Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:04

Wat een mooi paard hee! Kwijl

jullie zijn echt een mooi combi! hij loopt echt heel netjes.

Zijn zadel en hoofdstel vielen mij ook heel erg op. Die kleur staat mooi bij hem. *LOL*

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:09

Ziet er goed uit Sjuimpje. Hoe hoog is Ozep eigenlijk?

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:31

Super beessie!

Als ik jou was zou ik alleen nog eens na gaan denken over bruine laarzen of chaps Tong uitsteken Maakt het plaatje helemaal compleet Verward

Maar ja is wel een gedoe, volgend paard rijden, zwart zadel, zwart hoofdstel.....ook weer andere laarzen aantrekken Clown

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:38

Sjuim, hij pakt echt goed aan zo te zien op deze foto's. Ik heb Ozep vaker gezien in de training en hij heeft wat moeite met doorsluiten en dan toch blijven "swingen" van achteren in de draf. Op deze foto's zie je hem er echt moeite voor doen, waardoor hij het steeds beter en makkelijker zal gaan doen. En echt, het is niet altijd een schatje om te rijden hoor Extreme duivel .

Hij ziet er kei-goed Haha! uit, als je hem in het echt ziet, ruim 1.70 meter, en een dikke kont Kwijl .... Ozep dan he Knipoog *LOL*.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:01

Wanneer mag Ozep weer met jou op wedstrijd Suuz?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:28

Ik vind m persoonlijk veel te kort in de hals, ook de uitdrukking van zn koppie vind ik niet zoals ik het graag zou zien, erg jammer. Maar het bruine leer staat m erg goed en het blijft een leuk paard

Tammietjeeh

Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:00

Mooie hoor! Kwijl:~:~:~:~:~

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:13

ziet er erg goed uit!
de deken die om de fires ligt heeft joy ook..grappig
je paard ziet er weer netjes uit zeg! OK dan!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:04

Aan Ozep's koppie te zien is hij zich ontzettend aan het concentreren op wat jij van hem wilt, klopt dat?

Die lengte in de hals komt volgens mij vanzelf wel weer als Ozep dit werk wat meer aankan.

Hij ziet er super uit trouwens, een spierbundel!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 03:16

Je hebt het over uitdrukking......in mijn ogen is dit niet echt een ontspannen uitdrukking! Ik vind'het dus ook niet geweldig om naar te kijken en zeker niet mooi. Ozep vind ik overigens wel een leuk paard.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:33

Ik vind het een mooi paardje. Hij kan zeker mooi draven. Vind alleen zijn koppie niet een fijne indruk geven. Daarbij heeft hij op een aantal foto´s zijn mond open

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:53

Mooi paard, die kleur en zo mooi bespierd.
Foto's zien er super uit *LOL*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:07

Wow....echt een mooi paard!! Kwijl
Ziet er goed uit OK dan!

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:08

mooie kleur tuig, staat chique!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:07

Ziet er erg goed uit. Duidelijk aan Ozep te zien dat ie het moeilijk vind en niet al te leuk, maar dat komt wel weer als hij het wat makkelijker gaat vinden. Hij ziet er verder wel top uit.

Over de stang die te ver naar achteren doorslaat ben ik het niet mee eens. Je ziet niet dat de hoek groter of echt kleiner is dan 45 graden. Te ver doorslaan zou kunnen wijzen op een te losse kinketting en te weinig hoek zou kunnen duiden op een te strakke kinketting.
Je ziet gewoon dat Ozep het niet leuk vind en vandaar dat hij zich aan de hulpen probeert te onttrekken door zijn mond open te doen, maar ja, veel paarden vinden iets niet leuk als ze wat moeten leren. Het is immers moeilijk en je zit aan de spiertjes. En.. een paard goed laten doorsluiten gaat nou eenmaal niet met een lange losse teugel.

Als dit over een paar maanden is bevestigd dan weet ik zeker dat het mondje weer dicht is en dat de oortjes er weer opstaan.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:04

Kijk maar eens goed naar zijn oog uitdrukking en naar zijn lichaam. Daar zit veel te veel negatieve spanning in.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:09

Aqua8horse schreef:
Kijk maar eens goed naar zijn oog uitdrukking en naar zijn lichaam. Daar zit veel te veel negatieve spanning in.

Lees mijn stukje nog eens. Dan zie je al dat ik schrijf dat hij het niet leuk vindt.
Maar we moeten allemaal weleens iets doen met ons paard wat ie niet leuk vindt. Zeker als je verder wil komen in de dressuur of als je je paard wilt opvoeden.
Of doe jij dit echt alleen maar zacht en liefaardig? Met een 'nee dit mag niet?'
Anders mag je me die kunst ook eens leren. Want ik moet mijn paard af en toe echt even op haar nummer zetten voor ze over me heen wandelt. En weet je... dan is haar lichaamstaal ook heel duidelijk en haar ogen en oren ook. Want weet je.. dat vind ze niet leuk!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:11

Kleintje"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Kijk maar eens goed naar zijn oog uitdrukking en naar zijn lichaam. Daar zit veel te veel negatieve spanning in.

Lees mijn stukje nog eens. Dan zie je al dat ik schrijf dat hij het niet leuk vindt.
Maar we moeten allemaal weleens iets doen met ons paard wat ie niet leuk vindt. Zeker als je verder wil komen in de dressuur of als je je paard wilt opvoeden.
Of doe jij dit echt alleen maar zacht en liefaardig? Met een 'nee dit mag niet?'
Anders mag je me die kunst ook eens leren. Want ik moet mijn paard af en toe echt even op haar nummer zetten voor ze over me heen wandelt. En weet je... dan is haar lichaamstaal ook heel duidelijk en haar ogen en oren ook. Want weet je.. dat vind ze niet leuk!
[/quote]

Als je volgens jou moet doorsluiten met strakke teugel kan dat ook met een gewone trens en hoeft dat niet met stang en trens. Tussen een losse teugel en in streng doorsluiten met stang en trens zit ook nog een normale tussenweg.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:32

wow ! wat een mooi paard zeg !
ziet er goed uit *LOL*

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:42

Over de benen ziet het er mooi uit, allen het openen van de mond vind ik iets minder (een Amerikaan neemt hem zo niet mee). Het doorslaan van de stang vind ik op het randje. Ik weet niet hoelang je hem al op S&T rijdt, maar dat brengt altijd wat spanning met zich mee.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:34

Kleintje"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Kijk maar eens goed naar zijn oog uitdrukking en naar zijn lichaam. Daar zit veel te veel negatieve spanning in.

Lees mijn stukje nog eens. Dan zie je al dat ik schrijf dat hij het niet leuk vindt.
Maar we moeten allemaal weleens iets doen met ons paard wat ie niet leuk vindt. Zeker als je verder wil komen in de dressuur of als je je paard wilt opvoeden.
Of doe jij dit echt alleen maar zacht en liefaardig? Met een 'nee dit mag niet?'
Anders mag je me die kunst ook eens leren. Want ik moet mijn paard af en toe echt even op haar nummer zetten voor ze over me heen wandelt. En weet je... dan is haar lichaamstaal ook heel duidelijk en haar ogen en oren ook. Want weet je.. dat vind ze niet leuk!
[/quote]

Voor mijn gevoel is het veel meer dan niet leuk vinden. Persoonlijk zou ik geen plezier vinden aan het paardrijden als ik dat met zoveel dwang en tegen zin van het paard zou moeten doen. Bovendien denk ik dat je met zoveel spanning ook veel minder uit je paard kan halen en dat vind ik jammer. Ik vind het de uitdaging om het uiterste uit mijn paard te halen, maar dan moet er in mijn visie wel ontspanning zijn, dus het paard moet er plezier in hebben. Dat ze het moeilijk vinden vind ik niet erg, ik heb het ook vaak genoeg moeilijk, maar dat is wat anders.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:04

Ik vind het onzin om van een foto (= momentopname) af te leiden dat dit dier met dwang en tegenzin naar een bepaalde oefening gereden wordt. Als ik iets zwaars moet tillen (wat is moeilijk vind = refererend naar dit paard) wil je mijn kop ook echt niet zien. Als er iets geleerd moet worden zal dit echt niet altijd met de oortjes erop gebeuren hoor!! En dat kan al helemaal niet van een foto afgeleid worden. Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat er geen kritiek gegeven mag worden, ik wil alleen zeggen dat bepaalde dingen niet relevant zijn.

Verder is het denk ik toch wel aan Sjuimpje om te bepalen welk bit ze in zijn mond stopt. dat is het bit waar een paard het fijnst op loopt. Dit is toch ook bij ieder paard verschillend. Wie zijn wij om te oordelen over het wel of niet toepassen van een bepaald bit bij een paard dat we niet kennen.

Ik vind Ozep een machtig mooi dier om te zien ! Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:44

Wiesje schreef:
Ik vind het onzin om van een foto (= momentopname) af te leiden dat dit dier met dwang en tegenzin naar een bepaalde oefening gereden wordt. Als ik iets zwaars moet tillen (wat is moeilijk vind = refererend naar dit paard) wil je mijn kop ook echt niet zien. Als er iets geleerd moet worden zal dit echt niet altijd met de oortjes erop gebeuren hoor!! En dat kan al helemaal niet van een foto afgeleid worden. Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat er geen kritiek gegeven mag worden, ik wil alleen zeggen dat bepaalde dingen niet relevant zijn.

Verder is het denk ik toch wel aan Sjuimpje om te bepalen welk bit ze in zijn mond stopt. dat is het bit waar een paard het fijnst op loopt. Dit is toch ook bij ieder paard verschillend. Wie zijn wij om te oordelen over het wel of niet toepassen van een bepaald bit bij een paard dat we niet kennen


Ik vind Ozep een machtig mooi dier om te zien ! Haha!



Ik kijk niet aleen naar zijn hoofd.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:57

Ik geloof dat Sjuimpje al eerder heeft gezegt dat ze het aan het leren is. Ozep is absoluut geen makkelijk paard en laat zich ook niet makkelijk op het achterbeen zetten, waardoor je dus idd negatieve spanning krijgt. Maar daarvoor leer je ook, om die spanning er weer uit te krijgen. En helaas dat gaat niet bij ieder paard even snel...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:18

Aqua8horse schreef:
Voor mijn gevoel is het veel meer dan niet leuk vinden. Persoonlijk zou ik geen plezier vinden aan het paardrijden als ik dat met zoveel dwang en tegen zin van het paard zou moeten doen. Bovendien denk ik dat je met zoveel spanning ook veel minder uit je paard kan halen en dat vind ik jammer. Ik vind het de uitdaging om het uiterste uit mijn paard te halen, maar dan moet er in mijn visie wel ontspanning zijn, dus het paard moet er plezier in hebben. Dat ze het moeilijk vinden vind ik niet erg, ik heb het ook vaak genoeg moeilijk, maar dat is wat anders.


Zullen we dan nu even gaan kijken naar foto's van jou als je probeert het uiterste uit je paard te halen? Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet!