeg!! Echt top! +:)+

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:49

Je mag je hakken nog iets uitdrukken :)
Verder heel fijn en ontspannen plaatje om te zien. :)

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 21:50

Angela schreef:
Ik vind het ook een fijn plaatje over het algemeen :j

Wel lijkt het alsof je regelmatig uit het zadel getrokken wordt? Je komt dan op de voorhand, en gaat op je tenen staan.

hij heeft een hele periode gehad dat hij ging hangen, en mij dan uit het zadel trok, maar nu niet meer eigl.. kantel mezelf wel naar voor (moet ik meer op gaan letten) en volgens mij moeten mijn beugels een gaatje korter, maar zal er zeker op letten!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:54

Beugels gaatje korter zou ik sowieso even doen :D .

En wat een leuke bandages zeg <3 eigenlijk dat hele setje wel. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:54

Ik denk dat chaps ook een boel steun en stabiliteit gaat geven, nu is je been ook wat onrustig maar kan er ook voor zorgne dat je voorover kukelt.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 21:56

Joolien schreef:
Ik denk dat chaps ook een boel steun en stabiliteit gaat geven, nu is je been ook wat onrustig maar kan er ook voor zorgne dat je voorover kukelt.

ben aan het sparen voor laarzen! moest er van komen.. ;P chaps die ik nu heb hebben hun beste tijd gehad, en steek nu liever mijn geld in laarzen tegenover nog een paar chaps te gaan halen ^^

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:03

Leuke fjord.
Je beugels hoeven niet korter. Sterker nog ik denk als je je beugels korter doet dat je bovenbeen niet mooi in het zweetblad valt en je knie tegen de wrongen aankomt of er overheen gaat. Als je goed op je kont gaat zitten en je benen mooi lang doet en je hakken uitdrukt zit je precies goed.
Verder zie je op de foto's aan het bit dat er op redelijk wat foto's veel druk op je teugels staat. Het ziet er uit alsof hij de neiging heeft in je hand te gaan hangen. Mijn tip aan jou. Schakelen. Heel erg veel schakelen. Veel figuren en zodra je voelt dat hij haat hangen dit vooruit oplossen.
Er zit wel al vooruitgang in met de vorige topics maar hij mag nog meer zelf zijn hoofd dragen. Voor sommige paarden wil het ook goed helpen om het hoofd op verschillende hoogtes in te stellen. Dus zodra je voelt dat hij wat gaat hangen niet terug trekken of vast houden maar van hoofd hals houding veranderen.
Let er ook goed op dat je je voeten mooi naar binnen draait. Je prikt nu erg veel met je spoortje in hem doordat je je tenen naar buiten draait. Op het niveau wat hij loopt lijkt me een spoortje ook niet nodig.
(Off topic: zonde voor de foto's dat je geen chaps aan hebt)

Succes met hem.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 22:16

lauran__ schreef:
Leuke fjord.
Je beugels hoeven niet korter. Sterker nog ik denk als je je beugels korter doet dat je bovenbeen niet mooi in het zweetblad valt en je knie tegen de wrongen aankomt of er overheen gaat. Als je goed op je kont gaat zitten en je benen mooi lang doet en je hakken uitdrukt zit je precies goed.
Verder zie je op de foto's aan het bit dat er op redelijk wat foto's veel druk op je teugels staat. Het ziet er uit alsof hij de neiging heeft in je hand te gaan hangen. Mijn tip aan jou. Schakelen. Heel erg veel schakelen. Veel figuren en zodra je voelt dat hij haat hangen dit vooruit oplossen.
Er zit wel al vooruitgang in met de vorige topics maar hij mag nog meer zelf zijn hoofd dragen. Voor sommige paarden wil het ook goed helpen om het hoofd op verschillende hoogtes in te stellen. Dus zodra je voelt dat hij wat gaat hangen niet terug trekken of vast houden maar van hoofd hals houding veranderen.
Let er ook goed op dat je je voeten mooi naar binnen draait. Je prikt nu erg veel met je spoortje in hem doordat je je tenen naar buiten draait. Op het niveau wat hij loopt lijkt me een spoortje ook niet nodig.
(Off topic: zonde voor de foto's dat je geen chaps aan hebt)

Succes met hem.

Dankje voor je reactie!
ik ben sinds kort aan het lessen bij een nieuwe, en moet hem van hem wat hoger instellen (ik laat hem meestal lager) en dit vind hij nog ongelooflijk moeilijk, en dat ik denk ik ook wel wat je ziet, dat hij af en toe nog hangt, maar regelmatig is het ook nog mijn hand dat wat streng is.. met spoortje vind ik hem wel een stuk fijner te rijden, is ook geen grote :)

hier nog een foto van deze week (dag na mijn les) en vind persoonlijk dat ik dan ook zelf er meer op les dat ik recht zit, dat hij wat losser was.. maar kan ook verkeerd gedacht zijn van mij? :p
Afbeelding

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:23

Deze foto vind ik zijn gangen wel een fijn beeld geven. Hij zet zijn achterbeen er goed bij. Hij houdt iets vast achter zijn kaak maar dat kan als je met nieuwe dingen bezig bent. Probeer er wel op te Letten dat hij zich niet in die houding blijft zetten. Blijf goed afwisselen in hoofd hals houding. Het kost tijd om ze langere tijd in een bepaalde houding te laten lopen. Beter paar passen goed dan wachten tot hij gaat hangen en zich sterk maakt. Op de laatste foto zit je al een stuk rechter ja. Hier zie je ook heel duidelijk op dat je beugels echt niet korter hoeven. Je mag hier je schouders nog wat verder naar achter doen en je bekken iets kantelen. Denk goed aan je voeten, je ziet ook hier dat je makkelijk je spoortje erin zet.
Ik vind het wel de fijnste foto om te zien van het hele topic.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 07:50

lauran__ schreef:
Deze foto vind ik zijn gangen wel een fijn beeld geven. Hij zet zijn achterbeen er goed bij. Hij houdt iets vast achter zijn kaak maar dat kan als je met nieuwe dingen bezig bent. Probeer er wel op te Letten dat hij zich niet in die houding blijft zetten. Blijf goed afwisselen in hoofd hals houding. Het kost tijd om ze langere tijd in een bepaalde houding te laten lopen. Beter paar passen goed dan wachten tot hij gaat hangen en zich sterk maakt. Op de laatste foto zit je al een stuk rechter ja. Hier zie je ook heel duidelijk op dat je beugels echt niet korter hoeven. Je mag hier je schouders nog wat verder naar achter doen en je bekken iets kantelen. Denk goed aan je voeten, je ziet ook hier dat je makkelijk je spoortje erin zet.
Ik vind het wel de fijnste foto om te zien van het hele topic.

Dankjewel voor je reactie! Zal er zeker op gaan letten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:39

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:02

Wow ziet er goed uit! Ik vind wel dat je idd wat op de voorhand rijdt. Probeer wat naar achter/rechter te zitten,maar verder SUPER!

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:43

Vind het een mooi beeld, op de eerste foto's lijk je zelf wat naar voren te zitten (volgens mij ook al gezegd door andere) maar vind op de laatste foto van gisteren het al een heel stuk minder!!

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 19:03

dankjewel voor de reactie's! :) ben me er zelf van wel van bewust dat ik naar voor knik, maar dat gebeurt zo 'automatisch' haha.. ga er wel meer op letten! :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:16

Ik zie in je fotos bijna geen buiging in zijn nek, hals en lijf in de wendingen. Daar zou ik ook aan gaan werken.

Verder fijn beeld om naar te kijken. Dat hangen vind ik nog niet zo erg, want je ziet wel zn halsspier goed opbollen en zijn rug gebruiken. Om hem met ruggebruik hoger in te stellen moeten ze conditie voor krijgen en kracht, en dat kan niet ineens. Dus zou er niet teveel mee bezig zijn met 'hoog instellen', want je ziet dat hij dan zn kaak beetje vast gaat houden, wat Lauran ook al zegt. Inderdaad veel schakelen en sterker maken achter en in zijn rug dan komt de aanleuning vanzelf ook 'hoger' .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:23

Ziet er netjes uit.
Je zou wat meer op je eigen houding kunnen letten en rechtop zitten.
Daarbij zolang je nog geen laarzen hebt, zonder sporen rijden want nu ga je ook onnodig prikken volgens mij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:52

Ik ga niets zeggen over de cap :')

Hakken meer uitdrukken, en iets meer op je houding letten. Voor de rest ziet het er goed uit :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:48

Wat een verbetering zeg! Vind het mooi om te zien hoe je hem rijdt! Ziet er vriendelijk uit en ik zie een wereld van verschil, ook in bespieding. Ga zo door en blijf ook maar posten hoe het gaat!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:54

Leuk paardje

maar hij moet echt veel meer bovenin loslaten. Tis nu net n duikboot :')

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:40

Wauw wat een vooruitgang met je eerst HAW, heel knap!
Het is mooi als je van voor nog wat meer kan loslaten, dat scheelt jou heel wat gewicht in de hand en is voor het paard veel fijner. (dan blijf jij ook makkelijker rechtop zitten en kun je dus het hele paard beter "sturen"). Probeer hem lekker actief te houden en inderdaad de halshouding wat meer af te wisselen. Dus lang en laag en dan weer even wat bovenin proberen te rijden en zo afwisselen.
Goed bezig dus ga zo door! (want wat is je paard ook mooi geworden zeg!)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:50

Wauw wat een verbetering t.o.v. je eerdere topics, hij lóópt!! Keurig z'n achterbenen erbij, echt tof o mte zien hoeveel jullie vooruit zijn gegaan :j

Oja het is HAW := Het enige dat mij -net als vele anderen las ik wel- stoort is jouw schoeisel :o Denk namelijk dat met een degelijke laars/chap je beenligging al een stuk verbetert, maar daar was je al mee bezig las ik :D Ook lijkt het af en toe alsof je vrij sterk wordt in je armen, klopt dit of verbeeld ik het me?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:58

Compliment hoor jullie hebben samen hard gewerkt dat is duidelijk te zien! Hij krijgt al een lekkere kont verder ga ik mee met voorgangers mbt schoeisel maar ik begrijp goed dat je liever investeert in een goed paar laarzen! ga zo door