Enya 1e keer HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Enya 1e keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:26

Hallo allemaal ;)

Ik en Enya zijn hier voor het eerst op HAW. Enya is een 6 jarige fjord die ik zelf heb ingereden heb. We zijn 1 jaar en 9 maanden een team. We doen eigenlijk alles dressuur, springen, oefencrossjes etc. We rijden ongeveer niveau L en Springen ongeveer 80/90 cm. We hebben elke week spring en dressuurles, en daar ben ik ook hard aan het werken aan me houding. Ik zou graag want meer tips willen vooral bij het springen.

Ze land met springen heel erg op de voorhand. En maakt als ze niet uitkomt een duiksprong.

We beginnen met een paar foto's van inrijden, dressuur dus

Afbeelding

Hier had ik express buitenstelling, ze plakt nog al aan de bakrand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En springen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was achterste 95 cm
Afbeelding

Enya zegt: tot ziens :)
Afbeelding

En reactie vinden wij leuk :wave:

Renee_S

Re: Enya 1e keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:47

Ik vind dat je iets rechter op mag gaan zitten, vooral op foto 1 en 3 valt dat erg op. Van spring houding heb ik niet zo veel verstand hana. Je hebt wel mijn respect dat ze zo ontzettend mooi slank is! Dat zie je niet vaak bij fjorden ( ben er met mijn meneer fjord ook hard mee bezig ^^) keep up the good work!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:49

Ja klopt ik kijk te graag naar de nek om te kijken of ze goed loopt. Ik heb geen idee hoe ik me dat zelf kan afleren. Bedankt, komt vast goed met je fjord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:17

Je bent iets teveel met de voorkant bezig, dat zie je in je hele houding teru.g Je wilt constant zien hoe hij koopt maar ook ben je met je handen wat streng. Ga lekker zitten, en leer te voelen wat goed is ipv dat te moeten zien. Dat is hetzelfde met springen. Voor je uit kijken, kijk waar je naar toe gaat. Nu kijk je naar de sprong maar dan ga je automatisch naast je pony hangen en haal je haar uit balans.
Dus leren voelen en lekker ontspannen zitten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:46

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:04

Enya is echt een knapperd!
Je zou inderdaad iets rechter op mogen zitten en vind dat je met het springen wat ver uit je zadel komt, het is prettiger voor je pony als je wat meer bij je zadel blijft. Nu druk je haar naar beneden met de voorhand.
Maar het ziet er voorderest echt top uit!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:07

Leuke Fjord!

Maar laat die voorkant lekker voor wat ie is, laat m eerst van achter naar voren lopen en zorg dat je rechtop zit.
Als je dat hebt komt ie vanzelf naar beneden toe!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:10

Leuk ding heb je onder je kont!

Verder niet teveel naar beneden kijken en je schouders wat naar achter doen. Verder heb ik nog een tipje voor het plakken aan de bakrand, rijd gewoon eens 2de hoefslag, 5 minuutjes of een hele les door, dit heeft bij mijn paardje erg geholpen, succes!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:12

Bedankt voor de tips allemaal :)
Ga zeker aan werken in de les en buiten de les uiteraard :D

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:59

Over de sprong naar voren kijken! Dat valt me als eerste op. Daarnaast lijkt je linkerbeugel ietsje langer dan de rechter. Ik weet niet of het een heel gat is, maar het is iets waar je naar kunt kijken. En je zou je beugels sowieso een gaatje langer kunnen doen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 09:44

Irrica schreef:
Over de sprong naar voren kijken! Dat valt me als eerste op. Daarnaast lijkt je linkerbeugel ietsje langer dan de rechter. Ik weet niet of het een heel gat is, maar het is iets waar je naar kunt kijken. En je zou je beugels sowieso een gaatje langer kunnen doen.

Vam de beugels klopt. Maandag reed een vriendin op haar en die moest de linker korter doen, want doe verloor ze steeds. Kan ook zijn natuurlijk dat zij scheef is. Heb de beugels verder niet versteld. Dus kijk vandaag of ze nu wek rechter zijn. Bedoel je dan meg springen langer of met de dressuur.

Kingotfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:02

Wat een leuke alerte fjord! Wat betreft het rijden. Het helpt mij altijd om goed naar voren te kijken. Daar ga je minder voorover gebogen van zitten ( ook mijn valkuil haha). Daarnaast ben je dan niet meer zo geconcentreerd op wat je ziet, maar ga je meer 'voelen' wat je paard doet. Nooit verkeerd! Suc6 En geniet van je leuke paardje.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:04

Wat mij het meest opvalt is het bit, die zit veel te hoog. Die kan wel een gat of twee naar beneden.

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:05

wat een mooie fjord
maar je moet goed op je handen letten

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:57

Ik denk als je wat rechter op zou zitten en vooruit kijkt het er nog beter uitziet !
En je handen wat meer recht op 'dragen' maar wow wat kunnen jullie mooi springen !

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:35

Ten eerste vind ik het er al super netjes uitzien.
Wat me opvalt met het dressuur gedeelte is dat je een knik in je rug maakt. Daardoor draag je je handen ook niet zo veel en lijkt het of je naar voren buigt de hele tijd.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 09:53

Bedanky voor de tips ga eraan werken.

Rindin heb het bit lager gedaan kon maar 1 gaatje. Maar vind hem meevallen zittwn gewoon 2 rimpels

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:31

Wat een prachtige fjord!
Probeer tijdens het springen iets meer vrijheid in de mond te gunnen dmv je handen wat meer naar voor te brengen. Zo kan Enya beter springen!
Doe zo verder!