Rico op verplaatsing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

Rico op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 17:20

hoi :wave:

het is weer ff geleden dat ik met rico op HAW ben geweest, dus maar even topicje aanmaken.
ik heb met hem heel veel problemen gehad, zoals geen cirkels willen maken, onder me uitlopen, heel opgekropt lopen, ... en heel veel van deze problemen zijn ook niet opgelost, maar we maken vorderingen. langzaam maar zeker :)

ik heb ook rugproblemen en heb daarvoor een nieuw zadel gekocht, is dus qua zit nog erg wennen ^^

deze foto's zijn van vandaag, en ben met hem voor de 2e keer hier op de manege gaan rijden (zonder zijn maatje) en hij heeft mij doen verbazen hoe braaf hij wel niet was. ik ben hem namelijk gewoon als stresskip.

tips zijn zéker welkom, maar ik hoef niet afgekraakt te worden. ik weet dat ik ver van perfect ben ;)

instappen; toen alles nog spannend
Afbeelding

beginnend drafje, hier had hij nog stress
Afbeelding

Afbeelding

cirkeltje maken *\o/*
Afbeelding

voorzichtig wijken
Afbeelding

strekken
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 17:35

Diaz

Re: Rico op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:38

Leuk fjordje!
Ik zou zeggen, niet zo achterover hangen met doorzitten, en probeer je handen meer rechtop te houden ;)

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:06

Waar zijn je laarzen? Foei!

Ik ben het eens met hier boven, niet zo naar achter zitten als je zit maar als je staat moet je niet naar voor vallen. dat zie je vooral in de laatste foto. Je moet je hakken goed uitdrukken en je been gaat vaak te ver naar achter, als ik jou was zou ik een paar zitlessen nemen, dit helpt normaal veel, dit heeft mij ook veel geholpen :)

EDIT: Nog een tip, hand niet door het lusje van je zweep doen. Je hebt het wel is dat je hem snel moet kunnen laten vallen en dat is moeilijk als hij zo vast zit. Daarnaast zou ik sparen voor peeskappen, bandages doen niet heel erg veel en zijn eigenlijk niet erg goed vooral als het warm is :)
Laatst bijgewerkt door R_Alexanderr op 10-08-13 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:09

Waarom vierkant in de bescherming en met springschoenen? Lijkt zichzelf niet te raken, toch?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:11

TamaradB : wat maakt dat uit, mijn loopt ook altijd vierkant in beenbescherming en springschoenen hoor...

Ja daar is knappe Rico, was al aan het wachten op een topic op bokt! :D
Ja Annelies laarzen zouden het plaatje afmaken he ;)
Hij loopt voor zijn doen al goed, niet als een stuiterbal door de piste :')
Proberen idd wat meer in balans te zitten maar ik weet hoe moeilijk het is als je rugklachten hebt :)

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 07:22

TamaradB schreef:
Waarom vierkant in de bescherming en met springschoenen? Lijkt zichzelf niet te raken, toch?

hij raakt zichzelf wel met momenten hoor :) daarom die springschoenen.

_Alarm_wlkp schreef:
TamaradB : wat maakt dat uit, mijn loopt ook altijd vierkant in beenbescherming en springschoenen hoor...

Ja daar is knappe Rico, was al aan het wachten op een topic op bokt! :D
Ja Annelies laarzen zouden het plaatje afmaken he ;)
Hij loopt voor zijn doen al goed, niet als een stuiterbal door de piste :')
Proberen idd wat meer in balans te zitten maar ik weet hoe moeilijk het is als je rugklachten hebt :)

ben nog aan het sparen voor laarzen _O- degene die ik nu heb maken mijn zadel kapot (heel snel slijt) en doen zeer aan mijn voeten en benen :p
zitlessen worden binnekort zowizo genomen ^^

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:57

Wat een gave fjord!!! Niet zo negatief hoor meid, ziet er al hartstikke goed uit!! Enige wat ik zie is tijdens het doorzitten, probeer recht boven hem te blijven zitten en mee te veren in zijn bewegingen. En verder rechtop blijven zitten, maar je schrijft dat je last van je rug hebt. Het kan ook dat je hierdoor ontlastende houdingen aanneemt. Verder heb je je hand netjes voor je. Gewoon lekker verder blijven lessen dan word het nog een heel ander paard straks :D succes!

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 15:37

Pebbs schreef:
Wat een gave fjord!!! Niet zo negatief hoor meid, ziet er al hartstikke goed uit!! Enige wat ik zie is tijdens het doorzitten, probeer recht boven hem te blijven zitten en mee te veren in zijn bewegingen. En verder rechtop blijven zitten, maar je schrijft dat je last van je rug hebt. Het kan ook dat je hierdoor ontlastende houdingen aanneemt. Verder heb je je hand netjes voor je. Gewoon lekker verder blijven lessen dan word het nog een heel ander paard straks :D succes!

dankje! ;D jep klopt, mijn rug is scheefgezakt door ongelukje met hem, maar ga beginnen met zitlessen, in de hoop dat het beter gaat gaan :p

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:45

wauw! mooie fjord hoor! :j

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 16:07

_maxime_x schreef:
wauw! mooie fjord hoor! :j

dankjewel :D

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:14

Ik vind het er al erg netjes uitzien, verder ga ik mee in het naar achter zitten maar dat komt wel als je gewend bent aan je zadel ;) en wat een gave set zeg :) staat je fjord erg mooi!

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:19

Jaimylover13 schreef:
Ik vind het er al erg netjes uitzien, verder ga ik mee in het naar achter zitten maar dat komt wel als je gewend bent aan je zadel ;) en wat een gave set zeg :) staat je fjord erg mooi!

ik ga er in ieder geval nu wel op letten volgende keer, dat ik rechter ga zitten :p ik ging vooral nu recht of achteruit hangen, aangezien ik de gewoonte heb om naar voor te hangen, en dat mocht niet van mezelf _O-

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:27

Wat is je paardje al veranderd als ik de vorige topic's bekijk! Hij ziet er super uit! Mooie fjord hoor!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:30

Leuk Fjord! Dacht eerst dat het een haflinger was haha.. Je ziet wel vooruitgang hoor.
In de andere topic's had je haast je hand er niet aan en nu wel.

FerreroRoche schreef:
EDIT: Nog een tip, hand niet door het lusje van je zweep doen. Je hebt het wel is dat je hem snel moet kunnen laten vallen en dat is moeilijk als hij zo vast zit. Daarnaast zou ik sparen voor peeskappen, bandages doen niet heel erg veel en zijn eigenlijk niet erg goed vooral als het warm is :)

Bandages ondersteunen de benen meer als peeskappen.

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:32

Leuke fjord! En een gaaf dekje :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:38

Ziet er leuk uit. Laarzen niet per se nodig, je hebt voor een veel kleiner bedrag ook al mooi aansluitende korte chaps.

Tips voor je rug; doe elke dag een paar buikspieroefeningen. 15-30 sit ups is vaak al een hele verademing voor je rug.
Als je het uit kan breiden naar 10-20 seconden plank (op onderarmen en voeten) dan zul je helemaal merken dat het het rijden alleen maar ten goede komt.

Veel succes!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:18

dejong_wever schreef:
Leuk Fjord! Dacht eerst dat het een haflinger was haha.. Je ziet wel vooruitgang hoor.
In de andere topic's had je haast je hand er niet aan en nu wel.

FerreroRoche schreef:

Bandages ondersteunen de benen meer als peeskappen.

Ik weet niet welke bandages jij gebruikt maar stof houd een tik van een hoef niet tegen wat een peeskap wel doet. Bandages zien er geweldig uit, heel erg mooi, leuk voor foto of show maar als ondersteuning of bescherming van de benen heeft het geen zin. In de winter/hersft worden ze vies, nat en koud en in de zomer is het veel te warm er voor.

Een pees is iets heel anders dan een gewricht, de pees heeft niet alleen ondersteuning nodig als je paard aantikt of strijkt maar ook bescherming. Je kan het zien als een cap. Een harde cap, als je er een keer afvalt, kan je leven redden omdat hij hard is, als je met een zacht petje gaat rijden en je valt eraf, maakt het geen verschil of je een honkbalpetje op hebt of niet. Een bewegend paarden been, vooral in draf en galop, kan hard tegen een ander been komen of strijken, een zacht lapje stof kan daar niks tegen doen, ja het komt misschien ietsjes zachter aan als het er dik om heen zit, maar dan kunnen de peesen niet ademen en krijgt de pees nog een harde klap. Met peeskappen dan kan de pees ademen, zal hij niet oververhitte (althans minder snel) en als er een klap tegen aan komt is er weinig tot geen consequentie of reactie bij de pees.

[HAR] Waarom bandages? hier in dit topic zie je het ook :)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:03

Precies wat ik dus zeg, Bandages ondersteunen de benen. (peesbeschermers beschermen de benen)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:10

Mijn tip is om je hakken meer omlaag te houden (ik snap dat dat moeilijk is met normale schoenen) maar probeer er wel op letten.

Vraagje? Waar heb je dat dekje gekocht?

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 09:14

Paardjes45 schreef:
Mijn tip is om je hakken meer omlaag te houden (ik snap dat dat moeilijk is met normale schoenen) maar probeer er wel op letten.

Vraagje? Waar heb je dat dekje gekocht?

probeer er op te letten ^^ laarzen komen toch nog, dus hopelijk dan beter ;p

dekje komt van hipponet.be (of foxy80 hier op bokt)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:15

Doe aub schoenen aan met een hakje. Met gympen schieten je voeten zo door de beugels. En dan zijn de gevolgen niet te overzien. Je hebt helemaal geen dure jodphurs.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:26

Ik zou echt peeskappen nodig, of met niks rijden als het paard niet strijkt, bandages zijn slecht voor het been, ze ondersteunen het niet ookal denken andere van wel en er zijn al meerdere studies die dit hebben laten zien. Als je het wil voor de show of voor foto's dan kun je ze nog wel gebruiken maar voor het rijden doet het niks :) Je kunt hele goedkope peeskappen vinden op Divoza, die hebben mooie van geloof Harry Horse voor iets van 15 euro maar die zijn wel goed qua ondersteuning en beschermen :)

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:41

Prachtige fjord en super gaaf setje :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:52

Wat maakt het nu uit of ze bandages aan heeft of peesbeschermers, kiest ze toch zelf voor! }:0
Rico loopt of met bandages of met beenbeschermers, afwisselen mag toch....