Blizz aan de longe [tink]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Blizz aan de longe [tink]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:20

Ik kan niet longeren...of laat ik het zo zeggen... ik vind het moeilijk om te zien wanneer het goed is en wanneer niet. Daarmee is het niet mij favoriete bezigheid en volgens mij vind Blizz er ook niet veel aan. Dus tips en opmerkingen zijn van harte welkom.
Blizz is een tinker van 1.38 met een kort nekje dus ik wil hem ook niet te vast zetten ( te diep).
Oh en volgens mij loopt hij op de laatste ( rechtonder) foto het beste...maar dat is geloof ik in stap..op de andere draaft/jogt hij.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Signe op 03-01-04 19:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:21

ik zie hem niet...

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:27

sorry... geen remote linking... wordt aan gewerkt...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:25

leuk beesie!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:30

Leuk paard hoor! OK dan!
Maar hij neemt de achterhand nog niet echt goed mee. Waarom probeer je niet eens een Pessoa teugel?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:36

Leuk paardje hoor!

Verder kan ik je ook niet echt helpen want ik weet ook niet precies hoe je je paard goed aan de longe kan laten lopen. Maar misschien kun je iemand die je kent met goede longeerervaring eens vragen om je te helpen.

.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:39

Ziet er leuk uit
en hem niet vastzetten, is heel goed.. misschien helpt het, om ipv touwtjes bovenop en aan de zijkanten, de touwtjes aan de zijkanten en onder de buik vast te zetten, gewoon losjes, dan komt hij wat meer omlaag..
en pessoa.. ben ik het deels wel mee eens dat je dat eens zou moeten proberen als het zo blijft gaan, de achterhand komt idd niet zo goed mee

-

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:29

mooie tink hoor
zoals eerder gezegt, die achterhand neemt hij niet helemaal mee op deze foto's maar verder loopt hij wel goed hoor! OK dan!

trouwens, geen sneeuw bij jullie? Knipoog

xx Dees

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:34

Hoi hoi...
Omdat je zegt dat jullie er geen bal aan vinden vind ik het er toch wel redelijk uitzien.....
Maar net zo als de rest hier, gebruikt hij idd zijn achterhand weinig komt er niet goed onder!!!!!


groetjes Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:15

Leuk paard!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:51

Ga hem eerst eens zonder bijzet longeren, flink naar voren laten lopen, goed die lengtespieren trainen.
Even wat kilo's eraf zodat hij nog makkelijker kan bewegen. Houd dus wel rekening met zijn overgewicht in zijn bewegingen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:56

M0oi paardje.. szonde die manen in zn vlecht.. Ze hebben altijd van die mooie manen Lovers

:+:

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:07

ShetRullez schreef:
M0oi paardje.. szonde die manen in zn vlecht.. Ze hebben altijd van die mooie manen Lovers

....daar krijgen ze die mooie manen van Knipoog

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:10

ShetRullez schreef:
M0oi paardje.. szonde die manen in zn vlecht.. Ze hebben altijd van die mooie manen

....daar krijgen ze die mooie manen van

omdat ze nu in vlechten zitten krijgen ze die mooie golfjes.
Haha! Haha! en die vlechtjes zitten echt niet dag in dag uit er in want dan zou die tinker geen manen meer hebben. Lachen lijkt me

ja de achterhand moet er nog wat meer onder. dan loopt ie ook veel beter OK dan! *LOL*

As many know horses will gallop, in to our hearts forever

**Karina en Esther ik zal jullie nooit vergeten**

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:36

Je moet in ieder geval de bak afzetten, want zo heeft het longeren weinig zin. Hij loopt over zijn buitenschouder weg, je krijgt geen buiging op deze manier.
Hoe hard of zacht hij loopt moet je je in eerste instantie niet druk om maken, zolang hij maar lekker los laat in zijn lijf. Wanneer hij dat doet kan je wat tempo wisselingen gaan maken. Ik zie geen longeerzweep, die moet je er toch echt bij hebben als vervanging van je been.
De touwtjes zou ik terug nemen naar de zelfde hoogte als waar ze beginnen, dus niet op de schoft, maar aan de zijkant.

זכור

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:25

Ziet er redelijk goed uit Lachen
Ik zou hem d.m.v. veel overgangen en goed voorwaarts laten lopen proberen de achterhand iets meer eronder te krijgen. Hulpteugels zou ik niet (meteen) eraan hangen.

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 09:01

Beadnkt allemaal voor het commentaar...

Sorane"]
Leuk paard hoor! OK dan!
Maar hij neemt de achterhand nog niet echt goed mee. Waarom probeer je niet eens een Pessoa teugel?
[/quote]

omdat ik ook daarvan niet precies weet hoe het moet werken en wanneer het werkt. Maar aangezien dit punt ( onderbrengen van achterhand) Kan ik idd het beste eens iemand vragen om advies en misschein een lesje longeren...

[quote="lis"]
Je moet in ieder geval de bak afzetten, want zo heeft het longeren weinig zin. Hij loopt over zijn buitenschouder weg, je krijgt geen buiging op deze manier.
Hoe hard of zacht hij loopt moet je je in eerste instantie niet druk om maken, zolang hij maar lekker los laat in zijn lijf. Wanneer hij dat doet kan je wat tempo wisselingen gaan maken. Ik zie geen longeerzweep, die moet je er toch echt bij hebben als vervanging van je been.
De touwtjes zou ik terug nemen naar de zelfde hoogte als waar ze beginnen, dus niet op de schoft, maar aan de zijkant.
[/quote]


Touwtjes... Waar die vast te zetten... Mijn gedachte is omdat ik western rijd en de touwtje mij vooral om de nageefelijkheid zijn, is dat ik ze hoog ( op de schoft dus) vastzet, omdat dat het dichste bij is waar ik mijn handen tijdens het rijden houdt. ik heb verschillende standen geprobeerd...maar ik zie geen verschil...

Bak afzetten.... kan helaas niet. ik deel de bak met anderen en zoals nu is de grond bevroren ( op een laagje van 4 cm na) en geloof het of niet... dan loopt ie nog steeds naar buiten... Tijdens het rijden gaat dit beter.

Zweep... zit onder mijn arm.. Ik had echt een hand nodig om de foto`s te maken Haha! . Niet dat hij zich er wat van aantrekt...van die zweep...

[quote="XoNo schreef:
Ga hem eerst eens zonder bijzet longeren, flink naar voren laten lopen, goed die lengtespieren trainen.
Even wat kilo's eraf zodat hij nog makkelijker kan bewegen. Houd dus wel rekening met zijn overgewicht in zijn bewegingen.


Sorry Colin.. ben ik het niet mee eens. Oke Blizz is wat vadsiger dan afgelopen zomer, toen was ie mooi op gewicht. Hij staat nu ook meer stil, maar om het nu overgewicht te noemen... het is en blijft een tinker!
en ik heb hem (natuurlijk) eerst losgereden. Hij mag wel meer voorwaarts zijn aan de longe.


Kortom... achterhand er meer onder ( wist ik zelf ook wel) Maar hoe.. pessoa? en dat betekent dan wel eerst voor mij een lesje pessoalongeren.
Meer voorwaarts ( kun je niet zien op de foto`s maar hij is gewoon traag aan de longe)

En zou ik er dan een beetje lol in krijgen?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:19

Ziet er leuk uit hoor voor in principe een ongeofend paard aan de longe.. val vast in herhaling maar toch iets meer die ahcterhand eronder.. Verder ziet het er leuk uit.. ook leuk paardje!!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:44

Vasthi en ik vinden longeren ook maar zozo.... Waar ik veel aan heb gehad is het boek over longeren van Lammert Haanstra, Longeren met Lammert H. Ik vind Blizz best netjes lopen hoor en die achterhand komt pas na veel oefenen.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 19:29

Lammert H.. schijnt idd de longeer guru te zijn..

Oh en Danie... kwartje is gevallen hoor... beetje laat, maar hee..er zijn ook geen kwartjes meer HWHAHAH

Vandaag een stukje afgezet... Hij kon wel lekker voorwaarts nu ( en op een vingerknip reverse) Maar liep naar buiten als een...eh.. behoorlijk erg dus... Morgen met longe en touwtjes in het afgezette stuk weer eens proberen...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:55

Signe je moet de touwtjes iets minder hoog vast maken. Aan de zijkant en tussen zijn voorbenen door (niet strak). Dan moet hij lekker laag met zn hoofd lopen en strekt zo zijn rugspieren. Als hij leert na te geven op de druk van de touwtjes ze dan iets strakker doen.
Wat ik een hele goede manier vind is de teugels aan je hoofdstel houden, die tussen de voorbenen door doen en boven op de schoft vast binden. Als ze dan niet na willen geven vechten ze tegen zichzelf en dat kunnen ze niet winnen...

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers