Valk kleurige Andalusiër @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nozemlover

Valk kleurige Andalusiër @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:04

Hallo allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik een topic open op bokt dus ik zal Indiana eerst even voorstellen. Indiana is een 17 jarige Andalusische merrie uit Spanje. Samen met een vriendin verzorg en rijd ik haar bij. Ik heb minimaal 1 keer per maand les met Indy. Verder rijden we buiten, longeren we of maken we een sprongetje.
Ik weet dat Indy te dik is maar daar word hard aan gewerkt. ;)
Het valt me op dat ik bijna geen foto’s heb van linksom en van het instappen, maar dat hebben we wel gedaan!

Voor mijn gevoel gaat het rijden best lekker, zeker vergeleken met hoe we eerst rondreden. Wel merk ik dat ik mijn handen moet sluiten en bij elkaar moet houden. Ook moet ik rechter op zitten. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en hoop er wat van te leren!

1. Dit zijn Indy en ik
Afbeelding

2. Indraven
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Galopje
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Dit vind ik een fijn beeld :)
Afbeelding

9. Lekker uitdraven
Afbeelding

10. Als afsluiter haar mooie hoofd <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Groetjes Florine en Indy

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Valk kleurige Andalusiër @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:08

Mooi dier rij je! :+: Gewicht is duidelijk ja. :=

Probeer je handen rechtop te houden en te sluiten, je rijdt nu met open hand.
Tenen naar binnen en hakken laag.
En niet zo vaak naar je mooie paard kijken maar voor je. :D

Foto 8 vind ik niet zo'n fijn beeld eerlijk gezegd...je handen staan ongelijk en te breed en je bent daar sterk op rechts, probeer die wat los te laten.

Succes met je merrie!! :)

Tddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:12

ziet er ontspannen uit!

Let idd op je handen en je hakken.
Nog een tip… Probeer ook binnen je gangen te 'schakelen' van tempo, dat is ook goed voor de conditie en haar 'buikje'. <3
Heb zelf ook een merrie die ongeveer 70 kilo moet afvallen, ik heb nog wel een paar andere tips van mijn dierenarts en trainster gehad om dat proces wat te versnellen! Je mag me altijd pb'en...

Maar wat een prachtig paardje, heel veel succes! :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:13

Wat is ze leuk!
Het ziet er lekker ontspannen uit, complimenten daarvoor!
Ik denk wel dat ze echt een heeeuuuuul stuk voorwaartser mag (ook goed voor die vetjes ~~}> )
Ze duikt zeker op de eerste foto's erg op de voorhand en dat kan erg belastend zijn voor de voorbenen. Ik denk dat het voor nu vooral belangrijk is om die achterhand te gaan activeren, pas als dat voor mekaar is kan je haar de verzameling in rijden.
Let zelf vooral een beetje op je kapstokjes :D en probeer ook wat meer recht op te zitten ipv een beetje voorover, dan is het voor je paard ook makkelijker om van die voorhand af te komen.
Succes met deze knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:58

Ik zou idd eerst gaan werken aan actief maken, ze is wel lekekr ontspannen maar totaal niet actief en ik vind haar niet een beetje te dik maar echt moddervet en dat ga je met lekker ontspannen rijden niet snel eruit halen :D Vooral omdat ze nogal op de voorhand loopt en met dit gewicht is dat echt funest voor haar benen. Dus nog niet teveel aan de voorkant gaan zitten maar echt goed actief gaan rijden, overgangen en schijnovergangen, veel tempowisselingen rijden. Succes!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:15

ik ben het wel met Jolien eens. Paard duikt helemaal op de voorhand. Probeer haar actiever te maken door veel in tempo te schakelen zodat ze de achterhand er wat meer onder zet en "bergopwaarts" gaat lopen.
Je rijdt haar wel erg vriendelijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:18

Wat een leuk dier zeg, en wat rijd je vriendelijk inderdaad!
Het beeld is heel netjes en ontspannen, maar misschien inderdaad wat té...
Ze lijkt daardoor wat te weinig voorwaarts en wat te veel op de voorhand te komen, als je dat nog wat kunt verbeteren zal het beeld nog beter worden en ze fijner gaan lopen denk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:22

Probeer je benen wat naar achteren te leggen, je hebt de neiging ze naar voren te drukken, waarschijnlijk bij het uitdrukken van je hakken. Als je het lastig vind kun je je focussen om juist je tenen omhoog te houden :)
Verder wat meer 'in' je paard gaan zitten. Je zweeft soms en ik krijg een erg licht idee bij je zit.

Leuk paardje en zeker met wat conditie en spiertjes gaat dit er erg leuk uitzien :D

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:45

Lieve TS, Als eerste wat een prachtig dier! Daar zul je vast heel veel plezier mee beleven. Als tweede probeer vooral eerst aan jezelf te werken. Dus let op je benen, handen en houding. Als jij beter gaat zitten gaat je paard automatisch beter lopen. Heel veel succes! En geniet ervan!!

nozemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:07

Bedankt allemaal voor de nuttige reacties!! Vandaag heb ik jullie tips gebruikt. Ik heb veel overgangen en actief gereden. Ze liep een stuk beter dan normaal.
Jullie tips hebben zeker geholpen, bedankt :)

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:36

Leuk paard! Denk eraan dat je je ellebogen aan je zij houdt en je benen vliegen op sommige foto's alle kanten op :). Succes!

nozemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 09:17

Hiltje86 schreef:
Leuk paard! Denk eraan dat je je ellebogen aan je zij houdt en je benen vliegen op sommige foto's alle kanten op :). Succes!

Bedankt! Ik zal er op gaan letten :)

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:49

je moet denken aan je hakken dat je geen kapstokvoetjes maakt en je handen rechtop en je ellebogen in een hoek langs je lichaam ik vind je paard idd erg fijn lopen en als jij aan die puntjes werkt dan geeft dat een mooi plaatje

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:44

Behalve dat ze te zwaar is, vind ik haar wel prachtig! Mag best gezegd worden.
Ik ga met Jolien mee in het op de voorhand lopen.
Neem lekker les, en laat mevrouw wat afvallen, hebben jullie beide, en vooral zij, veel profijt van! Ga je vanzelf beter zitten en niet je been om die bolle buik klemmen ;)

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:49

Hoe gaat het nu Ts?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:17

Wel grappig: jij lijkt op een vriendin van mij, en je paard lijkt op haar paard (zowel qua kleur als gewicht :) ).

Ziet er vriendelijk uit, en is idd niet evident om zo'n dikkerdjes goed actief aan het werk te zetten, dat buikje zit natuurlijk in de weg (heb hier ook zo'n exemplaar), maar ik vind haar achterbenen toch mooi ruim gaan.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:36

je ben wel vriendelijk voor je paard, iets te vriendelijk zelfs :D op foto 3 is bv te zien dat je de teugels al lang hebt en hij nog lekker een beetje loopt te trekken. of terwijl hou als 5e been gebruikt. hij mag iets actiever zodat hij zichzelf meer gaat dragen.

nozemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:08

Babsding schreef:
Behalve dat ze te zwaar is, vind ik haar wel prachtig! Mag best gezegd worden.
Ik ga met Jolien mee in het op de voorhand lopen.
Neem lekker les, en laat mevrouw wat afvallen, hebben jullie beide, en vooral zij, veel profijt van! Ga je vanzelf beter zitten en niet je been om die bolle buik klemmen ;)

Succes!

Bedankt!! :) We zijn hard bezig met haar te laten afvallen en we hebben les. :)

nozemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:10

Joolien schreef:
Hoe gaat het nu Ts?

Het gaat beter. Ze is al wat afgevallen en met het rijden rijd ik haar voorwaartser en veel tempowisselingen. Ook hebben we les. Wie weet open ik binnenkort weer een topic! :)

nozemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:11

Bedankt allemaal voor de nuttige tips! :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:09

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.